XTC Vraag

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb een vraagje over deze vorm van MDMA:

Het is vrij lastig om in te schatten wat een juiste dosis is, met poedervorm kon ik dat redelijk goed eye-ballen. Mijn vraag dan ook, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Heb geen weegschaal tot mijn beschikking.

Kan ik het bijvoorbeeld oplossen in een drankje of toch beter een bommetje van maken.
Hoe doen jullie het meestal met deze vorm van MDMA?

gr. Nasica.

Oom Klaas

Badass junkie
Crushen.
Tussen 2 lepels of op een glasplaatje met je pasje erboven op wrijven zeg maar.
Dan krijg je poeder en kan je kijken hoeveel het ongeveer is.

Ik weeg 't gewoon.

En oplossen in je drankje is echt super slecht voor je gebit, beter maak je er een bommetje van.

Astrix_7

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat wegen sowieso de beste optie.

Mocht je geen weegschaaltje hebben, dan is het handig om te leren doseren met mespuntjes (met na druk op "tjes") en lege capsules. Na gelange je het gewenste effect hebt verkregen d.m.v. mespuntjes, kan je de caps hierop af te meten.

Maar ja, ook de kwaliteit van het poeder en afgemeten hoeveelheid moet je niet vergeten.

Het is een manier... :smoke:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Astrix_7 zei:

Mocht je geen weegschaaltje hebben, dan is het handig om te leren doseren met mespuntjes (met na druk op "tjes") en lege capsules. Na gelange je het gewenste effect hebt verkregen d.m.v. mespuntjes, kan je de caps hierop af te meten.

Maar ja, ook de kwaliteit van het poeder en afgemeten hoeveelheid moet je niet vergeten.

Dan moet je gewoon een weegschaal kopen, voor 30 euro heb je al een fatsoenlijke. Je moet niet gaan doseren met "mespuntjes".

W.F.L.

Badass junkie
Ja de kleur zegt echt niets hoor, behalve dan dat het niet zuiver is. De MDMA die ik kan krijgen is onversneden (grote brokken) maar niet zuiver omdat de productie niet volledig correct verlopen. Ook bruin, maar prima spul! Veel MDMA van nu heeft een bruine kleur, kwaliteit is nog steeds goed (getest op 67%).

Arizona

Bewuste gebruiker
MDMA kristallen altijd wegen en testen op het percentage. Weegschaaltje dat tot de 0,01 gr afweegt is voor MDMA voldoende, kosten €15,-
Het percentage mdma is belangrijk te weten, het verschilt nogal of jij 100mg mdma neemt met een zuiverheid van 60% of van 84% (=maximum) :wink:

W.F.L. zei:
Ja de kleur zegt echt niets hoor, behalve dan dat het niet zuiver is
Kleur zegt helemaal niets over de zuiverheid. Je kan zowel bruine als witte kristallen getest op 84% hebben..

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Arizona zei:
MDMA kristallen altijd wegen en testen op het percentage. Weegschaaltje dat tot de 0,01 gr afweegt is voor MDMA voldoende, kosten €15,-
Het percentage mdma is belangrijk te weten, het verschilt nogal of jij 100mg mdma neemt met een zuiverheid van 60% of van 84% (=maximum) :wink:

Als ik vragen mag... waar kun je zo'n weegschaaltje aanschaffen. Kwam er laatst nog een paar tegen in de smartshop maar die kosten direct 70 euro. Jij noemt een schappelijke prijs ~15 euro.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Helemaal toppie.

Heb zojuist een weegschaal besteld bij die link van Drientje. 26 euro incl. verzendkosten en 5 jaar gerantie.

Astrix_7

Experimenterende gebruiker
Sublimo zei:
Astrix_7 zei:

Dan moet je gewoon een weegschaal kopen, voor 30 euro heb je al een fatsoenlijke. Je moet niet gaan doseren met "mespuntjes".

Het is een manier, zoals ik beschreef. Gelijk heb je wat het weegschaaltje betreft, dat is altijd beter. Echter: als je geen weegschaal hebt, blijft het doseren belangrijk (des ondanks blijft het gestuntel).

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
Astrix_7 zei:

Ik vond die theelepeltjes toch altijd best goed werken. :tearsofjoy:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
TeKNoZem zei:
Ik vond die theelepeltjes toch altijd best goed werken. :tearsofjoy:

Die werken ook goed, voor sommige mensen :) Niet iedereen kan zoeen dingen fatsoenlijk inschatten. Daarom raad ik mensen altijd aan om gewoon een weegschaal te gebruiken, zeker als ik ze niet persoonlijk ken. Sowieso is het beter om een weegschaal te gebruiken, natuurlijk doe ik dat ook niet altijd. Mijn ketamine weeg ik niet af als ik snuif, dat doe ik ook puur op gevoel. Maar zoals ik al zei, niet iedereen kan dat.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zoals ik al zei heb ik een mooie kleine weegschaal aangeschaft die meer dan perfect werkt. Kan precies meten hoeveel ik neem. Geeft een veilig en beter gevoel. Helemaal met die brokken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Nasica zei:
Zoals ik al zei heb ik een mooie kleine weegschaal aangeschaft die meer dan perfect werkt. Kan precies meten hoeveel ik neem. Geeft een veilig en beter gevoel. Helemaal met die brokken.

Zo hoort het ook :wink:

Die brokken maken het inderdaad al moeilijker om in te schatten, lijntjes zijn makkelijker :P

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
Nasica zei:

Zo hoort het ook :wink:

Die brokken maken het inderdaad al moeilijker om in te schatten, lijntjes zijn makkelijker :P
Ik vind snuiven de "veiligste" manier om blind te doseren.

Bovenaan