Welk effect heeft CBD wiet?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wat voor effect verwacht je van dit soort wiet? Het is CBD wiet dus je word er hooguit wat "relaxt" van. Het schijnt wel te helpen voor bepaalde fysische/psychise klachten maar zeker geen wondermiddel.

Om te roken is het zeker wel even smaakvol als thc wiet.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Wat voor effect verwacht je van dit soort wiet? Het is CBD wiet dus je word er hooguit wat "relaxt" van. Het schijnt wel te helpen voor bepaalde fysische/psychise klachten maar zeker geen wondermiddel.

Om te roken is het zeker wel even smaakvol als thc wiet.

Nou, ik las grotere verhalen maar was nog maar net begonnen met inlezen. Pas zag ik hier op DF iemand die soortgelijke of zelfs dezelfde toppen had. Kan ik het beter hier vragen, toch?

Ik ben niks gewend he, qua wiet. Mijn wietverlsaving ligt al ruim 10 jaar achter me en heb 2 zomers geleden nog wel wat pogingen gedaan. Resulteerde in 2-3 hijsjes en weg was ik voor uren. En niet perse op een heel relaxte manier. Dus ik zoek iets milders.

En wat ik verwacht? Ik verwacht en hoop dat vooral de paranoia effecten uitblijven.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb nog een poosje cbd wiet gerookt van de coffeeshop, maar geen idee hoeveel procent dat was. Vond het wel heel aangenaam eigenlijk. Echt heel licht qua gevoel, ik denk dat iemand die gewend is om satavia soorten te roken echt helemaal niks merkt van cbd wiet.

Gewoon relaxt gevoel, thats it, om het kort te zeggen 😂

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Nou, ik las grotere verhalen maar was nog maar net begonnen met inlezen. Pas zag ik hier op DF iemand die soortgelijke of zelfs dezelfde toppen had. Kan ik het beter hier vragen, toch?

Ik ben niks gewend he, qua wiet. Mijn wietverlsaving ligt al ruim 10 jaar achter me en heb 2 zomers geleden nog wel wat pogingen gedaan. Resulteerde in 2-3 hijsjes en weg was ik voor uren. En niet perse op een heel relaxte manier. Dus ik zoek iets milders.

En wat ik verwacht? Ik verwacht en hoop dat vooral de paranoia effecten uitblijven.

precies dat.. khebbet ook besteld.. komt aankomende week.. ben benieuwd!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter

Dat kun je wel vanuit gaan met die wiet. Dat was precies de reden dat ik cbd wiet ging roken. Geen paranoïde gedachtes meer.
Gewoon weer het relaxte, aangename gevoel wat wiet kan geven.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Geen idee, is voor het eerst dat ik van thai wiet hoor. Thnx, nu weet ik precies hoeveel thaise massage salons er hier in de buurt zitten.

Gewoon "thaise wiet", had je vroeger vaak als buitensoortje in de shops.
Niet te vergelijken met al die turbo opgefokte soorten van tegenwoordig.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
neeeee, nog veel lichter geloof ik.

de thaiweed die ik zelf groeide ofwel kocht werd ik echt wel erg high van.

ik gebruik wel sinds een week cbd olie.. voel me vooral wat soepeler in de spieren

Ja als je goeie thai had, kon je heus goed high worden als je genoeg rookte.
Maar was toch een relatief milde soort, activeerde meer dan dat bankwegzakgevoel en dan lichtjes para worden.

EDIT: ze hebben gelukkig maar 3.980 soorten op die site...

Olie is trouwens ook interessant.

En als het veel lichter is, is dat voor mij prima.
Ik wil het proberen in het kader van microdoseren eigenlijk.
Paar pufjes en dan een licht amper merkbaar effect.
En anders paf je toch gewoon lekker door als je meer effect wil @Gympie

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ja als je goeie thai had, kon je heus goed high worden als je genoeg rookte.
Maar was toch een relatief milde soort, activeerde meer dan dat bankwegzakgevoel en dan lichtjes para worden.

EDIT: ze hebben gelukkig maar 3.980 soorten op die site...

Olie is trouwens ook interessant.

En als het veel lichter is, is dat voor mij prima.
Ik wil het proberen in het kader van microdoseren eigenlijk.
Paar pufjes en dan een licht amper merkbaar effect.
En anders paf je toch gewoon lekker door als je meer effect wil @Gympie

oh, kzal wel gevoelig zijn.. 3 kruimels thai weed werkte al 2 uur voor mij.
volgens wat ik begrijp.. als je cbd weed rookt met normale weed..zwakt het de para gedachten af.
dus zou het ook gebruikt worden.
ik hoop met puur cbd roken alleen de bodyhigh te krijgen... we zullen zien!

*.exe2.0

Wijs gebruiker
oh, kzal wel gevoelig zijn.. 3 kruimels thai weed werkte al 2 uur voor mij.
volgens wat ik begrijp.. als je cbd weed rookt met normale weed..zwakt het de para gedachten af.
dus zou het ook gebruikt worden.
ik hoop met puur cbd roken alleen de bodyhigh te krijgen... we zullen zien!

Yesss

Update je ook hier als je het geprobeerd hebt?

Have fun

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
echt het proberen waard.. smaakt echt super lekker.
vaak hebben coffeeshops 1 soort...maar er zijn veel soorten.
het is idd een wat actievere lichtere minder para high.
Dat minder para gedeelte spreekt me vooral wel aan 😋 eerst rookte ik alles door elkaar geloof ik, nooit echt in verdiept zegmaar, totdat ik standaard bij elke hijs de para gedachtes toenamen. Vervolgens eens inngaan verdiepen wat op en duur is dat toch niet grappig meer.
Toen ben ik alleen nog naar indica wiet gaan roken maar na een paar maanden daar precies hetzelfde mee, van 100mg al lichte paranoïde gedachtes.
Toen op cbd wiet overgestapt, maar na een een maand niet meer te verkrijgen in mn coffeeshop en heb sindsdien geen wiet meer gerookt. Was er klaar mee, en dat is ondertussen zo een 6 weken geleden ofzo. Heb er nu ook geen behoefte aan om wiet te gaan halen eigenlijk, wat eigenlijk best iets positiefs is 🙂

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Dat minder para gedeelte spreekt me vooral wel aan 😋 eerst rookte ik alles door elkaar geloof ik, nooit echt in verdiept zegmaar, totdat ik standaard bij elke hijs de para gedachtes toenamen. Vervolgens eens inngaan verdiepen wat op en duur is dat toch niet grappig meer.
Toen ben ik alleen nog naar indica wiet gaan roken maar na een paar maanden daar precies hetzelfde mee, van 100mg al lichte paranoïde gedachtes.
Toen op cbd wiet overgestapt, maar na een een maand niet meer te verkrijgen in mn coffeeshop en heb sindsdien geen wiet meer gerookt. Was er klaar mee, en dat is ondertussen zo een 6 weken geleden ofzo. Heb er nu ook geen behoefte aan om wiet te gaan halen eigenlijk, wat eigenlijk best iets positiefs is 🙂
ja man.. precies dat..
ik wou dat ik het creatieve en zintuigen beleving wel kon houden.. zoals muziek en gevoel.
had je dat op cbd weed?
ah, je kan nu makkelijk cbd weed online kopen natuurlijk.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
had je dat op cbd weed?
Jup,
Maar wel een zowel mentaal als fysiek effect? Enig idee hoeveel procent cbd/thc je rookte?
Vooral mentaal had ik het idee, fysiek,nee, of bedoel dat je er wat energieker van wordt, dat wel, energiek als je dat wilt, relax bank hangen kan ook. Gewoon gezellig en gied met gesprekken mee kunnen doen ipv rond malen in je eigen gedachtes.
Geen idee hoeveel procent/verhouding dat het was. Werd gewoon verkocht als CBD wiet, that’s it.

kheb druppels.. is toch anders dan roken.
Maar echt, heb hier ook druppels staan maar zelfs met 3x de voorgeschreven hoeveelheid geen effect, behalve een vieze smaak in je mond 🤣

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Jup,

Vooral mentaal had ik het idee, fysiek,nee, of bedoel dat je er wat energieker van wordt, dat wel, energiek als je dat wilt, relax bank hangen kan ook. Gewoon gezellig en gied met gesprekken mee kunnen doen ipv rond malen in je eigen gedachtes.
Geen idee hoeveel procent/verhouding dat het was. Werd gewoon verkocht als CBD wiet, that’s it.

Maar echt, heb hier ook druppels staan maar zelfs met 3x de voorgeschreven hoeveelheid geen effect, behalve een vieze smaak in je mond 🤣

cool..

het soort van lichamelijk zinderende en soms bijna extatische gevoel van weed.. man, dan heb ik geen mdma nodig!

ah, ik merk dat een spier/gewricht klacht die ik al jaren heb aanzienlijk minder is.. zo merk ik het.. niet high of extra chill ofzo..

*.exe2.0

Wijs gebruiker
ja, eigenlijk alles behalve die k*t gedachten!

Hing tussen gedachten en gevoel in. Voelde me gewoon niet fijn, kreeg dan ook het effect dat elke gedachte niet leuk was ofzo. Dat versterkte dat vervelende gevoel weer etc. etc. Dus niet zozeer dat ik de buren verdacht van spionage ofzo. Al werden complottheorieën wel een stuk aannemelijker op den duur :)

Ook wel eens gezien bij 2Vandaag dat er zo waanzinnig veel shit aan antischimmel en alles op gespoten wordt, gemiddeld 7 soorten per kweek. En niemand weet wat de gevolgen zijn van het roken van die zooi. Heb er al vele gehoord die para worden op langere termijn.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Hing tussen gedachten en gevoel in. Voelde me gewoon niet fijn, kreeg dan ook het effect dat elke gedachte niet leuk was ofzo. Dat versterkte dat vervelende gevoel weer etc. etc. Dus niet zozeer dat ik de buren verdacht van spionage ofzo. Al werden complottheorieën wel een stuk aannemelijker op den duur :)

Ook wel eens gezien bij 2Vandaag dat er zo waanzinnig veel shit aan antischimmel en alles op gespoten wordt, gemiddeld 7 soorten per kweek. En niemand weet wat de gevolgen zijn van het roken van die zooi. Heb er al vele gehoord die para worden op langere termijn.

haha..okay.. ik had meer plaag gedachten en dingen negatief zien.. en idd een bijbehoren lichamelijk onbehaaglijk gevoel soms.

ik rookte m'n eigen gegroeide weed zonder toevoegingen dus daar kan het niet aan liggen.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
oh ja.. die hash is dan ineens 30% cbd @*.exe2.0 !
@inner_search heet het besteld.. zal volgende week wss wel verslag doen.

Ja 30, ik zag het....pffff, eerst even de wiet testen...

Ik heb het bij deze 2 gelaten:

- Binnenteelt: Harlequin Tsunami
- Buitenteelt: Fruity Juice

Plus: alles biologisch, enorme keuze.
Min: minimaal 25.- bestellen + 4-7 werkdagen levertijd, hoge bestelkosten vanwege levering vanuit België.

Benieuwd!!

P's

Laatst bewerkt:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ja 30, ik zag het....pffff, eerst even de wiet testen...

Ik heb het bij deze 2 gelaten:

- Binnenteelt: Harlequin Tsunami
- Buitenteelt: Fruity Juice

Plus: alles biologisch, enorme keuze.
Min: minimaal 25.- bestellen + 4-7 werkdagen levertijd, hoge bestelkosten vanwege levering vanuit België.

Benieuwd!!

P's

kheb ook via een. belgische site besteld..daar bleek ook weer een nederlandse variant van (?)
vond ook nederlandse sites.. daar was de weed veel duurder (?)
ja, levering duurt via alle sites lang!.. waarom?

mogen we cbd weed sites noemen mods?.. @Mezelf

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

CBD is een niet psychoactieve stof. Dus als je verwacht echt iets te voelen zoals dat je wiet rookt, zit je fout. Het is iets legaals wat te koop is bij een drogist. Meer nemen helpt niks. Het effect is vrij subtiel en als je meer effect gewend bent herken je het niet. Doe maar eens 1 druppel onder je tong als je bv gespannen bent, concentreer je op je gemoedstoestand en je zult echt iets merken. Geen High of stoned maar je spanning verminderd. Het onderdrukt negatieve gevoelens maar maakt je niet happy of anders.
Ik heb het een tijd gebruikt tegen adhd klachten en dan werkt het prima! Ik ben toen gestopt omdat je zo mega snel tolerantie opbouwt dat je heel snel meer of een hoger % nodig hebt. Het werd mij te duur.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nog even een uitleg over effect van cbd olie: stel je hebt hoofdpijn, dan neem je bv een paracetamol. Die paracetamol zorgt er niet voor dat je happy of stoned wordt maakt neemt wel de hoofdpijn weg. Zo is cbd olie ook. Het vermindert allerlei klachten (zowel fysiek als mentaal) maar het veranderd niet je humeur of gevoel.

Beetje vaag misschien maar ik zou niet weten hoe het anders uit te leggen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik houd echt van wiet met wat meer CBD erin :hearteyes:

CBD cancelt imo de negatieve bijwerkingen van THC. Met name de kleine angstige gedachtes, zo van 'zie ik er stoned uit' of 'ben ik wel leuk genoeg aan het praten', van dat soort mini-paniekaanvalletjes heb ik veel minder last als er wat meer CBD in zit. De CBD heeft gewoon een licht kalmerend effect wat heel goed aansluit bij het effect van THC. Daarentegen word ik er niet echt minder stoned van als een deel van de THC vervangen is door CBD.
Ik vind het echt jammer dat bijna alle nederwiet voornamelijk THC bevat en verder niks.

Alleen dan komen we nu even op jouw wietsoortje.... Die bevat nagenoeg geen THC. Dat wordt gedaan zodat het buiten Nederland legaal verkocht kan worden. Alleen als je wiet rookt met alleen CBD erin, dan voel je er nagenoeg niks van. CBD heeft een licht kalmerend effect, maar that's it. Je moet niet verwachten dat je er stoned van wordt ofzo, want dat is dus niet zo. Als je dit rookt dan is het voornamelijk voor de smaak.

Wat je wel zou kunnen doen is een beetje van dit soort wiet grinden door reguliere wiet. Zo kan je zelf een mengseltje maken tussen THC-rijke wiet en CBD-rijke wiet. Wat mij betreft is de beste verhouding 1:1 THC-CBD, of iets wat erbij in de buurt komt.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Die tolerantie is wel een dingetje met cbd producten. Bij de druppels bijvoorbeeld ga je op 1 week tijd al snel van 1 drop naar 3 a 5 drops om hetzelfde effect te verkrijgen. Na 1 maand ga je van die 3 a 5 drops ook totaal niks meer merken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Die tolerantie is wel een dingetje met cbd producten. Bij de druppels bijvoorbeeld ga je op 1 week tijd al snel van 1 drop naar 3 a 5 drops om hetzelfde effect te verkrijgen. Na 1 maand ga je van die 3 a 5 drops ook totaal niks meer merken.
Klopt, dat had ik ook en ben er daarom mee gestopt toen. Het werkt echt voor ontiegelijk veel dingen maar die tolerantie is echt een bitch...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bestaan er schema's waardoor het wel een aantal keer per week kan doen en niet die enorme tolerantie opbouwt?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Bestaan er schema's waardoor het wel een aantal keer per week kan doen en niet die enorme tolerantie opbouwt?

Ik heb een 2tal schemas gevolgd en kwam met beiden uit op snelle tolerantie opbouw. Volgens mij is het beste om de 2 a 3 dagen enkele drops. Duurt het langst zo.

Met een flesje THC/CBD olie deed ik merkwaardig langer en bouwde tolerantie veel minder snel op. Kon ik makkelijk 1 maand 3 drops per avond doen zonder merkbaar verschil op week 2 en 3. Week 4 kon ik al makkelijker 4 drops nemen met hetzelfde effect van week 2 en 3.

Laatst bewerkt:

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ik houd echt van wiet met wat meer CBD erin :hearteyes:

CBD cancelt imo de negatieve bijwerkingen van THC. Met name de kleine angstige gedachtes, zo van 'zie ik er stoned uit' of 'ben ik wel leuk genoeg aan het praten', van dat soort mini-paniekaanvalletjes heb ik veel minder last als er wat meer CBD in zit. De CBD heeft gewoon een licht kalmerend effect wat heel goed aansluit bij het effect van THC. Daarentegen word ik er niet echt minder stoned van als een deel van de THC vervangen is door CBD.
Ik vind het echt jammer dat bijna alle nederwiet voornamelijk THC bevat en verder niks.

Alleen dan komen we nu even op jouw wietsoortje.... Die bevat nagenoeg geen THC. Dat wordt gedaan zodat het buiten Nederland legaal verkocht kan worden. Alleen als je wiet rookt met alleen CBD erin, dan voel je er nagenoeg niks van. CBD heeft een licht kalmerend effect, maar that's it. Je moet niet verwachten dat je er stoned van wordt ofzo, want dat is dus niet zo. Als je dit rookt dan is het voornamelijk voor de smaak.

Wat je wel zou kunnen doen is een beetje van dit soort wiet grinden door reguliere wiet. Zo kan je zelf een mengseltje maken tussen THC-rijke wiet en CBD-rijke wiet. Wat mij betreft is de beste verhouding 1:1 THC-CBD, of iets wat erbij in de buurt komt.

Voel ik ook nagenoeg niks als ik een hele gram in een pure joint stop en oprook?

Goeie tip om de CBD wiet te mengen met een mini beetje thc rijke wiet of hasj.

Bovenaan