[Het Recepten Boek]

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
heb je zelf een space-cake gemaakt, wiet-yoghurt of iets interresants wat je mensen aanraadt om na te maken

gooi dan hier je recept/verslag neer, probeer ze zo uitgebreid mogelijk te maken en natuurlijk met foto's!! if possible! :stoned:, het is leuk om een topic vol met interresante recepten te krijgen zodat mensen zelf kunnen expirimenteren :)

succes, veel bakplezier! :wink:
P.S. alleen recepten aub

hybrid

Newbie
Methode 1 wiet boter

Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake)
Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje.
Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie)
Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen.
Laat nu de boter weer stollen in de koelkast.
Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept.

Methode 2 wiet boter

Neem twee ons knipafval (dus geen grote bladeren zonder kristallen) , Dit is voor +/- 250 gram boter, dus als je meer wilt maken kun je natuurlijk gewoon de hoeveelheden vermenigvuldigen.
Doe dit in een pan, doe er water bij todat het geheel net onder water staat.
Breng het geheel aan de kook, en laat dit ongeveer een half uur pruttelen.
Doe er nu een pakje roomboter bij (=250 gr.), en laat het nog anderhalf uurtje doorkoken.
Roer regelmatig alles door elkaar.Zorg dat er steeds voldoende water in de pan is, doe er gerust wat water bij als het te veel verdampt. De bladeren moeten steeds RUIM onder water staan.
Als de twee uur voorbij zijn kun je de pan van het vuur nemen.
Laat dit 15 minuten koelen, en zeef dan alles door een vergiet, zodat de bladeren gescheiden worden van het water(met de boter).Knijp de bladeren goed uit.
Zeef het water nog eens maar dan met een fijne zeef.
Laat het geheel een dag in de koelkast stollen.
Prik een gat en de boter, en pak het voorzichtig uit de pan.Als alles goed gegaan is zit er nog water in de pan met rotzooi erin. Dit hebben we niet meer nodig.
Schraap de neergeslagen rotzooi van de onderkant van de boter, doe de boter in een klein pannetje, en plaats die weer in een grotere pan met kokend water, en laat het rustig smelten.
Als het gesmolten is kun je pan uit het water nemen, en weer in de koelkast plaatsen voor ongeveer 3 uur.
Als je nu voorzichtig de boter uit de pan haalt, zie je dat er nog maar een klein beetje waterige smurrie aan de onderkant zit.
Schraap dit eraf, zodat je een mooie licht geel/groenige boter over houdt.
Nu is de boter klaar om verder verwerkt te worden in ieder recept, waarbij je anders roomboter had genomen.
Ook kun je het gebruiken ipv olie , om bijvoorbeeld pannekoeken te bakken, of een biefstukje met een sjampiejonnetje ( paddo's ?) en gebakken ui.(gebakken in wietboter natuurlijk)

ROEREI SPECIAAL

Men neme:

20 gram knipafval

6 eieren

1 fijngesneden paprika (rood)

een aantal Champignons

Peper, zout, suiker, ketjap

Een scheutje koffieroom

1 theelepel peterselie

Bereiding: Kluts de eieren samen met ketjap, suiker, zout en peper. Smoor

de gesneden champignons en paprika en haal ze uit de pan. Giet het ei in

de pan en roer tot het korrelig is (laag vuur!) Doe de paprika en de champignons

terug in de pan, voeg wat water en koffieroom toe en laat alles nog even

smoren. Bestrooi met vers gehakte peterselie en serveer met vers stokbrood

en komkommersalade. Een heerlijk zomers ontbijt.

STONEY POFFERTJES MIX

* Let op dit is een recept voor 4 personen

Men neme:

1 pak poffertjes mix

melk

eieren

20 gram aan kleine topjes en restjes

Bereiding: Voor het maken van het beslag hoeft u slechts de aanwijzingen

op het pak te volgen, heeft u het beslag gereed voeg dan, eventueel met

een mixer, de topjes en restjes wiet toe. Doe een beetje vet of olie in

de pan en bak ze Lekker aan beide zijden goed gaar, echte boter erbij een

beetje poedersuiker en smullen maar...

Men neme:

space fulling (wiet/hasj)

250 gram cakemeel

200 gram boter

200 gr suiker

1 zakje vanillesuiker

3 eieren

1/2 dl. melk

Bereiding: Zet de oven op 160º, kneedt de boter, suiker en vanillesuiker

tot een romig beslag, en doe hier doorheen beetje bij beetje de fijngemaakte

wiet. Nu kunnen de eieren erbij. Vervolgens in gedeelten het cakemeel en

de melk. Nu 5 minuten het beslag luchtig kloppen en in een cakevorm storten.

Deze gaat een uur en een kwartier in de oven, en na afkoeling kun je 'm

slachten! En eet er niet te veel van.

KOFFIE, DE MAZZEL.....

Omschrijving:

Deze bak koffie kan de laatste wel eens worden voor <BR>

4 kleine kopjes of 2 mokken!

Men neme:

1 liter zelf gemaakte zeer sterke koffie

2 flinke bellen met cognac

5 gram donkere/zwarte hash

4 eetlepels stevige slagroom (gezoet)

1 reepje verkade chocolade

Bereiding: Als eerste maal je de hash tot poeder, het is dus zaak om een

harde soort te nemen en niet de plakkerige zwarte hash. Doe nu alle

ingrediënten in een grote thermoskan, met uitzondering van 2 eetlepels

slagroom en het reepje chocolade, want die hebben we nodig voor de garnering!

De inhoud van de thermoskan goed mengen! Nu kan je de chocolade in blokjes

breken, bij 4 kleine kopjes leg je 1 blokje op de bodem van elk kopje, bij

2 mokken neem je er 2 of 4 per mok! (dit is een kwestie van smaak).

Nu kun je de hete gemengde koffie in de kopjes gieten en als afsluiter een

flinke lepel slagroom er bovenop.

Geniet maar..... wees wel voorzichtig dit is niet zomaar een kopje koffie!!!!!

Spacie appelbollen

Ingredienten:
- 4 appels
- 4 bladeren bladerdeeg
- Suiker
- kaneel
- 4 gram norderlight.
- beetje koffiemelk

Instructies:
Schil en hol de appels uit. Doe de koffiemelk in een kommetje en vermeng deze met de suiker en kaneel en de versnipperde wiet. Doe elke appel midden op een stuk bladerdeeg een vul het klokhuisgat met het suiker-wiet-kaneel papje. Sluit het bladerdeeg en bestrijk de openingen met koffiemelk zodat deze goed dicht gaan. Strijk daarna over de bollen abrikozenjam en doe het in de oven, op 200 graden Celsius voor ongeveer de tijd die het bladerdeeg nodig heeft. (zie verpakking)

Nou suc6 hier mee, ik heb er in elk geval al lol meegehad om het te maken, nu zal het me nog moeten smaken

hier een hele simpele
space jelly pudding
het ziet er koel uit maar je moet tijdens het eten even doorbijten
je neemt een aantal gram wiet of hasj
koopt een pakje trixi jelly pudding
brengt een pannetje water aan de kook pudding poeder erbij
giet het in een kom wiet/hasj erbij even roeren af laten koelen 5uur in de koelkast en voila
tip je moet minder water nemen dan dat er op het pakje staat

verwarmen op een laag pitje, ongeveer 0,25 gram hasj d'r in die makkelijk oplost en dan opdrinken.
0,25 gram kan teveel zijn maar ook te weinig, ligt ook aan de sterkte van de hasj die je gebruikt.. moet je gewoon ff mee experimenteren, je kan beter te weinig erin doen dan teveel, anders wordt het niet zo'n leuke ervaring

Veel plezier met deze heerlijke gerechten :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:

Crop

Newbie
Super vet Hybrid, ik ga zeker die poffertjes proberen!!, hoe kom je hierop man?, maar bedankt :)

WcEend

Newbie
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)

Gertje

Newbie
WcEend zei:
Wiet Thee
gewoon zakje thee openmaken voorzichtig, thee eruit, wiet erin (hoe meer hoe sterker), klontje boter in het hete water en dan 10minuten in je theepot laten trekken en voila, klasse wietthee (het lost wel slecht op, daarom moet het lang...)

Evt. kun je er ook nog wat thee in laten zitten (of een extra theezakje met alleen thee), dan heb je een echte theesmaak met een stoer effect :P.

sprit koekjes met hasj of wiet
150 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram boter
100 gram witte bastersuiker
1 pakje vanille suiker
mespunt zout.
4 à 7 gram wiet / hash, zeer klein gemaakt.

Doe alle ingrediënten in een kom en kneed er een soepel deeg van. Beboter een bakplaat of neem bakpapier (appie hein, blokker etc.). Maak hier ongeveer 40 kleine bolletjes van en leg de helft hiervan op de bakplaat.
Bestuif een vork met bloem en druk hiermee de bolletjes plat, 1x in de lenge en 1x in de breedte, zodat er een ruitje op het bolletje verschijnt. Natuurlijk niet helemaal plat drukken. Het bolletje ongeveer voor 2/3 indrukken.
De “zandkoekjes” op oventemperatuur 180/200 in ongeveer 25 minuten gaar bakken (zeer lichtbruin) De koekje mogen bleek blijven. Vooral niet echt bruin bakken.

Dit is een recept waarmee je bij uitstek kunt experimenteren. Zo kun je er gehakte hazelnoten aan toevoegen of je kunt er stemgember opleggen.
Voor de liefhebbers van pindakaas hier de gouden tip: voeg aan het deeg 2 à 3 eetlepels pindakaas toe, het liefst met nootjes. Oven op 180°C en iets langer laten bakken, minstens 30 minuten
en eet smakelijk :)

space kruidkoekIngrediënten:

200 gram volkorenbloem
200 gram zachte roomboter
250 gram rietsuiker
4 eieren
3 theelepels speculaas-
kruiden (of koekkruiden)
1 theelepel gemberpoeder
1/2 theelepel kruidnagel
1/2 theelepel kaneel
7 gram van de beste wiet
of 5 gram nederpolm
vorm van circa 1½ litr
Bereiding:

Smelt de boter en verwerk de wiet zoals het hierboven is omschreven. Laat de boter afkoelen tot hij bijna begint te stollen. Roer de suiker, de vanillesuiker en de citroenrasp door elkaar.
Voeg vervolgens een ei toe en roer het met de mixer door het beslag. Voeg alle eieren één voor één toe. Spatel de gezeefde bloem door het mengsel, dus niet met een garde of een mixer. Doe het mengsel in de cakevorm zet de cake in de oven.
Bak de cake in circa 70 minuten gaar.
conventionele oven : 170 graden, heteluchtoven 160 graden, 2e richel, niet voorverwarmen.
Deze cake heeft wat langer nodig dan normaal. Reken dus op meer dan 70 minuten. Even prikken met een breinaald en kijken of er geen deeg aan blijft kleven.
Snij de cake in 14 plakken inclusief de kontjes.

dit is een pittige cake dus niet bij blowen of bij drinken. en als het je eerste keer is dat je space cake eet is dit geen aanrader. en smullen maar en lekker panneweg worden :stoned:

Bollie

Bewuste gebruiker
Tripchocolade.

Het drogen van de truffels
------------------------------

eerst en vooral: Droog je portie truffels. Wikkel ze in toiletpapier, of een ander absorberend papier. Laat de truffels op kamertemperatuur een tweetal dagen drogen. Droog ze niet voor een verwarmingstoestel, haar droger, kampvuur, whatever... Hiervan gaan de bestanddelen die je moeten laten trippen, verbranden. En dat willen we toch niet ? Boven een temperatuur van 40 graden breken de hallucinogene stoffen af, hou daar rekening mee. Als je je truffeltjes goed gedroogd hebt, zal je 15 gram nog een goeie 10 tal gram wegen. Je hoeft dit niet na te wegen, het voornaamste is, dat je ze gedroogd hebt... DIt zorgt voor een langere bewaartijd van je tripchocolade ( tot 3 maand ). Zonder drogen 3 weken...
+ Het is beter om ze later bij het bereiden te verhakken...

De bereiding
---------------
Neem een goeie blok chocolade en laat deze in een pan smelten...
( kleur naar smaak. Wit, Bruin of Zwart )
200 g

Roer goed als deze volledig gesmolten is.
Neem 15 gram truffels, en hak deze fijn tot kleine korreltjes.
Voeg deze nu toe. Ga nog zeker een minuut de massa hard omroeren. Chocolade moet kristaliseren, dit zorgt ervoor dat de massa een dikkere pap word en zo in perfecte vorm terug kan opstijven.
Giet deze nu in vormen. Dit bepaald hoe je chocolade reep er zal uitzien.
Ikzelf heb chocolade vormen gekocht http://nameless-lan.be/chocolade.JPG

Als je chocolade genoeg gekristaliseerd is, moet ze binne de 10 minuten terug een harde, mooie reep geworden zijn. Indien dit niet gebeurd, steek ze een paar minuten in de ijskast/frigo. Steek ze nooit in de diepvries, hiervan zal je chocolade een raar kleur uitslaan, en witte strepen vertonen...

Het consumeren
-------------------

De uiteindelijke bedoeling is dat van dit recept 2 latten chocolade hebt.
Voor jouw, en je beste vriend(in) !
TRIPPEN MAAR !!!

*Eneuh... smakelijk, want wonder boven wonder is de slechte smaak van de truffeltjes weg. :mrgreen:

Wiet Thee

en hoeveel wietjes doe je er on geveer in ?? :smoke:

Ellesdee

Badass junkie
Methode 1 wiet boter

Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake)
Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje.
Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie)
Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen.
Laat nu de boter weer stollen in de koelkast.
Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept.

deze methode heb ik gebruikt en de boter is echt perfect gelukt...
heb de boter gebruikt voor een cake... gewoon kant en klare cakemix gekocht, en dan ipv gewone boter die wietboter gebruikt en hij was super... :)
mn vriend vond m ook erg goed gelukt...

qlo

Experimenterende gebruiker
is 200g boter per persoon niet erg veel ?
of is die 200g boter voor als je n cake bakt ?

DIDA

Newbie
Ik heb nog +/- 5 gram wiet (~2 gr SW, ~3 gr SS) en 4 gram hasj liggen, maar ik blow niet meer. Iemand suggesties voor een recept? :wink:

buzzy

Badass junkie
topmanockie zei:
Wiet Thee

Waarom een klontje boter in het water ?

Ellesdee

Badass junkie
buzzy zei:
topmanockie zei:
Wiet Thee

omdat de werkzame stof van wiet (THC) zich aan vet en zuren hecht...

buzzy

Badass junkie
Ooh vandaar

Elentherelién

WcEend zei:
Wiet Thee

Heb dat gedaan hè, maar eehm die wiet erin, die blijft nmiet in het zakje in het water?
Hoe dicht maken?

Mr.jiho

Wijs gebruiker
je hoeft het niet in een zakje te steken, je kan het er ook gewoon ingooien maar dan moet je de weed zelf eruit filteren na je de thee gemaakt hebt

Doodkapje

Wijs gebruiker
je kan ook een thee-eitje kopen. of zelf een zakje maken met een stukje voile gordijn met een lusje.. of het zakje van de thee dichtnieten

Elentherelién

Mijn wietthee was niet goed fzo.
Ik ben nu alleen loom, koppijn, alles voelt zwaar aan en lijkt wel alsof ik kater heb.

Wat heb ik fout gedaan?

Doodkapje

Wijs gebruiker
Elentherelién zei:
Mijn wietthee was niet goed fzo.
Ik ben nu alleen loom, koppijn, alles voelt zwaar aan en lijkt wel alsof ik kater heb.

Wat heb ik fout gedaan?

ik vind wiet alleen lekker om te roken. in thee, of cake of whatever vind ik dat je altijd zo zwaar loom gevoel krijgt ipv de happiness in da head...
:wave:

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
***Wietboter - Spacecake - SpaceSpritskoekjes***

Hier mijn recept om een lekkere spacecake te maken - ikzelf eet wel eens een plakje of twee van een hele cake, maar in heel m'n 15 jarige drugscarrière heb ik nog nooit iets gevoeld van spacecake. Dus voor mezelf moet ik in feite geen spacecake bakken, maar ik bak om de paar weken wel een spacecake voor mijn vriend, hij rookt niet of verorbert geen andere drugs. Dus dan bak ik van tijd tot tijd een spacecake en dan heeft hij weer plakjes dat hij kan invriezen en dan is hij ook weer een tijdje zoet.

***Wietboter***
Benodigdheden :
20gr Wiet
200gr Ongezouten Roomboter

Bereiding :
Laat de boter boter au bain marie smelten, zie dat je terwijl al je wiet tot poederstoe verknipt en verpulverd hebt. Als de boter gesmolten is, kieper je al de wiet erin, en laat dit een 25 minuten zachtjes sudderen. Je kan de wiet eruitzeven, ik bij voorkeur laat de wiet erin. Laat de wietboter dan stollen in de koelkast. Pas als de boter gestollen is kan de wietboter pas gebruikt worden.

***Spacecake***
Benodigdheden :
200gr Bloem
200gr Suiker
200gr Wietboter
4 Eieren
1 Zakje Vanillesuiker
1 Zakje Bakpoeder
Snuifje Zout
Klein Scheutje Melk

Bereiding :
Meng de boter en de suiker en het zakje vanillesuiker tot een homogeen mengsel, doe vervolgens één voor één de eieren erbij. Zie dat je bloem gezeefd is, meng onder de bloem het zakje bakpoeder en snuifje zout. En doe dan beetje per beetje de bloem bij het eiermengsel, meng goed zodat je en gladde deeg bekomt. Dit is niet noodzakelijk nodig, maar als de deeg wat aan de droge kant is, niet direkt glad dan kan je nog een scheutje melk toevoegen. Maar dat scheutje melk mag er steeds bij, enkel zien dat je deeg niet te lopend wordt.

Ondertussen is je oven al voorverwarmd 180° (traditionele oven) - 160° (heteluchtoven) en is je cakevorm al ingevet en bebloemd. Giet de deeg in de vorm en laat een 50 minuten bakken, da's naargelang hoe goed of hoe snel uw oven bakt. De oven mag pas geopend worden na 40 minuten, anders verkrijg je een ingezakte cake. Na 40 minuten kan je al eens met een sateprikker even prikken om te zien of de cake al klaar is. De cake laten afkoelen in de vorm en dan eruit halen.

***Spacespritskoekjes***
Benodigdheden :
170 gram boter - 17 gram wiet -->Maak hier eerst wietboter van en je weet eerst de wietboter laten stollen vooraleer te gebruiken. Wat ook kan is de wiet eruitzeven, ik bij voorkeur laat de wiet erin, omdat mijn wiet steeds tot poederstoe is verpulverd en verknipt.

200 gram zelfrijzende bloem
170 gram wietboter
66 gram witte bastersuiker
2/3 pakje vanille suiker
Een snuifje zout

Bereiding :
Zet de oven aan 180° (traditionele oven) - 160° (heteluchtoven). Laat de wietboter op kamertemperatuur komen nadat je ze uit de koelkast haalt, om ze gemakkelijker te kunnen bewerken. Meng de wietboter met de suiker en de vanillesuiker, doe snuifje zout erbij. Meng nu geleidelijk de bloem eronder en kneed dit tot een soepel deeg.
Beboter een bakplaat of gebruik bakpapier. Rol van het deeg zo'n 30 à 35 bolletjes en leg de helft hiervan op de bakplaat of het bakpapier. Bestuif een vork met wat bloem en druk hiermee de bolletjes plat, 1x in de lengte en 1x in de breedte, zodat er een ruitje op het bolletje verschijnt. Ongeveer voor 2/3 indrukken, niet helemaal plat drukken.
De spacespritskoekjes in ongeveer 20 à 25min gaar bakken (zeer licht bruin). De koekjes mogen bleek zijn, vooral niet echt bruin bakken.

***SMAKELIJK!***

wausie91

Bewuste gebruiker
ik moet zeggen het werkte wel maar het was niet echt lekker vond ik persoonlijk ik had een beetje last van me maagn iet edht misselijk ofzo
en ik werd een beetje hangerig enzo
ik hou het wel gewoon bij meerdere dikke normale blows op een dag

Elentherelién

wausie91 zei:
ik moet zeggen het werkte wel maar het was niet echt lekker vond ik persoonlijk ik had een beetje last van me maagn iet edht misselijk ofzo
en ik werd een beetje hangerig enzo
ik hou het wel gewoon bij meerdere dikke normale blows op een dag

Daar had ik dus ook last van.
Was wel geinig om te proberen overigens^^

kamilio666

Ellesdee zei:
buzzy zei:
topmanockie zei:
Wiet Thee

omdat de werkzame stof van wiet (THC) zich aan vet en zuren hecht...

lijkt me dan lekkerder om er een citroen in fijn te knijpen....

Katsujinken

Voor de luierikken onder ons:

space-o-melk
Men neme:
- 1 mok nutricia chocomelk
- 0.3 - 0.5 g zachte hasj
- een halve eetlepel boter. Roomboter is 't lekkerst maar margarine werkt ook

Warm de boter op in een klein pannetje totdat 't gesmolten is. Verkruimel de hasj erin en roer 't door totdat je geen kruimels meer ziet. Als de boter tussendoor te warm wordt even 't pannetje van 't vuur halen, anders krijg je een braadsmaak aan je choco. Giet dan de chocomelk erbij en warm 't langzaam op terwijl je roert. Even een paar minuutjes lekker laten pruttelen en dan opdrinken.

Je kan het in een keer wegknallen maar mijn maag vindt dat niet zo tof. Ik drink 't dus langzaam over een paar minuutjes op. Tussendoor goed roeren om te voorkomen dat de hasj naar de bodem zakt en je een paar hele gore laatste slokken krijgt.

Dit is nog steeds verreweg mijn favoriete manier om high te worden. Van minder dan een halve gram hasj ben ik in drie kwartier meer aan 't spacen dan als ik de hele avond aan 't smoken ben en dan moet de trip nog beginnen! Na 3 uur komt de piek en dan ga ik meestal zo hard dat ik compleet voor pampus op de bank lig.

Een waarschuwing is denk ik op z'n plaats voor dit recept en de andere wiet/hasj-recepten: 't kan wel ff een stuk heftiger zijn dan gewoon blowen en als je gaat, dan ga je! There's no going back, you're gonna have to ride it out. :) Hier is een verslag van een eerdere trip van mij

boterkoek17

Bewuste gebruiker
Zalm in ketjapsaus

zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-4 zalmfilets a circa 150 gr
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
-1/2 sambal badjak of oelek
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier
- 1-2 el fijngesneden peterselie

kook de peultjesin 4-6 min. beetgaar in kokend water met zout.
kook de pasta beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing.
bestrooi de zalmfilets met zout en bak ze aan elke kant 1-2 min. in de olie.
neem de filets uit de pan en houd ze warm.
bak de fijngesneden knoflook circa 3 min. in het achtergebleven braadvet.
schenk de wijn en gembersiroop erbij. voeg ook de sambal, ketjap en wortel toe en laat de saus 3-4 min. zachtjes koken.
klop de eidooier los, roer er 2-3 eetlepels saus door en schenk dan het eidooiermengsel bij de saus. laat de saus nu niet meer koken.
breng op smaak met zout, peper en peterselie.
serveer de zalm met de saus, peultjes en pasta.

je wordt er nie kort van, maar het is wel lekker, hehe!

koekie

Imke

Badass junkie
Re: Zalm in ketjapsaus

boterkoek17 zei:
zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier

schenk de wijn en gembersiroop erbij. voeg ook de sambal, ketjap en wortel toe en laat de saus 3-4 min. zachtjes koken.
klop de eidooier los, roer er 2-3 eetlepels saus door en schenk dan het eidooiermengsel bij de saus. laat de saus nu niet meer koken.

koekie

Haha. :mrgreen: Klinkt wel lekker.

boterkoek17

Bewuste gebruiker
Re: Zalm in ketjapsaus

Saivy zei:
boterkoek17 zei:
zalmfilet met ketjapsaus

Voor 4 personen

-300-400 gr peultjes
-500 gr peultjes
-zout
- 2-3 el olie
- 1-2 teentjes knoflook
-1 dl droge witte wijn
- 2-3 el gembersiroop
- 3-4 el ketjap manis
-1 geraspte wortel
-1 eidooier

koekie

Haha. :mrgreen: Klinkt wel lekker.

dat is t ook, je smaakpapillen worden helemaal wild. :P

Bovenaan