mehadon is niet alleen tegen de lichamelijke ontwenning die heroine je kan geven, methadon schijnt ook die craving naar heroine, enigszins weg te houden... maar wat ik niet zeker weet of dat alleen zo is als je hoge dosis methadon neemt ....
ik heb van meerdere mensen gehoord dat als ze onder een bepaalde hoeveelheid methadon kwamen, of als ze te snel omlaag gingen in methadondosis, die geestelijke craving weer terugkwam ... ook al was dat lang nadat ze lichamelijk afgekickt waren... ( voor zover je van afkicken kan praten als je ipv methadon heroine neemt natuurlijk ) .. afgekickt ben je pas als je geen van al die middelen lang, lange tijd niet in je lichaam hebt ..
het is dus maar de vraag waaraan je je lichaam verslaafd wil hebben
afkicken van methadon is langduriger en pijnlijker dan van de heroine. als je in 1 keer ermee op zou houden en cold turkey gaat spelen.
Allen tegen methadon is het veel makkelijker nee zeggen, omdat methadon veel minder roes geeft dan heroine... en dus kun je amper tegen jezelf zeggen vandaag 1 gram bruin, morgen 8 strepen, overmorgen 7 .. etc ... iets wat met methadonpillen of drank wel kan ... het verschil in roes tussen 3 of 4 pillen is namelijk helemaal niets, voor de meeste mensen tenminste ...
het blijven opiaten en dus zullen er af en toe mensen anders op reageren .. en dus zullen zij wel een roes krijgen van methadon. of wel moeite hebben met methadon afbouwen ..
je hebt in de gebruikersscene verschillende soorten gebruikers .. daaraan zie je vaak ook al hoe verwoestend middelen kunnen zijn ...
veel mensen die bv wel coke roken, roken geen bruin ... omdat de lichamelijke ontwenning de hel is .. vooral als je geen geld hebt ... alhoewel de craving naar coke ook niet mis kan zijn
dan heb je bij de mensen die wel bruin roken, ook vele mensen die wel heroine roken, maar absoluut geen methadon willen .... omdat het nu eenmaal mogelijk is om binnen de kortste keren tegelijk aan de heroine en aan de methadon verslaafd te raken ... daar letten ze vaak niet eens op bij verslavingszorg lijkt het wel ... is natuurlijk ook vooral je eigen verantwoordelijkheid ...
methadon zou puur een vervanging moeten zijn om af te kicken .. gebruik je het niet zo, maar bv tegelijkertijd met heroine ( paar dagen kan al genoeg zijn ! ) dan ben je binnen de kortste keren begenadigt met een nog hogere tolerantie grens .. en dus nog sneller en langer ziek
methadon is absoluut geen wondermiddel .. en zelfs als je denkt dat je er geen roes van hebt .. zit je gewoon in een roes .. maar daar kom je pas achter als je een maandje of 2 gestopt bent met die zooi .... dan zie je opeens van he .. dr was toch een roes, alleen was ik me er niet bewust van
maar het is wel zo .. zonder methadon zouden er nog veel minder mensen afkicken dan nu ... dus het kan zn nut hebben ... de vraag is alleen voor wie en waarom ...
en dat zijn denk ik dingen die jij met je psycholoog annex verslavingsdeskundige moet bespreken ... wat zijn de voor en nadelen en wat zijn de risicoos voor jou persoonlijk ...
om je hele leven methadon te moeten slikken lijkt me ook niets ... majah je hele leven moeten vechten tegen dat craven ... ik zou het niet kunnen
helaas snap ik wel maar al te goed wat je bedoeld, want ik ervaar het op een zelfde manier ... die lichamelijke afkick ben ik alweer vergeten ( 3 maanden geleden ofzo ) maar die mentale drang .. die is er nog steeds ..
elke maand en soms elke twee weken wel een keertje dat ik mezelf echt moet tegenhouden om niet naar de stad te lopen ... 20 km lopen

( zou niet de eerste keer zijn dat ik snachts doodziek zo'n afstand loop om maar een paar uur eerder aan mn dope te kunnen komen
kratje bier, pak shag en een pc

en als het echt niet te houden is paar dikke joints erbij ... majah in feite is dat dus ook gewoon vervanging zoeken en hopen dat het daardoor weer ooit weggaat of minder wordt .
en misschien als ik op die momenten methadon zou nemen, dat die trek ook weg zou gaan .. majah .. ik redeneer zo .. die trek is ooit gekomen, omdat ik opiaten in mn lichaam stopte ... dan lijkt het voor mij geen oplossing om nog meer opiaten erin te stoppen om die trek tegen te gaan. Zeker nu ik lichamelijk gezien geen opiaten meer nodig heb ...
ik hoop voor je dat je een voor jou juiste beslissing zal nemen
sterkte