Helemaal mee gehad...

Funky Monkey

Badass junkie
Begin gewoon met zelf niks te kopen :) op een gegeven moment krijg je dan ook niks meer, maar omdat je zelf niks koopt heb je ook niks in huis dus dan neem je in iedergeval al minder :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Eens in de maand, heb ik wel even gedaan, maar nu de laatste tijd... Ergens in me zit iets dat zegt: ah boeiend, wat maakt het ook eigenlijk uit allemaal...
Ik heb trouwens sowieso nooit iets in huis, en gebruik dus alleen als ik in de stad ben. Eigenlijk betaal ik er zelfs zelden voor, nu ik erover nadenk. Is dat een slecht teken? :sunglasses:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
spacekonijn zei:
vertel het aan je ouders als die er voor je zijn

Neh, lijkt me geen goed plan, die zouden zich alleen maar dodelijk ongerust gaan lopen maken. Ik woon verder al jaren op mezelf, en ze zouden dus ook niet veel voor me kunnen doen. Dat zou ze echt frustreren, en daar kan ik ze niet mee opzadelen.

spacekonijn

Badass junkie
TechNora zei:
. Ergens in me zit iets dat zegt: ah boeiend, wat maakt het ook eigenlijk uit allemaal...
precies datzelfde zit in een junk die iemand beroofd, een heroine junk die zijn spuit zet. dit is gewoon verslaving het maakt je heus wel veel uit maar je verslaving is jou de baas

ik hoop echt dat je er vanaf komt , en je kunt het vast zelf maar je zult meer wilskracht moeten tonen.
ik ben bang dat je t anders alleen echt niet gaat redden

spacekonijn

Badass junkie
TechNora zei:
spacekonijn zei:
vertel het aan je ouders als die er voor je zijn

Neh, lijkt me geen goed plan, die zouden zich alleen maar dodelijk ongerust gaan lopen maken. Ik woon verder al jaren op mezelf, en ze zouden dus ook niet veel voor me kunnen doen. Dat zou ze echt frustreren, en daar kan ik ze niet mee opzadelen.

je onderschat je probleem, het zijn wel je ouders. dat ze zich dodelijk ongerust gaan maken is juist de bedoeling. zonder controle red een verslaafde het gewoon maar zelden.

ps : het kan natuurlijk ook een tante, goede (cleane) vriendin etc zijn. maar je doet er denk ik goed aan hulp te zoeken.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Over een jaartje vertek ik naar t buitenland, dus ik denk dat het dan vanzelf wel losloopt. Denk dat als ik in een andere setting zit, en er niet constant mee wordt geconfronteerd dat het dan vrij makkelijk zal zijn.

Ik weet niet of ik verslaafd ben, ik gebruik niet elke dag en vaak genoeg niet eens elke week. Daarbij doe ik t de laatste tijd wel rustiger aan, dus niet meer alles combineren. Coke doe ik trouwens echt zelden, misschien eens in de 2 maanden ofzo gemiddeld.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nog even een toevoeging: ik ben me bewust dat ik nu nogal verdedigend overkom... dat is niet de bedoeling, ik weet wel dat je gelijk hebt, maar wil er liever niet teveel over nadenken. Ik hoop gewoon dat ik er op een gegeven moment écht zat van ben, of dat het door een andere setting wel losloopt. Ik waardeer het wel dat je me probeert te helpen.

spacekonijn

Badass junkie
het feit dat je alles door elkaar gebruikt zegt voor mij dat je niet zozeer het effect van drugs lief hebt maar meer alles wat je verder van jezelf af helpt waardeert.

het op reis gaan is een supergoed idee! maar hoeveel mooier zou het zijn als je deze tijd gebruikt om weer tot rust in jezelf te komen en dan met een frisse start de wereld te ontdekken?

je moet niet de illusie hebben dat het op reis gaan een wonder is waardoor je je sowieso weer helemaal goed voelt, en dat kan je vakantie van een van de mooiste ervaringen uit je leven veranderen tot afzien afkick periode.

een weekend verslaving is wel degelijk een verslaving hoor

ik hoop niet dat k te negatief overkom maar k wil je graag stimuleren om te stoppen!

spacekonijn

Badass junkie
TechNora zei:
maar wil er liever niet teveel over nadenken. Ik hoop gewoon dat ik er op een gegeven moment écht zat van ben, of dat het door een andere setting wel losloopt.

precies, je hebt het idee dat je de macht verloren hebt en je hoopt op een wonder.

je houdt jezelf hier echt voor de gek sorry :flushed:

spacekonijn

Badass junkie
het is ook logisch dat je zo denkt, ik denk precies hetzelfde over mijn thc-verslaving en nicotine verslaving.

ik ben mij er ook wel van bewust dat deze redenering eigenlijk een verdediging zijn om niet te hoeven stoppen.
maar ik heb het geluk dat deze middelen (bij mij) niet zozeer psychische schade aanrichten waar ik langer last van zal krijgen, of misschien ook wel...

maar mensen gaan harddrug onderschatten omdat ze niet de enige zijn die dit regelmatig gebruiken, en het zo nogal mee lijkt te vallen.
dat is waar mensen goed in zijn, dingen als normaal gaan zien als veel mensen het doen, kijk maar naar het effect van de TV of de 2e wereldoorlog.

een mens houd zichzelf gemakkelijk voor de gek, maar je weet dat je wilt stoppen en probeer gewoon baas in eigen huis te zijn!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik hoop niet dat k te negatief overkom maar k wil je graag stimuleren om te stoppen!

Nee, je komt niet negatief over, juist erg lief. Ik ga eraan werken, ik heb denk ik tijd nodig om echt tot een serieuze beslissing te komen. En dan moet ik er gewoon helemaal voor gaan. Nu vanavond eerst nog een feestje...

Eckster C

Bewuste gebruiker
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel strekte dit topic geeft me rillingen doet me een beetje aan mezelf denken met nadruk op een beetje

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik wens je veel succes TechNora. Ikzelf probeer ook voor een tijdje geheelonthouder te zijn, maar dit valt echt niet mee blijkbaar. Dit verontrust me. Ik ga dringend eens moeten werken aan mezelf.

Ik steun je.

Greetz, Argulas

Soma

Bewuste gebruiker
Ik vrees dat ik ook een beetje die kant opga nu :(. In het begin gebruikte ik gewoon om mij extra goed te amuseren op een feest ofzo, maar de laatste maanden doe ik het ook wel om de realiteit te ontvluchten omdat ik het soms allemaal niet meer zie zitten. Ik wist ook wel waar ik mee bezig was, maar ik was me denk ik van geen kwaad bewust. Dacht dat ik elk moment wel weer kon stoppen, maar nu besef ik toch wel dat dat niet zo makkelijk is..
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte. Als je het echt wil, zal het je wel lukken :wink:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Eckster C zei:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel strekte dit topic geeft me rillingen doet me een beetje aan mezelf denken met nadruk op een beetje

Haha, jemig dat klinkt ook lekker :grin: Ik ga wel voordat ik mijn reis begin eerst een paar maanden in zo'n klooster zitten in India waar je niet mag praten, dan schrijf ik daar mijn boek tijdens de afkick :sunglasses:

MetaalKonijn

Badass junkie
Volgens mij moet je dit hele gebeuren niet al te veel opblazen, maar gewoon zien als een natuurlijke ontwikkeling tegen de drugsverslaving die je zelf opbouwt..

Technora, gij weet dondersgoed waar gij mee bezig zijt jongedame, en dan haalt gij nog geen eensch den drugz zelf in huize. Dus als nuchtere Fries zeg ik, denk nog eens rustig na over jezelf, en bekijk waarom je verschillende acties begaat. Je zult zien dat 't merendeel van je drugacties vaak niet bepaald een logische reactie is op de voorafgaande gedachtes van zo'n actie, die gedachtes zijn meestal gevuld met berouw, en een vorm van spijt. Herken dit, en zie dit als logisch.

En maak 't vooral niet erger dan 't is, :wink: (gezien je volgens mij nogal pessimistische instelling over 't leven momenteel, waarvan ik niet bepaald veel moeite heb om dat ten volste te begrijpen :( :openmouth: )

Het lijkt erop dat er erg veel mensen in 'n betreffend schuitje zitten, die 'n minder plezierige bestemming tegemoet gaet, ik gooi 't op de herfstmaanden :P :smoke: :stoned: :mrgreen: :beer:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
met de kerst voor de deur wil iederen strak, bruin en clean zijn ......

Net zoals voor de zomer ..

Stonie

Deranged

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Volgens mij moet je dit hele gebeuren niet al te veel opblazen, maar gewoon zien als een natuurlijke ontwikkeling tegen de drugsverslaving die je zelf opbouwt..

Technora, gij weet dondersgoed waar gij mee bezig zijt jongedame, en dan haalt gij nog geen eensch den drugz zelf in huize. Dus als nuchtere Fries zeg ik, denk nog eens rustig na over jezelf, en bekijk waarom je verschillende acties begaat. Je zult zien dat 't merendeel van je drugacties vaak niet bepaald een logische reactie is op de voorafgaande gedachtes van zo'n actie, die gedachtes zijn meestal gevuld met berouw, en een vorm van spijt. Herken dit, en zie dit als logisch.

En maak 't vooral niet erger dan 't is, :wink: (gezien je volgens mij nogal pessimistische instelling over 't leven momenteel, waarvan ik niet bepaald veel moeite heb om dat ten volste te begrijpen :( :openmouth: )

Het lijkt erop dat er erg veel mensen in 'n betreffend schuitje zitten, die 'n minder plezierige bestemming tegemoet gaet, ik gooi 't op de herfstmaanden :P :smoke: :stoned: :mrgreen: :beer:
En wat heb jij gebruikt. :9

Jeller

Badass junkie
gewoon stoppen met alle drugs..
wss komen de depressieve gevoelens vooral door de xtc, coke en speed

gun je lichaam en geest wat rust en je zal zien dat het allemaal beter zal gaan

Natuurlijk is stoppen met drugs niet echt heel gemakkelijk, maar als je het echt wil en je nog een beetje fierheid hebt over wie je bent of vroeger was dan lukt dat wel..

de eerste dagen zijn altijd de moeilijkste, vooral de weekends dus het is zeker niet onverstandig om situaties waarin je normaal zeker drugs zou gebruiken te vermijden.. als je normaal gezien altijd drugs gebruikt als je uitgaat of in bijzijn met bepaalde mensen dan zou ik die dingen zo veel mogelijk vermijden

Zoek dus een nieuwe hobbie om je gedachten van de drugs te houden. Je lijkt mij wel een deftig meisje dus ik denk wel dat je het zal lukken. En als het een troost is, morgen stop ik ook minstens een maand en half met alle drugs :wave:

edit: Ik las net dat je op l :hearteyes: techno geen drugs wilt gebruiken. Dit feest duurt maar tot 6 uur dus dat moet zeker lukken.. een paar pilsjes kan echter geen kwaad, maar dat weet je zelf ook wel.. Ik denk als je daar géén drugs gebruikt dat je dan al een goede stap verder staat. Gebruik je toch drugs, dan is dit jammer, maar nog geen reden om je te laten ontmoedigen..

Onthoud ook dat een vermindering in gebruik ook al positief is, ook al kan je nog niet volledig stoppen

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik stop vanaf vandaag met drugs. Samen met 2 vrienden. Eens zien wat er in men bewustzijn gaat veranderen :)

Hopelijk hou ik het vol..

Nog mensen die meedoen ? :) laten we er een gezamelijke anti-drugsmaand van maken :mrgreen:

azgaza

Badass junkie
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd een maand te stoppen met blowen.. 8 dagen lukte het, toen had ik een hele week niet geslapen en storte ik echt zowat in, dus ben ik maar begonnen. Ik doe dus niet mee aan een anti-drugs maand. Paddo's en LSD zijn gelukkig geen probleem, want zo vaak doe ik ze nou ook weer niet. Het blowen zou ik ook wel mee willen stoppen.. maar ik moet eerst even bedenken hoe.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mja, lsd en paddos enzo bij mij ook niet. Ik doe het vooral voor het blowen.
Tword me wat te veel. Kheb het gevoel dat ik controle verlies over m'n gebruik. Ik ga eerst proberen om alles te laten: tabak (dit gaat moeilijk worden. normaal rook ik niet, maar als ik stop met smoren, dan neemt men tabakgebruik drastisch toe :cry: ), alcohol, wiet, ... alles. Ik kan niet beloven dat het gaat lukken, maar hoop van wel.

Funky Monkey

Badass junkie
TechNora zei:
Ik heb trouwens sowieso nooit iets in huis, en gebruik dus alleen als ik in de stad ben. Eigenlijk betaal ik er zelfs zelden voor, nu ik erover nadenk. Is dat een slecht teken? :sunglasses:
echt niet lullig of hard bedoeld maar misschien zijn het dan niet echt de goede vrienden :flushed: ik ken je verder niet en hen ook niet. Wie weet... maar het is sowieso geen slecht teken vind ik :)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Gister weer harde nacht, mdma, ghb, coke, speed, en daarvoor al veel alcohol. Tot zondagavond doorgegaan. Ik heb besloten om volgende week van I love techno mijn afsluitingsfeest te maken. Dan ga ik nog even los, en daarna is het voor zeker 3 maanden afgelopen. (we kunnen een nieuw topic openen, en elkaar op de hoogte houden van onze cleanheid :mrgreen: ) Geen feesten, geen vrienden die drugs gebruiken (behalve misschien eens uit eten ofzo, of film kijken, maar niet naar situaties waar we normaal gebruiken), en dan ga ik op meditatiecursus, en lees ik alle boeken van de bibliotheek. En ook niet onbelangrijk ga ik me keihard op mn studie richten, en al die tentamens er snoeihard in knallen.

Nick de Neger:
echt niet lullig of hard bedoeld maar misschien zijn het dan niet echt de goede vrienden ik ken je verder niet en hen ook niet. Wie weet... maar het is sowieso geen slecht teken vind ik
Het is meer dat geld gewoon geen issue is daar... Ze zijn zelfs beledigd als ik het aanbied. En t zijn echt lieve mensen. :) Misschien niet helemaal geaccepteerd door de maatschappij, maar ik heb ze leren kennen, en veel geleerd.

Lysergine:
met de kerst voor de deur wil iederen strak, bruin en clean zijn ......Net zoals voor de zomer ..
Hé! Ik ben strak en bruin!! Strakker dan ooit zelfs :openmouth: Hehe. En ben gelukkig nog niet afgetakeld, door mn ultragezonde leefstijl doordeweeks. Dus.... dat je t even weet... :sunglasses:

Metaalkonijn:
Technora, gij weet dondersgoed waar gij mee bezig zijt jongedame, en dan haalt gij nog geen eensch den drugz zelf in huize. Dus als nuchtere Fries zeg ik, denk nog eens rustig na over jezelf, en bekijk waarom je verschillende acties begaat.
Hehe, ja ik weet inderdaad waar ik mee bezig ben... ik ben er nog niet achter of dat in mijn voordeel spreekt of juist niet :flushed:

Jeller:
Natuurlijk is stoppen met drugs niet echt heel gemakkelijk, maar als je het echt wil en je nog een beetje fierheid hebt over wie je bent of vroeger was dan lukt dat wel..
Ja gelukkig heb ik dat nog wel. Ik ben een sterk persoon, en ik heb het altijd gered dus dit gaat me zeker lukken. En dan zal ik positief op deze periode kunnen terugkijken. De drugs heeft me namelijk ook zoveel goeds gebracht, zoals veel meer empathie voor de mensheid, een groter vermogen om abstractie te begrijpen (handig voor mn studie), en meer kunnen genieten van de pracht van de natuur (ik heb vooral iets met bomen) :)

buzzrider

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk totaal niet van jou verwacht had. Heb je een idee door welke drugs de problemen het meeste komen? Want dan kan je vast proberen met de ergste te stoppen. Misschien dat het dan iets minder erg wordt.
Het klinkt eigenlijk als een typische depressie, nergens zin in en eigenlijk het leven voorbij willen slapen. Dus misschien is het een idee om hulp te zoeken bij een psycholoog of iets dergelijks. Ik raad anti depressiva af, want dat zijn ook alleen maar drugs; alleen dan 'nuttig' (en dat dan relatief; het vlakt alleen nog maar meer af namelijk, weet ik van mensen die het gebruikt hebben).
Succes met hier doorheen komen!
Dat klopt, anti-depressiva niet doen. Je voelt er je op de moment zelf goed mee maar achteraf is de crash eens zo hard

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Daar zit ik ook nog totaal niet aan te denken hoor. Die stemmingen komen denk ik 100% door de drugs, je kunt het dus ook geen depressie noemen. Van mezelf ben ik juist altijd erg positief geweest.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik begin een patroon te zien in mijn gebruik door dit topic, ben blij dat ik het heb aangemaakt...Het is niet altijd zo extreem, maar de laatste tijd gebeurt er dus dit:

Vrijdag, zaterdag, zondag gebruiken (soms 1, soms 2/3 dagen).
Maandag voel ik me moe, en een beetje klote.
Dinsdag zwaar klote en nog steeds moe.
Woensdag nog erger naar de klote, en ook echt deprie, niks meer zien zitten, soms zelfs de dag moeten opgeven.
Pas donderdag ben ik er weer enigszins bovenop, en begint ook mijn stemming beter te worden. Ik probeer mijn hele week weer enigszins goed te maken qua studie/werk.
En dan is het alweer vrijdag, overdag gaat het prima en begin ik de vorige drie dagen alweer te relativeren (ach, zo erg was het niet, even een dipje door de drugs). 'S avonds heb ik zin om de stad in te gaan, soms kan ik me inhouden, maar er hoeft maar iemand met een leuk voorstel te komen en ik ben om. Zaterdag moet ik toch wel écht de stad in, ik heb immers een zware week gehad, en ik verdien het om mijn hoofd even te laten waaien. In de stad aangekomen gebruik ik in de meeste gevallen... Of ik zorg er wel voor dat ik ergens terecht kom waar ik weet dat ik kan gebruiken.

Irritant dit, maar hoe stom het ook is, ik ben blij dat ik het nu zelf inzie... Dit was even om het voor mezelf op een rijtje te zetten allemaal. Erkenning is de eerste stap zegt dr Phil :rolleyes:

azgaza

Badass junkie
Is dat geen goede rede om je gebruik van wekelijks naar 1 of 2 maandelijks te doen? Dan heb je véél meer normale dagen. Dergelijk lichamelijk uitputtende drugs als speed enzo slopen je lichaam en geest ook voor de week dus als je steeds een paar maanden tussen de zware avonden lijkt heb je wellicht niet contant zo'n dip-effect.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja, precies, dat is me nu ook duidelijk. Mijn ideaal zou zijn, eens in de twee maanden een echt hard weekend, en er dan ook voor de rest van de tijd helemaal niet mee in mn kop zitten.

Nu denk ik er namelijk ontzettend veel overna... dat begint me steeds meer te irriteren. Niet zozeer verslavende gedachtes als: Ik Moet NU drugs. Het is meer dat mijn gedachtes op een normale dag vaak afdwalen naar die nachten/dagen, en dingen die gebeurd zijn toen ik gebruikte... Krijg ik een heel goed gevoel van, en dan ga ik alweer uitkijken naar komende feesten.

Terwijl ik eigenlijk mijn kop gewoon moet houden bij het nu, en ook genieten van de normale dingen,...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit is een héél positieve vooruitgang! Kben trots op je :)

Vandaag is het dag 5 van mijn 'cleanheid', zelfs nog geen tabak! Al héél, ma echt héél veel temptations gehad, en men vrienden zijn ook niet echt behulpzaam, maar ik ben sterker dan dit :) Heb wel elke avond enorm zin in een joint. Heb wel al in men dromen gesmoord :grin: Maar dat is niet erg hé :rolleyes:

Verder, men nuchterheid begin ik echt wel te merken. Veel meer focus op dingen, maar het mist toch die speciale perceptie vind ik. Waarschijnlijk is dit nog gewoon verlangen en moet ik meer men nuchtere wereld leren aanvaarden en liefhebben :)

gaat het Cleanheid Topic door ? of pas na I Love Techno ? Laat me iets weten!

Greetz, Argulas

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat cleanheid topic lijkt mij een goed idee, wie mee wil doen kan zich hier inschrijven! :wink: Het begint maandag 12 November... Ik weet dat ik de week daarna, en de week daarna sowieso ook twee feesten heb, maar dat is dan gewoon jammer. Dit is echt het moment om weer wat normalere grenzen te gaan stellen. Ik ga voor oud en nieuw!!! Net bedacht, dat lijkt me wel een mooi streven. Dat is dan ongeveer 6 weken, en dat is precies de tijd die ik er vanaf nu tussen wil houden :hearteyes: Komt mooi uit! :smoke:

Dit staat dus echt, echt, echt, echt (*Tuft door haar vingers heen* - *Schud handen* - * Doet pinky/pinky met iedereen hier*)

Zet handtekening onder contract:

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik doe mee :) Mijn 'deadline' loopt wel iets korter, tot 3 december. Maar zowieso minder daarna, sinds de examenperiode toch aankomt.

Anyway, IK DOE MEE :grin:

*Zet digitale handtekening hier neer*

Tzal zowieso makkelijker en toffer zijn als we zo'n cleantopic hebben :)
Nog mensen die meedoen? Hoe meer hoe beter! Komaan, voor de examens! :)

Northawke

Wijs gebruiker
Ik wil wel meedoen voor de wiet. Zit de laatste tijd veel te veel te blowen. Voor de rest gebruik ik zo goed als niks.

Bovenaan