Hiyou
Bewuste gebruiker
Deze nacht schoot ik wakker zonder dat m’n vriend naast me lag in mijn tent op awakenings festival. Ik belde vrienden op en ze vertelden me dat ik niet mocht verschieten maar dat hij op EHBO lag…. HALLO? Hij kon niet meer reageren, lag met zijn ogen en mond wijd open. Hij had voor de 2e dag (!!!), ik weet het niet verantwoord, maar ik heb niks te zeggen, XTC + ketamine op. Het is de ene sleutel ketamine na de andere soms met zijn vriendengroep. Hij viel daar blijkbaar plots neer en kon niet meer reageren. Hij heeft al eens een K hole meegemaakt maar dit ging over na 45 min. Nu was hij 4u (!!!) out. Aan de monitor op bewaking. Ze hebben heel veel op zijn borstkas gewreven of geklopt soort van om hem wakker te krijgen. Eigenlijk comateus. Ik moest zoveel moeite doen om af en toe een blik te krijgen. Vandaag is hij nog steeds suf, verward, reageerd wel maar trager dan anders, wss gewoon ook uitputting. Ik heb die arts niet veel meer kunnen vragen, zij zegt combo van drugs heeft ervoor gezorgd dat hij te ver zat. Maar wat denken jullie? Hebben jullie dit verhaal nogal gehoord? Ik maak me zoveel zorgen. Hij slaapt nu in de zetel. Hij kreunt vaak bij het uitademen. Hij heeft in zijn broek geplast. Hij is precies wel wat in shock van alles. Ik ben zo boos op alles en iedereen van zijn vrienden voor het onverantwoord drugsgebruik en ben zooooo ongerust. Opstaan en cocaine snuiven, nadien xtc en erna nog eens sleutels keta. Dit al 2 dagen, gingen ze normaal vandaag nog eens herhalen he moest dit niet gebeurd zijn. Pffff. Gelukkig ben ik dan de nuchtere van de groep! En ik mocht niet te veel zeggen tegen hun want ze zeggen dat ze het niet zagen aankomen hij was 5 min voordien gewoon aan het lachen en feesten. Ik moet er hier over ventileren want niemand begrijpt me, omdat ze allemaal zelf onverantwoord drugs gebruiken. Wat gebeurde er op dat moment met zijn lichaam? Pure verdoving van alles samen?
Laatst bewerkt: