Welke paddo's?

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Heb al een klein beetje ervaring met paddo's,
1e keer -> mexicaanse, was allemaal heel vaag en grappig (veel lachkicks)
2e keer -> mexicaanse, in de bossen was echt allemaal super mooi
3e keer -> mexicaanse, bij een vriend thuis gedaan, bad trip of wat er veel op lijkt gehad.

Nou wil ik in de zomer weer een keer gaan trippen in de bossen, zou ik dan het beste hawaiiaanse kunnen pakken, omdat er vaak word gezegd dat die visueel wat mooier zijn. of toch mexicaanse, of een andere soort? Want de manier waarop ik de 2e keer tripte was voor mij wel het optimale paddo gevoel, alles heel mooi, eufories etc.
Dus, welke soort is aan te raden, of is het misschien nog beter om LSD te pakken(op basis van mijn verwachtingen van het optimale gevoel), want dat wil ik ook nog wel is een keer proberen..

azgaza

Badass junkie
Of het beter of slechter is om LSD te proberen is niet echt te zeggen, je weet vooraf niet welke van de twee je meer ligt. Hoe dan ook; je kan dus zowel voor hawaiiaanse of LSD gaan of gewoon mexicaanse paddo's, maar ik zou in het geval van hawaiiaanse beginnen met een halve portie, en in het geval van LSD met een halve zegel beginnen.
Hawiiaanse paddo's zijn inderdaad visueler, en LSD is dan nog visueler, maar ook wel weer heel anders visueel ook al lijkt het op elkaar.

Raoulduke

Belezen gebruiker
hersenspinsel zei:
Heb al een klein beetje ervaring met paddo's,
1e keer -> mexicaanse, was allemaal heel vaag en grappig (veel lachkicks)
2e keer -> mexicaanse, in de bossen was echt allemaal super mooi
3e keer -> mexicaanse, bij een vriend thuis gedaan, bad trip of wat er veel op lijkt gehad.

Ik weet niet hoe jij je voelt na je badtrip, als je er geen last meer van heb of niet bang ben om het nog is te krijgen, zou ik met de paddo's een stapje verder gaan.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Of het beter of slechter is om LSD te proberen is niet echt te zeggen, je weet vooraf niet welke van de twee je meer ligt. Hoe dan ook; je kan dus zowel voor hawaiiaanse of LSD gaan of gewoon mexicaanse paddo's, maar ik zou in het geval van hawaiiaanse beginnen met een halve portie, en in het geval van LSD met een halve zegel beginnen.
Hawiiaanse paddo's zijn inderdaad visueler, en LSD is dan nog visueler, maar ook wel weer heel anders visueel ook al lijkt het op elkaar.

Ik denk dat ik wel klaar ben om zeker verder te gaan met hawaiiaanse en of LSD, ik denk dat dit mij ook mee ligt als de mexicaanse, want ik hou niet echt van het verwarde gevoel, zeker niet na de laatste keer waarin mn gedachtes niet meer te handhaven waren. Is dit met hawaiiaanse/LSD minder? En wat is eigelijk die bodyload waar vaak over gesproken wordt, en is deze minder bij hawaiiaanse/LSD

Iig bedankt voor jullie antwoord :)

Riel

Bewuste gebruiker
paddo's werken in op je gevoel, emoties, gedachtes, zintuigen, orientatie etc. er word mee geknoeid/gemixed en emoties ongelooflijk versterkt. ik zou als ik jou was opbouwen met de sterkte van de soort paddo's. ik raad je de equdoriaanse of de columbiaanse paddo's aan. geven beide een zeer mooie en ook een heftige trip. de equdoriaanse is visueel gezien wat kalmer en rustiger maar toch heel erg visueel! de columbiaanse zijn een stuk heftiger veel meer zware vervormingen en bewegingen. de overstap van mexicaanse naar hawaiaanse is veels te groot en zou 1 van deze kiezen.

bodyload is de druk die je op je lichaam krijgt tijdens het trippen. je hersenen nemen alles anders waar (voorbeeld: je kijkt naar de muur waarop het lijkt dat je erin gezogen word.) je staat gewoon stil maar het lijkt of je naar voren beweegt. dat is dus die constante druk voor je lichaam omdat je een wereld betreed met andere natuurwetten. vandaar dat jeje de dagen na het trippen nog een beetje gedesorienteerd voelt. oja deze bodyload is bij zowel de equdoriaanse als de columbiaanse erg zwaar. de hawaiaanse lijken me nog zwaarder.

over lsd kan ik niet veel vertellen :mrgreen:

:wave:

azgaza

Badass junkie
hersenspinsel zei:
azgaza zei:

Ik denk dat ik wel klaar ben om zeker verder te gaan met hawaiiaanse en of LSD, ik denk dat dit mij ook mee ligt als de mexicaanse, want ik hou niet echt van het verwarde gevoel, zeker niet na de laatste keer waarin mn gedachtes niet meer te handhaven waren. Is dit met hawaiiaanse/LSD minder? En wat is eigelijk die bodyload waar vaak over gesproken wordt, en is deze minder bij hawaiiaanse/LSD

Iig bedankt voor jullie antwoord :)

LSD is iniedergeval echt wat minder verwarrend ten opzichte van de hoeveelheid visuals. Natuurlijk zal je gedrachten patroon behoorlijk anders zijn maar je hebt het zelf over het algemeen wat minder door. Vaak een beetje eht gevoel van 'ik ben wel normaal, maar de wereld is gewoon echt heel vaag nu', ook al kan je achteraf realiseren dat je zelf ook best vaag was, het voelt niet zo. Bij paddo's daar in tegen overheerst het gevoel van "ik klop voor geen meter" wat sneller.
LSD heeft weinig bodyload bij de meeste mensen, een nek gevoel komt vaak voor, van zweverig tot bijna een beetje verkrampt en een beetje licht voelen, over het algemeen onder invloed vrij ongevoelig voor kou en wat energiek.
Hawaiiaanse zijn zowel visueler als verwarrender tegelijk, gewoon sterker dus eigenlijk. Bij hawaiiaanse ben je als het ware instabiel rubber, en de kans op misselijkheid het eerste half uur is aanwezig. Het zijn wel mijn favoriete paddo's, ook al ben je heel vaag.. bij hawaiiaanse heb ik vaak het idee dat eht een beetje.. je eigen vaagheid is, alsof je er een soort controle over hebt.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik columbiaanse of de hawaiiaanse ga pakken.
Het probleem is eigelijk dat ik in m'n achterhoofd nog een beetje met het gevoel van de vorige keer zit, maar ik denk/hoop dat dit eenmalig was, en dat dit eigelijk niet zo heel veel afhankelijk is van de soort paddo die ik pak, maar meer van de setting die er op dat moment was. Want bij mij eerste 2 ervaringen was ik ook rete vaag, maar kon ik mezelf wel gewoon controlern en alles relativeren, waardoor ik echte 2 geweldige trips heb meegemaakt.

Bedankt voor de tips allemaal, ik zal ze zeker meenemen in m'n overweging welke paddo's ik nou daadwerkelijk ga pakken.

:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Na 2 hele zware bad trips was mijn 'eerste keer' met Colombiaanse paddenstoelen, wat later één van mn mooiste paddotrips tot nu toe blijkt te zijn. Bij mij lag het die 2 keer ook zeker aan de setting. Als je het in een bos doet op een dag dat er weinig mensen zijn, of een andere plek waar je je 'veilig' voelt en dan inderdaad met een half portie begint en de rest opeet wanneer je voelt dat het wel goed zit zal het allemaal wel los lopen. Enjoy (:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
hersenspinsel zei:
Ja, zo wou ik het ook precies aan gaan pakken, ipv die halve portie dan wel een hele denk ik :)
Dat wilde ik ook aanraden, maar de moraalridders onder ons zouden me aan stukken scheuren. Zelfs voor een eerste keer raad ik een heel portie aan, omdat ik ook begon met een half portie Mexicaanse en je dan gewoon niet het echte paddogevoel krijgt. Daarom neem je automatisch de tweede keer een hele van een sterke soort en gaat het eerder fout.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
hersenspinsel zei:
Ja, zo wou ik het ook precies aan gaan pakken, ipv die halve portie dan wel een hele denk ik :)
Dat wilde ik ook aanraden, maar de moraalridders onder ons zouden me aan stukken scheuren. Zelfs voor een eerste keer raad ik een heel portie aan, omdat ik ook begon met een half portie Mexicaanse en je dan gewoon niet het echte paddogevoel krijgt. Daarom neem je automatisch de tweede keer een hele van een sterke soort en gaat het eerder fout.

Ik begrijp wat je bedoeld, zeker na een minder ervaring is het mss beter. Maar ik voel me gewoon goed, en kan het wel aan denk ik. En ik ben zo ie zo niet iemand die iets half aanpakt, als je het doet, moet je het ook goed doen

:stoned:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
hersenspinsel zei:
Ik begrijp wat je bedoeld, zeker na een minder ervaring is het mss beter. Maar ik voel me gewoon goed, en kan het wel aan denk ik. En ik ben zo ie zo niet iemand die iets half aanpakt, als je het doet, moet je het ook goed doen

:stoned:
Ik was ook echt asociaal zenuwachtig die keer dat ik het weer deed na die 2 'bad trips'. Maar die setting was perfect, dus ik had kunnen weten dat het goed zou gaan. Maar ik was toen nog een noob wat trippen betreft en het was mn 3e 'echte' trip, de eerste keer telt eigenlijk niet mee :þ
En inderdaad, het klinkt misschien wel erg fout/macho, maar ik ben het met je laatste zin ook zeker eens.

Bovenaan