Opname ronde 2

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Hey allemaal,

Na een periode van stilte vanuit mijn kant hierbij toch een nieuw topic, ik word namelijk morgen weer opgenomen en heb dit forum de vorige keer als zeer zinvol ervaren.

Even kort de situatie:

Half april ben ik opgenomen geweest vanwege coke/gok/wiet verslaving. Vanwege omstandigheden een te korte opname gehad, echter wel ruim 10 weken clean geweest.

Na een terugval is mijn leven in elkaar gestort. Relatie over, mijn kind die ik bijna niet meer zie en werk wat een drama is. Gigantische ruzies met mijn ex waar ik de eerste weken nog mee onder 1 dak woonde, echt een ellendige situatie. Dit heeft behoorlijk zijn tol geëist, en mijn gebruik is totaal geëscaleerd. Waar ik voor mijn eerste opname een packie per dag gebruikte, zijn dat er nu minimaal 2 maar vaak 3. Van 77 kilo naar 68 gegaan, er zitten dagen tussen dat ik letterlijk niks eet. Ik pleeg roofbouw op mijn lichaam in een mate zoals ik nog nooit eerder heb gedaan.

Via crisisdienst ben ik weer doorverwezen voor opname, echter duurde het even voordat ik aan de beurt zou zijn. Vandaag ben ik gebeld dat ik morgen aan de beurt ben, en daar ben ik heel erg blij mee en echt een opluchting dat ik dit een halt toe kan roepen, alleen lukt het me gewoon niet.

Mijn excuses aan iedereen hier dat ik zomaar verdween en niks meer van me liet horen, maar ik hoop op enig begrip en kan jullie steun en wijze woorden de komende tijd goed gebruiken.

_shikantaza

Badass junkie
Hey allemaal,

Na een periode van stilte vanuit mijn kant hierbij toch een nieuw topic, ik word namelijk morgen weer opgenomen en heb dit forum de vorige keer als zeer zinvol ervaren.

Even kort de situatie:

Half april ben ik opgenomen geweest vanwege coke/gok/wiet verslaving. Vanwege omstandigheden een te korte opname gehad, echter wel ruim 10 weken clean geweest.

Na een terugval is mijn leven in elkaar gestort. Relatie over, mijn kind die ik bijna niet meer zie en werk wat een drama is. Gigantische ruzies met mijn ex waar ik de eerste weken nog mee onder 1 dak woonde, echt een ellendige situatie. Dit heeft behoorlijk zijn tol geëist, en mijn gebruik is totaal geëscaleerd. Waar ik voor mijn eerste opname een packie per dag gebruikte, zijn dat er nu minimaal 2 maar vaak 3. Van 77 kilo naar 68 gegaan, er zitten dagen tussen dat ik letterlijk niks eet. Ik pleeg roofbouw op mijn lichaam in een mate zoals ik nog nooit eerder heb gedaan.

Via crisisdienst ben ik weer doorverwezen voor opname, echter duurde het even voordat ik aan de beurt zou zijn. Vandaag ben ik gebeld dat ik morgen aan de beurt ben, en daar ben ik heel erg blij mee en echt een opluchting dat ik dit een halt toe kan roepen, alleen lukt het me gewoon niet.

Mijn excuses aan iedereen hier dat ik zomaar verdween en niks meer van me liet horen, maar ik hoop op enig begrip en kan jullie steun en wijze woorden de komende tijd goed gebruiken.
Goed zeg. Weet dat er een uitweg is als je alles vertelt, hulp vraagt en je jezelf hard aanpakt. Zet ‘m op!

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Uit eigen ervaring weet ik opname veel goeds kan brengen, als je er zelf helemaal voor gaat. Veel succes!

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Vanmiddag mezelf gemeld bij de kliniek. Waar ik de vorige keer letterlijk huilend binnenliep, was het deze keer zoveel makkelijker. Het is dezelfde kliniek als de vorige keer dus het personeel kende ik al, dus de "angst" voor het onbekende is er deze keer niet. Eerste indruk van de groep is ook goed, meeste zitten al een eind in hun detox dus er word gelachen, dat is fijn.

Moet zeggen dat ik nu met een ietwat dubbel gevoel zit. Enerzijds grote opluchting dat ik mijn destructieve gedrag een halt toe kan roepen, anderzijds weet ik ook dat het deze keer een lange zit word. Plus de komende dagen en dan vooral nachten, daar zie ik wel tegenop.

Echter weet ik ook dat ik me over 2 weken fysiek en mentaal al zoveel beter ga voelen, dus ik weet ook waar ik het voor doe.

Zal hier regelmatig een update plaatsen, bedankt iedereen voor de steunende reacties! ❤️

Highonlife

Bewuste gebruiker
Wat een heftig verhaal om te lezen.. Ik wens jou heel veel succes en alle kracht en goeds toe voor jouw herstel. Er is licht aan het einde van de tunnel!

Pietlul

Experimenterende gebruiker
ik ben er ook geweeest voor gesprekken korte tips die ik kan geven..

- tijdslot gebruiken voor bankpasjes/geld ( indien mogelijk)
- gooi dealers van je telefoon
- als je wilt gebruiken ga een stuk wandelen en kom tot rust en ga Netflix kijken een paar uur oid
- Eet een goede maaltijd met veel eiwit (kom je tot rust)
- achter de PC zitten krijg je ook stress van vermijdt dit zovele mogelijk
- bel iemand op
- HALT = Hunger, Angry, Lonely, Tired (gebruik bevorderend)
- Er is niets noodlottigs aan de hand craving gaat altijd over na zon 30 min

Zelfinzicht moet je krijgen/leren te handelen.
het is de NUMMER 2 meest verslavende hard drug, maar VELE mensen zijn er vanaf geraakt ondanks dat.

Een paar nieuwe hobbies zoeken kan ook werken, dan ben je bezig met wat anders en de coke boeit je niet eens, zoek je roes in een hobby wellicht.

Ik reed net door de stad zag iemand in een tent liggen, sommige mensen hebben het nog veel zwaarder. Zal daar morgen wel ff melding van maken

Laatst bewerkt:

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Goeie tips @Pietlul

Eentje die ik nog wil toevoegen:
-verwijder social media van je telefoon

Krijg je rust van, geen jaloezie en de fear of missing out. Je hoeft in herstel ook niet ieder weekend te zien dat anderen uitgaan, huisfeestjes of festivals pakken. Het leidt alleen maar af. Herstel op 1 en dan komt de rest vanzelf wel zoals andere leden hier ook altijd zo mooi zeggen.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Allereerst wederom bedankt voor de tips, oa @Pietlul en @Koffieb00n!

UPDATE:

Dag 3 zit er bijna op. De groep is een stuk anders dan de vorige keer, echter wel een aantal bekende gezichten van de vorige keer, en iedereen steunt en helpt elkaar dus dat is prettig.

Moet zeggen dat ik er tot nu toe vrij goed doorheen ga. Weinig ontwenning en ik pak wat uurtjes slaap mee in de nacht, heb deze keer meteen slaapmedicatie dus dat maakt wel echt verschil (geen pammetjes, middel wat suf en roesje geeft, niet heel spannend maar helpt me wel wat).

Wel met vlagen somber omtrent de hele situatie nu ik helder begin te worden. Kan er tot nu toe nog een balans in vinden door me terug te trekken op die momenten, dus ik verlies me er gelukkig niet in.

Wel heb ik het vrij moeilijk met de tijd die ik dagelijks heb door te komen. Verveling slaat al behoorlijk toe namelijk. Maar daar ga ik mijn weg vast wel weer in vinden.

Over paar dagen weer een update, geniet van jullie weekend👋👋.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Vandaag een significant betere dag dan gisteren gelukkig! Vannacht goed geslapen, viel snel in slaap en zeker 6 uur aaneengesloten geslapen.

Merk aan alles dat de detox zijn werk doet. Stoelgang weer normaal, eetlust weer als vanouds en energielevel is denk ik zo'n 80% van wat het normaal is. Dat is nu een beetje het probleem, ik kan mijn energie niet kwijt aangezien ik het terrein niet af mag in detox fase. Dus heb een route uitgestippeld om te gaan hardlopen, dat ga ik straks doen.

Eerste kilo's zitten er ook alweer bij, en ook begin ik weer een beetje kleur in mijn gezicht te krijgen.

Enige wat ik vervelend vind is een zeer negatief persoon binnen de groep. Dit maakt dat ik me terug moet trekken in mijn kamer omdat ik dat gewoon niet trek. Vol zelfmedelijden, ligt aan alles en iedereen behalve aan die persoon zelf. Zeer irritant, ik probeer mijn stemming positief te houden dus zon persoon kan ik op dit moment niet echt handlen.

Ik was van plan elke paar dagen een update te geven, echter merk ik dat ik de behoefte heb dat dagelijks even te doen, dus dat doe ik dan ook bij deze😬.

Fijne zondag allemaal👋👋

Neo-Shulginist

Badass junkie
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.
Bedankt voor je bericht.

Ik heb zeker wat om voor te leven, mijn zoontje!

Dat heeft in en na eerste opname ook zeker geholpen, echter heeft de situatie me er nu toch onder gebracht. Hij is wel de reden dat ik zo snel aan de bel heb getrokken, dat had ik nooit gedaan zonder hem denk ik.

Tot nu toe gelukkig nog geen craving/zucht gehad, maar ik weet dat het gaat komen. Hier in de kliniek ging ik dan douchen/hardlopen, echter heb ik meer handvaten nodig dan dat. Die hoop ik de komende tijd te gaan ontdekken en aan mijn gereedschapskist toe te kunnen voegen zogezegd.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋

_shikantaza

Badass junkie
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋
Er waren wat mensen in de kliniek waar ik fijn mee kon praten, dat deed me wel goed. Ik ben ook wel graag op mezelf en dat deed ik daar ook wel, maar het voelde ook wel alsof ik er daardoor wat te weinig uitgehaald heb.

Ga je straks buiten naar meetings?

_shikantaza

Badass junkie
Jep, in de regio waar ik woon is er helaas niet heel veel "keuze" qua meetings dus ik hoop wel dat het een fijne groep is dan, maar ik heb voor mezelf wel besloten dat te gaan doen.

Heb echter nog totaal geen beeld daarbij, wat kan ik daarin verwachten?
De meetings zelf zijn wat ritualistisch met altijd dezelfde structuur. Mensen vertellen waar ze mee zitten en/of delen over hun herstel, en dat kun jij ook doen.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Ik heb de detox doorlopen! Nog niet schoon maar wel doorgestroomd naar behandel groep. Erg fijn, nu kan ik inhoudelijk aan de slag met oa zelfcontrole. De meeste hier heb ik op de detox al ontmoet, de meeste zitten er nog maar kort dus ik zal een groot gedeelte van mijn tijd hier met dezelfde mensen doorbrengen. Een hele fijne groep, we steunen elkaar en op sommige momenten hebben we ook echt heel veel lol. Gisteren een moment gehad dat we zo lollig en melig waren dat de tranen in mijn ogen stonden van het lachen. Kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst bij mij is voorgekomen.

Ik kan dus ook wel zeggen dat ik in een steeds positievere flow terecht kom. Omgaan met alle tijd die ik hier heb blijft wel een ding, maar ik ben begonnen met lezen en merk dat ik dat ook weer begin te waarderen.

Al met al ben ik dus erg positief met hoe mijn proces tot dusver gaat.

Fijne woensdag allemaal👋👋❤️

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE:

Dag 9 zit er alweer op. Ondanks dat de dagen lang duren vliegt de tijd ook wel weer voorbij eigenlijk.

Best het eea gebeurd de afgelopen 24 uur. Medebewoner had een terugval op de groep waarbij medische ondersteuning nodig was, gezien het zero tolerance beleid is diegene dus ook niet meer in opname.

Daarnaast mijn bloedonderzoek teruggekregen en besproken. Weinig bijzonderheden, sommige waardes waren net wat te hoog of te laag, maar vrij normaal voor iemand die flink in gebruik heeft gezeten. Volgens behandelaar zou dat ondertussen ook alweer recht getrokken moeten zijn.

Daarnaast op privé lak goed nieuws gehad, deel ik niet uit herkenbaarheid (gevoelsmatig is deze soort van blog al herkenbaar genoeg dus wil niet nog meer prijsgeven), maar komt er op neer dat ik een frisse start kan maken zonder oa financiële obstakels, heel fijn voor de gemoedsrust dus.

Daarnaast ook wat familiare banden aangehaald waar ik enigzins tegenop keek.

Al met al weer een stap vooruit gezet dus.

Fijne nacht👋👋

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE: Dag 12

3 dagen sinds de vorige update. Drukke dagen gehad! (ja, dat kan echt als je in een kliniek zit)

Dit was het eerste weekend dat ik met verlof kon en daar heb ik dan ook fijn gebruik van gemaakt. Mezelf weer even "normaal" voelen en mezelf mengen in de maatschappij. Eigenlijk voornamelijk met mijn kind en ex geweest, fijne tijd gehad waardoor ik weer opgeladen ben en mijn motivatie een flinke boost heb kunnen geven. Ook sportwedstrijd gehad, dat is de mazzel van een opname in je eigen omgeving en een redelijk mild regime.

Voor sommigen werkt dit niet, echter vind ik het heel fijn. Ik zit in een veilige omgeving waar ik doordeweeks therapie heb, maar heb wel de mogelijkheid mijn leven weer op te pakken en deels vorm te geven. Daarnaast leer ik nu al met verleidingen omgaan, zoals de coffeeshop waar ik langs kom en uiteraard ben ik dit weekend mijn dealer tegengekomen (allebei in de auto naast elkaar wachten op stoplicht, zo typisch maar ook wel weer komisch. Hij weet van mijn opname en ipv packies en geld wisselde we nu gewoon 2 duimpje omhoog uit naar elkaar😂).

Voor degene die niet weten hoe het werkt in een kliniek, in het geval van de mijne is er in het weekend geen therapie of verplichtingen. Je kan uitslapen en als je je detox hebt doorlopen kan je dan middels een aanvraag bij de arts een verlofverzoek indienen. Werkt bij elke kliniek anders, hoor van medebewoners dat andere klinieken wel 7 dagen per week programma draaien. Overnachten buiten de kliniek is niet toegestaan, en ook word je aanvraag besproken en nadien idem.

Komende dagen weer diverse soorten therapie, dus vanavond op tijd naar bed en dan weer uit mijn weekend modus.

Fijne zondag iedereen 👋👋

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE: Dag 14

Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.

Resultaat:

Lichaam:

Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.

Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.

Geest/Mentaal:

Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!

Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.

Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.

Slaap:

Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.

Behandeling dag 13+14:

De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.

Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.

Al met al zit ik er dus lekker bij!💪

Fijne nacht allemaal👋

_shikantaza

Badass junkie
UPDATE: Dag 14

Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.

Resultaat:

Lichaam:

Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.

Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.

Geest/Mentaal:

Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!

Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.

Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.

Slaap:

Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.

Behandeling dag 13+14:

De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.

Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.

Al met al zit ik er dus lekker bij!💪

Fijne nacht allemaal👋
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.

Houd wel rekening met de muur-fase die er in meer of mindere mate aan komt na de roze-wolk fase 😘.

_shikantaza

Badass junkie
Ja ben er ook erg blij mee dat het zo voorspoedig gaat!

De muur-fase, kan je die toelichten?
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.

In de kliniek hebben we gekeken. Daar worden de fases van herstel goed in uitgelegd. Engelstalig filmpje.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Is een fase die na een paar weken clean zijn begint, waarin veel tegen lijkt te zitten en de stemming vaak wat meer down wordt. Ik vond het waardevol om te weten wat ik (ongeveer) kon verwachten.

In de kliniek hebben we gekeken. Daar worden de fases van herstel goed in uitgelegd. Engelstalig filmpje.

Bedankt!

Nog niet de tijd gehad het hele filmpje te kijken, ik zal er vanavond eens goed voor gaan zitten!

Maar herken het idd deels wel uit m'n vorige hersteltijd, daarom doe ik dingen nu ook wel wat geleidelijker. Vorige keer wou ik te snel te veel en dacht ik al heel snel dat ik er wel was. Dat was een grote denkfout. Die ga ik deze keer (proberen) niet maken.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE: DAG 21!

Vandaag alweer 3 weken in opname! Deze update duurde wat langer dan de vorige, puur omdat als je eenmaal in het ritme zit met een vaste groep je ook minder te melden hebt imo.

Ik heb een goede week achter de rug! Gewicht zit ondertussen op rond de 75 kilo, sport heb ik nu flink opgeschroefd naar 4 dagen fitness en 2 dagen voetbal, en ook heb ik uiteraard dagelijks mijn behandelingen.

Helaas nog geen opstart van medicatie voor mijn add, dat heeft te maken met de stroperigheid/interne bureaucratie van de kliniek waar iedereen zijn zegje en mening moet doen voor er daadwerkelijk iets gebeurd helaas. Idem met CGT (Cognitieve Gedrags Therapie), de vraag ligt er, alleen voor het is opgestart zullen we nog wel weken verder zijn. Wel een ergernis punt, echter moet ik leren dingen van me af te laten glijden dus dat doe ik dan ook maar.

Privé loopt het helaas minder, hierdoor wel een eye opener dat ik nog wel een periode hier moet blijven. Situatie gehad waarin ik overtuigd ben dat ik voor de bijl was gegaan als ik niet de kliniek zou hebben gehad als veilige plek.

Ondanks dat gaat het herstel prima en maak ik vorderingen!

Fijne dag allen 👋👋❤️

Laatst bewerkt:

Pietlul

Experimenterende gebruiker
DR Eric Berg op youtube heeft goede clips over voeding
Aangezien hersengezondheid in verband staat tot de maag/bacteriën en lichaam etc.
Een slecht brein zorgt vaak ook snel voor heftige craving. Hier heb ik veel aan gehad

Laatst bewerkt:

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
UPDATE: Dag 28

Goedemorgen iedereen!

Ondertussen alweer mijn 28e dag in opname, morgen ga ik alweer mijn 5e week in.

Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met behandelend team (regie, pb, ambulant regie etc) omtrent de vorderingen. Allemaal erg positief, ze vinden dat ik het programma volg zoals moet en overal gemotiveerd aan meedoe. Ook vinden ze het goed dat ik zelf veel initiatief toon omtrent zaken die ik buiten de kliniek op / aan moet gaan pakken.

Vanwege bovenstaande ook besproken wat ik nog uit de opname wil halen, en wat het nog als toegevoegde waarde kan bieden. Dit is oa opstart medicatie ad(h)d, dit is vandaag opgestart. Ben benieuwd wat dat met me gaat doen, dit is namelijk de eerste keer dat ik daar medicatie voor krijg.

Ook is mijn einddatum besproken, dit gaat eind oktober zijn. Al met al nog een ruime 2 weken dus. Uiteindelijk zal mijn opname dan zo'n 7 weken duren.

Ook heb ik gisterenavond voor het eerst een meeting bezocht, ik was dit eigenlijk nooit van plan om te doen maar eigenlijk heeft @dupont door zijn herhaalde berichten hierover in diverse topics hier mij toch dat zetje gegeven.

Ik vond het een bijzondere avond. Gelukkig gaven ze zelf ook al wel aan dat het in het begin wellicht wat sekte achtig aan kan voelen, en dat deed het ook.

Echter denk ik wel dat dit mij in de toekomst houvast kan bieden en ik geloof zeker dat dit van toegevoegde waarde kan zijn voor mijn herstel. Ik ben dan ook van plan dit in ieder geval de komende tijd te blijven doen.

Voor nu wens ik jullie allen een fijne dinsdag! 👋👋❤️

Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen.

Echter is mijn ervaring in een kliniek het zelfde als dat op school.

Namelijk het werkt niet voor mij en ik heb niet het
idee dat we direct aandacht besteden aan waar ik echt iets van leer.

Daarnaast vind ik het ook echt verschrikkelijk als ik s'ochtends
tegen iemand ze bakkus aan moet kijken droog brood met saai beleg eet
en die gene helemaal blij doet.

Maar sowieso zijn er 2 vragen die belangrijk zijn die ze veel meer zouden
moeten behandelen:

Wat heb je verder in je leven en wat vind je leuk.

Zonder een heldere identiteit of een besef van wat je gelukkig
maakt is drugs natuurlijk extra verleidelijk. (ik bedoel het is spannend
en helpt tegen verveling)

Daarnaast is de vraag ook wat is de reden dat je gebruikt.
(nouja dat is een hele moeilijke natuurlijk)

Maar ik heb zeker me verleden met drugs gehad en de laatste
Tijd was het ook weer wat meer dan normaal.

De vraag is echter hoe diep wil je in jezelf kijken en met je gevoelens.

Dat is afhankelijk van persoonlijkheid en wat je aan kunt maar in inprincipe
weet ik 1 iets als me gebruik weer even uit de hand loopt. (of de neiging
overdreven sterk is)

Er is iets niet goed.... alsof het leven al niet gecompliceerd genoeg
is word je dan gedwongen er mee te dealen...

Ach een wit poedertje wat je energie en zelfvertrouwen geeft
en sex geweldig maakt wie had ooit gedacht dat daar een downside aan was....

Beetje offtopic heel erg eigenlijk nouja hoop dat je er iets aan hebt...

Heel veel succes daar en ik hoop dat je naast het programma
ook genoeg aandacht besteed aan dingen die jij echt leuk en boeiend vind.

Bovenaan