Benzo Verslaving support

Manu76

Badass junkie
Overigens is mijn partner dus een van de zeldzame voorbeelden van stoppen en héél af en toe nog een drankje kunnen nemen. Bizar, maar het bestaat. Zijn hele leven is veranderd. Hij is een ander mens. Van een zuipschuit is hij een sportman geworden en drinken doet hij misschien nog vier keer par jaar, als-ie dat al haalt.
Als je van sporten geniet, is drinken echt niet leuk meer. Ik dronk ook heel veel en blowde 14 joints per dag. (Verschillende periodes trouwens), maar nu geniet ik van de sportclub en geen behoefde aan alcohol of wiet.
Ik wil nog wel even een interessante baan vinden dit jaar of volgende.., maar voorlopig verveel ik me niet ofzo.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
Tering😂

Jazz35

Wijs gebruiker
Vraag: ik lees hier en daar over het 'voedingssupplement' (aminozuur) GABA. Enige ervaring hiermee en weten jullie of het aan te raden is zoiets te gebruiken als je aan het stoppen bent met de benzo's?

_shikantaza

Badass junkie
Vraag: ik lees hier en daar over het 'voedingssupplement' (aminozuur) GABA. Enige ervaring hiermee en weten jullie of het aan te raden is zoiets te gebruiken als je aan het stoppen bent met de benzo's?
Via benzoinfo.com:

Many people take so-called GABA supplements in benzodiazepine withdrawal. This is futile as there is no shortage of GABA in benzo withdrawal: the problem is the down-regulated receptors. I have always advised people withdrawing from benzos not to waste their money on supplements.

Mijn logica zou zijn: tijdens Benzo afbouw geen GABA-achtigen tot je nemen anders dan de voorgeschreven medicatie om een zo stabiel mogelijke spiegel te hebben en die zo geleidelijk mogelijk te kunnen verlagen. Alcohol bijvoorbeeld schopt de afbouw alleen maar in de war, mede vanwege de korte halfwaardetijd. Je introduceert dan alleen maar schommelingen in je bloedspiegels en dan wordt het alleen maar lastiger om je receptoren te laten wennen.

Ik heb zelf aanbeveligingen gelezen om uit te kijken met Glutamaten (in feite de tegenhanger van GABA) zoals E621 in voedingsmiddelen.

Verder zal de eerste pijnloze Benzo afbouw nog uitgevonden moeten worden. Het beste dat ik ken is Ashton.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Via benzoinfo.com:

Many people take so-called GABA supplements in benzodiazepine withdrawal. This is futile as there is no shortage of GABA in benzo withdrawal: the problem is the down-regulated receptors. I have always advised people withdrawing from benzos not to waste their money on supplements.

Mijn logica zou zijn: tijdens Benzo afbouw geen GABA-achtigen tot je nemen anders dan de voorgeschreven medicatie om een zo stabiel mogelijke spiegel te hebben en die zo geleidelijk mogelijk te kunnen verlagen. Alcohol bijvoorbeeld schopt de afbouw alleen maar in de war, mede vanwege de korte halfwaardetijd. Je introduceert dan alleen maar schommelingen in je bloedspiegels en dan wordt het alleen maar lastiger om je receptoren te laten wennen.

Ik heb zelf aanbeveligingen gelezen om uit te kijken met Glutamaten (in feite de tegenhanger van GABA) zoals E621 in voedingsmiddelen.

Verder zal de eerste pijnloze Benzo afbouw nog uitgevonden moeten worden. Het beste dat ik ken is Ashton.
Hey, thanks voor die info! Zal sowieso die site eens gaan bekijken. 🙏

Jazz35

Wijs gebruiker
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.

_shikantaza

Badass junkie
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
Check even bij @Perenijsje die heeft de overstap gemaakt en volgens mij gaat dat OK.

Ik ben vorige maand opgenomen geweest om van Bromazolam te detoxen. Ik ben daar (proefondervindelijk ) op 30 mg Diazepam gezet (ik had veel meer verwacht) en bouw nu 2.5 mg per 2 weken af. Inmiddels zit ik op 20 mg. Bij mij gaat dit zo goed. Of van 2.5 naar 0 mg straks ook zo goed gaat of dat er dan nog een tussenstap nodig is moeten we dan maar even bekijken. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders op detoxen, dus mijn ervaring wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ben vorige maand opgenomen geweest om van Bromazolam te detoxen. Ik ben daar (proefondervindelijk ) op 30 mg Diazepam gezet (ik had veel meer verwacht) en bouw nu 2.5 mg per 2 weken af. Inmiddels zit ik op 20 mg. Bij mij gaat dit zo goed. Of van 2.5 naar 0 mg straks ook zo goed gaat of dat er dan nog een tussenstap nodig is moeten we dan maar even bekijken. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders op detoxen, dus mijn ervaring wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?

Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?

Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
Dank voor het delen, lief! ♥️

De Zandman

DF-koning
Afkicken van benzo's is....... Hell!
Ik ben ook klinisch afgekickt van benzo's, teweten seresta, temesta, temazepam en overgezet op diazepam.
6 weken van het padje geweest, en deze tijd zal ik nooit vergeten!
Ik heb nog 1 x een kleine terugval gehad van een week etizolam. Net op tijd gestopt. En nu?
Geen benzo meer voor mij. Nooit meer!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Tering

Ja het is een vrij heftige tijd geweest van de week voor kerst tot mijn opname in februari. Maar gelukkig gaat het nu een stuk beter en heb ik het achter me kunnen laten. En wil ik die zooi ook nooit meer hebben. Mijn vriend had tijdens mijn opname alles vernietigd wat er nog in huis lag. En toen ik tijdens het opruimen van de week in huis nog een halve Bromozolam vond heb ik die meteen door de wc gespoeld 💪

OtherShore

Badass junkie
Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk.
Ik citeer even een ander lid:
Ik schat met veel ervaring dat 3mg bromazolam circa 10-12mg diazepam. Alleen werkt bromazolam een stuk korter.
Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.

Ik citeer even een ander lid:

Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.

Nouja ik werd met mijn gemiddelde van 24-27 mg Bromozolam maar overgezet op 35 mg Diazepam en daar ging de eerste week meteen al 5 mg vanaf. Ik besef me nu alleen dat ik dus eerst steeds een verkeerde begindosis heb gezegd, want ik ben dus begonnen op 35 milligram en niet op 30 in de kliniek.
Begon op 5-10-5-15 en een paar dagen later werd er voor de nacht al 5 mg voor de nacht afgehaald. Dus zat ik op 5-10-5-10.
Inmiddels zit ik thuis nu op 5-5-2.5-7.5, dus totaal 20 mg.
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek. Maar het was inderdaad gewoon natte vingerwerk omdat Bromozolam niet in de omrekentabellen staat.

Manu76

Badass junkie
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek.
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅

Goed dat het nu beter lijkt te gaan! Succes @Perenijsje, want het is geen kwestie van sprinten maar een lange weg die we moeten doorlopen!

Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅

Goed dat het nu beter lijkt te gaan! Succes @Perenijsje, want het is geen kwestie van sprinten maar een lange weg die we moeten doorlopen!

Omdat ik gewoon echt een tering junk was in die periode en het zelf allemaal niet besefte hoe slecht het eigenlijk ging. Ik heb toevallig net een paar spraakberichten naar een vriendin van net voor mijn opname geluisterd en dat is echt bizar hoe ik toen praatte, alles weg lachte, niet serieus nam en mijn vriend zich enorm zorgen maakte wat ik totaal niet besefte en waarmee ik echt mijn relatie op het spel heb gezet.

Want in zo'n spraakbericht praatte ik echt als een robot en vertelde ik lachend dat ik de avond ervoor crisis had gehad. En mijn vriend de crisisdienst had gebeld van Iriszorg maar dat die niks konden doen toen nog. En dat ik toen om 21:30 's avonds in plaats van met 3 Bromozolam met 5 Bromozolam maar naar bed ben gegaan. Echt bizar gewoon. Ben echt blij dat ik nu van die troep af ben zeg. En weer gewoon mezelf ben en het tussen mijn vriend en mij weer goed zit en we weer een gelijkwaardige relatie hebben ❤️

De Zandman

DF-koning
Dat is goed om te horen, @Perenijsje !
En nu komt er een moeilijke tijd, namelijk het volhouden om die zooi niet meer te nemen,,!
Toen ik klinisch met benzo's gestopt was, heb ik nog een hele tijd cravings gehad. Cravings om die lekkere rustige roes weer op te zoeken.
En dat heeft tot een korte terugval geleid van een week etizolam gebruik waarmee ik dus na een week stopte en deze terugval vond jaren na het stoppen plaats....
Thank God dat ik het snel inzag dat ik weer fout bezig was en onmiddellijk moest kappen met de rotzooi hetgeen mij 2 nachten plafond dienst opleverde, maar goed. Het is voorbij.
Wat ik hiermee zeggen wilde is: blijf oplettend en scherp, dat je niet gaat denken zo van: ik heb het nu moeilijk, het kan wel weer een enkele keer. Dat kan dus echt niet! Voor nu: chapeau!
Sterkte en houd vol!

De Zandman

DF-koning
. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(

En dat is nou de pest aan benzo's.
In het begin werken ze perfect voor angst en onrust.
Maar zodra je stopt, krijg je al deze angst en onrust als een boemerang versterkt ook nog, teruggekaatst....
Begin er dus beter niet aan of hooguit voor een heel korte tijd!
De prijs die je betaalt voor een benzo verslaving is heel erg hoog, afkicken is een echte hel!

Jazz35

Wijs gebruiker
En dat is nou de pest aan benzo's.
In het begin werken ze perfect voor angst en onrust.
Maar zodra je stopt, krijg je al deze angst en onrust als een boemerang versterkt ook nog, teruggekaatst....
Begin er dus beter niet aan of hooguit voor een heel korte tijd!
De prijs die je betaalt voor een benzo verslaving is heel erg hoog, afkicken is een echte hel!
Haha, thanks for the heads up. 😬😋

Jazz35

Wijs gebruiker
Nouja ik werd met mijn gemiddelde van 24-27 mg Bromozolam maar overgezet op 35 mg Diazepam en daar ging de eerste week meteen al 5 mg vanaf. Ik besef me nu alleen dat ik dus eerst steeds een verkeerde begindosis heb gezegd, want ik ben dus begonnen op 35 milligram en niet op 30 in de kliniek.
Begon op 5-10-5-15 en een paar dagen later werd er voor de nacht al 5 mg voor de nacht afgehaald. Dus zat ik op 5-10-5-10.
Inmiddels zit ik thuis nu op 5-5-2.5-7.5, dus totaal 20 mg.
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek. Maar het was inderdaad gewoon natte vingerwerk omdat Bromozolam niet in de omrekentabellen staat.
Bij de drugsinfo vraagbaak zeggen ze tegen mij: 1 mg broma staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Weet ook niet hoeverre dit klopt, maar als het zo is ben jij verhoudingsgewijs inderdaad wel op een heel lage dosering gezet.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁

OtherShore

Badass junkie
Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze?
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.

Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb
Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.

Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.

Niets meer aan toe te voegen! 🙏

Manu76

Badass junkie
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?
Ik ben keihard aan het werk om er los van te komen en wil er juist dolgraag afstand van nemen. Het werken vind ik (naast spannend) óók te gek en het gaat steeds beter, dus daarmee stoppen wil ik niet. Wél ben ik er nu voor aan het zorgen dat die spannende momenten inderdaad niet te vaak voorkomen. Maar... hoe vaker ik daarmee kan oefenen, hoe minder spannend het wordt, merk ik. Dus ik heb hoop dat ik het straks helemaal zonder medicatie kan. Ik heb alleen veel oefening nodig, exposure.

Je 'tip' klinkt als een goed alternatief. Ik zal dit bespreken morgen. Zou het zo zonde vinden om diazepam te gaan slikken op momenten dat ik nu helemaal niets gebruik namelijk.

Thanks voor je reactie! 🙏

Jazz35

Wijs gebruiker
Misschien gaat de psychiater ook zeggen hoor, dat ik er nog niet klaar voor ben. Zou ik kut vinden, maar goed. In dat geval zal ik zelf verder moeten gaan op de weg die ik nu ben ingeslagen onder begeleiding. Namelijk, stapje voor stapje de bromazolam afbouwen en verder vooral werken aan het in de ogen kijken van de angst, het te lijf gaan van de oorzaken die eraan ten grondslag liggen en aan de 'mild exposure', die goed werkt voor mij, ook al gaat het trager dan ik zou willen.

Jazz35

Wijs gebruiker

Ah thanks! Sja, dan zal de psychiater dat morgen ook wel gaan zeggen vrees ik.

Ik ben inderdaad heel hard bezig om anders om te gaan met die momenten van angst, maar het is een traag proces, want ze zijn diepgeworteld en ik kamp er al heeeeeeeel erg lang mee. Ik maak wel stappen gelukkig. 💫

Manu76

Badass junkie
Misschien gaat de psychiater ook zeggen hoor, dat ik er nog niet klaar voor ben. Zou ik kut vinden, maar goed. In dat geval zal ik zelf verder moeten gaan op de weg die ik nu ben ingeslagen onder begeleiding. Namelijk, stapje voor stapje de bromazolam afbouwen en verder vooral werken aan het in de ogen kijken van de angst, het te lijf gaan van de oorzaken die eraan ten grondslag liggen en aan de 'mild exposure', die goed werkt voor mij, ook al gaat het trager dan ik zou willen.
Sterkte, ik verwacht dat het wel goed komt met je. Heb je ook iets van een dagboek? En iets van een plan, om over bijvoorbeeld 6 maanden geen zware stress momenten meer te ondervinden op het werk?
Heb je gebruik van andere Uppers en Downers redelijk onder controle? Of gaat het wel eens mis in de weekenden of neem je wel eens iets teveel koffie/ peuken of dergelijk?

Succes

OtherShore

Badass junkie
Ik maak wel stappen gelukkig.
Ik geloof ook zeker wel dat je stappen maakt. Zo klinkt het wel tenminste, maar voor nu wil je benzodiazepines nog gewoon even gebruiken als dat zo uitkomt, toch? In dat geval denk ik dat je nog niet toe bent aan een afbouw Ashton style, want als de diazepam goed is ingesteld merk je er in principe niks meer van (alleen de afwezigheid van ontwenningsverschijnselen natuurlijk).

Zou het zo zonde vinden om diazepam te gaan slikken op momenten dat ik nu helemaal niets gebruik namelijk.
Dit is een misverstand trouwens. Als je elke dag bromazolam neemt gebruik je in principe nooit niets. Het zit altijd in je bloed. Je bent altijd een beetje onder invloed.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Sterkte, ik verwacht dat het wel goed komt met je. Heb je ook iets van een dagboek? En iets van een plan, om over bijvoorbeeld 6 maanden geen zware stress momenten meer te ondervinden op het werk?
Heb je gebruik van andere Uppers en Downers redelijk onder controle? Of gaat het wel eens mis in de weekenden of neem je wel eens iets teveel koffie/ peuken of dergelijk?

Succes
Ik ben sinds een week helemaal clean van alles. Heb vorig weekend nog gedronken en een beetje 3m gebruikt, daarvoor ook weer tien dagen niets. Ben van plan de komende tijd niets tot zeer weinig te gebruiken. Dat gaat me goed af. Saai, maar goed. Vapen doe ik al drie maanden niet meer, koffie drink ik max twee op een dag en niet meer na twaalf uur, ik sport me drie slagen in de rondte.

Ja, het komt wel goed met mij, dat begin ik (eindelijk) ook te geloven. Lief dat je dat schrijft. ♥️ Moet meteen janken. Ik zit zó dicht bij herstel, maar dat laatste drempeltje joh, dat kost me zo fucking veel kruim. Als ik die irreële angst (veroorzaakt door verschillende traumatische ervaringen) nu voor eens en altijd los zou kunnen laten, dan ben ik echt een bevrijd mens. Ik heb hoop, écht, en vechtlust. Dit! Gaat! Me! Lukken!

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik geloof ook zeker wel dat je stappen maakt. Zo klinkt het wel tenminste, maar voor nu wil je benzodiazepines nog gewoon even gebruiken als dat zo uitkomt, toch? In dat geval denk dat je nog niet toe bent aan een afbouw Ashton style, want als de diazepam goed is ingesteld merk je er in principe niks meer van (alleen de afwezigheid van ontwenningsverschijnselen natuurlijk).

Dit is een misverstand trouwens. Als je elke dag bromazolam neemt gebruik je in principe nooit niets. Het zit altijd in je bloed. Je bent altijd een beetje onder invloed.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben er nog nét niet aan toe om het helemaal los te laten. De nachten zou ik zelfs wel aandurven, maar de spannende situaties nog niet denk ik. 😔 Maar ik kom daar wel. Ik weiger om me nog veel langer door die klote-angst in de greep te laten houden. 💫

Jazz35

Wijs gebruiker

Succes
En thnx. Dagboek heb ik, maar ik schrijf te onregelmatig (warhoofd, ik vergeet het). Helder plan maken is inderdaad een goede tip. Daar ga ik aan werken!

Bovenaan