Psilocybe Cubensis Kweek

Hey DF! Na enkele maanden mee te lezen op dit interessante forum heb ik eindelijk besloten mijn eigen draadje te starten omtrent mijn Psilocybe Cubensis (Mexicaanse, kant en klare SOAK)-growbox. Op dag 10 na het soaken kwamen mijn eerste kleintjes te voorschijn (2 tal).
Elke dag sindsdien verdubbelen ze bijna in aantal, maar de groei van de eerste 2-5 (de grootste op de foto's) lijkt wat afgeremd.

Is dit normaal of is mijn temperatuur misschien iets te laag?
+ kan één van de ervaren kwekers op DF een schatting doen naar de datum om te oogsten?

Nog wat DATA:
1 augustus: de growkit gekocht en laten soaken
2 augustus: na 24 uur soaken het water afgegoten zoals aangegeven in de instructies (= officiele DAG 1)
11 augustus: 2 eerste pins worden gespot (= DAG 10)

Enkele foto's:

Het blauwe is tape rond de kit om het groeien van kleintjes langs de zijkanten te voorkomen (had er al eentje gespot)

Er staat water in de zak om hoge luchtvochtigheid te behouden, en ik spuit met plantensproeier in de zak wanneer de kleintjes er me om vragen.
Maar ik twijfel wel of het water in de zak niet als ongewenste-koeling functioneert, water is nogal vaker kouder dan kamertemp.

Bijlagen

• DF-15aug.jpg
    DF-15aug.jpg
    154 KB · Weergaven: 191
  • DF-16aug.jpg
    DF-16aug.jpg
    165 KB · Weergaven: 192
  • DF-17aug.jpg
    DF-17aug.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 190
Vandaag zien ze er zo uit, de grootste lijken gestopt met groeien... maar toch zijn ze nog niet groot-groot zoals ik ze bij meeste grow-logs zie. Nog geen teken van het openen van de hoeden.
Worden normaal de paddo's niet volgroeid 7 dagen na hun geboorte als pin???

Bijlagen

• DF-18aug.jpg
    DF-18aug.jpg
    194,1 KB · Weergaven: 192
Zo zien ze er vandaag uit, zie je hoe de grote in groei lijken af te remmen, terwijl de meeste growers beweren dat de groei versnelt naarmate ze groter worden, het is nu al een week sinds de eerste pins dus normaal gezien mag ik bijna oogsten.... TIPS a.u.b !!!!!!!!!!!!! :P

Bijlagen

• DF-19aug.jpg
    DF-19aug.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 192

KoxBox

Badass junkie
Er is maar 1 tip: GEDULD!! Alles ziet er goed uit, en als de pins uitkomen duurt het gemiddeld 7-10 dagen. Langer is echt geen uitzondering.

Ik krijg bosjes en bosjes mini paddestoelen, maar ze lijken niet volwassen te worden, mischien zit Peter Pan er voor iets tussen. Maar toch zoek ik naar een andere verklaring: te weinig licht? te koud? te veel CO2?

En bedankt voor je topic omtrent de probleemscenario's, LSDmathXtc , zeer handig!
Jammer genoeg niet echt een oplossing voor mijn huidige probleem.

EDIT: thx Koxbox! Raad van een ervaren grower stelt me gerust :) (ik las al een tijdje jouw grow-logs om te kijken of met mijne alles volgens het boekje verliep)

KoxBox

Badass junkie
Het kan aan zo veel liggen dat ze even niet meer zo rap groeien; te weinig licht (weet ik niet of dat zo is), te weinig vocht (zal niet het geval zijn als ik de foto bekijk), niet warm genoeg (waarschijnlijk zal het hier ook niet aan liggen door al de condens op de zak)... Maar soms nemen ze even pauze om dan in een snel tempo uit te groeien tot heerlijke schoonheden. :hearteyes:

Het lijkt alsof het mycelium zich vooral op de quantiteit vd paddenstoelen richt, ze blijven in een bepaald groeistadium vast zitten, vandaag heb ik de 5 grootste shrooms moeten plukken omdat ze simpelweg donker en gerimpeld werden (teken van overrijpheid & zelf-afbraak heb ik horen zeggen) ze zagen er elke dag minder en minder gezond uit zoals je op de foto's misschien kunt zien. Ze werden wel 1 seconde na aanraking echt zéér blauw, een goed teken :) Heb nu echt bosjes en bosjes kleine paddestoelen, maar ik hoop dat de set niet gecontamineerd raakt na deze eerste oogst, heb latex handschoen gedragen en handen goed gewassen.

Die rimpels zijn soms een teken van uitdroging denk ik.. maar er is zoveel condens op de zak dat het bijna onmogelijk is dat er tekort is aan luchtvochtigheid.
Ik moet er wel bij vertellen dat de stoeltjes zéér weinig licht krijgen sinds maandag, ik moet namelijk gaan werken en wil niet dat m'n huisgenoten zich vragen beginnen stellen als ze de set zien. Zaterdag zet ik ze een dagje in het licht, maar als ze dan nog steeds piepklein blijven, ga ik alles oogsten en wachten op flush 2 denk ik.

Bijlagen

• DF-20augB.jpg
    DF-20augB.jpg
    158,2 KB · Weergaven: 190
  • DF-20augC.jpg
    DF-20augC.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 190
  • DF-20augA.jpg
    DF-20augA.jpg
    192,8 KB · Weergaven: 190

sky

Belezen gebruiker
Krijgen ze wel genoeg verse lucht? Ze hebben wel zuurstof nodig.
Mijn ervaring is dat met zo'n kweekzak met filterstrips het toch wel beter is om een paar keer per dag wat verse lucht er in te wapperen. Dat kun je gaan doen zodra de eerste pins gaan groeien.

Het valt me ook wel op dat de hoedjes naar verhouding erg klein blijven. Weet je ook welke strain Mexicaantjes het zijn?

suc6

mmm geen idee welke strain het zijn. Ze komen van die 'growbox.org' leveraar uit Nieuwegein geloof ik. Het viel me ook op dat ze uitzonderlijk lang en smal worden & rare verhoudingen tussen hoed en steel

Bovenaan