[Het Recepten Boek]

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
Re: ***Wietboter - Spacecake - SpaceSpritskoekjes***

BUBBLEPUNK zei:
Hier mijn recept om een lekkere spacecake te maken - ikzelf eet wel eens een plakje of twee van een hele cake, maar in heel m'n 15 jarige drugscarrière heb ik nog nooit iets gevoeld van spacecake. Dus voor mezelf moet ik in feite geen spacecake bakken, maar ik bak om de paar weken wel een spacecake voor mijn vriend, hij rookt niet of verorbert geen andere drugs. Dus dan bak ik van tijd tot tijd een spacecake en dan heeft hij weer plakjes dat hij kan invriezen en dan is hij ook weer een tijdje zoet.

***Wietboter***
Benodigdheden :
20gr Wiet
200gr Ongezouten Roomboter

Bereiding :
Laat de boter boter au bain marie smelten, zie dat je terwijl al je wiet tot poederstoe verknipt en verpulverd hebt. Als de boter gesmolten is, kieper je al de wiet erin, en laat dit een 25 minuten zachtjes sudderen. Je kan de wiet eruitzeven, ik bij voorkeur laat de wiet erin. Laat de wietboter dan stollen in de koelkast. Pas als de boter gestollen is kan de wietboter pas gebruikt worden.

***Spacecake***
Benodigdheden :
200gr Bloem
200gr Suiker
200gr Wietboter
4 Eieren
1 Zakje Vanillesuiker
1 Zakje Bakpoeder
Snuifje Zout
Klein Scheutje Melk

Bereiding :
Meng de boter en de suiker en het zakje vanillesuiker tot een homogeen mengsel, doe vervolgens één voor één de eieren erbij. Zie dat je bloem gezeefd is, meng onder de bloem het zakje bakpoeder en snuifje zout. En doe dan beetje per beetje de bloem bij het eiermengsel, meng goed zodat je en gladde deeg bekomt. Dit is niet noodzakelijk nodig, maar als de deeg wat aan de droge kant is, niet direkt glad dan kan je nog een scheutje melk toevoegen. Maar dat scheutje melk mag er steeds bij, enkel zien dat je deeg niet te lopend wordt.

Ondertussen is je oven al voorverwarmd 180° (traditionele oven) - 160° (heteluchtoven) en is je cakevorm al ingevet en bebloemd. Giet de deeg in de vorm en laat een 50 minuten bakken, da's naargelang hoe goed of hoe snel uw oven bakt. De oven mag pas geopend worden na 40 minuten, anders verkrijg je een ingezakte cake. Na 40 minuten kan je al eens met een sateprikker even prikken om te zien of de cake al klaar is. De cake laten afkoelen in de vorm en dan eruit halen.

***Spacespritskoekjes***
Benodigdheden :
170 gram boter - 17 gram wiet -->Maak hier eerst wietboter van en je weet eerst de wietboter laten stollen vooraleer te gebruiken. Wat ook kan is de wiet eruitzeven, ik bij voorkeur laat de wiet erin, omdat mijn wiet steeds tot poederstoe is verpulverd en verknipt.

200 gram zelfrijzende bloem
170 gram wietboter
66 gram witte bastersuiker
2/3 pakje vanille suiker
Een snuifje zout

Bereiding :
Zet de oven aan 180° (traditionele oven) - 160° (heteluchtoven). Laat de wietboter op kamertemperatuur komen nadat je ze uit de koelkast haalt, om ze gemakkelijker te kunnen bewerken. Meng de wietboter met de suiker en de vanillesuiker, doe snuifje zout erbij. Meng nu geleidelijk de bloem eronder en kneed dit tot een soepel deeg.
Beboter een bakplaat of gebruik bakpapier. Rol van het deeg zo'n 30 à 35 bolletjes en leg de helft hiervan op de bakplaat of het bakpapier. Bestuif een vork met wat bloem en druk hiermee de bolletjes plat, 1x in de lengte en 1x in de breedte, zodat er een ruitje op het bolletje verschijnt. Ongeveer voor 2/3 indrukken, niet helemaal plat drukken.
De spacespritskoekjes in ongeveer 20 à 25min gaar bakken (zeer licht bruin). De koekjes mogen bleek zijn, vooral niet echt bruin bakken.

***SMAKELIJK!***

Zijn er mensen die er wel hard op spacede?
Ik mag thuis nog een keer een spacecake bakken maar dan wil ik het wel gelijk goed doen vind ik.
is 20 gramm niet te weinig? of is er gewoon teveel cake?:P
En hoeveel mensen kunne hiernou van eten? En van hoeveel plekjes ga je nou endelijk bad?
:wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hangt er van af met hoeveel mensen je die cake wil gaan eten. Ik zou maximaal 0,5 gr per persoon gebruiken. Stel je zou die cake met 5 personen eten, is dat 2,5 gram wiet. 20 gram in een cake is wel echt veel, tenzij je die cake met 40 man gaat eten, maar dat lijkt me sterk.

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik vind Wietboter altijd verschrikkelijk vies smaken, ook als het in een recept wordt gebruikt.
Zelf gebruik ik dan ALS ik wat maak liever hasj, maar 3x zoveel suiker (dan in het recept staat) gebruiken levert imo ook een smakelijker resultaat op.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
-doosje champignons
-pakje kookroom
-pakje kruidenkaas
-teentje knoflook
-peper en zout
-twee eetlepels ketchup
-boullion blokje
-spaghettini ( lijkt op spaghetti mar dan is het gesneden)
-klontje wietboter of gewone roomboter (halve eetlepel)

water op zetten voor de spaghettini, met een boullionblokje

in een bakpan, de champignons en knoflook bakken
dan de kookroom erbij, en dan de kruidenkaas en de ketchup.
dit net aan de kook brengen en vuur uitzetten, en een klontje boter erdoor roeren

kook de spaghettini, laat dit als t gaar is in een vergiet een beetje uitlekken, en voeg toe aan de saus.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Pizzaboter, bestel je favo pizza.

ingrediënten
voor ongeveer 4 personen
200 gram boter
3 gram zachte hasj
2 teentjes knoflook
halve theelepel zout
1 tl oregano
1tl bacilicum

Doe 100 gram boter in een pannetje en laat vloeibaar worden, houd de andere 100 gram in de koelkast.
Dan alle kruiden in de pan, blijf roeren tot de hasj is opgelost. laat niet koken, en ga ook niet bakken.

Als alles er mooi doorheen zit in een bakje gieten, en deze in een groter bakje met ijswater zetten. voeg nu de andere koude boter erbij( in blokjes snijden)

Als je alle boter zou smelten in de pan, krijg je vaak een klonterig of geschift resultaat.

Bestel je pizza, en doe op elke punt een klontje boter verdelen.

Bovenaan