Chaincells
Belezen gebruiker
Gister truffels gebruikt, maar nu heb ik nog 7gram ofzo liggen, maar het is een beetje groenig/blauwig/donkerder geworden, is dit schimmel of is er niks aan de hand?
Zo nee, dan is het denk ik ook de psilocine en andere stoffen die de kleur veroorzaken.KoxBox zei:Stinken ze?
Sublimo zei:DankjewelIk eet men truffels van de smartschop zo op, moest ik ze kweken zou ik ze inderdaad drogen en gewoon in een gripzak steken met een droogstop erbij
![]()
Inderdaad zeer lang houdbaar.
PepTalk zei:Sublimo zei:DankjewelIk eet men truffels van de smartschop zo op, moest ik ze kweken zou ik ze inderdaad drogen en gewoon in een gripzak steken met een droogstop erbij
![]()
Kan ook! Wat is een droogstop?
Ik bedoelde dat ze in capsules nog langer houdbaar zijn!(dan gedroogd)![]()
KoxBox zei:Na hoe lang wordt het een brok? Na 6maand ze in een gripzakje te bewaren zijn ze nog gewoon los bij mij.
Ik gebruik droogstop als zout voor mijn biefstuk.Sublimo zei:KoxBox zei:Na hoe lang wordt het een brok? Na 6maand ze in een gripzakje te bewaren zijn ze nog gewoon los bij mij.
Ik heb geen idee eigenlijk, zal eens kijken of ik er informatie over kan vinden.
Ik weet gewoon dat mijn kameraad om die reden altijd een droogstop in zijn zak heeft steken, zal het hem eens vragen hoe hij erbij komt. Dacht dat het met het vocht te maken had.
Nu zal het in een afgesloten zak niet zoeen groot probleem zijn denk ik hoor, daar zit toch bijna geen vocht meer in als je de zak fatsoenlijk sluit. Maar het kan nooit kwaad om een droogstop erbij te doen![]()
Maak die dingen niet open. Dat zeg ik er wel bij :P En ze zijn ook niet om op te eten, ik heb er al rare vragen over gehoord hoor...![]()
Sublimo zei:PepTalk zei:Sublimo zei:DankjewelIk eet men truffels van de smartschop zo op, moest ik ze kweken zou ik ze inderdaad drogen en gewoon in een gripzak steken met een droogstop erbij
![]()
Kan ook! Wat is een droogstop?
Ik bedoelde dat ze in capsules nog langer houdbaar zijn!(dan gedroogd)![]()
Nee, dat maakt niet echt uit. Paddestoelen gedroogd is een droog natuurlijk materiaal, en droog natuurlijk materiaal trekt enorm veel vocht aan. Ze zijn hygroscopisch. Dit geldt ook voor alle plantenpoeders. Niet voor de synthetisch vervaargdigde poeders, minder in ieder geval. Dit gaat ervoor zorgen dat je paddestoelen in de gripzak een grote brok worden.
Een droogstop is een soort vochvreter, het absorbeert de vocht uit de lucht waardoor je paddestoelen gewoon los blijven.
Normaal gezien moet de inhoud van je capsule na een tijdje een vaste brok zijn. Dat is niet erg want je maag haalt het wel weer uit mekaar. Maar als je meerdere porties in een gripzak hebt steken en die een blok vormen is het irritant![]()
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders vraag je nog maar![]()
PepTalk zei:Waar moet het die vocht vandaan halen?
Kruidencapsules bij de smartshop of kruidenier zijn toch ook gewoon nog steeds ''poeder''.
Bedoel je met een droogstop zo'n zakje silica gelkorrels? Die ken ik wel, net als een gewone vochtvreten. Maar beide zou ik niet in direct contact met mn truffeltjes bewaren!
PepTalk zei:Ik denk dat je me verkeerd begrijpt![]()
Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer het in capsules ( redelijk luchtdicht) in een gripzakje (redelijk luchtdicht) er toch nooit genoeg vocht bij komt zodat het gaat plakken.
Maar goed, laten we er over verder gaan nadat je je er in verdiept hebt!
Succes nog met de paar laatste!
PepTalk zei:Ben je een Belg dan?
Hier in Nederland zitten ze in de laatste week dacht ik..
In ieder geval succes!
Ik studeer gewoon in België. Vandaar Ons onderwijs is dan ook da bomb!Sublimo zei:PepTalk zei:Ben je een Belg dan?
In ieder geval succes!
DankjewelNee, ik ben geen Belg. Ik ben een echte Nederlander
Ik studeer gewoon in België. Vandaar
![]()
KoxBox zei:Ons onderwijs is dan ook da bomb!Sublimo zei:PepTalk zei:Ben je een Belg dan?
In ieder geval succes!
DankjewelNee, ik ben geen Belg. Ik ben een echte Nederlander
Ik studeer gewoon in België. Vandaar
![]()
KoxBox zei:Stukken beter dan in zowat heel de wereld. Ik spreek dan wel over Vlaanderen uiteraard.
Of snuiven.Sublimo zei:Kun je ze niet gewoon tot poeder malen als ze droog zijn en ze dan in capsules steken ?
KoxBox zei:Of snuiven.Sublimo zei:Kun je ze niet gewoon tot poeder malen als ze droog zijn en ze dan in capsules steken ?
Sublimo zei:Kun je ze niet gewoon tot poeder malen als ze droog zijn en ze dan in capsules steken ?
KoxBox zei:Ik gebruik droogstop als zout voor mijn biefstuk.
Normaal gezien wel ja, maar ik ben dan ook een bikkel.Sublimo zei:KoxBox zei:Ik gebruik droogstop als zout voor mijn biefstuk.
Normaal gezien is dat giftig he :P
KoxBox zei:Normaal gezien wel ja, maar ik ben dan ook een bikkel.
Dan zal je toch nog even moeten wachten...Sublimo zei:KoxBox zei:Normaal gezien wel ja, maar ik ben dan ook een bikkel.
Dan wil ik jou lichaam wel eens onderzoeken als je later dood bent, jij moet in het bezit zijn van een zeer uniek metabolisme :P

KoxBox zei:Normaal gezien wel ja, maar ik ben dan ook een bikkel.Sublimo zei:KoxBox zei:Ik gebruik droogstop als zout voor mijn biefstuk.
Normaal gezien is dat giftig he :P
KoxBox zei:Dan zal je toch nog even moeten wachten...Sublimo zei:KoxBox zei:Normaal gezien wel ja, maar ik ben dan ook een bikkel.
Dan wil ik jou lichaam wel eens onderzoeken als je later dood bent, jij moet in het bezit zijn van een zeer uniek metabolisme :P![]()
Jah, wat had je gedacht dan?Winehouse zei:Ik had een keer een bakje op kamertemperatuur bewaard, ergens in de kast, verrot en verschimmeld waren ze na een week! Dat dus niet doen.
KoxBox zei:Jah, wat had je gedacht dan?Winehouse zei:Ik had een keer een bakje op kamertemperatuur bewaard, ergens in de kast, verrot en verschimmeld waren ze na een week! Dat dus niet doen.