Ik houd echt van wiet met wat meer CBD erin
CBD cancelt imo de negatieve bijwerkingen van THC. Met name de kleine angstige gedachtes, zo van 'zie ik er stoned uit' of 'ben ik wel leuk genoeg aan het praten', van dat soort mini-paniekaanvalletjes heb ik veel minder last als er wat meer CBD in zit. De CBD heeft gewoon een licht kalmerend effect wat heel goed aansluit bij het effect van THC. Daarentegen word ik er niet echt minder stoned van als een deel van de THC vervangen is door CBD.
Ik vind het echt jammer dat bijna alle nederwiet voornamelijk THC bevat en verder niks.
Er wordt gevreesd dat sterke wiet meer psychoses veroorzaakt, maar sterk geconcentreerde dabs kunnen juist helpen de gezondheidsrisico's te verminderen.
www.vice.com
Alleen dan komen we nu even op jouw wietsoortje.... Die bevat nagenoeg geen THC. Dat wordt gedaan zodat het buiten Nederland legaal verkocht kan worden. Alleen als je wiet rookt met alleen CBD erin, dan voel je er nagenoeg niks van. CBD heeft een licht kalmerend effect, maar that's it. Je moet niet verwachten dat je er stoned van wordt ofzo, want dat is dus niet zo. Als je dit rookt dan is het voornamelijk voor de smaak.
Wat je wel zou kunnen doen is een beetje van dit soort wiet grinden door reguliere wiet. Zo kan je zelf een mengseltje maken tussen THC-rijke wiet en CBD-rijke wiet. Wat mij betreft is de beste verhouding 1:1 THC-CBD, of iets wat erbij in de buurt komt.