• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

vragen over truffels

Snwwy

Newbie
hallo, ik heb dus wat truffels gekocht (dutch dragons of iets dergelijks) heb 1 keertje eerder getript (atlantis truffel) ik had toen eeen redelijke lage dosis gedaan alleen weet niet hoeveel gram ik van die dutch dragons moet doen gewoon de volle 15 gram of wat lager want ik wil wel een goeie trip hebben you know, en had vernomen dat als je wiet gaat roken dat dat de trip versterkt geen idee of dat ook klopt kan iemand mij dat vertellen? alvast dankje je wel

Kalebas

Belezen gebruiker
hallo, ik heb dus wat truffels gekocht (dutch dragons of iets dergelijks) heb 1 keertje eerder getript (atlantis truffel) ik had toen eeen redelijke lage dosis gedaan alleen weet niet hoeveel gram ik van die dutch dragons moet doen gewoon de volle 15 gram of wat lager want ik wil wel een goeie trip hebben you know, en had vernomen dat als je wiet gaat roken dat dat de trip versterkt geen idee of dat ook klopt kan iemand mij dat vertellen? alvast dankje je wel
Hoi Siebe!

Ik kan je de volgende adviezen geven over truffels:

1. Zorg ervoor dat je 2,5 uur van te voren niets gegeten hebt
2. Ruim je huis / kamer netjes op
3. Zorg voor fruit in huis. Is lekker als je op je piek zit
4. Luister en kijk naar "Shpongle". Openbarend...

Voor de rest, doseren is lastig te schatten. Ik heb destijds 10-12 gr truffels genomen (atlantis ook volgens mij) en daar ging ik lekker op.

Oh ja, doe je meest comfortabele kleding aan... Ik begon toen met trippen in mijn overhemd en spijkerbroek. Ging daar heel slecht op. Gewoon lekker een chill huispakje aan.

Enjoy your trip!

Boyman

Bewuste gebruiker
Hoi Siebe, welkom op het forum!

Goede vragen. Hoeveel je moet nemen is altijd lastig te zeggen. Het kan namelijk per persoon verschillen hoe gevoelig je ervoor bent en daarbij kan zelfs de truffel de ene keer wat sterker zijn dan de andere. Ik heb intense trips gehad op 10 gram en ook milde trips op 30 gram. Ook hangt het af van wat je voor ogen hebt. Wil je gewoon een leuk recreatief tripje of ben je echt van plan om een diepe intense trip te ervaren? Voor het laatste moet je meer nemen.

Een mooie richtlijn voor een onervaren tripper is denk ik wel 10-12 gram wat Kalebas al zegt. Dan ga je waarschijnlijk wel lekker trippen maar blijft het stuurbaar.

Ga je alleen trippen of met een groepje? Als je samen tript is het erg belangrijk dat je met iedereen die meedoet goed op kunt schieten. De set en setting (zoek maar op op Google) moet namelijk echt goed zijn als je een fijne trip wilt hebben. Buiten trippen is gaaf, maar binnen kan het minstens net zo leuk zijn. Zorg voor een omgeving waar je je veilig en prettig voelt. Let er ook op dat je geen verdere verplichtingen hebt die dag, en je dus zorgeloos bezig kunt zijn. Ik zet het liefste mijn telefoon even uit.

Ik zou je persoonlijk sterk afraden om wiet te roken tijdens de trip. De meningen hierover zijn sterk verdeeld, maar mij lanceert het inderdaad zo dimensie hoger in als ik het op de piek doe. Mocht je het toch echt willen proberen, begin dan heel voorzichtig. Bijvoorbeeld met 2-3 trekjes en laat dat even op je inwerken. Als je eenmaal te veel hebt genomen, kun je niet meer terug.

Veel plezier!

PS. Mods, deze misschien verplaatsen naar Natuurlijke Psychoactieven of Drugs algemeen?

Nihilist88

Badass junkie
Magic Truffs is nu écht zo'n drug, die zooo enorm persoonlijk is qua werking en beleving en nog meer dan LSD, enorm afhankelijk is van jouw algehele toestand, setting op dat moment. Ik heb vooral High Hawaians 22gr gedaan en veelal waren dit close eyes inner trips, die met momenten zwaar tot (zeer) heftig konden zijn en zeer gericht op je diepere onderbewustzijn. Ook enkele keren bij trips, vooral buiten en/of met vriendin/lief, wast ook zeer visueel, de boom die een rollercoaster werd, dansende bomen, muren en alles om je heen dat in elkaar vloeide, meer lachkicks en meer bewust van hier.

Maar 3/4 waren deze trips toch zeer inner, op mezelf en kei emotioneel, waarbij ik echt alle emoties en gevoelens heb weten passeren, van huilend, vol verdriet tot giga big smile op m'n gezicht...
Terug ontwaken uit zo'n diepe inner trip, kan veel met je doen en ferme indruk nalaten, laat je met wtf en soms zwaar gevoel achter en zet je zo aant denken, uren erna, maar ook later, want da zijn zaken die je nooit volledig loslaten.

LSD vind ik persoonlijk veel vrolijkere psychedelica tov magic truffs, magic truffs zijn voor mij echt pak mystieker en soms zelfs op het meer duistere af.

Ondertussen nog enkele zwaardere en out of this world trips ervaren, oa op 2FDCK en op combo 6-APB + LSD in hoge doseringen. 2 totaal andere soorten buitenaardse trips, maar pak intenser en weg hier en nu, dan mijn eerdere trips op magic truffs. Maar het gaat dan ook om 2 zeer uitzonderlijke trips en mag m'n trips op magic truffs niet minimaliseren, integendeel. Je zet de trips en ervaringen naast en bij elkaar, de een verduidelijkt misschien de andere weer. Een ferme trip, op psychedelica zoals magic truffs, disso, blijft gewoon zoveel malen complexer, dan ff een stimmetje te nemen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Ik raad wiet roken af maar tog raad ik het aan

elk hijsje is een trap omhoog maar is is geen trap terug het ken heel snel erg intens worden en ook te intens, ik zou eigelijk zeggen begin pas met wiet roken erbij als je 15-22g ook normaal kan handelen de volle trip,

Je wordt letterlijk een zitzak en die zitzak wordt overal heen gegooid

Neo-Shulginist

Badass junkie
Persoonlijk heb ik wel zoiets van: gewoon het hele bakje leegeten.

Het is niet dat de truffels lichamelijk gevaarlijk zijn om heel veel van te eten. Hoewel ze best vies smaken en hoewel je bij een hogere dosis wel wat meer kans loopt op vervelende bijwerkingen zoals misselijkheid.

Of de trip aangenaam is of juist niet, dat hangt sterk af van je mentale staat en je omgeving. Ik vind het daarom belangrijker om daar veel aandacht voor te hebben. Als je bijvoorbeeld een beetje gestest bent geweest of wat somber, dan kan je beter gewoon de trip even uitstellen. Hetzelfde geldt wat mij betreft ook als het weer bijvoorbeeld niet zo goed is. Zo heb ik zelf een keer een horrortrip gehad toen we met 40 graden op de heide aan het trippen waren en we zowat bezweken van de hitte maar we moesten uren lopen om koelere plekken of water te vinden.

Wel ben ik iemand die best ervaren is met psychedelica. Ik schrik dus niet meer zo van totaal andere bewustzijnsvormen. Als je nog niet zo bekend bent met psychedelica dan kun je maar beter respectvol omgaan met de middelen. Hoewel ook voor ervaren psychonauten de valkuil kan zijn om te denken: "ooh, ik heb al zo vaak getript, ik kan dit wel aan."

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik raad wiet roken af maar tog raad ik het aan

elk hijsje is een trap omhoog maar is is geen trap terug het ken heel snel erg intens worden en ook te intens, ik zou eigelijk zeggen begin pas met wiet roken erbij als je 15-22g ook normaal kan handelen de volle trip,

Je wordt letterlijk een zitzak en die zitzak wordt overal heen gegooid
Persoonlijk raad ik blowen bij trippen echt af; een les die ik zelf pas na 10 jaar trippen heb geleerd.

Van blowen tijdens de trip raak je veel meer verward en in jezelf gekeerd. Lichamelijk merk je verder het verschil niet, en je hebt ook niet zo door dat de wiet je eigenlijk best wel naar beneden trekt in de trip. Maar als je niet blowt dan blijf je veel helderder, opgewerkt, en heb je dus ook meer veerkracht voor dingen die even minder soepelen verlopen.

Als het tripmiddel begint uit te werken kan het wel heel lekker zijn om te blowen. Dan merk je er ook niet zo heel veel meer van. Als je blowt bij psychedelica, doe het dus pas in de comedown.
Wel is blowen in de nafase van je trip een belemmering voor de implementatie. Dus als je van plan bent wat te leren van je trip dan kan je het beter niet doen.

mitchieee

Wijs gebruiker
Persoonlijk raad ik blowen bij trippen echt af; een les die ik zelf pas na 10 jaar trippen heb geleerd.

Van blowen tijdens de trip raak je veel meer verward en in jezelf gekeerd. Lichamelijk merk je verder het verschil niet, en je hebt ook niet zo door dat de wiet je eigenlijk best wel naar beneden trekt in de trip. Maar als je niet blowt dan blijf je veel helderder, opgewerkt, en heb je dus ook meer veerkracht voor dingen die even minder soepelen verlopen.

Als het tripmiddel begint uit te werken kan het wel heel lekker zijn om te blowen. Dan merk je er ook niet zo heel veel meer van. Als je blowt bij psychedelica, doe het dus pas in de comedown.
Wel is blowen in de nafase van je trip een belemmering voor de implementatie. Dus als je van plan bent wat te leren van je trip dan kan je het beter niet doen.
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen persoonlijk vind ik het zeker wat hebben, en zeker in de piek

Bovenaan