werkstuk

TheUnseen

Newbie
ik had een paar vraagies die ik nodig heb om een werkstuk te make
wat zijn de voor en nadelen van de legalisatie van harddrugs en softdrugs
wantik heb geprobeert om op internet te zoek maar daar vond ik niet echt veel

Bal0n

Badass junkie
Ik heb hier nog een oude opdracht gevonden die ik voor school ooit eens moest maken. Het is helaas wel Engels, maar dat moet toch geen probleem zijn :)..

At first I would like to point out that it is almost completely useless to keep drugs illegal, when talking about peoples health. The people who are keen on drugs will get them anway, legalized or not. We can’t prevent the people from taking drugs, therefore it’s way smarter to sell the drugs in a controlled environment. Such as smartshops, which are already existing in the Netherlands and in England.

Well, it’s quite obvious why this kind of situation would have lots of positive consequences. When people know what the exact chemical compounds in their substance are, there will be significantly fewer overdoses and drug incidents. It is already been proven that the Dutch drugpolicy is way more effective than the policy in the USA. Only 5% of the Dutch civilization has even been in touch with cannabis, where 35% in America is. An other consequence of this controlled selling drugs policy is no more intoxication by materials where the drugs are cut with. Many heroin users die of an overdose, because it’s cut with codeine.

One of the other major advantages of legalizing drugs will be the reduce in crime rate. There won’t be any dealers on the streets anymore, and neither any smugglers in planes. These criminal won’t cause any inconvenience anymore. With the crime rate being brought down significantly the government will have lots of extra money. They won’t have to control airports, track down drug mafia or spent man force to trouble causing junkies on the streets.

At last, by legalizing drugs there will be new companies developing. New pharmaceutical companies who are needed to synthesize the compounds needed for creating drugs like MDMA, Mescaline, LSD, etc etc. This will have some major positive economic consequences. New jobs will be created, the government can put taxes on the drugs.

BacingsPen

Badass junkie
Ik ben dat zeker met je eens:P Ik zou er alleen iets aan willen toevoegen... Ze mogen drugs best legaliseren maar dan moet er ook wel echt goede controle over gehouden worden en goede voorlichtingen gegeven worden(dat gebeurd nu in coffeeshops, smartshops weet ik niet, nog niet) En verdere moeten er strenge regels komen waar men zich strict aan moet houden(gebeurd en kan eigenlijk ook nog niet goed in coffeeshops)

Nu nog even iemand die nadelen heeft van drugs legaliseren:P Die argumenten zijn namelijk makkelijk te weerleggen :grin: Maarja waarschijnlijk zijn er alleen niet-drugsgebruikers er nadelen in zien en die zie je niet zoveel op het forum:P

Overigens zal ik in het topictitel vermelden dat je de voor en nadelen van drugs legaliseren wilt weten. Nu kijken waarschijnlijk alleen mensen als balon en ik in het topic:P

Succes met je werkstuk verder...

Bal0n

Badass junkie
SpacingBen zei:
Ik ben dat zeker met je eens:P Ik zou er alleen iets aan willen toevoegen... Ze mogen drugs best legaliseren maar dan moet er ook wel echt goede controle over gehouden worden en goede voorlichtingen gegeven worden(dat gebeurd nu in coffeeshops, smartshops weet ik niet, nog niet) En verdere moeten er strenge regels komen waar men zich strict aan moet houden(gebeurd en kan eigenlijk ook nog niet goed in coffeeshops)

Nu nog even iemand die nadelen heeft van drugs legaliseren:P Die argumenten zijn namelijk makkelijk te weerleggen :grin: Maarja waarschijnlijk zijn er alleen niet-drugsgebruikers er nadelen in zien en die zie je niet zoveel op het forum:P

Overigens zal ik in het topictitel vermelden dat je de voor en nadelen van drugs legaliseren wilt weten. Nu kijken waarschijnlijk alleen mensen als balon en ik in het topic:P

Succes met je werkstuk verder...

Dat valt wel mee. Vaak komt het er gewoon opneer dat mensen bang zijn voor drugs. Ik heb nog nooit iemand echt sterke argumenten hebben horen aanvoeren voor het illegaal houden van drugs, behalve dat mensen zichzelf niet in de hand kunnen houden.

Daarom is, zoals je al zei, voorlichting zo ontzettend belangrijk :).

BacingsPen

Badass junkie
waar zeg je dan dat er voorlichting gegeven moet worden?:P Dat kan ik nergens vinden:P

mmm, naja ik vind ze meestel erg makkelijk te weerleggen dus:P En als iemand bang is voor drugs merk je dat ook al gauw, dan moet je diegene even informeren over de drugs, want ook veel mensen hebben een verkeerd beeld van drugs:P

Bal0n

Badass junkie
SpacingBen zei:
waar zeg je dan dat er voorlichting gegeven moet worden?:P Dat kan ik nergens vinden:P

mmm, naja ik vind ze meestel erg makkelijk te weerleggen dus:P En als iemand bang is voor drugs merk je dat ook al gauw, dan moet je diegene even informeren over de drugs, want ook veel mensen hebben een verkeerd beeld van drugs:P

Hmm, idd, ik dacht dat ik dat er wel had ingezet. Foutje :).

Maar hoe dan ook, weerleg ze dan eens.

BacingsPen

Badass junkie
geef maar een tegen argument voor het legaliseren van drugs en ik zal hem weerleggen:P Maarja, dan moet je misschien iets verzinnen waar je het niet eens mee eens bent:P

Johnny

Newbie
er zijn wel redenen om drugs niet te legaliseren! 1 simpel kijk maar naar het effect van de hard drug alcohol, ondanks alle voorlichting :beer:

je moet onderschied maken in het verslavingseffect, cannabis is geen probleem, andere drugs worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn in medisch opzicht, als genotsmiddel is het een ander verhaal...

Bal0n

Badass junkie
Frankrijk op den duur wel, Amerika voorlopig niet. Met hun War on Drugs en schandelijke beleid..

Bovenaan