Gebruik je dan trouwens ook wel eens wat als je tiener erbij is? In het kader van drugs-wijsheid bijbrengen? Of ga je dan nuchter? Ik zou denk ik niets durven te gebruiken waar mijn kind bij is, maar misschien dat anderen dit helemaal anders ervaren! Ik vond het vroeger altijd verschrikkelijk als mijn ouders teveel alcohol hadden gedronken, bijvoorbeeld, en nog steeds trouwens
Toen onze kinderen wat jonger waren hebben we nooit in hun bijzijn gebruikt en gingen we naar een hotel als we een ‘speciale avond’ wilden doen.
Dit doen we trouwens nog steeds af en toe.
Ze zijn nu allebei ouder en we hebben ze altijd open geïnformeerd over drugs en het belang van testen. Eerste keer samen gegaan naar een testcentrum.
Zij gebruiken op een festival nu zelf ook wel eens xtc en daar praten we heel open over.
Vorig week was een van onze kinderen op Awakenings met vrienden en wij waren daar ook. We hebben hem 2 keer gezien over het hele weekend.
Eén keer nuchter en een keer onder invloed op zondag toen wij dat ook waren. Dat was helemaal prima en niet gek. Voor hem niet en voor ons niet.
Van die vrienden horen we nog wel eens dat hun ouders er heel anders in staan. Die verbieden het en hierdoor doen ze het stiekem.
Wij hebben gelukkig een andere keuze gemaakt, waar we achter staan.
By the way: het is niet zo dat wij drugs normaliseren.