Heb je ook een gemakkelijke vraag?Xtc geeft hersenschade, maar wat voor een schade? En na hoevaak en hoeveel gebruiken krijg je last van deze problemen?
Geen probleem hoor. Er volgen meer professionelere antwoorden.Ja ehh sorry ik weet niet hoe ik dit anders moest formulieren
Xtc geeft niet persee meer schade dan alcohol. Zou mij eerder zorgen maken om een half kratje bier dan een pilletje xtc.Xtc geeft hersenschade, maar wat voor een schade? En na hoevaak en hoeveel gebruiken krijg je last van deze problemen?
MDMA veroorzaakt voornamelijk oxidatieve stress waardoor axon terminals kapot kunnen gaan. Dat heeft vooral gevolgen voor de dendrieten van een neuron; de uitlopers die contact maken met andere hersencellen. De klinische relevantie daarvan is onbekend.Heb je ook een gemakkelijke vraag?
Dit is bijna onmogelijk, maar ik ga toch eens iemand taggen die dit weer zo correct mogelijk gaat proberen te beantwoorden
@Neo-Shulginist
Overigens zijn mensen altijd heel geïnteresseerd in hersenschade of neurotoxiciteit door MDMA. Maar er zijn ook allerlei andere typen schade he. Zo is MDMA in principe cardiotoxisch en hepatotoxisch (je kunt dus last krijgen van hart- en vaatproblemen of van schade aan de lever).Xtc geeft hersenschade, maar wat voor een schade? En na hoevaak en hoeveel gebruiken krijg je last van deze problemen?
www.changingperspective.info
Dan pas?Wat wel veel voorkomt is dat regelmatige gebruikers klagen dat MDMA de 'magie' verliest. Volgens een schatting van Erowid gebeurt dat volgens gebruikersverklaringen zo ongeveer na 50 keer een xtc-pil slikken.
Ik weet hetHoi @Bunni020 , meestal wordt aangeraden om 1-1,5 Mg MDMA per kilo lichaamsgewicht te gebruiken. Dat zou voor jou zo’n 50-75 Mg zijn per dag dat je gebruikt. Dat is misschien een beetje voorzichtig maar wat jij doet is echt enorm veel voor iemand van 50kg. Dat is echt ruim 3 maal de maximaal aanbevolen dosering.
Verder is het advies om na gebruik 3 maanden rust te nemen van de serotonine drugs om je hersenen wat tijd voor herstel te geven.
Wat jij doet valt onder de categorie “misbruik”. Ik zou je echt willen adviseren om een lange pauze (minstens een jaar) te nemen van de MDMA. Hopelijk heb je daarna weer een leuk effect en kun je er wat verstandiger mee omgaan.
Ik ervaar xtc nog altijd als bijzonder. Alleen de mooie lampjes en kleurtjes zijn nooit meer teruggekomen na een keer of 3.Dan pas?
Hoe oud ben je als ik vragen mag? 50kg is niet veel namelijk... Tenzij je een kleine dame bent wellichtIk heb vanaf februari in 2 maanden tijd rond de 25 keer xtc gebruikt. Ik ben 50 kilo en slikte eerst halve of (drie)kwartjes, maar later hele pillen van 260mg mdma. Blue punishers waren het. 2 weken slikte ik niet en dan als ik weer geld had slikte ik het weer voor een week dagelijks. Ook daarna had ik nog gebruikt, maar veel minder regelmatig dan eerst. Ik heb moeite met me concentreren. Ik vraag me af of het daar door komt.
Ik ben een 'kleine dame'.Hoe oud ben je als ik vragen mag? 50kg is niet veel namelijk... Tenzij je een kleine dame bent wellicht.
Mij verbaasd het dat je überhaupt zin had om het dagelijks te gebruiken. Ik heb echt na 1 nacht, weken geen zin meer.
Ja zo begint het vaak.Ik ben een 'kleine dame'.
Ik heb het zo vaak gebruikt, omdat ik het als een soort antidepressiva zag.
Als je je best doet kan je het vast ook al eerder verpestenDan pas?