de hoop voor mij???

wicket

Experimenterende gebruiker
ik omschrijf mezelf als ingewikkeld, kheb vele dingen meegemaakt wat mijn leven geen goed heeft gedaan. khe op jonge leeftijd mn broertje veloren. kheb een ernstig ongeluk gehad met een grasmaaier waardoor ik een handicap heb. mn ouders gaan uit mekaar. en ik doe alles en iedereen om me heen vreselijke pijn. mijn leven is verandert!

ik zit nu al bijna een jaar aan de drugs( vooral xtc en speed) waardoor ik mezelf aan het kwijtraken ben. maar als ik het gebruik voel ik mezelf gewoon goed. normaal voel ik me ion het nauw gedreven als ik naast van die "stoere gaste" sta. met x op voel ik me THE MAN, waardoor ik enig gevoel van eigewaarde krijg :cry: kheb mezelf ten onder gebracht.

ik heb nu een vriendin waar ik super veel van hou. ze is echt ALLES voor me. ik kan nioet zonder haar. kzit de laatste tijd in een enorme dip en zij is het enige wat mij nog houvast geeft in deze tijd. vroeger was ik een spontane vrolijke jongen met kuiltjes in zn wangen van het lachen. de kuiltjes zijn weg. ik had altijd schitterende ogen waar sterretjes van plezier in waren te zien. de sterren zijn weg/

ik weet mezelf geen raad meer. gister ging ik met mij vriendin uit en heb ik ook xtc genome. eerst 1 maar da heeft bij mij zo weinig effect dat ik er nog eens anderhalf had genome. (t ware 4 dubbele) mn vriendin had ut door dacht ik dus hebbik er in een hoekj getrokke en het verteld.

ze ging me eerst zoenen als een gek en leip toen huilend naar de toiletten met een vriendin. ik zakte door de grond van ellende . toen ze naar buiten kwam zei ik lieverd en wou der knuffele , maar ze duwde zich van me af en liep naar buiten. mijn aaf was verneukt kheb alleen maar bier naar binnen gegooid daarna in mn uppie onderuit gezakt aan de bar. mense keken me aan, ik voelde de blikken in mn rug brande maar het boeide me niet meer. ik wilde dood.

later buiten heb ik keihard staan vechten en heb een gast die een maat van me sloeg een kk op zn hoofd geslage met mn helm. die heeft vandaag zker hoofdpijn. daarna weet ik het niet meer. er stonden 3 gaste vollop op me in aant slaan en ik voelde niks. kheb ze alle 3 van me afgeslage (weer et hellm ) en ben toen weggelope. dit gevecht deed me goed. ik ben een kleine niet zoon sterke gozer maar deze aaf had ik ze te pakke. voor 5 min voelde ik me weer THE MAN.

tot ik weer bij mn zinne kwam en het die avond agespeelde drama weer in me opkwam. de poliytie kwam dus ben ik hem snel gepeerd. khad geen zin in een nachtje cel.

kben naar een maat gegaan en heb daar alles verteld. dit waren mijn ECHTE vrienden, die mij altijd zijn blijven steuenen. terwijl ik ze heb laten vallen als een baksteen. we hebben zeer serieus gepraat en hun begonnen over de hoop. jullie kennen het allemaal wel denk ik. een afkickkliniek. ik voel me niet zwaar verslaafd en ben het ook niet maar in vergelijking met vroeger ben ik niet meer de oude ik. en kdnek dat ik dat ook nooit meer zal worde.

mn leven is een ware hel geworde de laatste tijd. mn ouders gaan scheide en hierthuis is niet echt meer van liefde te spreken tussen hun 2. dit doed me pijn. wat me nog meer pijn doet is mn vriendin. kheb ut verknald ook al heb ze ut me vergeven.

ik d8 dat met haar alles beter zou worde . en dat leek ook heel even zo. maar het gaat nog steeds bergafwaarts met me. kdnek zelfs aan dood gaan. kheb al met een gelade gweer tegen met oog aan gestaan met mn teen bij de trekker. kheb bijna de haren uit mn hoofd getrokke . gaten in mn deur geslage. ik weet me cht geen raad.

maar dit is waar ik dit allemaal voor type.
ik wil graag jullie mening, hoe denk ejullie nou over me als je dit leest?. kweet jullie kennen me nioet enzo. maar klink ik echt als een geval die naar de hoop moet?met ondersteunig voor mijn psycsihe problemen en mijn drugsgebruik?

REAGEER A.U.B. op een normale manier

matthijs

Badass junkie
Klinkt alsof je deze depressie hebt opgelopen door gewoon veel te veel te gebruiken. Je hebt gewoon een constante dip en dat zou niemand trekken.
Stop een paar maanden met de harddrugs en je wordt weer zoals vroeger.

neti

Badass junkie
je hebt het iover de hoop, verslavingskliniek....
praat eens met je huisarts, dat is de eerste stap

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kan me exact indenken hoe je je voelt.. Ik ben zelf zwaar depressief en herken alles wat je typt heel goed (al heb ik dan heel andere problemen gehad). Het enige wat ik je kan zeggen is: zoek hulp! Ik loop zelf sinds kort bij een psychotherapeute en een psychiater en slik anti depressiva.. Het was ontzettend moeilijk om die stap te zetten, maar ik merk nu al dat alles iets beter met me gaat, met name door de AD. Probeer te minderen (of te stoppen) met drugs voorlopig, dit lijkt de oplossing, maar het helpt niet op de lange termijn.. En praten, praten, praten..

st an

Bewuste gebruiker
wat een treurig verhaal :( ben er stil van geworden

Ik wens je het allerbeste, hopelijk komt het in orde.

azgaza

Badass junkie
Zoek hulp. Dat is het enige wat ik kan zeggen; misschien een psycholoog voor de depressie of als je echt hele zware verslavingsproblemen hebt een afkickkliniek. Maar zoek hulp, volgensmij kom je er alleen niet meer uit zo te lezen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
wicket zei:
ik wil graag jullie mening, hoe denk ejullie nou over me als je dit leest?. kweet jullie kennen me nioet enzo. maar klink ik echt als een geval die naar de hoop moet?met ondersteunig voor mijn psycsihe problemen en mijn drugsgebruik?

REAGEER A.U.B. op een normale manier

inderdaad een treurig verhaal :(

Als ik jou was zou ik om te beginnen een tijdje van de drugs afblijven, zodat je serotonine weer wat aan kan vullen. Daar word je ook gelijk een stuk vrolijker van.
Als je dit een maand of 2 vol kan houden zou ik zeggen dat je niet zo erg verslaafd ben dat je naar een kliniek moet. Ik denk trouwens ook niet dat dat je zelfbeeld op dit moment erg goed zou doen..

Verder zou een goed gesprek met je ouders volgens mij al wonderen kunnen doen, maar als dat moeilijk/niet gaat zou je altijd naar een psychiater kunnen gaan. En dan niet alleen jij, maar neem je ouders dan ook mee. Ik denk dat jullie allemaal nog wel flink wat te verwerken hebben.

Verder kan ik je alleen veel sterkte wensen..

wicket

kheb al een afspraak gemaakt met mn huisarts . best lastig om er over te tgaan praten met iemand die je niet kent, maar hij weet zeerwarschijnlijk wel iets wat voor mij zal werken. over antidepressiva , ik heb me nooit goed gevoeld bij medicijnen. kheb een tijdje ritalin geslikt maar dat ging fout. ook dipiperon is mij voorgeschreven maar had ook geen voordelige effecten.

ik voel me de laaste tijd wel depresief maar ik heb van meerdere kanten gehoord dat anti depri middelen veel nadelen met zich meebrnegt zoals moeiheid enzo.
ik heb nu een beeldschone vriendin die ik voor geen goud kwijt wil. toch ben ik gister naar der toegegaan met het idee om het uit te maken. ik ben zelf 18 en zij 15. maakt opzich nix uit maar ik heb haar nu opgescheept met mijn ellende. ik heb al veel meegemaakt en zij vrij weinig in vergelijking :) dat is mooi voor haar maar nu heeft ze een depri vriend met vage hersenspinsels. ik kan nooit goed voor haar zijn.

kheb der dus ook verteld waar ik eigenlijik voor kwam, maar ik kreeg het zinnetje HET IS UIT niet over mn lippe. ik heb haar gevraagt wat zij het beste vond en dat ik echt d8 dat het beter uit kon zijn.

heel moeilijk was dat natuurlijk en ik was stiekem heel bang dat ze ja zou zegge. aan de andere kant hoopte ik erop omdat ik weet dat mijn problemen nu ook de hare zijn geworde. toch zei ze dat ze het onmogelijk uit kon maken.

dat was zeer hartverwarmend om te horen, nu weet ik zker dat ik HEEL VEEL aan der heb. en we zullen ons samen door dese moeilijke tijd heen gaan slaan beloofte ze :) en de tijd erna.

ik heb de hele avond in der armen liggen huile :cry: maar zoals alle helden op sokken weten is dat op zulke momenten juist heel goed.
kheb weinig zin in de lange lijdens weg die komen gaat want kheb gewoon echt problemem, zowel in mn hoofd als in de maatschappy. die 2 staan trouwens heel verbonden met mekaar.

ik weet al wel dat een afkickklinkiek te erg voor mioj is . kheb geen verslavings probleme, meer gevoelens dat ik er altijd in mn uppie voor heb gestaan(wat echt NIET waar is ). geen verslavings problemen aan de harddrugs maar wel aan wiet en hasj. hier kan ik echt niet van afblijve.

jullie zullen denken ooh alleen wiet dan valt het mee, nee dat valt niet mee kblow sinds mn 14de elke dag en dat heeft ernstige gevolgen, niet na 1 jaar of 2 maar 5 is toch echt teveel. vooral als je al zat gezeik hebt zonder die zooi.

aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om te stoppe met wiet. kvind ut te fijn om na een dag hard werke een lkkr jointj te draaie en rusti op te smoke. met de xtc en speed wil ik wel echt stopppe maar dat zal veel minder moeilijk zijn dan wiet.

kheb een goed gevoel over de komende tijd. kzeg niet dak er weer boven op kom binnen een paar maanden . miss duurt het zelfs jaren. maar ik ben nu begonnen aan een bter leven en heb hier ook echt in in. kvoel me door deze omslag wel eigenlijk nog kutter want ik weet dat mn leventjuh lol en vrijheid nu een stuk minder zal worde.

maar ik zal me er door heen slaan hand in hand met mijn beeldschone prinses :)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Fijn om te horen dat het gesprek met je vriendin zo goed is uitgepakt én dat je je problemen aan gaat pakken :). Ik snap je problemen met AD, ik wilde het ook zonder medicatie oplossen.. Maar sinds ik AD slik gaat het zoveel beter met me. Het is fijn om eindelijk eens jezelf niet continu compleet kut te voelen. En ja de bijwerkingen heb je inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik na 1 1/2 maand AD vrijwel geen last meer heb van die bijwerkingen.. En zelfs toen ik dat wel had, woog het jezelf prettiger voeler vele malen zwaarder dan die paar kleine bijwerkingen.. Ik kan het natuurlijk alleen vertellen vanuit mijn standpunt, maar voor mij is de AD een soort van reddende engel geweest.. Ik was compleet aan het door draaien en had echt het gevoel dat ik mezelf kwijt was.. Heb nu eindelijk een beetje rust in mn kop :). Je moet kijken waar jij je fijn bij voelt, het is in ieder geval erg goed dat je de eerste stappen gezet hebt.. Heel veel sterkte gewenst :)

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Solidius zei:
Dwangbuis en Valium.
:rolleyes: :mrgreen:

Stoppen met alle drugs voor minimaal een half jaar. Als je dat redt kun je verder kijken. Eerst lichamelijk en geestelijk weer op krachten komen.

Zoek eventueel professionele hulp.

wicket

goeide grappe fucker.

soort niet bij iedereen gaat alles lkkr en dat moet je kunne begrijpe. vooral geintjes gaan make met mense die in zoon toestand zijn.

ik kan ut nog hebbe gelukkig maar je kan het slechter treffe .

maja das ut trieste aan forums. mensen komen hier om hun ware indentiteit te verbergen, en hier de man uit te hange met stoere verhale , vooral als moderator . kerel je bent echt een toppertje moderator op een drugsforum :openmouth:

Deranged

Badass junkie
wicket zei:
hoe denk ejullie nou over me als je dit leest?.
Ik zie hele uitgebreide en meelevende reacties maar wat mij betreft gaat dit helemaal nergens over. Dan ga ik denken dat het aan mij ligt of dat ik iets mis. Ik heb het nu meerdere keren gelezen en wat ik zie is dat er in het begin speed en xtc worden genoemd waarna er een serie problemen staat beschreven alsof deze het directe gevolg zijn van deze middelen. Wat dacht je dan van er gewoon mee stoppen? Alleen al voor jezelf is er reden genoeg maar het is zelfs nog erger.
ik heb nu een vriendin waar ik super veel van hou. ze is echt ALLES voor me.
Voor mij is dit al helemaal onbegrijpelijk. In de titel vraag je naar hoop en als iets hoop is dan is dat wat je hier beschrijft. Als er iets je kan helpen is het de liefde voor een meisje. Het ontgaat me nog steeds wat nou echt het probleem is maar als je gevoelens zijn zoals je ze beschrijft is zij de oplossing.
later buiten heb ik keihard staan vechten en heb een gast die een maat van me sloeg een kk op zn hoofd geslage met mn helm. die heeft vandaag zker hoofdpijn. daarna weet ik het niet meer. er stonden 3 gaste vollop op me in aant slaan en ik voelde niks. kheb ze alle 3 van me afgeslage (weer et hellm ) en ben toen weggelope. dit gevecht deed me goed. ik ben een kleine niet zoon sterke gozer maar deze aaf had ik ze te pakke. voor 5 min voelde ik me weer THE MAN.
En dan ineens dit, ook al zo apart. Het ene moment ben je een mietje die dood wil en het andere moment sta je ineens te vechten. Opmerkelik is hun overeenkomst, beide zijn ze het gevolg van een zwakke geest. Vechten is voor paupers en agressie een zwakte. Toch voelde je je hierdoor 'weer THE MAN'. War je met 'weer'bedoelt laten we maar ff in het midden. Dit verhaal doet mij nog niet eens denken aan een echte man laat staan 'THE MAN'.

Dit is wat ik erover denk, ik wilde het netjes voor me houden tot ik bovenstaand verzoek zag staan. Het is niet mijn bedoeling je in de zeik te nemen of te beledigen. Je wist me te inspireren toen ik daar vatbaar voor was. Alleen al toen ik de titel zag staan gebeurde er iets. Ik wilde eerst reageren op de titel alleen maar uit nieuwsgierigheid heb ik uiteindelijk toch maar het verhaal gelezen. Het antwoord op je wanhopig gestelde vraag is dus dat je vriendin de hoop is. Maar dit kon je echt niet zelf verzinnen? Dit soort dingen kan ik niet begrijpen. Ik heb het hele verhaal meerdere keren gelezen en blijf concluderen dat het een belachelijk verhaal is.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
wicket zei:
goeide grappe fucker.

soort niet bij iedereen gaat alles lkkr en dat moet je kunne begrijpe. vooral geintjes gaan make met mense die in zoon toestand zijn.

ik kan ut nog hebbe gelukkig maar je kan het slechter treffe .

maja das ut trieste aan forums. mensen komen hier om hun ware indentiteit te verbergen, en hier de man uit te hange met stoere verhale , vooral als moderator . kerel je bent echt een toppertje moderator op een drugsforum :openmouth:

Dat jij je levensverhaal op een forum zet, en niet de reactie krijgt van een persoon die jij wilt, geeft aan dat je geen hulpt zoekt maar medelijden.

Zoals Deranged hierboven al meesterlijk beschreef :mrgreen:

Deranged

Badass junkie
Hier en daar is het wat vreemd geformuleerd zie ik nu, dat zal dan toch de moeheid zijn ofzo. Wat ik me nu afvraag is de hoop voor mij????

flashkop

Bewuste gebruiker
Stoppen met die xtc, daar krijg je depressies van, van speed duidelijk niet als je deranged bezig hoort want die is altijd vrolijk en vlijtig met typen...
Je hebt op een drugsforum gepost, dus je zal zeker de link tussen drugs en depressies hebben gelegd, goed zo!!!
Ik voel me tegenwoordig op maandag ook altijd ronduit uitermate kut en ik weet dat dit vooral door die xtc komt maar daar trek ik me geen reet van aan, die dope is te af...
Dus zeker dermee stoppen als het je teveel wordt!
Wel nie stoppen met paffen he, dat kan echt niet zoveel kwaad.
Maar waarom wou je het nou uitmaken met je vriendin, omdat jij je kut voelt en zei zich daarover zorgen maakt, zoals je ziet zal ze je echt wel steunen en gebruik die steun dan ook he kerel.
!!!En haal aub geen gekke stoten uit!!!

wicket

nou voor mij is mn verhaal vrij logisch in mekaar gezet, hooguit met hier en daar een type fout. zo zie je maar weer mensen zitten anders in mekaar en kan best begrijpe dat ut lastig is je in te beelden hoe mijn sitiatie is.

is ook lastig. kvind die kritiek ook echt niet erg ofzo. dat ik dat gevecht aaning kwam ten eerste omdat mn vrienden klappen kregen en ik kankers waus was. dan doe je zoiets ook wel wat makkelijker.

wat betreft mn vriendin, dit is opgelost als j kan leze :rolleyes:

er word gezegt da ik een mietje ben die dood wil. naja niet echt natuurlijk, kheb ut wel zo getypt mijn fout. kheb het eerste verhaal ook in een zware depressie geschreven. ook 1 van mijn problemen trouwens. kheb hele grote steemmingswisselingen.

tiss miss vaag om je verhaal op Df te zette maar ik wou ut gewoon kwijt. kheb hier meerdere verhalen geleze waar wel serieus op in gegaan werd. hier had ik ook om gevraagt. ik hoef absoluut geen medelijden echt NIET. ik heb gevragd naar jullie mening en die gave jullie ook maar wel op een wat oppervlakkige manier. ik denk dat ik het hier maar bij laat.

ik bedakn de mensen die wel normaal konden reageren op mijn story. zoals safire thnx :)

wicket

gister nix op zelfs geen wiet. kben echt van plan om te stopppe en alles wat soepeler te laten lopen.

kmoet trouwens vandaag rijlesse dus lijkt me nie zoon slim ideetje :P

Supervlieg

Wijs gebruiker
Toch vreemd dat mensen klagen over depressiviteit om vervolgens ook aan de pep en snoep zitten.. Heb gister/vandaag ook zon dip, werd weer lekker versterkt door een zware tegenvaller (weggestuurd van werk omdat ik nog niet helemaal helder was zeg maar). Maarjah, btje kunnen relativeren en ff goed gesprek gehad met me boss en t is alweer goed.. Blijkt dat het bij meer mensen is voorgekomen op me werk :smoke: tsja horeca he :stoned:

Maargoed, lijkt me duidelijk genoeg dat je maar s begint met het stoppen van HD, dan nog steeds depressief? Zoek professionele hulp

Bovenaan