Da’s toch niet helemaal waar zenne. Hoewel ik onderzoeker ben geweest maak ik beslissingen vaak op basis van intuïtie en ben ik als persoon veel meer een gevoelsmens dan een feitenmens. Ken je de 16-personalities-persoonlijkheidstest (Myers & Briggs)? Daar scoorde ik ook juist helemaal niet hoog op het ‘Logicus’-type, die behoort tot de ‘Analisten’. Ik blijf een psycholoog hè, anders was ik wel een harde wetenschap gaan studeren.

Ik zit meer in de buurt van ‘Bemiddelaar’/‘Advocaat’ (van de groep ‘Diplomaten’), ik vergeet altijd welke van de twee.
Maar ik ontken niet dat wetenschap belangrijk is. Zeker in discussies over onderwerpen die gewoon feitelijk bewezen zijn, dan zijn meningen vrij zinloos.
In daily life is gevoel belangrijker, naar mijn mening.
Overigens is bovenstaande test bij mijn weten ook niet wetenschappelijk gefundeerd hoor, maar wel accuraat over het algemeen.
Grappig dat je mij als iemand ziet die heel erg van de logica en ratio is, want dat geldt dus alleen als het gaat om onderwerpen die daar ook daadwerkelijk over gaan. Als mens helemaal niet (en in mijn werk als docent nu, en als mod bijvoorbeeld denk ik ook niet…). Al snap ik dat het een geintje was hoor.