Gehoorshallicunaties !?

sarkeuh

Newbie
heb ik ook al gehad
dacht dat er een hond in ons fysicalokaal zat
khad echt kunnen zweren dat er een hond zat :rolleyes:

Mara

Experimenterende gebruiker
heb er ook wel s last van. dan heb ik mn mp3 in en dan denk ik de hele tijd dat ik geroepen word(als k buiten ben) :rolleyes: echt zwaar irritant :smilingimp:

Ophelia

Bewuste gebruiker
Hallo mensen,

In de tijd dat ik nog wat meer speed gebruikte had ik ook soms heftige auditieve en visuele hallucinaties. Na een nachtje speed, ging ik 'sochtends vroeg in mijn eentje een stukje fietsen. Het was zomer en heerlijk zwoel buiten. Het was echt heel vroeg ongeveer vijf uur ofzo. Ik hoorde alleen het geluid van de vogels en gewoon de "ruis"buiten. Maar na een paar honderd meter dacht ik dat er een groepje mensen stond te praten onderaan het heuveltje wat ik af fietste. Ik hoorde de stemmen ook steeds luider worden omdat ik dichterbij kwam dacht ik maar ik kon niet horen wat ze zeiden. Eenmaal aangekomen op de plek was er niemand te bekennen en veranderde het geluid gewoon weer in het geluid van de vogels. Tijdens dit fietstochtje had ik deze ervaring een paar keer en was me er ook geheel van bewust dat dit door de speed kwam en vond het erg vermakelijk.
Ik herinner mij die fietstocht nog steeds erg goed en heb er heerlijk van genoten. Ik had er een heel groot gevoel van vrijheid bij, dat ik helemaal kon doen waar ik zelf zin in had. (Ik woonde in die tijd in mijn eentje).
Ik hoefde met niemand rekening te houden en wanneer ik speed gebruik vind ik dit een prettige gedachte. Ik vind het niet erg om te socializen maar wil toch wel lekker mijn eigen plan trekken.

I

nutsss

Wijs gebruiker
MissDior zei:
Ik heb idd ook vaker gehoord dat mensen het over me hadden haha!!
Voor mij betekend dat meestal dat ik maar op bed moet gaan liggen!!:mrgreen: :mrgreen:

:wave:

Als je er zo goed uitziet als dat jij doet, dan HEBBEN de mensen het inderdaad over je! :wink:

Ik hoor na een dagje speed standaard de buren praten. In huis, buiten, overal. Een soort gemompel dat je dan nèt niet kan verstaan. Ik zal eens aan ze vragen of ze wat duidelijker kunnen articuleren.

LiquidFantasy

Belezen gebruiker
ik gebruik al best een tijdje en vaak speed, en ik heb er nog nooit last van gehad.
toch maar eens mijn oren uitspuiten?

TeQ

Bewuste gebruiker
Tekyesss zei:
Hahah dat heb ik ook, ik heb het vooral onder de douch en in bed, vrij irritant als je wilt slapen ja :P

Haha onder de douche ja, dat kan soms een aparte ervaring zijn als al een flinke tijd wakker bent. Al dat tikkende water enzo :grin:

Heb het gelukkig niet te vaak, meestal pas aan het eind van meer dan 2 dagen wakker zijn.

PePhenkie___//

vage shit is dat idd geluiden horen die er niet kunnen zijn maar je hoort ze zo realistisch dat je ook daadwerkelijk denkt dat ze er zijn. zo heb ik vaak dat wanneer ik fiets met mp3 (onder papf naturlich) dat ik het geluid van een air-strike (retrun to castle wolfenstein mp (is een spel) )
hoor in men hoofd vet vaag terwijl ik dit spel niet eens zo vaak speel ofzo.
en dan je hand achter je hoofd doen om jezelf te beschermen uit reflex :P

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik heb ooit een keer gehad toen ik vijf dagen dik bevriend was met mr gonzales, dat ik men beste maat (die lekker thuis was) me hoorde uitschijten voor achterlijk wijf enzo... of mensen die me op straat riepen... geen kat te zien natuurlijk en het meest irritante is dat ik ook vaak mijn msn tune hoor net of iemand een bericht stuurt maar ben dan niet aangemeld...
maar ja ik heb niet veel nodig om te hallucineren, een paar dagen echt weinig slapen doet me ook al hallucineren soms.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
MissDior zei:
Ik heb idd ook vaker gehoord dat mensen het over me hadden haha!!
Voor mij betekend dat meestal dat ik maar op bed moet gaan liggen!!:mrgreen: :mrgreen:

:wave:

Dat is echt slapeloosheid.. krijg je met elke drugs incl alcohol als je maar lang genoeg wakker bent (dagen niet uren). Je hebt ook vast weleens god en wat bizarre demomen (in je hoofd horen praten :wink: ).

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
PRINCEZS_ zei:
Ik heb na feesten wel eens dat ik o het station sta en dan
hardcore mixen hoor ofzo.. heel vet :P

Dat komt door het eentonig gedender van de treinen, geeft aan van welk niveau je muziek is :wink:

volgens mij heb ik net een oorlog ontketend

Maikelk

Belezen gebruiker
had het ook toen we op centerparcs waren... hele tijd hoorde ik overal muziek (ook wel hardcore tot terror ja :P )

NexxtGen

Belezen gebruiker
bij mij is het vooral spelende kinderen horen, ongeveer 30 meter van je vandaan en dat je dan opeens een fluisterende stem die je dicht bij je hoort! :openmouth: schrik je soms echt wel van.

Jeller

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
PRINCEZS_ zei:
Ik heb na feesten wel eens dat ik o het station sta en dan
hardcore mixen hoor ofzo.. heel vet :P

Dat komt door het eentonig gedender van de treinen, geeft aan van welk niveau je muziek is :wink:

volgens mij heb ik net een oorlog ontketend
er is sowieso genoeg vette hardcore, maar als je alleen de typische gabber kent dan is het logisch dat je er zo over denkt :wink:

en trouwens als ik probeer te slapen op trips dan heb ik het ook altijd da ik muziek maak met mijn hoofd, en idd zoals bij iedereen extreem vette schijven, moest ge da kunnen realiseren ge zou wa de beste muziek ooit maken (voor jezelf dan want het is 100% jouw smaak)

maverick

Belezen gebruiker
gevoel dat je naam geroepen/geschreeuwt word als je op fiets naar husi bent, na inqontrol.. elk voertuig wat langs kwam.. mn favo nummer vn die aaf horen .. ook echt horen.. wist dat het er neit was maar twas gwn echt alsof er speakers op de trams en auto's zaten.. ik vond het btr.. want mn mobiel was al uit, te lang nog muziek mee geluisterd, telkens zelf het deunjte maken met mn mond en kon dat neit laten net zoals dwangmatig kauwen, btr dat er dan weer een auto of tram langs kwam en ik dan voor 5 seconden de muziek eigenlijk weer reallife meemaakte..

was denk ik ook wel btj gehoor hallucinatie plus de oren die beschadigd zijn denk ik.. vn de hele nacht te harde muziek..

gretzz..

Newbie
tofke zei:
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!

Ik heb het nu gebruikt, en ik doe het dagelijks.. ik hoor nu steeds myn moeder naar boven lopen.. echt para :openmouth:

Doodkapje

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
gehoorshalucinaties... nog steeds mijn vaste bondgenoten... :rolleyes:

die waren al eerder van de partij :grin: . mijn scherm en bijgevolg mijn letters dansen regelmatig mee. :grin:

en zo net stond er iemand achter mijn rug dus moet dringend gaan slapen. ik heb echt wel sterke/rare/speciale speed gehad. blij dat ie op is!

:P

pitbullspikey

Ben blij eens allemaal te lezen dat er nog veel mensen zijn die daar last van hebben.Ikzelf ben al een paar jaartjes dgelijks gebruiker en ik herken al jullie verhalen maar al te goed.De gehoordingen ben ik al wat gewend geworden maar ik moet nu toch wel even zeggen dat ik de laatste maanden soms wel overdreven last heb van hallucinaties door een slaap tekort.Bv dingen anders aanzien zoals al eerder hier werd vermeld(boek als een persoon ) enz.Nu wat ik het ergste vind daaraan is dat we wel oververmoeid zijn en daardoor halucineren maar daarbij ook beseffen dat het wel degelijk niet kan bv ik zat onlangs in een toilet in een fabriek waar kaderment van de toiletten in aluminium waren met om de zoveel cm een moer om deze samen te houden en terwijl ik daar zat veranderden die moeren in een soort bewegend insect en ik keek er naar en was 100% overtuigd dat het bewegende beestjes waren maar op het zelfde moment besefte ook 100% dat dit niet kon waar zijn .Het was van fuck damn die moeren bewegen en terwijl zei een ander stemmetje in mijn hoofd van WAKE UP dat kan niet zijn het zijn moeren jongen dit zijn echter wel freaky momenten.Het echter beter zijn denk ik dat we ze enkel zien bewegen en niet beseffen dat dit niet kan maar ja :wave:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Ik heb het wel direct na een feest de eerste uurtjes nog, ook als je soms thuis al in je bed ligt. Vind het wel meesterlijk eigenlijk haha, in elk straat-geluid kan je wel een vette beat horen. En soms ook echt bekende tracks idd.

Dit is met XTC maar ook wel met Speed.

Doodkapje

Wijs gebruiker
Phreakingout zei:
Ik heb het wel direct na een feest de eerste uurtjes nog, ook als je soms thuis al in je bed ligt. Vind het wel meesterlijk eigenlijk haha, in elk straat-geluid kan je wel een vette beat horen. En soms ook echt bekende tracks idd.

de halucinaties die ik heb : mijn vrienden op straat me horen roepen, msn tune die constant afgaat terwijl msn niet is aangemeld, soms ook een soort van gemompel/gefluister. die vind ik erger.

Immo

Badass junkie
Ik heb vaak na xtc gebruik dat wanneer ik in bed lig stemmen hoor die ik eerder die dag heb gehoord. Bijvoorbeeld "Het hoe is het?" na 1 zin is het altijd weer weg. Was de eerste keer wel schrikken. :grin:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:

de halucinaties die ik heb : mijn vrienden op straat me horen roepen, msn tune die constant afgaat terwijl msn niet is aangemeld, soms ook een soort van gemompel/gefluister. die vind ik erger.

Das best scary haha.. Dat zijn een beetje de lange termijn speed gevolgen of zo?

Doodkapje

Wijs gebruiker
Phreakingout zei:
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:

Das best scary haha.. Dat zijn een beetje de lange termijn speed gevolgen of zo?

dat zijn de gevolgen van lang wakker zijn, niet van de speed. hihi
en als je dat al scary vindt, wat denk je dan van schimmen in je huis zien lopen, kevers die naar je toe komen, een donkere gedaante die vlak schuinachter je staat, draaiende mistige vormen, ...
als je echt lang wakker bent krijg je het allemaal gratis!!! de visuele halucinaties daar kan ik goed mee overweg, het zijn de gehoorshalucinaties die me soms echt gek kunnen maken. :wink: :wave:

DreamWeaver

Badass junkie
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:
Doodkapje zei:
Phreakingout zei:

dat zijn de gevolgen van lang wakker zijn, niet van de speed. hihi
en als je dat al scary vindt, wat denk je dan van schimmen in je huis zien lopen, kevers die naar je toe komen, een donkere gedaante die vlak schuinachter je staat, draaiende mistige vormen, ...
als je echt lang wakker bent krijg je het allemaal gratis!!! de visuele halucinaties daar kan ik goed mee overweg, het zijn de gehoorshalucinaties die me soms echt gek kunnen maken. :wink: :wave:

Haha :tearsofjoy: Ik ben juist banger van de visuele hallucinaties. Als ik ineens een persoon denk te zien op een meter rechts van me schrik ik me elke keer weer helemaa de typhus. Als je gewoon het licht aanhebt en er niet teveel schaduwen zijn overleef ik de gehoorshallucinaties wel, omdat ik echt 'weet' dat er niks is. De visuele dingen zijn wat realistischer, zoals gisteren het wasrek met broeken erover waar ik een persoon in zag (klink t onmogelijk, maar blijf maar eens 80 uur wakker :wink: ). Ik moest er echt even heenlopen om te checken of het allemaal wel klopte. Ook is concentreren lastig, je hebt het niet echt door maar je bent niet zo scherp als je normaal zou zijn. Dat is ook eigenlijk het gevaar van pep; je denkt dat je super helder bent en alles perfect loopt terwijl je af en toe je gedraagt als een depressieve, paranoïde randmongool :P

Doodkapje

Wijs gebruiker
@dreamweaver : ik heb al meer ervaring met lang wakker blijven, maar dan zonder speed. krijg je evengoed van die halucinaties maar die zijn iets minder heftig. dus dat ben ik wel gewoon. maar echt dat horen kan je niet uitbannen. het blijft je achtervolgen. omdat je het in je hoofd hoort...dus je vingers in je oren stoppen helpt niks :wink:
en dan zo snel schrikken daar had ik vroeger ook last van maar dat went... :grin: en echt ik moet hier van dat forum afblijven... ik lijk wel net dokter phil ofzo :sunglasses:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
tofke zei:
Vroeger had ik wel af en toe gehoorshallicunaties na langdurig speed-gebruik.. nog iemand hiermee ervaring?!

Jawuhl! Hoe langer ik wakker ben, hoe meer ik volgens mijn verbeelding hoor. Stemmen, muziek, startende auto's. Oordopjes helpen helaas niet, slapen wel! :)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Ja had het vroeger erger als nu, had het laatst ook wel na solstice, onderweg naar huis. Ik dacht in de trein de hele tjd dat er mensen tegen me praatte was alleen minder leuk als vroeger :( ! Ze zeiden geen leuke dingen om het zo maar te zeggen, en die reactie van mij ook de hele tijd. Huh wat ? om me heen kijken , maat: Wat is er?. 1 minuut later ! eeh zei jij wat, maat: nee, wat dan?

En op de fiets naar huis de laatste loodjes dacht ik dat iedereen me aankeek en dingen zei in de trant hee sukkel, eeh mafkees :confused: ! Echt zeker 20 - 25 keer, bleek dat we alleen een paar wandelaars waren tegen gekomen die stil een peukie rookte :rolleyes: ! Sja was dan ook alweer een tijd geleden dat ik een ijsberg speed op had (of was het toch de combo met zoo7 en xtc eerder op de 48+ uur :P !

acidboy

Badass junkie
Hm, ik had het vorige week ook, maar ik gebruik geen speed, was helemaal niet lang wakker, had gewoon een normale dag op mn werk gehad, lag om half 12 in bed. En ik hoorde vervolgens mensen buiten lopen, mensen aan de portieren van de auto morrelen, mensen de bank op het erf verslepen, mensen aan de deurklink van de garage zitten en shit.
Ben denk wel 10 keer uit mn bed gesprongen om te kijken, elke keer dacht ik: nú zijn ze er echt, ik ben toch niet gek? of gek aan het worden?
En elke keer was de hele straat verlaten. Totaal verlaten.
Werd er best wel bang van eigenlijk.
Maargoed, dit is verder niet van toepassing op het topic, aangezien die over speedgebruik ging en shit. Wilde het toch eventjes zeggen :)

richie87

Belezen gebruiker
eerste keer speed haast 2 gram opgesnoven in 1 nachtje :openmouth: enge mensen voor het raam :openmouth: ...geesten op straat :openmouth: not coool i learned my lesson :wave:

neti

Badass junkie
de tweede nacht gehad na 4 xtc-pillen... hoorde allemaal trance in mn hoofd, kon de nummers beinvloeden, en mixen... bekende nummers en zelfbedachte nummers... hoorde het echt heel realistisch

DjTrips

Bewuste gebruiker
khad dat vroeger heeeeel de nacht, elke keer hoorde ik een paar autos voor men deur stoppen alsof de flikken mij kwamen halen enzo van die toestand of mensen die me roepen die niet eens in 10km omtrek zijn

héy it fucks with your head ![/i]

Bovenaan