lolnoob zei:Ik ben blij als ik 1 stuk fruit per dag eet.
dan kun je beter een ander stuk fruit pakken.Dreuge zei:lolnoob zei:Ik ben blij als ik 1 stuk fruit per dag eet.
pak een appel!
Chris Pontius zei:dan kun je beter een ander stuk fruit pakken.Dreuge zei:lolnoob zei:Ik ben blij als ik 1 stuk fruit per dag eet.
pak een appel!
Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?Vanadesse zei:Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor grasManonnie zei:Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?Vanadesse zei:Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaat
Mango, ananas en lychee zijn echt geweldig inderdaad.Dreuge zei:Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker![]()
Beanhead zei:Ik maak fruit/groenteshakes
Ik ook niet hoorManonnie zei:Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in orenYawningMan zei:Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor grasManonnie zei:Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?Vanadesse zei:Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaaten dat bloeit het hele jaar door.
- Aardbeien!Dreuge zei:Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker![]()
lolnoob zei:Hoezo?
HahahaYawningMan zei:Ik ook niet hoorManonnie zei:Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je..
![]()
Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.Vanadesse zei:Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!
En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..
Vanadesse zei:Wat ik echt vies vind is mango... Blehh!!
Aalpoepert zei:Soms wel het pruimpje van mijn vriendin.
Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..Manonnie zei:Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.Vanadesse zei:Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.
Katten en honden is zeer waarschijnlijk dat ik daar overheen gegroeid ben!Vanadesse zei:Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..Manonnie zei:Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.Vanadesse zei:Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.
Maar mijn fruit allergie is niet zo heel heftig.. krijg altijd onwijze keelpijn en beetje benauwd gevoel, maar ik eet op zich best regelmatig appels... :d
Chris Pontius zei:lolnoob zei:Hoezo?
Een appel is wel gezond, maar minder gezond dan andere stukken fruit.
lolnoob zei:Chris Pontius zei:lolnoob zei:Hoezo?
Een appel is wel gezond, maar minder gezond dan andere stukken fruit.
Nooit geweten.