Welk effect heeft CBD wiet?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
mogen we cbd weed sites noemen mods?.. @Mezelf
Beter van niet... Er is moeilijk hierin een grens te stellen dus zal het voor ons makkelijker maken als we dit ook zo veel mogelijk weren.
Informatieve websites zijn natuurlijk geen punt maar probeer zo min mogelijk webwinkels en dus vendor-en te benoemen op het forum. Of het nou om legale middelen gaat of niet. Dan zitten we in ieder geval aan de safe side :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
CBD olie is geweldig spul. Ik neem het nu enkel als ik een paniekaanval voel komen en die houdt het dan effectief tegen ook. Vorig jaar zat ik wel aan 20ml 20% per maand wat iets te duur werd. Letterlijk kalmte in een flesje.
Ik heb zelfs een video gezien van een meisje dat heel veel epileptische aanvallen per dag had. Haar moeder gaf 2 druppels cbd olie in haar mond tijdens een aanval en je zag binnen enkele seconden de aanval stoppen.

Calliweed

Belezen gebruiker
Ik heb zelfs een video gezien van een meisje dat heel veel epileptische aanvallen per dag had. Haar moeder gaf 2 druppels cbd olie in haar mond tijdens een aanval en je zag binnen enkele seconden de aanval stoppen.

Ging die toevallig over het soortje die naar haar vernoemd is genaamd Charlotte's Web

inner_search

Badass junkie
Even men persoonlijke input.
Dus ga er van uit dat niet alles op jullie ook van toepassing is..

Sinds enkele jaren maak ik men eho en bho zelf , en sinds vorig jaar neem ik elke dag cdb druppels 3 druppels aan 30%cbd.
Van een vendor kreeg ik cbd isolaat dat ik gewoon als poeder kon nemen (geen idee hoeveel %) maar nam er telkens 20mg van.
En had hier baad bij voor men mindloops en racing thoughts.
Maar nu niet om te zeggen dat het een wondermiddel was.

Sinds vorige week heb ik door een vriend dus cbd weed leren kennen en voor het eerst gerookt (4% silverhaze).
En ik ben verkocht.
Sinds enkele maanden werk ik para/ongemakkelijk van weed zowel thuis als van huis weg (bij die laatste had ik het nog harder.)Als ik geen benzo genomen had of in een taper zat zoals nu.

Sinds ik de cbd weed heb en dus melanges kan draaien van 50/50 cbd/thc kan ik terug genieten van een joint zonder ik me druk moet maken of ik para ga worden of niet.

Het blowen van enkel cbd weed puur geeft een kalmerend gevoel , maar door men benzo verslaving kan ik hier geen duidelijk beeld over scheppen hoe kalmerend dit nu echt werkt , het haalt men cravings niet compleet weg natuurlijk , maar maakt men hoofd wel wat rustiger en men spieren een klein beetje minder gespannen.

Ik blow nu bijna enkel nog 50/50 joints en dit gaat me beter af dan een normale joint aan laat ons zeggen 13/19% thc weed die we kennen uit de shops.

Ik ben inderdaad nog in afwachting van enkele andere cbd strains en de 30% hasj.

Als het toegekomen is laat ik hier zeker een gedetailleerd rapport achter , ik heb nu enkel ervaring met de silver haze aan 4% cbd gehalte.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Voel ik ook nagenoeg niks als ik een hele gram in een pure joint stop en oprook?

Goeie tip om de CBD wiet te mengen met een mini beetje thc rijke wiet of hasj.

De Dunne heeft hierboven een goede uitleg gegeven van wat je voelt van CBD:

CBD is een niet psychoactieve stof. Dus als je verwacht echt iets te voelen zoals dat je wiet rookt, zit je fout. Het is iets legaals wat te koop is bij een drogist. Meer nemen helpt niks. Het effect is vrij subtiel en als je meer effect gewend bent herken je het niet. Doe maar eens 1 druppel onder je tong als je bv gespannen bent, concentreer je op je gemoedstoestand en je zult echt iets merken. Geen High of stoned maar je spanning verminderd. Het onderdrukt negatieve gevoelens maar maakt je niet happy of anders.

CBD heeft wel wat effect op het stabiliseren van de effecten van THC. Maar daarnaast doet CBD zelf weinig om de cannabinoïde-receptoren te triggeren. Als je CBD alleen neemt merk je daardoor niet het stonede gevoel van blowen. Wel is CBD een lichte 5-HT1a-agonist, wat geassocieerd wordt met een licht kalmerend effect.

Dus CBD heeft wel een licht effect, maar als je verwacht dat je er stoned van gaat worden dan zul je teleurgesteld raken.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
ff opgezocht
Wiet vriesdrogen: supersnel en meer smaak

De meeste terpenen (smaakstoffen) in cannabis zijn erg vluchtig en verdampen snel. Dat is de reden dat men het supersmaakvolle cannabisconcentraat Live Resin met verse ongedroogde wiettoppen maakt. Maar wist je dat je deze smaakstoffen ook in je wiet kunt behouden door het te vriesdrogen?

Naast het behouden van de meest vluchtige smaakstoffen gaat het vriesdrogen van wiet ook nog eens razendsnel. Niet meer dan 24 uur na de oogst kun je je wiet al roken! Wiet vriesdrogen is niet moeilijk, je hebt er alleen wat droogijs voor nodig.

Droogijs kun je op internet bestellen, het bestaat uit bevroren koolstofdioxide en wanneer droogijs smelt slaat het de vloeibare staat over en gaat het van vaste naar gasvorm. Door het te gebruiken kun je wiet drogen zonder het bloot te stellen aan lucht, licht of warmte waardoor smaakstoffen optimaal behouden blijven.

De voordelen

De voordelen van vriesdrogen tegenover gewoon drogen is de snelheid waarmee de wiet droog is en de verse smaak van de wiet. Sommige cannabisliefhebbers zeggen dat gevriesdroogde wiet ook iets sterker is dan gewoon gedroogde wiet, maar daar zijn echter geen echte onderzoeken naar gedaan. De verse smaak komt het beste naar voren wanneer je de gevriesdroogde wiet uit een verdamper rookt. In een joint kan het extra chlorofyl namelijk ook voor een extra grassmaak zorgen.

Omdat de wiet in zijn verse vorm behouden blijft, gaan er geen stoffen uit de trichomen verloren door licht, warmte of blootstelling aan zuurstof. Er is geen methode waarop je trichomen nog verser kunt drogen dan vriesdrogen met de droogijsmethode.

inner_search

Badass junkie
een joint kan het extra chlorofyl namelijk ook voor een extra grassmaak zorgen.
Daarom dat ik ook maar 1 soort heb genomen met gevriesdroogde toppen , de toppen zijn namelijk niet gecured..
Dus de chlorofyl is nog niet omgezet naar glucose.
Hoop dat ze lekker smaakt die gevriesdroogde want anders kunnen ze nog een paar weken de weckpot in.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Daarom dat ik ook maar 1 soort heb genomen met gevriesdroogde toppen , de toppen zijn namelijk niet gecured..
Dus de chlorofyl is nog niet omgezet naar glucose.
Hoop dat ze lekker smaakt die gevriesdroogde want anders kunnen ze nog een paar weken de weckpot in.

Gecured? Wel van gehoord maar wat is het?

Als ex-gebruiker leer ik hier veel :)

Ps. Morgen komt de CBD wiet als het goed is!

inner_search

Badass junkie
Gecured? Wel van gehoord maar wat is het?

Als ex-gebruiker leer ik hier veel :)

Ps. Morgen komt de CBD wiet als het goed is!
Het proces in wekpotten om de smaak en geur te verbeteren (het omzetten van chlorofyl naar glucose) dit word deels al gedaan tijdens het drogen door de grote bladen zonder thc er aan te laten hangen tijdens het drogen , maar om de gras (chlorofyl) smaak er volledig uit te krijgen moet je de toppen nog laten curen (rijpen).

Mijne zit op zen 2de post in Duitsland , normaal morgen ook hier in de bus , ben benieuwd.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
:hearteyes:
Het proces in wekpotten om de smaak en geur te verbeteren (het omzetten van chlorofyl naar glucose) dit word deels al gedaan tijdens het drogen door de grote bladen zonder thc er aan te laten hangen tijdens het drogen , maar om de gras (chlorofyl) smaak er volledig uit te krijgen moet je de toppen nog laten curen (rijpen).

Mijne zit op zen 2de post in Duitsland , normaal morgen ook hier in de bus , ben benieuwd.

ja, is nog best lastig.. dacht het goed gedaan te hebben met drogen en daarna curen in wekpotten
maar het had nog steeds die gras smaak zoals jij het noemt ja.

inner_search

Badass junkie

ja, is nog best lastig.. dacht het goed gedaan te hebben met drogen en daarna curen in wekpotten
Ja het curen als rijpen van de toppen is eigenlijk net zo belangrijk dan het kweken van de plant zelf.
Je mag nog zo en lekker reukend plantje in de tuin staan hebben , als je hel niet goed droogde en rijpt zal het roken ervan je niet bevallen :grin:
Als je even googeld vind je genoeg info over het curen van toppen , sommige doen het zelfs in bruine papier zakken inplaats van weckpotten , ik zweer bij weckpotten en steek zelf als ik nederweed haal men weed nog in glazen potten gewoon ter bewaring.
Weet niet of het tussen men oren zit, maar proef dan echt wel elke dag dag hij nog wat lekkerder word:grin:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ja het curen als rijpen van de toppen is eigenlijk net zo belangrijk dan het kweken van de plant zelf.
Je mag nog zo en lekker reukend plantje in de tuin staan hebben , als je hel niet goed droogde en rijpt zal het roken ervan je niet bevallen :grin:
Als je even googeld vind je genoeg info over het curen van toppen , sommige doen het zelfs in bruine papier zakken inplaats van weckpotten , ik zweer bij weckpotten en steek zelf als ik nederweed haal men weed nog in glazen potten gewoon ter bewaring.
Weet niet of het tussen men oren zit, maar proef dan echt wel elke dag dag hij nog wat lekkerder word:grin:

oja, weck idd..
hmm..die he'k die weck..waarom smaken ze dan alsnog wack? 😮😅

Calliweed

Belezen gebruiker

Hoelang heeft de wiet te drogen gehangen
Het droog proces is een van de belangrijkste dingen als het gaat om de smaak heb je het rustig ondersteboven met blad op de grote fanleafs na dan rustig minimaal 2 weken laten drogen en toen pas in de weckpotten gedaan
Te snel drogen is vaak geen aangename smaak

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Hoelang heeft de wiet te drogen gehangen
Het droog proces is een van de belangrijkste dingen als het gaat om de smaak heb je het rustig ondersteboven met blad op de grote fanleafs na dan rustig minimaal 2 weken laten drogen en toen pas in de weckpotten gedaan
Te snel drogen is vaak geen aangename smaak

ja, het heeft zo 2 weken ondersteboven gehangen.. ik denk dat mss de kamer niet genoeg geventileerd was (?)
in oktober is de nieuwe oogst weer klaar :)

Calliweed

Belezen gebruiker
ja, het heeft zo 2 weken ondersteboven gehangen.. ik denk dat mss de kamer niet genoeg geventileerd was (?)
in oktober is de nieuwe oogst weer klaar :)

Zou kunnen natuurlijk het kan ook gewoon een pheno type geweest zijn die gewoon niet lekker smaakt uit zaad heb ik soms ook gehad dat er gewoon een hele vieze tussen zat ofja tenminste naar mijn smaak

inner_search

Badass junkie
15991332780736702067044908508811.jpg1599133455415642634768923625011.jpg
Mooi pakketje !
Topservice !
Updates van alle 4 volgen vandaag nog.
Ga een sticky van elke roken om de smaak even te checken , heeeeel erg benieuwd naar de hasj en gevriesdroogde toppen.

inner_search

Badass junkie
De hasj reukt hemels zoet en als echte marocaanse hasj zoals ik hem had in Tenerife recht over Marokko.
Niet te mals , niet te zacht.
Gewoon Nice..
Vanavond een melange met wat nederweed.
15991341908108330966174379025890.jpg

Gelato punch ruikt zeer fruitig en aangenaam mooie topjes , goed gedroogd en perfect te crunchen tussen de vingers
15991351891011884879878859920366.jpg

Strawberry ruikt hemels alsof je een echte aardbei onder je neus houd, en niet het artificiële ruikende weedje vanuit de shops.
Toppen zijn wat kleiner en wat meer blad.
Maar wederom perfect gedroogd.
15991347283694471565259321855614.jpg15991347658312330723539735898727.jpg

Gevriesdroogde sour apple lijkt op broccoli maar reukt wel goed , toppen zijn zeer fluffy.
Meer kan of wil ik er niet over zeggen 😂 .
Ga er nu 1tje van roken en geef straks update.
Maar ik denk dat deze toch nog een week of 2 de weckpot in zal gaan en dan nog eens oordeel vellen.
15991350691766588270470659912734.jpg

Keep ya'll posted !

inner_search

Badass junkie
Strawberry to the test.
Smaakt super ! Klein topje = dikke joint.
Ik rook een halfje op en laat de rest voor ben vrouw om te tasten.
20200903_155844.jpg20200903_160208.jpg15991419250346562091225843340748.jpg
Heb nog geen thc gehad vandaag , ben wel lekker rustig lichamelijk nu door de cbd van daarnet.
Zeer aangenaam weedje die strawberry !
Ready 2 go en hoeft niet gerijpt te worden.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
nou..m'n cbd weed + skunk ervaring.
maar hier en niet in de @John Trip cbd thread :wink:
want ik gebruik daar te weinig voor.
deed 0,60 gram `banana moon in m'n eagle bill 1599461141213.png

en 0,20 gram eigen teelt critical.

kkreeg eerst een beetje zo'n voorhoofd(shollte) zwaarte maar dat trok gauw weg.
toen begon ik me alweer ongemakkelijk te voelen zoals ik dat krijg van alleen weed roken.
ben toen maar snel wat creatieve dingen gaan doen als afleiding.
daar werkt weed het altijd wel fijn voor.
duurde toch wel een kleine twee uur.
jammer dat de cbd weed de thc toch niet in de mate neutraliseert als dat ik gehoopt had.
het lijkt me vooral een goede tabak vervanger voor joints.

Bovenaan