Dagelijks fruit

Dreuge

Badass junkie
Eet jij elke dag (2 stuks) fruit? Gebruik dit topic om jezelf er aan te herinneren :grin:

Ik heb nu nog geen fruit op omdat ik dat meestal 's avonds eet, maar gisteren heb ik een banaan en een paar mandarijntjes gegeten.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ja, eigenlijk wel :)

Vandaag een grote lekkere sappige sinaasappel, mandarijn en een kiwi gold (gewone vind ik niet zo lekker..)

Manonnie

Wijs gebruiker
Toevallig vandaag een appel op, omdat een vriendin van me na 2 happen al niks meer hoefde.
Anders eet ik nooit fruit, geen zin in.

Karhu

Wijs gebruiker
Toevallig vandaag 1 appel en 1 sinaasappel :hearteyes: !

Fruit is lekker maar vind het altijd zo veel moeite om die dingen te schillen pellen uitlepelen etc.

pascal828

Badass junkie
Ik eet weinig tot geen fruit.

Heel soms een appel. En voor bij het trippen een bak met allemaal soorten fruit klaarmaken. :P

lolnoob

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Dreuge zei:
lolnoob zei:
Ik ben blij als ik 1 stuk fruit per dag eet.

pak een appel!
dan kun je beter een ander stuk fruit pakken.

Hoezo?

Net trouwens een banaan opgegeten :)

Meestal ga ik ook niet verder dan bananen of appels, de rest is te veel gedoe en dan krijg je weer plakkerige handen. Bananen zijn briljant, met makkelijke schil en verder geen gezeik.

YawningMan

Belezen gebruiker
Ik eet elke dag wel een banaan, maar dit is meer vanwege de koolhydraten (zetmeel) dan de vitamines of iets dergelijks. Die bevatten bananen ook niet zoveel. En bijna elke dag wel een kiwi. Soms een peer. Ondanks dat ik ze erg lekker vind, ben ik allergisch voor appels. Krijg na het eten licht opgezwolle lippen en heel erg tintelen voor een uur ofzo, geen pretje :grin: maar heel, heel af en toe, eet ik er toch één. En slik ik wat extra Aerius (desloratadine, is een antihistamine, werkt tegen hooikoorts). Dan verdraag ik het goed.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik probeer altijd sowieso 1 stuk fruit per dag te nemen..
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Ben helaas allergisch voor veel lekkere soorten fruit..

Manonnie

Wijs gebruiker
Vanadesse zei:
Soms pers ik 's ochtends wat lekkere sinaasappeltjes, of ik koop een pak grapefruitsap ofzo (wat vaak ook wel in 1 dag op is).
Hoe fuckin´ veel mensen hebben dat wel niet?
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Edit: en tomaat

Dreuge

Badass junkie
Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker :grin:

Manonnie

Wijs gebruiker
Ananas, waar ik ook allergisch voor ben :( .
Watermeloen is inderdaad ook lekker, maar die hier in Nederland zijn echt niet te vergelijken met die uit Sicillië, god zijn die krengen daar lekker :hearteyes:

YawningMan

Belezen gebruiker
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Ik ben allergisch voor kiwi's, ondanks dat eet ik ze wel eens, gewoon omdat ik ze lekker vind.
Voor peer ben ik ook allergisch, en nog een paar tropische fruitjes die ik toch nooit eet.
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor gras :grin: en dat bloeit het hele jaar door.

Dreuge zei:
Wat is trouwens jullie favoriete fruit? Ik heb er niet echt één, maar mango, ananas en lychee (sp?) zijn echt lekker :grin:
Mango, ananas en lychee zijn echt geweldig inderdaad.
Ik hou ook heel erg van witte druiven (pitloos ajb!).

Beanhead

Badass junkie
Als je daarmee wilt beginnen moet je maar eens pakje spinazie door de blender halen en dat opdrinken, ik zweer het je na een week zal je je echt beter voelen

Voor de rest, hoe meer fruit hoe beter :grin:

Of brinta + warme melk + Honing + Geplette banaan + Appelstukjes = Epic ontbijt/epic geenkatervanamfetamine

Manonnie

Wijs gebruiker
Mja ik heb ook hooikoorts, dus het kan daar wel mee te maken hebben.
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.

YawningMan

Belezen gebruiker
Manonnie zei:
Maar ik ben niet hyper-allergisch. Als ik iets verkeerds gegeten heb krijg ik een kutgevoel in mn mond, het komt maar zelden voor dat ik echt over m'n gier ga ervan.
Ik ook niet hoor :) was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je.. :sunglasses:

Vanadesse

Wijs gebruiker
YawningMan zei:
Manonnie zei:
Vanadesse zei:
Voedselallergieën hangen vaak samen. Antihistamine biedt vaak wel een oplossing bij fruitsoorten omdat deze reacties veel te maken hebben met de pollen van de plant (oftewel, een hooikoorts-achtige reactie). Ik heb zelf chronisch hooikoorts, zelfs in de winter (met sneeuw niet) slik ik vaak medicijnen. Hyperallergisch voor gras :grin: en dat bloeit het hele jaar door.
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

En dus nog allergie voor meloen, appel en soms last van kiwi's..

Dreuge zei:
- Aardbeien!
- Ananas
- Zachte peren
- Druiven
- Kiwi's
Wat ik echt vies vind is mango... Blehh!!

Manonnie

Wijs gebruiker
YawningMan zei:
Manonnie zei:
Ik ook niet hoor :) was meer om aan te geven dat ik ten alle tijden die medicijnen heb en dat die ook effect hebben op de pollen van fruitsoorten. Ik eet geen gras, weet je.. :sunglasses:
Hahaha :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Vanadesse zei:
Ja erg vervelend! ik heb hooikoorts, huisstofmijt, dieren-allergie (nouja, op vissen enzo na), vaak eczeem (knieholtes en de andere kant van mn elleboog (om maar zo te zeggen) en in oren :confused:). En er is ooit iets uit de test gekomen over "schimmel allergie" maar weet niet wat dat precies inhoud.. haha! Verder heb ik Astma! Hoeraaa!

Inderdaad, ook huisstofmijt en ach, ze zeiden dieren maar vind het wel best.
Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Katten, heb ik mijn hele leven tot mijn 16e gehad.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Haha ik geef niet zo om die allergieën.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Manonnie zei:
Vanadesse zei:

Heb 4 jaar een paard gehad, daarvoor denk zo'n 5-6 jaar al paardgereden op een manege. In de zomer had ik er wel eens last van, maar ook niet zo dat ik ging stoppen ofzo met paardrijden.
Hond, heb ik toen de katten dood waren gehad, en nu nog steeds. Nergens last van.
Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..

Maar mijn fruit allergie is niet zo heel heftig.. krijg altijd onwijze keelpijn en beetje benauwd gevoel, maar ik eet op zich best regelmatig appels... :d

Manonnie

Wijs gebruiker
Vanadesse zei:
Manonnie zei:
Vanadesse zei:

Oh dan heb je het ook niet zo erg duidelijk.. Als ik een half uur bij iemand thuis zit met een kat, ben ik er een halve week ziek van.. Die dag en vooral nacht is dan echt een hel! Dan kan ik niet meer ademhalen, overal uitslag, alles jeukt dan, en niesen bij het leven.. Paarden is nog erger.. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen wolle kleding.. leer gaat ook irriteren.. Uiteindelijk leer je er wel mee leven en er mee omgaan haha..

Maar mijn fruit allergie is niet zo heel heftig.. krijg altijd onwijze keelpijn en beetje benauwd gevoel, maar ik eet op zich best regelmatig appels... :d
Katten en honden is zeer waarschijnlijk dat ik daar overheen gegroeid ben!
Ik heb 2 maanden geleden toen ik bij iemand anders sliep gehad, dat de kat daar op mijn kussen is gaan liggen. 's Avonds wilde ik gaan slapen maar dat ging toen niet zo goed.
Bij paarden ben ik altijd meer allergisch geweest voor het stro dan voor mijn paard zelf.
Toen ik nog op de manege reed maakte dat niet uit, je hoefde bijna nooit in die stallen te zijn, alleen om je paard eruit te halen.
Toen ik m'n eigen paard had moest ik daar vaker in, stallen uitmesten, en soms gewoon even rondkijken. Toen is paardje lief overgegaan op zaagsel en kreeg ik een buitenstal (wat op die stal waar ik stond heel uitzonderlijk was, er was plek voor 75 paarden en er waren wel 2 buitenstallen.)

luchtigtoetje

Badass junkie
ik hou ook van fruit. ik eet gemiddeld 3 stukken fruit.

Meestal 1 banaan, 1 appel en dan een fruit naar keuze. Ik heb altijd standaard 6 gruitsoorten in huis (nu bananen, appels, manderijnen, druiven, kiwi´s en een passievrucht).
:grin:

Flameon

Badass junkie
Nee ik eet veel te weinig fruit, waarom weet ik eignelijk niet. Vind het opzich best oke. Voornemen voor 2011, dagelijks fruit langs me amandelen laten glijden

Bovenaan