Witte Speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

eeneend

Experimenterende gebruiker
Hey,

Op school vroeg een jongen waar ik altijd wiet van koop of ik witte speakers wou kopen. (Ik verstond witte spiertjes maar volgensmij zei hij speakers dan).
Dit is mijn eerste keer mdma en ik zou graag willen weten hoeveel van de pil ik moet nemen om toch wel lekker hard te gaan. Ook zou ik graag weten of ik het kan combineren met alcohol.

Oja, en ik ben 15, 180 ofzo en rond de 68 kg.

Bedankt.

Eeneend.

Heyy
Speakers zijn pillen waar 180/210mg MDMA inzit met pieken tot de 220,
omdat het je eerste keer is zou ik inderdaad beginnen met een kwartje en daarna verder kijken naar een uurtje hoe het gaat en dan bij pakken als je denkt dat het wel kan.
Combineer het in iedergeval nog niet met alcohol! omdat het de eerste keer is kan je lichaam er een andere reactie op geven, dus wacht dat eerst even af.
Laat het lekker over je heen komen en zorg ook dat je voldoende drinkt, veel spaceplezier! :rock:

jaapi

Belezen gebruiker
ik vind het incorrect om er in zijn geheel aan voorbij te gaan dat de persoon in kwestie 15 is. En denk dat het wachten hiermee best een goed advies is

neurotoxin

Belezen gebruiker
Hey welkom eend! :)

Even een korte uitleg hoe je moet gebruiken en waar allemaal rekening mee te houden... (er moet eens een keer een hele goede sticky met alle info gemaakt worden zodat we gewoon kunnen copy-pasten! Maargoed)

XTC is MDMA in pilvorm. MDMA is een stofje dat door je hersen-muur heengaat. Het verteld je hersenen om een hoop hormonen los te maken en een veel te grote bak aan neurotransmitters. Dit zijn allemaal stoffen die je hersenen normaal gesproken gebruikt, maar omdat je hersenen niet gemaakt zijn voor deze hoeveelheden ga jij je extreem happy, sociaal, empathisch, verliefd en zelfverzekerd voelen.

Omdat je hersenen niet tegen deze hoeveelheden kunnen krijg je hersenschade. De schade herstelt zich als je de volgende dosering aanhoud: 1-2mg MDMA per kilogram lichaamsgewicht met minstens twee maanden wachten. MAAR!!!! omdat jouw hersenen nog aan het groeien zijn, sloopt MDMA ook de groei van jouw hersenen. Je weet zelf dat hoe ouder je wordt, hoe moeilijkere dingen jij kan oplossen (wiskunde, verkeersinzicht, etc.). Als jij besluit nu al MDMA te gaan nemen sloop jij in wat voor geval dan ook deze groei en zal je niet zo slim worden in je 20e jaren als dat je wordt zonder gebruik!!!

Neem 1-2 glazen water per uur want je lichaamstemperatuur gaat mega omhoog! Rust elk uur een kwartier uit om dood door oververhitting te voorkomen! En nee; ik maak geen grapje!

De dinsdag na de zaterdag (als je zaterdag neemt) ben je een stofje kwijt dat je extreem depri gaat maken!

Voor de rest van de uitleg raad ik je zeer streng aan om toch de afgelopen (tenminste een hele pagina aan) topics door te lezen.

Zorg goed voor jezelf! :sunglasses:

boenkeng

Bewuste gebruiker
jaapi zei:
ik vind het incorrect om er in zijn geheel aan voorbij te gaan dat de persoon in kwestie 15 is. En denk dat het wachten hiermee best een goed advies is
Voor jezelf ja, maar je schiet er weinig mee op. Ze gaan het toch wel doen.

Slowburn

boenkeng zei:
jaapi zei:
ik zou op mn 15e lekker nog even wachten met XTC
Dat gaat ze toch niet tegenhouden, geef ze dan maar een juist advies :wink:

Precies wat Boenkeng zegt, tegenhouden lukt je niet, der is altijd een stemmetje in je hoofd die zegt ach gewoon doen wat kan er fout gaan, dus beter de juiste advies geven dan tegenhouden op het internet.. :wink:

jaapi

Belezen gebruiker
@boenkeng en slowburn.

Buiten de ethische kwesties die uiteraard subjectief zijn, en waar je uiteraard geen controle over hebt.
Er word informatie verstrekt aan de persoon om een goed beeld te vormen van de gevolgen en
kanttekeningen van het gebruik, waar hij/zij rekening mee dient te houden.
En ik denk dat het aangeven dat de leeftijd in dit geval erg aan de lage kant is daarbij
noodzakelijk is, omdat dit medisch van belang is. En dus wel relevant.

Ik besef me verder dat de kans klein is dat het invloed op de keuze gaat hebben, maar wat voor drugsforum ben je als je gaat doen alsof het normaal is?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
@jaapi, je hebt overschot van gelijk.

Xtc kan je beter niet nemen als je brein nog in ontwikkeling is, dus 15 is zeker te jong.
Had hem er van in begin op moeten wijzen ( mijn fout ).
Was meer met zijn vraag bezig dan met de leeftijd, zal vervolgens meer toezien op leeftijd en welk soort vragen er door de desbetreffende persoon gesteld worden.

Maar goed of dit hem er had van weerhouden om het te doen lijkt me sterk.
Beter juiste informatie verschaffen dan hem te verbieden xtc te gaan gebruiken, al zou dat wel moeten naar mijn mening.

groetjes

neurotoxin

Belezen gebruiker
Je kan het nooit winnen van de realiteit. Als je aan de hand van bepaalde feiten denkt dat het echt zo slecht is voor iemand, dat diegene aan de hand daarvan niet zou moeten nemen, verschaf diegene dan de realiteit en niet een advies. Voor hetzelfde geld stuur je zo'n iemand dan het bos in met halve waarheden en kan diegene de volgende dag in het lokale suffertje staan "Jongen van 15 overleden aan drugs".

Het zijn en blijven wel gewoon medicijnen en dat moet je niet zonder kennis en reden nemen. Dat een paar mongolen het op de opiumwet stoppen zorgt al voor genoeg criminaliteit en sterfgevallen door ontbrekende informatie en begeleiding.

Slowburn

Ik geef jullie ook totaal geen ongelijk beter gewoon lekker wachten en dan pas nemen.
Maar een jong brein heeft ook zo zijn eigen willetje laten we maar zeggen.
Jullie zijn ook jong geweest of zijn nog jong dus je weet hoe dat gaat.

Maar ik ook zeg beter wacht je want ik ben er ook zeker niet blij mee dat ik er vroeg mee ben begonnen en me brein is nog steeds in ontwikkeling.
Ben nu zelf ook al 3/4 weken gestopt gewoon om me hersenen niet meer te beschadigen.
Al zal het al heel erg beschadigt zijn omdat ik elke week deed voor een paar weken.

Dus serieus jongen :wink:
Wacht liever want de gevolgen voel je al snel.

Pebbles

Ik zou inderdaad ook maar even wachten met het gebruiken van drugs. Ik snap dat het allemaal erg fascinerend is en verleidelijk, maar laten we het even van een andere kant bekijken?

Met wie wil je het gebruiken? Alleen zou ik maar niet doen...
Waar wil je het gebruiken?
Blijft er iemand nuchter?
Vertrouw je al die mensen met wie je het gaat gebruiken?
Heb je een plan voor als het verkeerd gaat?
Weet je de bijwerkingen? En weet je je daartegen ook te beschermen? Bijv. Knarstanden, kaken stijf, wang bijten etc. (kauwgom kauwen dus!)
Slaap je daarna alleen of met iemand anders? Ik vind het toch steeds fijn wanneer er iemand bij mij slaapt die te vertrouwen is. Dan voel je je ook fijner.

Je bent 15, pas goed op je lichaam en hersens. Want het zou jammer zijn wanneer je, door één dit te gebruiken, het slecht zou aflopen.

Verder is het natuurlijk je eigen beslissing!

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan