Xtc vs mdma

teebo

Bewuste gebruiker
grote lap tekst alert!

Ik heb altijd een beetje de neiging gehad om te pleiten voor pure mdma en spiritueel thuisgebruik. Na gisteren weet ik weer volledig waarom.

Kheb na een pauze van 6maand impulsief besloten xtc te nemen op een feestje. Khad het pilletje al een tijdje liggen en het begon serieus te kriebelen. De pilletjes zouden 120mg bevatten, waren al door verschillende mensen getest en zijn redelijk populair. Aangezien ik zuivere mdma gewoon ben waren de verwachtingen enorm hoog. Helaas heb ik niet meer die drie uur durende hemel bereikt die mdma te bieden heeft.

Het gevoel kwam traag op, geen plotse rush die je met een mokerslag de zevende hemel in katapulteert, maar een warm gevoel in mn buik die over ging naar de rest van mn lichaam. Ik zat in een auto op weg naar het feestje. Ik legde mij goed en begon te wrijven en te glijden tot ik in een uber-chill modus lag. Maar toch was het gevoel niet overweldigend, ik wachte op meer. Het eerste uur was zeer vermakelijk, lekker losgaan. Maar niet veel later begon ik meer en meer weg te glijden uit de realiteit, dan stond ik midden op de dansvloer te staren en te denken aan banale dingen. Ook was ik niet echt sociaal, er was gewoon teveel input, ik wou gewoon wegglijden in een trance maar in mijn hoofd bleef ik te actief.

Na dit deel werd het minder en minder leuk, ik werd moe, paranoïde, had kleine hallucinaties, en meer van deze vuile vaagheid. Begrijp me niet verkeerd, ik amuseerde mij zeer goed maar het was gewoon niet zoals het zou moeten zijn. Sommige mensen kon ik bvb absoluut niet uitstaan, dat is toch onvoorstelbaar op mdma? Dan wou ik in de auto gaan zitten, zat ik daar gezellig te spacen maar de golven in mn bloedbanen hadden geruild met een lam gevoel, veel love bleef er ook niet meer over en in mn gedachte vaarde ik te ver weg om gewoon te genieten van het hier en nu. Ik lag met mn ogen dicht te genieten van de muziek, tot ik mn ogen opendeed en het muisstil was, grappig maar vaag. Ik ging weer naar binnen en de paranoia werd sterker, ik wou niet meer van mn water drinken omdat ik het even uit het oog was verloren en niet wou dat er iemand iets in had gedaan, ik hallucineerde heel even hoe iemand werd afgevoerd….

Verder meende ik veel mensen te herkennen, ik plakte het gezicht op personen die qua uiterlijk een beetje op kennissen en vrienden lijken. En dan begin ik te denken, negeer ‘ze’ gewoon, ja nee, mss was het toch echt wel hem en denkt hij dak hem negeer, bla bla vuile hersenkronkels dus.

Het was eigelijk een ongelofelijk leuke nacht maar het zat gewoon nooit volledig juist. Veel heb ik nog niet gebruikt, mn tolerantie was nochtans extreem laag, en het zouden echt wel goede pillen geweest zijn.

Ik heb een paar dingen besloten deze avond.

/Ik gebruik nooit meer op een feestje, ik hou het toch niet de hele avond uit en er is gewoon teveel input. De trance werd altijd om de 2 minuten weer onderbroken. Ik heb absoluut geen spijt dat ik xtc gebruikt heb maar ik wou dat ik gewoon goed gezopen had en mijn serotonine niet op deze manier verspilt had.

/Ik gebruik nooit geen pillen meer maar enkel zuivere mdma, En dat zal ik thuis doen in een zetel. Met muziek, zodat die trance van 2 minuten kan verlengd worden naar een uur of meer. De enige momenten waarop ik echt genoten heb van het nirwana gevoel was tijdens de autorit. Bij mdma heb je gewoon niet het gevoel dat er drugs in je lijf zit.

/Mdma-xtc geeft je minstens evenveel goede inzichten als psychedelica maar dan op sociaal vlak waardoor ze ongelofelijk veel bruikbaarder zijn in het dagelijkse leven.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik de mooiste 5 minuten van mijn leven heb meegemaakt.
Recept gaat als volgt.

Plots besloten we naar een ander feestje te vertrekken, De mdma is nog lang niet uitgewerkt. ik zet mij in de auto en krijg nog rap een lachgas ballonnetje toegestopt. We beginnen te rijden en ik zeg, “zeg aub de volgende 5 minuten niets tegen mij”. Ik inhaleer diep en wat volgde was onbeschrijfelijk. Het pure nirwana gevoel van mdma werd met factor 100 vergroot. De autozetel was onvoorstelbaar zacht en wiegde mij lichtjes op een neer. Het geluid van de wrijving van de banden was meer dan een orgasme en de repetitieve muziek probeerde nog een deel van mijn aandacht op te eisen. Ik voelde mij tegen enorme snelheid op een vliegend tapijt over de wolken vliegen. Dit was hét van hét. Dit was wat ik wil bereiken met drugs, de ultieme trance. Ik was in de hemel.

En dat vond ik wel leuk ja

Anyway, ik vraag mij gewoon af of mensen die xtc nemen genoegen nemen met weinig,
of dat er echt wel betere xtc bestaat,
of dat het nu eenmaal niet meer de eerste keer is…

De eerste keren dat ik goeie mdma had, had ik gewoon niet het gevoel dat ik drugs had genomen, het was gewoon perfect, LOVE!

Zoek mdma kristallen en laat ze testen! :wave:

nutsss

Wijs gebruiker
Volgens mij had je veel te hoge verwachtingen en zat je steeds te zoeken naar die verwachtingen.

Gewoon over je heen laten komen dan is het zowieso veel relaxter.

Lauu

Badass junkie
nutsss zei:
Volgens mij had je veel te hoge verwachtingen en zat je steeds te zoeken naar die verwachtingen.

Gewoon over je heen laten komen dan is het zowieso veel relaxter.

wat nutts zegt...nooit teveel van verwachten gewoon lekker wachten tot het komt en dan zie je wel

J0rrit

Badass junkie
Heb je niet juist net iets té weinig genomen? Des te meer je neemt des te lekkerder je voelt des te meer de love.

Prinz

Experimenterende gebruiker
Wat jij beschrijft doet me eerder denken aan een mix van pillen en pure mdma. Dat paranoia gevoel heb ik alleen toen meegemaakt, verder NOOIT.

Rapido

na mijn eerste keer xtc gebruik ik NOOIT meer één pil
was wel relax maar de 2de maakt het gwn AF
ofwel tesamen ofwel MAX. 30min na de eerste

ben nog aan het wachten en 'pauseren' op de pure mdma :hearteyes:

geox

Bewuste gebruiker
Volgens mij verwachtte je gewoon teveel, als je goeie pillen hebt doen die net hetzelfde als MDMA kristallen hoor. Alleen heb ik het gevoel dat kristallen in één keer inslagen en een pil geleidelijk aan. Ik vind pillen leuk voor als je niet te waus hoeft te zijn, als ik echt hard wil gaan dan maak ik een cappie met 250 mg in. Dat zijn de tijden :hearteyes:

teebo

Bewuste gebruiker
teveel verwachten :tongueout:

die mdma kristallen die ooit mij hart gestolen hebben waren gewoon perfect
het was gewoon hemel zonder ook maar één nadeel
ik kan goed begrijpen dat xtc hoe langer hoe meer 'drugie' wordt maar ik vond het echt niet half zo goed terwijl veel gebruikers het echt goede pillen vonden.
voor de volgende keer zoek ik een dealer die weet waarmee hij bezig is.
ik kijk er al naar uit

Little Monk

Hey teebo,

Ik ben het helemaal met je eens! De eerste keer dat ik XTC gebruikte was gewoon thuis, met een vriendin van me. De 2e keer in de duinen met een vrijwilligers uitje, derde keer hotel, 4e keer feestje, 5e keer weer thuis.

Tot nu toe waren de X-avonden allemaal super, slechts de avond dat ik xtc heb gebruikt op een feestje vond ik het net als jij 'zonde'. Leuke avond, en allemaal goed enzo maar toch heb ik absoluut niet uit XTC gehaald wat er daadwerkelijk in zit.

XTC, ik heb nooit pure MDMA gebruikt, zie ik net als jou in eerste instantie als een drugs die naast paddo's en lsd een zeer verhelderende en soms bijna therapeutische werking kan hebben. Op de tweede plek komt het 'feest gebruik' te staan waarvoor geschikt maar niet goddelijk.

Het is dan meer een manier om een saaie avond leuk te maken of een leuke avond super, iets dat ook mogelijk is met alcohol, blowen of nog beter: een goed humeur en leuke groep met vrienden (en alcohol en blowen :wink:)...

Ook vind ik XTC inderdaad een drug die zich veel meer toespits op het sociale aspect van de menselijke geest (ik ben beetje stoned nu ik dit schrijf dus het klinkt vast als wiet-filosofie :)). Ik weet niet hoe vaak het gebruik van XTC tot nu toe binnen mijn vriendenkring, met wie ik gebruikt heb, al heeft geleid tot super mooie inzichten in de relatie die mensen (oa. zijzelf) met elkaar hebben of aangaan.

Mensen realiseren zich ontzettend veel (goede) dingen die vaak al aanwezig zijn maar tot dat moment niet uitgesproken zijn. En "oh boy" wat is het uitspreken van liefelijke woorden toch heerlijk tijdens zo'n MDMAkuur.

Ik zie XTC als iets waarmee je een top avond hebt. Niet alleen door het noodzakelijke dansen, knuffelen, het op kunnen gaan in muziek, het bereiken van een nirvana, maar ook door de super goede gesprekken die je met je vrienden hebt. Mijn ervaring leert dat een X-avond een feest is, daar kun je het bij houden, of je kunt thuis 'saai' op de bank gaan zitten met een groep vrienden en meer sociale-emotionele ervaringen opdoen dan je ooit op een feest zou kunnen doen.

:stoned: :wave:

Monk(ey)

vdk

Bewuste gebruiker
Met MDMA kristallen is het lekker als hij meteen aanslaat als je geen bommetje dropt dan.. en k weet dan dat ik voor voorlopi genoeg heb als als ik een pilletje pak weet ik dit nooit zo goed. omdat ik vaak andere soorten heb..

voor mij liever MDMA met de heerlijke halucionaties! (dislectisch)

Supervlieg

Wijs gebruiker
Jah met die zooi is t echt zo dat er gewoon eens een eind aankomt. Voor mij persoonlijk ben ik er wel blij om. Achteraf echt toffe avonden meegemaakt die ik voor geen goud zou willen inruilen. Maar persoonlijkvind ik dat de voodelen niet meer opwegen tegen de nadelen, gezien de dip met de keer harder wordt en het mdma gevoel zn sharmes al te veel keren geleden heeft verloren.

chrzz

Belezen gebruiker
Voor mij voelt MDMA "zuiverder" aan dan pillen, maar dat betekent niet dat ik het altijd leuker vind. Begrijp me niet verkeerd, beide vormen van de drug ben ik verliefd op :hearteyes: Maar met MDMA kristallen krijg ik niet zo veel energie, ook niet echt klappertanden met MDMA, wel hele tyd met mn lippen en kaken bewegen maar niet het machinegeweer-geluid :P Het love-gevoel is er wel in veel sterkere mate met MDMA vind ik.

MDMA kan ik ook redelijk moeilijk aangeraken, maar als ik het kan krijgen koop ik altijd wel een grammetje of 2. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de pillen. Dit klinkt misschien onverantwoord, maar ik vind het wel een kick geven dat je nooit zeker weet wat je gaat voelen met pillen. Als ik een bommeke MDMA van 200mg pak, weet ik "ik ga krom zijn straks", maar met pillen is het altijd een verrassing. Ik vind niets zo zalig als beseffen dat je heel lekkere pillen gekocht hebt als ze beginnen in te slaan. Dat gevoel van "fuck, dit had ik niet verwacht :hearteyes: "

Zalig :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Addick

Bewuste gebruiker
Ook weer risico dat je pillen niks zijn.
Maar bij mijn oude pillenboer was altijd alles in orde nooit iets slechts.

chrzz

Belezen gebruiker
Risico's van het vak :P

Maar ik heb tot nu toe toch nog nooit meer als 3 pillen moet pakken om het redelijk goed te voelen (behalve toen ik zware gewenning had en dagelijks slikte :flushed: ), dus dat valt best wel mee :P Bij mijn vaste dealer is het meestal gewoon goed gemiddeld materiaal met af en toe eens van die lekkere uitschieters. :grin:

Addick

Bewuste gebruiker
chrzz zei:
gewoon goed gemiddeld materiaal met af en toe eens van die lekkere uitschieters. :grin:

Uitschieter,

Addick :wave:

Marc39

Newbie
teebo zei:
grote lap tekst alert!

.... De pilletjes zouden 120mg bevatten, waren al door verschillende mensen getest en zijn redelijk populair....

Misschien volgende keer zelf laten testen. Goede pil doet precies hetzelfde namelijk.

citrobacter

Little Monk zei:
Tot nu toe waren de X-avonden allemaal super, slechts de avond dat ik xtc heb gebruikt op een feestje vond ik het net als jij 'zonde'. Leuke avond, en allemaal goed enzo maar toch heb ik absoluut niet uit XTC gehaald wat er daadwerkelijk in zit.

Ik heb x enkel nog maar op feestjes, fuiven, clubs of festivals gebruitkt. En ik moet zeggen , het was alles behalve zonde. Ik heb niet alleen alles uit xtc gehaald wat er in zit, maar xtc heeft ook alles uit mij gehaald wat er uit te halen valt.

Voor derest gééf ik je gelijk dat de sociale-emotionele momenten tot een climax gaan onder invloed van X, maar dat vind ik net het leuke op feesjes. Ik praat met mensen die ik anders niet zou durven aanspreken, over alles en nog wat. En die mensen, zouden géén minuut geboeid door je zijn als je niet onder invloed zou zijn.
Dat is het mooie, je uitstraling bereikt een climax , maar vooral je inlevingsvermogen, je begrip en je inspeelbaarheid op de anderen hun emoties, humor en gevoel.
En als die andere personen dan ook nog eens gebruikt hebben, dan is het hek helemaal van de dam.
Daarnaast komen er meestal ook nog handjes, omhelzingen en andere sociale gebaren aan te pas. Meisjes ga je ook sneller vastnemen of knuffelen, en ze vinden het fijn ook nog. Gewoon door de uitstraling die x je meegeeft.
Ik vind het spijtig dat ik x moet nemen om zo'n sociale climax te bereiken.! Amuseren kan ik me zeker ook nuchter, met alchohol,.. , feesten ook, maar dat sociale, effect van liefde voor alles en nog wat, dat krijg je met niks anders klaar. (Tenzij de eerste weken in een relatie, dan heb je ook wel eens van die vlindertjes :) )

decodation

Ik heb altijd het gevoel dat ik met xtc (geen ervaring met pure MDMA maar ik had geteste pillen met alleen MDMA en bindmiddel) bij emoties kan komen die ik normaal niet wil/kan voelen en gemakkelijker dingen kan relativeren. Sociaal gezien is het ook zeer effectief om dingen uit te spreken of een vriendschap te verdiepen maar het moet wel duidelijk blijven dat sommige emoties enorm uitvergroot worden tijdens de trip en dus uiteindelijk geen resultaten behalve ontzettend leuk (of lekker :P) contact.

Spiritueel gezien is het vernieuwend om alles vanuit een ander perspectief te zien, en daar haal ik af en toe wel levenslessen uit waar ik ook nuchter nog veel aan heb. Ik wil heel graag nog een keer een goede xtc-pil met lsd combineren met een perfecte setting, veel onderzoeken hebben over beide stoffen uitzonderlijk goede (en slechte) psychologische resultaten aangetoond.

MDMA is een drug die je leven kan veranderen, als het niet vaker dan 1-2 keer per jaar wordt gebruikt blijft het effect bijzonder en bijna therapeutisch. Alleen de rebound is minder maar dat heb ik er zeker voor over.

En dan naar het originele onderwerp, zuivere MDMA lijkt me sowieso beter maar het schijnt heel moeilijk te doseren te zijn. Ik vind de "bominslag" van een XTC-pil (wel getest) altijd spannend en dan laat ik het over me heen komen en zoals al gezegd nooit teveel verwachten maar gewoon chillen en genieten. Zuivere MDMA lijkt me ook wel heel lekker maar dan lekker thuis en gewoon hard gaan, op de één of andere manier schijnt de inslag heftig te zijn en ik heb mensen gezien die er echt uitzagen alsof ze helemaal naar de kl***e gingen omdat het gewoon heel sterk is.

Ntronaut

teebo zei:
Ik gebruik nooit meer op een feestje, ik hou het toch niet de hele avond uit en er is gewoon teveel input.
Ik ben het helemaal eens met teebo. Ik vind het ook zonde om op een feestje te doen met al die rotherrie om je heen. Het is veel mooier als je het in een rustige mooie omgeving doet, met vriend(en) of zelfs alleen.

teebo zei:
Ik gebruik nooit geen pillen meer maar enkel zuivere mdma
Ik heb zelf nog nooit kristallen gedaan, maar in principe moet het effect hetzelfde zijn als een pil (toch?), mits de pil naast mdma alleen vulstoffen bevat.

teebo zei:
Mdma-xtc geeft je minstens evenveel goede inzichten als psychedelica maar dan op sociaal vlak waardoor ze ongelofelijk veel bruikbaarder zijn in het dagelijkse leven.
Mee eens. Althans, de inzichten zijn op een ander vlak, maar minstens net zo waardevol. MDMA zorgt dat je een heel diep contact krijgt met je gevoelswereld. Daar kan je enorm veel van leren.

teebo zei:
ik zet mij in de auto en krijg nog rap een lachgas ballonnetje toegestopt. We beginnen te rijden en ik zeg, “zeg aub de volgende 5 minuten niets tegen mij”. Ik inhaleer diep en wat volgde was onbeschrijfelijk. Het pure nirwana gevoel van mdma werd met factor 100 vergroot.
Wow! Dit moet ik ook proberen. My god, waar moet ik nou weer lachgas vandaan halen? Heeft amylnitriet misschien niet hetzelfde effect? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ntronaut

Re:

Little Monk zei:
XTC zie ik net als jou in eerste instantie als een drugs die naast paddo's en lsd een zeer verhelderende en soms bijna therapeutische werking kan hebben. Op de tweede plek komt het 'feest gebruik' te staan waarvoor geschikt maar niet goddelijk.
......
Mijn ervaring leert dat een X-avond een feest is, daar kun je het bij houden, of je kunt thuis 'saai' op de bank gaan zitten met een groep vrienden en meer sociale-emotionele ervaringen opdoen dan je ooit op een feest zou kunnen doen.
So true!
Wat goed dat 'decodation' dit draadje naar boven heeft gehaald.
Echt fijn om te lezen.

Hendroid

Van pillen krijg ik meer een gevoel dat ik echt niet stil kan staan en dat vind ik dan ook fijn, dat opgefockte eraan. Had gehoord dat in pillen meestal stofjes zitten waar je een beetje druk van word. De laatste 2 keer heb ik kristallen gedaan en dat vond ik toch minder dan pillen..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hendroit zei:
Van pillen krijg ik meer een gevoel dat ik echt niet stil kan staan en dat vind ik dan ook fijn, dat opgefockte eraan. Had gehoord dat in pillen meestal stofjes zitten waar je een beetje druk van word. De laatste 2 keer heb ik kristallen gedaan en dat vond ik toch minder dan pillen..

Zit soms bijvoorbeeld speed in de pillen of een van de andere vele energie opwekkende stofjes. Persoonlijk heb / had ik altijd liever MDMA kristallen, werd ik ook een stuk relaxter van. Als ik energie nodig heb neem ik daar iets anders voor in de plaats :)

Genoeg vrienden/vriendinnen geven wel de voorkeur aan een xtc pil (wel getest in 90% van de gevallen) Is maar net wat je zelf het leukst/prettigst vind.

En ja XTC = MDMA mits de pil goed is :)

harry123

Bewuste gebruiker
Dat zie je toch bijna nooit, rotzooi in pillen? En speed al helemaal niet, laatste pil die ik heb gezien met speed waren die blauwe sterren.
Verder vrij weinig met MccP en zo gezien hoor. Laatst wel een pil met wat MDA maar dat is niet echt rotzooi vind ik.

Wawa

Belezen gebruiker
Al een half jaar geen pilletje meer genomen wel meerdere malen kristallen met hoge percentages. Zoals ik me het herriner komt de pil veel harder als een mokerslag waar de MDMA zich rustig opbouwt. Wat feesten en thuis gebruik betreft, het liefst zoek ik een feestje er tussen in met een zogehete buurt-barbeque-sfeer. Hoewel de enige keer dat ik MDMA thuis heb gedaan onvergetelijk is en een band geschept heeft tussen vrienden die we met z'n alle niet snel kwijt zullen raken. Terwijl het op feesten meer los gaan is en allerlei dingen afspreken waar je de volgende dag toch van denkt dat gaan we toch maar niet doen omdat het met allerlei wild vreemden is afgesproken.

Eigenlijk is thuis gebruik veel chiller, jammer dat veel mensen in mijn kring niet zien zitten om dat eens in de zoveel tijd te doen.

mijaser

Belezen gebruiker
Wawa zei:
Eigenlijk is thuis gebruik veel chiller, jammer dat veel mensen in mijn kring niet zien zitten om dat eens in de zoveel tijd te doen.
Heb juist hetzelfde voor, mijn vrienden vinden het 'erger' als je het htuis doet.
Dan maar alleen eh :grin:

Bovenaan