Omnipresent
Newbie
Hey DF! Na enkele maanden mee te lezen op dit interessante forum heb ik eindelijk besloten mijn eigen draadje te starten omtrent mijn Psilocybe Cubensis (Mexicaanse, kant en klare SOAK)-growbox. Op dag 10 na het soaken kwamen mijn eerste kleintjes te voorschijn (2 tal).
Elke dag sindsdien verdubbelen ze bijna in aantal, maar de groei van de eerste 2-5 (de grootste op de foto's) lijkt wat afgeremd.
Is dit normaal of is mijn temperatuur misschien iets te laag?
+ kan één van de ervaren kwekers op DF een schatting doen naar de datum om te oogsten?
Enkele foto's:
Het blauwe is tape rond de kit om het groeien van kleintjes langs de zijkanten te voorkomen (had er al eentje gespot)
Er staat water in de zak om hoge luchtvochtigheid te behouden, en ik spuit met plantensproeier in de zak wanneer de kleintjes er me om vragen.
Maar ik twijfel wel of het water in de zak niet als ongewenste-koeling functioneert, water is nogal vaker kouder dan kamertemp.
Elke dag sindsdien verdubbelen ze bijna in aantal, maar de groei van de eerste 2-5 (de grootste op de foto's) lijkt wat afgeremd.
Is dit normaal of is mijn temperatuur misschien iets te laag?
+ kan één van de ervaren kwekers op DF een schatting doen naar de datum om te oogsten?
Nog wat DATA:
1 augustus: de growkit gekocht en laten soaken
2 augustus: na 24 uur soaken het water afgegoten zoals aangegeven in de instructies (= officiele DAG 1)
11 augustus: 2 eerste pins worden gespot (= DAG 10)
Enkele foto's:
Het blauwe is tape rond de kit om het groeien van kleintjes langs de zijkanten te voorkomen (had er al eentje gespot)
Er staat water in de zak om hoge luchtvochtigheid te behouden, en ik spuit met plantensproeier in de zak wanneer de kleintjes er me om vragen.
Maar ik twijfel wel of het water in de zak niet als ongewenste-koeling functioneert, water is nogal vaker kouder dan kamertemp.