Helemaal mee gehad...

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik gebruik nu een jaar drugs, waarvan acht maanden echt hard gebruik waaronder ik alles door elkaar heen versta: speed/coke/keta/ghb/mdma/ heel af en toe lsd.
Soms ieder weekend, behalve mdma waarmee ik wel voorzichtiger ben geworden, vaak eens in de twee weken.

Veel teveel dus. Op het moment voel ik me klote, en kan niks me meer boeien. De kleine dingen waar ik eerst blij van werd: sporten/lekker eten, of gewoon door de stad lopen voelen nu slecht. Zelfs van een hele leuke gebeurtenis kan ik niet genieten. Ok, ik snap dat dit de consequenties zijn van mijn gebruik, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Iedere dag sleep ik me met de grootste moeite naar buiten, naar mijn studie, want ik weet dat het belangrijk is. 's ochtends lukken dingen me vaak nog wel, maar halverwege de dag verlies ik steeds meer de moed. Vaak ga ik tegen vijven al slapen, omdat ik dan tenminste niks voel. Als ik dan om acht uur wakker word dan ziet alles er zwart uit.

Dit moet stoppen dat is duidelijk, en ik wil de komende tijd niks meer gebruiken. Maar hoe vaak heb ik dat nu al gezegd? Ik heb absoluut geen vertrouwen meer in mijn eigen woord, omdat ik die al te vaak gebroken heb....

Ik schaam me een beetje voor dit depressieve verhaal, maar plaats het toch maar, misschien dat iemand hier ervaring heeft, of een oplossing.

Alvast bedankt voor alle reacties.

azgaza

Badass junkie
Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk totaal niet van jou verwacht had. Heb je een idee door welke drugs de problemen het meeste komen? Want dan kan je vast proberen met de ergste te stoppen. Misschien dat het dan iets minder erg wordt.
Het klinkt eigenlijk als een typische depressie, nergens zin in en eigenlijk het leven voorbij willen slapen. Dus misschien is het een idee om hulp te zoeken bij een psycholoog of iets dergelijks. Ik raad anti depressiva af, want dat zijn ook alleen maar drugs; alleen dan 'nuttig' (en dat dan relatief; het vlakt alleen nog maar meer af namelijk, weet ik van mensen die het gebruikt hebben).
Succes met hier doorheen komen!

Flut

Belezen gebruiker
Zorgen anti depressive er niet voor dat je nog futlozer wordt:confused:? Misschien moetje sowieso f je serotinine level bij tanken door idd f niks te gebruiken?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb vandaag een psych. gebeld.... Is wel lastig voor mij, omdat ik er vroeger veel mee te maken heb gehad vanwege een gezinslid. Toen was ik er helemaal klaar mee, maar nu toch besloten om voor mezelf te kiezen, en het een kans te geven.

Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk totaal niet van jou verwacht had. Heb je een idee door welke drugs de problemen het meeste komen?
Nee... ik had dit ook totaal niet van mezelf verwacht... :flushed: Maar ben er toch ingetuind, al wist ik de hele tijd maar al te goed waar ik mee bezig was. Ik weet niet zozeer door welke drugs het komt, omdat ik meestal alles combineer op een avond. Het liefst zou ik met alles stoppen, gewoon voor een paar maanden, en dan maar weer eens verder zien. Al is het maar om weer vertrouwen in mezelf te krijgen dat ik daartoe in staat ben. :rolleyes:

Voorlopig denk ik trouwens nog niet aan anti depressiva, misschien als ik gewoon eens een paar weken rustig aandoe dat het weer beter gaat.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
sterkte!!!!

ik denk dat je gelijk hebt met dat het de consequenties zijn van drugs gebruiken .. ik denk alleen niet dat de drugs de enige factor zijn ..

die dope zorgt er wel voor dat je deze gevolgen extra sterk ervaart .. door die drugs is er dus veel minder nodig om je van slag af te krijgen

ik vind je verhaal absoluut niet depressief .. er zit echter wel een kans in dat dit je naar een depressie kan leiden ... en dan ben je nog verder van huis ... het is dus nog lang niet te laat .. maar wacht niet te lang ...

zoek hulp ..... die dope is niet de schuld van alles, maar het speelt zeker mee ... dus als eerste is 1 van de slimste dingen die je kan doen stoppen met welke drugs dan ook ....

en dat is niet makkelijk ,,, ik zie hier heel veel mensen die zeggen van ik gebruik van alles maar ben nergens verslaafd aan ... en dat zijn ze ook niet ..

behalve dat ze verslaafd zijn aan het gevoel van niet hier zijn ... en dat niet hier zijn .. dat uitvluchten kun je bereiken met alle soorten dope ..

en dus als je de ene dag blowt en de andere dag drinkt .. in het weekend wat pilletjes een ander weekend ketamine dan weer eens paddo's .. sjah .. je gebruikt geen enkele drug zo vaak dat je aan die ene drug verslaafd raakt ... maar ( en deze vraag kun alleen jij beantwoorden ) misschien ben je wel verslaafd aan het niet in de realiteit zijn ...

en dan maakt het niet uit wat je gebruikt .. want het gaat dan puur om dat je 'iets' gebruikt ...

volgens mij heb je dat van jezelf al een beetje door .....

stap alsjeblieft over die schaamte heen en vraag hulp .. want het is echt zeker nog niet te laat ... als het te laat had geweest had je deze hulpkreet niet gepost :wink:

en blijf gewoon op jezelf vertrouwen ... ook al heb je jezelf al heel vaak teleurgesteld .. vergeet gewoon niet dat degene die het makkelijkst teleur te stellen is .. jij zelf bent ...

breek jezelf niet af als je dit weekend weer ff een pilletje dropt ... volgend weekend weer een kans :wink:

maar onthou wel dat als het je dit weekend niet lukt .. het je misschien volgend weekend ook niet lukt ... heb je elke keer dus 5 dagen de kans om jezelf te gaan helpen ...

en yepz .. dat houdt in met je billen bloot gaan ... bij wie dat voor jou is weet ik niet.. je ouders, je huisarts ... dat maakt verder niet uit ...
als het alleen niet kan .. zijn er anderen ... zoek die op !!!

jijzelf merkt nu dat het alleen niet lukt .. en dus zal er een ander bij moeten komen ....

geen oplossing dus ... solly ... wel heel veel ervaring ..
misschien dat ik daarom nog hoop heb voor je :wink:

en misschien een beetje simpel gezegd .. maar zoek dingen op die je blij maakten ... vooral die dingen die je blij maakten toen je nog geen drugs gebruikte ...
zo lang is een jaar echt niet ... en geloof me .. ik weet donders goed hoe lang dat jaar kan lijken ...

:wave: :wave:

blijf vooral vertrouwen op jezelf ,, jij weet donders goed wanneer je liegt tegen jezelf :wink: wees daar niet boos om op jezelf, maar accepteer het ook niet van jezelf

:wink:

Flut

Belezen gebruiker
F helemaal niks is vaak de beste oplossing, al is dat idd soms moeilijker als dat het lijkt lol.

Giorgo

Experimenterende gebruiker
Gewoon niks is erg moeilijk geloof me.
Maar je zal je fitter voelen en je zal je beter voelen en echt opgewekt.
Je zal weer degelijk kunnen eten.

Ik denk toch aan zeker 3 maanden, dan voel je echt weer helemaal in orde.
Maar al die drugs zijn er wel moeilijke bij, probeer het toch.
Gewoon meteen stoppen zonder hulp, moeilijkste maar echt wel beste oplossing.

Veel sterkte, post updates. :wave:

nicolai

Wijs gebruiker
ik ken je verder niet nora...maar had dit van jou ook niet verwacht. lees hier best vaak, en zie jou ook wel vaak posten. dacht eigenlijk altijd dat jij lekker in je vel zat enzo.

kan je verder geen advies geven omdat ik je niet echt ken, maar ik hoop dat alles goed met je komt...want je lijkt me juist iemand met een sterke visie en je lijkt me ook wel een down to earth mens.

heel veel sterkte, nicolai

gebruiker

Newbie
tis niet de dope, je bent niet happy met je leven zoals het nu is en je rent ervoor weg door je in de rush van drugs te storten

zoek de echte oorzaak voor waarom je je kut voelt en stop met vluchten voor de realiteit

minderen met drugs is zowiezo een goeie zaak, tis niet iets waar je je dagelijks mee bezig moet houden

MetaalKonijn

Badass junkie
Je weet het mooi te verwoorden, je posts zijn vaak weerspiegelingen van dingen waar ik in 't leven ook mee worstel..

Mijn advies.. denk even goed na, en slaap goed bij, bekijk de zaken positief. :)
Verlies vooral geen vertrouwen in jezelf, geef jezelf nog een kans, want je weet wel dat je 't kan.

Northawke

Wijs gebruiker
Het is naar om te horen dat het slecht met je gaat. Je liet het volgens mij ook al een beetje doorschemeren in je posts de laatste tijd. :openmouth: Hulp zoeken lijkt me inderdaad het beste en gewoon stoppen met drugs nemen. Als dat eerst nog niet lukt, begin dan met 1 drugs er uit halen. Neem bijvoorbeeld eerst geen XTC meer. Als dat lukt, dan filter je er nog een uit, netzolang tot je clean bent.

In ieder geval hoop ik dat het je lukt. Veel sterkte.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zo, wat een superlieve berichtjes allemaal. Echt enorm bedankt, doet me goed :)

Dat veel mensen dit verhaal niet van mij verwachten snap ik wel. Ik heb sowieso moeite met het uitten van dit soort gevoelens, ook in reallife. Eigenlijk weten maar 4 goede vrienden dat het niet zo goed met me gaat.

Verder weet niemand (behalve natuurlijk de mensen met wie ik het doe) dat ik drugs gebruik. Op mijn studie gedraag ik me gewoon als de vrolijke student, en de kenissen die ik daar heb zien me ook zo, maar van binnen voel ik me iemand anders. Soms heb ik serieus moeite om mee te praten over alledaagse onderwerpen. Misschien dat dat me ook wel opbreekt, de schijn ophouden kost veel energie...

ik zie hier heel veel mensen die zeggen van ik gebruik van alles maar ben nergens verslaafd aan ... en dat zijn ze ook niet ..

behalve dat ze verslaafd zijn aan het gevoel van niet hier zijn ... en dat niet hier zijn .. dat uitvluchten kun je bereiken met alle soorten dope ..
Ik denk dat je in mijn geval helemaal gelijk hebt. Ik voel me fijn als ik buiten de realiteit sta. Waarom dat zo is, weet ik niet precies. Behalve dat ik het normale leven vaaksaai vind. Als ik een week lang om 8 uur opsta, colleges volg, huiswerk maak, eten kook, en om 11 uur naar bed ga... dan word ik heel onrustig.
Ik moét dan de stad in, (maar dat had ik met alcohol ook altijd al.) Het normale leven bevalt me inderdaad niet zo, het is té saai, ik verveel me vaak, of irriteer me aan de mensen met hun zeikverhalen over het weer, of hun afgebroken hakken, of whatever. Het boeit me gewoon niks.

Dit weekend zou ik eigenlijk do/vr en za de stad ingaan, maar ik ga nu denk ik alleen zaterdag, en dan neem ik helemaal niks. En dan i love techno.... het gaat echt lastig worden om daar niks te nemen, want ik ga met allemaal vrienden die veel drugs doen, maar ik moet het gewoon doen, jullie reacties sterken me daarin...

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
TechNora zei:
Ik voel me fijn als ik buiten de realiteit sta. Waarom dat zo is, weet ik niet precies. Behalve dat ik het normale leven vaaksaai vind. Als ik een week lang om 8 uur opsta, colleges volg, huiswerk maak, eten kook, en om 11 uur naar bed ga... dan word ik heel onrustig.
Ik moét dan de stad in, (maar dat had ik met alcohol ook altijd al.) Het normale leven bevalt me inderdaad niet zo, het is té saai, ik verveel me vaak, of irriteer me aan de mensen met hun zeikverhalen over het weer, of hun afgebroken hakken, of whatever. Het boeit me gewoon niks.

Herkenbaar... soms neem ik drugs echt puur uit verveling. Ik denk ook inderdaad dat dat het grootste risico is. Want zo word je toch geestelijk verslaafd.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om deze week niets te doen, 1 keer geblowd gister maar verder nog niks gedaan.
En nu zit ik al te denken van.. ooh kut wat word het een saai weekend.
Ik mis gewoon die onderbreking in een o zo saaie week...

Naja.. genoeg over mij. Veel sterkte voor jou. Probeer gewoon even overal vanaf te blijven, aanvaard de realiteit en als je daar eenmaal bent kan je wel weer verder zien..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
I love Techno is een jongens droom vanaf het ontstaan voor me.

Ga erheen en doe je ding en zeg daarna vaarwel tegen iedereen en alles wat met drugs te maken heeft.
Als zij geen begrip tonen voor je gedwongen isolement dan zijn het ook geen vrienden. De terugval is iets wat je nooit meer moet doen.
Dit is je beste kans om voor eens en altijd je leven te te nemen zoals het je gegeven is. Clean onschuldig en schoon.
De grootste kans van een succesvolle afkick begint in je gedachte patroon. Jij bent het zat, de beste start die je kan maken, en wat mij betreft de enige goede motivatie om clean te blijven.

Ik hoop dat je wel begrijpt dat je alles moet verbannen, feestjes, uitgaansgelegenheden. Na 3 maanden ben je clean genoeg om weer is na te denken om te kunnen genieten van je nieuwe leven.
Als beloning moet je iedere keer als je trek krijgt de natuur ingaan, sporten, en veel kleren kopen. ALLES mag zolang het geen drugs is ...

Als je toch bezig bent ... gooi de tabak er meteen uit.

Succes ermee
ps: Zoek contact met Safire die heeft het licht ook gezien, met dat soort overtuigde geheelonthoudrs kun je soms steun en toeverlaat vinden, soms ook niet.

Delirium

Badass junkie
Dumpy zei:
TechNora zei:
Ik voel me fijn als ik buiten de realiteit sta. Waarom dat zo is, weet ik niet precies. Behalve dat ik het normale leven vaaksaai vind. Als ik een week lang om 8 uur opsta, colleges volg, huiswerk maak, eten kook, en om 11 uur naar bed ga... dan word ik heel onrustig.

Herkenbaar... soms neem ik drugs echt puur uit verveling. Ik denk ook inderdaad dat dat het grootste risico is. Want zo word je toch geestelijk verslaafd.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om deze week niets te doen, 1 keer geblowd gister maar verder nog niks gedaan.

Naja.. genoeg over mij. Veel sterkte voor jou. Probeer gewoon even overal vanaf te blijven, aanvaard de realiteit en als je daar eenmaal bent kan je wel weer verder zien..

Computerspellen zijn ook een leuke ontsnapping aan het dagelijks leven :hearteyes: Of misschien is lezen meer iets voor jou? Films kijken?
Het hoeft echt niet per sé met drugs, dit zit allemaal tussen je oren.

Funky Monkey

Badass junkie
Heel veel sterkte! Stop eerst gewoon met alle drugs... Je bent er zelf goed ziek van zo te horen, en dan niet van de drugs maar van jezelf. Meestal als je stopt met drugs verander je en met een beetje geluk komt je oude ik weer terug. :) Mocht je die oude ik niet willen worden of lukt dat niet kan je altijd nog in therapie gaan. Probeer het wel te doen zonder de antidepresieva's want mensen zeggen dat speed je sloopt... maar die dingen kunnen er ook wat van.
Gewoon dingen doen die je vroeger ook deed toen je nog geen drugs gebruikte... misschien kan je iemand vinden die ook wil stoppen met drugs gebruik of misschien ken je iemand die dat helemaal niet gebruikt en spreek gewoon wat vaker met die persoon af. :)

Keep you're head up and enjoy life the way it is.

tip: Verveling terweil ik van de ene winkel naar de andere loop los ik op met een MP3 speler en lekkere harde muziek :hearteyes:

ps. De waarheid kan soms heel hard zijn inderdaad. Het leven is ook saai en drugs maakt het en stuk leuker. Maar met zelf gewoon een beetje gek doen terweil je nuchter bent kom je ook al een heel eind... het geeft je dan ook plezier en afleiding (of ik heb gewoon een heel raar gevoel voor humor :P). Sinds ik gestopt ben met alles behalve alcohol en nicotine ben ik dan ook wel een beetje gek maar het geeft me wel lol :mrgreen: Ik neem geen blad voor me mond meer of het moet echt iets heel kwentsend zijn wat ik eruit wilde gooien. (Het laatste wat ik beter niet had kunnen vragen aan iemand was: "Hebben jullie toevallig zijn portomonee?" Ik zat in de stad met en paar vrienden en een was zijn portomonee kwijt en wij waren er alle twee heilig van overtuigt dat zo'n gast hem had die naast ons in de kroeg zat :beer:) Sommige noemen dat losgeslagen ik noem het vrij :rolleyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Delirium zei:
Dumpy zei:
TechNora zei:

Computerspellen zijn ook een leuke ontsnapping aan het dagelijks leven :hearteyes: Of misschien is lezen meer iets voor jou? Films kijken?
Het hoeft echt niet per sé met drugs, dit zit allemaal tussen je oren.

Heb ook veeeeeeel gegamed hoor.. helpt idd ook wel.

Laatste tijd is het gewoon wat erger bij mij, ik heb nu voor een jaar stage wat betekent dat ik van 9 tot 6 moet werken. Voel me dan gewoon zo saai en dan ga ik denken aan drugs.

Wil niet zeggen dat ik altijd neem omdat ik me verveel hoor.. soms ook omdat ik gewoon hele mooie dingen mee kan beleven. Soms omdat het gewoon supergrpapig is om samen met je beste vrienden super vage gesprekken te hebben. maar de keren dat ik het uit verveling doe baren me het meest zorgen, dan krijg ik er zon ontvlucht idee bij.

Maar heb mezelf steeds beter onder controle, en als ik iets ga nemen met in m'n achterhoofd alleen omdat ik me verveel of omdat ik me even niet chill voel doe ik het niet. tenminste ik probeer het, zeg het even voorzichtig... :wink:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Overmatig drugsgebruik dus.
Ik zou lekker stoppen met alle zooi en je leventje weer terug op orde brengen voordat het te laat is.
Als je niet wilt stoppen, probeer dan heel veel te minderen, want je gebruik werkt je alleen maar in dat depressieve zwarte gat.
Tijd om je leventje weer op orde te brengen en weer te gaan genieten van alles waar je vroeger wel plezier aan kon hebben niet?
Werk een beetje aan je zelfvertrouwen en je zult zien dat stoppen een stuk makkelijker word.

pythregius

Bewuste gebruiker
ik moet eerlijk zeggen dt je het beste er helemaal mee kan kappen, het is niet normaal dat je in zo'n korte tijd zoveel gaat gebruiken, drugs is dnek ik niet weggelegd voor je, ik heb een moeder die zwaar verslaafd is geweest in men jeugd, ik weet waar ik het over heb, met harddrugs moet je zowieso opassen, drugs moet leuk blijven en geen vervanger van de natuurlijke kicks die een mens nodig heeft in zen leven, hierdoor zul je inderdaad geen kicks meer kunnen halen uit gewone dingen in het leven, mooie wandeling in het bos bijvoorbeeld, iets doen voor iemand waardoor je waardering terug krijgt dat is ook een heerlijke kick, dit zijn goede, drugs zijn de slechte omdat het een illusionele kick is :wink:
foute kicks kunnen wel de ene persoon kan ze beter aan dan de ander, daarom opassen met dat spul, ik kwam op ruigoord zaterdag een jongen tegen van 18 vroeg of ik nog een pakkie coke kon regelen, hij was vanaf donderdag al aan de coke en had nog niet geslapen, ik ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar erbij loopt, en dat heb ik em verteld ook.
ik wens je erg veel succes, advies stoppen met drugs en gewoon verder leven, eventueel met proffesionele hulp, maar blijf door gaan met studie werk hobby's etc.
het kom wel weer terug je zult het leven wel weer waarderen, probeer weer uit te zoeken wat je natuurlijke kicks zijn, die goed voor je zijn dus
sterkte. :)

pythregius

Bewuste gebruiker
doorverliefd wordt er van een stof minder aangemaakt in je hersens waardoor je je depresief kan gaan voelen, volgens mij seratonine,
dat is ook de reden dat de meeste relaties na 3 maanden uit gaan :P

Funky Monkey

Badass junkie
Door verlieft worden word er juist serotenine aangemaakt :wink:
Dit helpt er alleen maar bij om samen een goede band te schepen en na die 3 maanden moet je dus zo op elkaar ingespeeld zijn dat jesamen verder kan zonder verdere kriebels in je buik :mrgreen:

^_^

Bewuste gebruiker
Snap die discussie niet helemaal net alsof dat een keuze is ... ik stop met drugs voel me kut dus ik ga verliefd worden?

Denk dat Technora gewoon meer tijd moet nemen om te herstellen enige wat je kan doen is afleiding zoeken, bezig blijven en gewoon lekker gaan slapen als je dat kan/wilt. Voelt vanzelf verbetering komen hoop ik dan en dat zal wel motivatie geven om door te zetten.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
chocolade maakt je ook blij ..

alleen kom je dan toch weer uit op eigenlijk hetzelfde .. je gaat iets nemen om je maar eventjes anders te voelen ..

ik denk dat voor jou een tijdje het beste is dingen te vinden die je moet doen om je beter te voelen en de dingen die je moet nemen om je beter te voelen misschien beter even links kan laten ligen ..

zou het ook niet een ego probleempje kunnen zijn ? Van wat ik heel erg opmaak uit je berichten is dat je gewoon op een punt bentgekomen waar je merkt van he dit wil ik niet .. en daardoor voel je je nog rotter .. omdat je jezelf toch best de schuld geeft van waar je nu bent in je leven ...

je kan het ook omdraaien .. je hebt jezelf hier wel gebracht, maar tot nu toe heb je daar altijd lol bij gehad .. pas nu denk je daar anders over .. dus nu pas is voor jou de tijd aangebroken om die richting te gaan veranderen .. dat zou je juist niet tegen jezelf moeten houden .. tis verdomde knap dat je dat uberhaupt van jezelf in kan zien .. zeker al op zo'n jonge leeftijd ... mijn buurman heeft ook iets dergelijks .. bij hem noemen ze het de penopauze :wink: loop je toch alweer een jaartje of twintig op hem voor ...

tis hier al gezegd .. en ik zeg het ook og eens .. ga dingen zoeken om te doen die je blij maken .. dan ga je jezelf vanzelf ook meer waarderen ...

om een vaag voorbeeld te geven .. ik ben gisteren voor het eerst in jaren weer eens naar de sportschool geweest ( als je heroine gebruikt ga je daar nml echt niet meer heen :wink: ) en alhoewel ik er rondliep van wat doeee ik hier .. merk ik nu toch heel erg dat zelfs dat ene keertje toch een verschil in niet alleen eigenwaarde maar ook gewoon algeheel gevoel van fijnheid geeft.

de kunst is dus voor jou om uit te gaan vinden wat voor jou werkt ..
en zelfs al zou dat iets idioots zijn als mediteren, wat ik ook graag doe, why not .. if it works ....

sterkte!

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
^_^ zei:
Snap die discussie niet helemaal net alsof dat een keuze is ... ik stop met drugs voel me kut dus ik ga verliefd worden?

Denk dat Technora gewoon meer tijd moet nemen om te herstellen enige wat je kan doen is afleiding zoeken, bezig blijven en gewoon lekker gaan slapen als je dat kan/wilt. Voelt vanzelf verbetering komen hoop ik dan en dat zal wel motivatie geven om door te zetten.

Nee nee, zo bedoelde ik het niet..
had het nu over m'n eigen situatie.. Merk dat doordat ik gewoon vrolijker ben dat ik ook minder behoefte heb om te gebruiken

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Succes Technora, je moet de juiste manier vinden om te stoppen, zie het positief in, er zijn tientallen manieren om het te doen. Desnoods gebruik je Iboga, dat is een tryptamine die harde gebruikers vaak in een hele heftige ervaring van de drugs afhoudt. Maar gebruik het alleen als écht wilt stoppen.

Carlitos

Badass junkie
Hoi,

Toen ik me ook zo iets in die richting voelde en nog in kliniek zat bla bla.
Ging ik hardlopen ook al voelde ik me niet goed.
Maargoed ik mocht daar nauwelijks naar buiten maar als ik ging hardlopen mocht het dus deed ik het maar.

Na een half uur hardlopen word er serotonine aangemaakt.
Ik ging niet vaak een half uur,maar altijd na het hardlopen was ik opgewekt en voelde ik me wat lekkerder.

Mischien als je elke dag wat gaat hardlopen dat het helpt.
Mischien denk je fuck it etc. dat dacht ik eerst ook.
Het duurde een paar weken voordat ik ook echt ging hardlopen,en toen 1x gedaan en dacht dit moet ik vaker doen het hielp me wel degelijk.
Ik weet niet of jij daar in staat ben maar wou het gewoon even zeggen. :wink:

Groetjes :wave:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik kom net thuis van de hele dag colleges lopen, en goede dingen doen. Dus lees al jullie berichtjes nu pas. Gisteren eerst 15 uur geslapen, en toen vroeg opgestaan ( half7) mijn hele kamer opgeruimd en geboend. College's, daarna met studievrienden lange tijd koffie gedronken, en over normale dingen gepraat, maar heel gezellig, waardoor ik op een idee kwam: Heb vroeger op hoog niveau gesport, en die sport wil ik nu weer voor mijn lol gaan doen... Ik herinnerde me ineens hoeveel plezier, en kicks ik daaruit haalde. Misschien dat ik daar gelijk wat nieuwe mensen leer kennen die met andere dingen bezig zijn dan drugs.
Daarna lid geworden van de bibliotheek, en allemaal goede boeken gehaald, die ik al een lange tijd wil lezen...

Nu kom ik net thuis in mooi opgeruimd huis, en ik ga de hele avond lezen in mijn beste stoel. Ben wel tevreden. Voel me niet ineens goed ofzo, maar zolang ik goede dingen blijf doen gaat dat vanzelf wel komen lijkt me... hoop ik tenminste...

Echt bedankt voor alle tips, en lieve reacties, dat sterkt me echt. Ik weet ook ergens wel dat het weer goed met me komt, want ik ben wel moeilijkere dingen te boven gekomen in het verleden. Misschien komt mijn gebrek aan vertrouwen in mezelf ook omdat mijn relatie net uit is. Beetje teveel op hem gehangen, en nu moet ik het weer alleen zien te redden. Maar ergens brand er nog wel een vuurtje daarbinnen...
Die moet ik alleen weer even aan zien te wakkeren...

TechNora zei:
Misschien komt mijn gebrek aan vertrouwen in mezelf ook omdat mijn relatie net uit is. Beetje teveel op hem gehangen, en nu moet ik het weer alleen zien te redden. Maar ergens brand er nog wel een vuurtje daarbinnen...
Die moet ik alleen weer even aan zien te wakkeren...

Joh, dat had ik gemist. Sterkte daarmee!

richelle

Belezen gebruiker
Je red het wel! Volgens m,n intuitie ben je een sterke meid, en beslist niet dom!
Veel afleiding zoeken!!!
en hulp , niet alleen, en als t kan = geen medicijnen!

Sommige fases vanje leven lijken een sleur te worden, die sleur kan jij alleen doorbreken,

Okeeh t iets overmatig drugsgebruik doet er geen goed aan, maar de zelfdicipline heb je door gewoon elke keer naar de spiegel te lopen , letterlijk en TEgen jezelf te zeggen : Ik kan , ik Wil en ik Doe..!
Denk dat elke dag die je overwint een stapje is ---de goede kant op en dat t dag na dag makkelijker wordt,
mits je de drug geralateerde vrienden in het begin even ontwijkt.
je voelt je depri en dan heb je ook geen zin afleiding te zoeken, maar das nou net even t belangrijkste..De kracht vanuit jezelf halen en Het toch doen, al is het maar een bakkie koffie bij oma ..

Waar een Wil is =EEn Weg!!!
Jij kan het!

Um

Belezen gebruiker
het is maar een tijdelijk gevoel naar alle waarschijnlijkheid

gewoon een tijd stoppen (of voor altijd, als je dat beter lijkt) en voor de rest een beetje sterk zijn en niet zo zielig doen en je leven oppakken

althans, dat is mijn mening

leven is zo mooi als je zelf wilt

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Gister coke gebruikt... Stom, maar ook weer niet want ik heb er met m'n volle verstand voor gekozen. Ik heb er ook geen spijt van. Ik weet dat ik ergens nog niet wil stoppen. Misschien zou het beter zijn, maar ik vermaak me er te hard mee...

Delirium

Badass junkie
Misschien helpt het om voor jezelf een grens van één keer per maand te stellen? Geen totale onthouding dus, gewoon af en toe.

Bovenaan