Hedonistica
Newbie
Hey people,
Ik heb een vraagje ivm paranoïde gevoelens na weed-gebruik. Ik ben begonnen met weed te roken op mijn 14. Nooit echt veel gedaan (ook nooit iets anders, behalve hash dan), paar keer op de week meeroken. Dan gestopt op mijn 18 ofzo, en terug begonnen op mijn 20. Ik ben ondertussen 24 en heb al effe geleden een vreselijk iets meegemaakt.
Ik ben nooit slecht gegaan ofzo, meestal heel leuk
, wel es gehad dat ik effe mijn verbinding met de wereld kwijt was, dat ik wat hartkloppingen had, of griezelige foto's in mijn hoofd, niet kon stoppen met denken enzo... maar nooit echt zoals deze keer. 5 minuutjes na het roken van een halve joint was ik moe, ben in mijn bed gaan liggen. Ik lag op mijn rug en kreeg het gevoel dat ik elke seconde dieper wegzakte (in mijn bed, de vloer, whatever). De gedachte 'je blijft hier voor eeuwig in hangen' geraakte niet uit mijn brein en herhaalde zich wel 2000 keer. De dingen die ik toen heb gekregen wil ik nooit meer meemaken: een korte opsomming:
o hartkloppingen, ni normaal. kijken en echt zien dat de huid over je hart naar voor komt
o mijn kleren op mijn bureaustoel waren gigantische spinnen
o warm en koud krijgen, tintelingen, jeuk (en dit ook zelf opwekken: denken van 'gek dat je brein er voor kan zorgen dat je zelfs pijn kan hebben' ---> en dit dan ook krijgen natuurlijk)
o mijn muggennet trilde helemaal, vooral in mijn ooghoeken. Als ik er dan naar keek stopte het, maar begon het in een andere ooghoek.
o TV opgezet. Het gevoel dat ik helderziend was. Mijn reactie op het nieuws: 'ik kan in de toekomst kijken!!'. Mijn mind die vettige tricks on me speelde: tv kijken om het te laten overgaan, en mijn brein dat zei: je gaat vanaf nu alleen nog monsters zien (natuurlijk de reactie op het feit dat er al een monsterfilm bezig was op dat moment, maar dat had ik natuurlijk niet door).
o stemmen in mijn hoefd die vloekten en namen noemden van personen die ik haatte, maar niet eens ken
o Vooral het idee dat ik voor de rest van mijn leven in deze badtrip zou moeten spenderen, het gevoel gek te worden en het nog zélf te beseffen.
De weken erna af en toe nog korte opflakkeringen van deze gevoelens gehad (niet meer de hallucinaties), en nu bijna een jaar geleden soms nog. Ik heb die nacht angsten leren kennen die je in normale toestand nooit kan hebben, maar ik ken ze nu en af en toe komen ze terug.
Sindsdien NOOIT meer gerookt!
Mijn vraag: zijn er mensen die dit herkennen?
Laatst stelde een vriendin voor om eens coke te gebruiken, maar ik heb schrik dat dit hetzelfde effect zal hebben... en dit wel ik écht niet meer meemaken!
Suggesties?[/list]
Ik heb een vraagje ivm paranoïde gevoelens na weed-gebruik. Ik ben begonnen met weed te roken op mijn 14. Nooit echt veel gedaan (ook nooit iets anders, behalve hash dan), paar keer op de week meeroken. Dan gestopt op mijn 18 ofzo, en terug begonnen op mijn 20. Ik ben ondertussen 24 en heb al effe geleden een vreselijk iets meegemaakt.
Ik ben nooit slecht gegaan ofzo, meestal heel leuk
, wel es gehad dat ik effe mijn verbinding met de wereld kwijt was, dat ik wat hartkloppingen had, of griezelige foto's in mijn hoofd, niet kon stoppen met denken enzo... maar nooit echt zoals deze keer. 5 minuutjes na het roken van een halve joint was ik moe, ben in mijn bed gaan liggen. Ik lag op mijn rug en kreeg het gevoel dat ik elke seconde dieper wegzakte (in mijn bed, de vloer, whatever). De gedachte 'je blijft hier voor eeuwig in hangen' geraakte niet uit mijn brein en herhaalde zich wel 2000 keer. De dingen die ik toen heb gekregen wil ik nooit meer meemaken: een korte opsomming:o hartkloppingen, ni normaal. kijken en echt zien dat de huid over je hart naar voor komt
o mijn kleren op mijn bureaustoel waren gigantische spinnen
o warm en koud krijgen, tintelingen, jeuk (en dit ook zelf opwekken: denken van 'gek dat je brein er voor kan zorgen dat je zelfs pijn kan hebben' ---> en dit dan ook krijgen natuurlijk)
o mijn muggennet trilde helemaal, vooral in mijn ooghoeken. Als ik er dan naar keek stopte het, maar begon het in een andere ooghoek.
o TV opgezet. Het gevoel dat ik helderziend was. Mijn reactie op het nieuws: 'ik kan in de toekomst kijken!!'. Mijn mind die vettige tricks on me speelde: tv kijken om het te laten overgaan, en mijn brein dat zei: je gaat vanaf nu alleen nog monsters zien (natuurlijk de reactie op het feit dat er al een monsterfilm bezig was op dat moment, maar dat had ik natuurlijk niet door).
o stemmen in mijn hoefd die vloekten en namen noemden van personen die ik haatte, maar niet eens ken
o Vooral het idee dat ik voor de rest van mijn leven in deze badtrip zou moeten spenderen, het gevoel gek te worden en het nog zélf te beseffen.
De weken erna af en toe nog korte opflakkeringen van deze gevoelens gehad (niet meer de hallucinaties), en nu bijna een jaar geleden soms nog. Ik heb die nacht angsten leren kennen die je in normale toestand nooit kan hebben, maar ik ken ze nu en af en toe komen ze terug.
Sindsdien NOOIT meer gerookt!
Mijn vraag: zijn er mensen die dit herkennen?
Laatst stelde een vriendin voor om eens coke te gebruiken, maar ik heb schrik dat dit hetzelfde effect zal hebben... en dit wel ik écht niet meer meemaken!