Helemaal mee gehad...

Deca

Newbie
Een zeer herkenbaar verhaal ....

Door overmatig drugsgebruik verleren je hesenen een bepaalt stofje (Serotine) aan te maken, waardoor je je, wanneer je geen drugs gebruikt, depressief gaat voelen. Inderdaad, stoppen met drugs is de enige oplossing. Je hersenen moeten weer leren dit stofje zelf aan te maken, en daar kan een behoorlijke tijd overheen gaan.
Ik zelf heb wel aan de Anti depressivia gezeten. Het heeft mij geholpen, maar het is niet voor iedereen aan te raden. Ik heb het een half jaar geslikt op doktersadvies, en ben toen toch op eigen houtje gestopt (wat ten zeerste afgeraden wordt ....). Ik had het idee dat ik het niet meer nodig had en mijn gevoel klopte.

Nu, een jaar later, zwanger, en dus nog steeds drugsvrij .... Het is echt even wennen, maar na een paar maanden, leer je weer genieten en is ook het drugsvrij zijn heerlijk. Ik kan nu "trippen" op muziek, heerlijk!!!!

Voor nu heel veel sterkte, luister naar jezelf, en ook heel erg goed ...., wandelen! Door wandelen worden je hersenen gestimuleerd serotine aan te maken, en het is nog eens gezond ook :wink: .

Dikke knuffels !!!!!

Jeller

Badass junkie
hehe maandag begint voor mij ook de cleane week.. toch alleszins geen zegels en zeker geen wiet meer vanaf dan
deze week was ik zonder probleem 3 dagen gestopt maar kheb mijzelf dan toch nog deze week gegund :flushed:

dit weekend moet ik 2 keer draaien, maar dan neem ik nooit drugs dus lukt wel wss

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Echt super dat er zoveel mensen meedoen!! :hearteyes: Ik zie net dat als ik het volhoud tot oud en nieuw ik dan zelfs 7 weken niet gebruikt heb. Huh, wat zeg ik nou? ALS ik het volhoud? Nee ik GA het volhouden, hoe dan ook! :openmouth: Blowen doe ik sowieso niet dus dat scheelt weer, met alcohol ga ik ook voorzichtig zijn, want ik merk dat als ik dronken ben de stap naar drugs (en dan voornamelijk coke, speed, keta) snel gemaakt is...

Ik ben van plan wel naar de feestjes te gaan, maar dan gewoon op een normale manier. Dus sowieso niet naar afters, en gewoon om uurtje of 7 's ochtends gaan slapen... Verder veel boeken lezen, goed aan mn studie, en vaak uitgebreid koken voor vrienden, want dat doe ik graag. :mrgreen: Klinkt best goed eigenlijk.

Maar nu eerst al mijn drugs opmaken op i love techno, en als ik nog over heb geef ik het wel weg. :sunglasses:

Blackout

Belezen gebruiker

Dit stimuleerd ook niet tot gebruiken he....tering de tering :P Check die caps eens in het logo.... :P

Maar nu eerst al mijn drugs opmaken op i love techno
Je hebt groot gelijk :P

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Eeej makker Heb zelf ook zo een soort gelijke Situatie gehad :( is fuckt up Vooral als alleen drugs je interesseerde Maar ik zou ook zegge Stoppe Maar in het weekend wat :beer: Zo heb ik het gedaan en dat 2 3 maanden lang je voelt jezelf na een maandje steeds weer wat opknappen soms wat tegenslagen maar gaat dan zo weer beter Suc6 iig ! :grin:

Soma

Bewuste gebruiker
Veel succes. Ik ga zelf eens serieus minderen. Geen speed, xtc of coke voor mij, dat beinvloed mijn stemming teveel. En ook bijna geen alcohol en wiet meer. Sja, dan blijft er eigenlijk niet veel meer over he :P

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Morgen begint het CleanTopic :tongueout: Is den drugs ver op ? :P

Dag 8,
Ikzelf heb een overwinning behaalt, uiteggaan, en niets gebruikt! geen tabak, geen wiet, geen alcohol, nix. Buiten Chocolade :grin: Het was Chocolade avond, BERGEN chocolade :grin: Liep daar happy te wezen op de chocolade :grin:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Je moet gaan sporten.
Begin eens met 4 / week gaan lopen. Studies hebben uitgemaakt, dat 4 keer per week lopen dezelfde werking of dikwijls nog beter kan hebben als anti-depressiva.

DreamWeaver

Badass junkie
Ik heb het er ook helemaal mee gehad, en begin ook steeds meer een afkeer te krijgen van DF. Maar ik weet dat m'n ziel verloren is, ik ben een junk voor het leven. Migth as well have fun while I'm at it. Vanaf kerst is DreamWeaver dus weer het oude, vertrouwde hoopje tuig. Life in the fast lane for as long as life will let me :wave:

Blackout

Belezen gebruiker
ik ben een junk voor het leven

Niemand is dat vriend...echt niet. Als je het zelf wilt, dan kan je er met niet al te veel moeite vanaf. Maar dan moet je het wel ECHT zelf willen. Want zo te lezen is die wil er niet echt :wink:

Ik heb 8 jaar gerookt, wich is a terrible addiction....maar ik ben er wel vanaf gekomen. Nu is roken wel anders dan drugs, maar geestelijk zou ik het niet als minder erg kunnen zien.

Santatrip

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Dat cleanheid topic lijkt mij een goed idee, wie mee wil doen kan zich hier inschrijven! :wink: Het begint maandag 12 November...

Dit staat dus echt, echt, echt, echt (*Tuft door haar vingers heen* - *Schud handen* - * Doet pinky/pinky met iedereen hier*)

Is iedereen al begonnen? Ik denk dat je op je meest klote moment deze dingen bedenkt, maar dan al meteen zegt dat er nog 1 feestje mag. Gewoon alles uitsluiten...je hebt dit ene feestje niet nodig! Maar ok, dat is nu al geweest, laat ff weten hoe t er nu voor staat :wink:

:wave:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik laat deze even voorbij gaan.
Eerst maar is een oplossing hoe ik kan slapen zonder blowtje. Oxazepan werkt goed, maar ik wil niet dat als vervanging gebruiken. Dan liever wiet :stoned:

Blackout

Belezen gebruiker
Gewoon niet doen....ga geen alternatief zoeken, maar sta een keer HEEL vroeg op, heb een drukke dag....kijken hoe je dan slaapt! :wink:

DreamWeaver

Badass junkie
Blackout zei:
ik ben een junk voor het leven

Niemand is dat vriend...echt niet. Als je het zelf wilt, dan kan je er met niet al te veel moeite vanaf. Maar dan moet je het wel ECHT zelf willen. Want zo te lezen is die wil er niet echt :wink:

Ik heb 8 jaar gerookt, wich is a terrible addiction....maar ik ben er wel vanaf gekomen. Nu is roken wel anders dan drugs, maar geestelijk zou ik het niet als minder erg kunnen zien.

Wij zijn het allemaal. Je kunt stoppen, maar je zult altijd die craving kennen en weten hoe het was. Dat onbewuste verlangen zal nooit meer weggaan. Aanvaard het en leer ermee om te gaan :)

Blackout

Belezen gebruiker
Das waar, maar dat betekend niet dat je er maar totaal bij neer moet leggen en denken dat het nooit meer goed komt. Tuurlijk weten we hoe het is MET drugs, maar dat betekend niet dat je het altijd moet hebben :wink:

Ik ben wel spijtig genoeg iemand die als hij zin heeft in drugs maar niet heeft/neemt hard aan het alcohol gaat :P Op een of andere manier vergeet ik die hele drang naar drugs ook dan :grin:

teonanacatl

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Heb vandaag een psych. gebeld.... Is wel lastig voor mij, omdat ik er vroeger veel mee te maken heb gehad vanwege een gezinslid. Toen was ik er helemaal klaar mee, maar nu toch besloten om voor mezelf te kiezen, en het een kans te geven.

Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk totaal niet van jou verwacht had. Heb je een idee door welke drugs de problemen het meeste komen?
Nee... ik had dit ook totaal niet van mezelf verwacht... :flushed: Maar ben er toch ingetuind, al wist ik de hele tijd maar al te goed waar ik mee bezig was. Ik weet niet zozeer door welke drugs het komt, omdat ik meestal alles combineer op een avond. Het liefst zou ik met alles stoppen, gewoon voor een paar maanden, en dan maar weer eens verder zien. Al is het maar om weer vertrouwen in mezelf te krijgen dat ik daartoe in staat ben. :rolleyes:

Voorlopig denk ik trouwens nog niet aan anti depressiva, misschien als ik gewoon eens een paar weken rustig aandoe dat het weer beter gaat.

ik ben er heilig van overtuigd dat als je een paar maandjes stopt alles trug inorde gekomen is :wave:

Bovenaan