voorbereiding eerste binnenkweek

milfhunter

Experimenterende gebruiker
Hoi

Ik heb al enkele jaren ervaring met buitenkweek en nu dacht ik eraan om eens op zolder te kweken. Na me een beetje ingelezen te hebben, heb ik volgend plan in gedachten (mijn plan is om het lowbudget te houden en 3 planten te kweken):

licht: groeien met tl-lamp, bloeien met hps-lamp
ventilatie: 1 of 2 pc-ventilatortjes

Ben ik iets vitaals vergeten?

Dan nog enkele vraagjes:
welke hps-lamp neem ik voor 3 planten? (250W, 400W of zelfs 600W?)
moet ik verwarming voorzien of zullen de hps-lampen al voor verwarming zorgen?
Ik weet dat je stekken meteen in bloei kan zetten, maar wat met wiet uit zaadjes, hoe lang moet die groeien?
gaat dit rendabel zijn?

Alvast bedankt!

alcoholist

Wijs gebruiker
dit wil ik precies ook zo doen!

ik ben een ammateur op dit gebied dus hier nog wat andere vraagjes..

die ventilatie,ik heb oude pc's ,als ik daar die ventilatoren uithaal,hoe laat ik ze dan werken?hoe moeten ze staan,en hoelang per dag?

en hoelang moeten de lampen aanstaan per dag?

en binnenplanten moeten ook voeding hebben tog? 1keer in de 1/2 weken.?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ten eerste zal ik iets uitleggen over binnenkweek, je moet niet per plant rekenen maar per m2. Je hangt per m2 1 hps lamp. In jou geval 1 dus. Je kunt een m2 vol krijgen met 4 planten, maar dit is moeilijk en niet aan te raden voor de beginner. Je kunt het beste 20 tot 30 planten op die zelfde m2 zetten. Ook met 1 plant is het illegaal wat je doet dus maak je geen zorgen over 3 of 30 planten.

milfhunter zei:
licht: groeien met tl-lamp, bloeien met hps-lamp
ventilatie: 1 of 2 pc-ventilatortjes

Ben ik iets vitaals vergeten?
Hoe ga je ze water geven?
Op welk medium wil je kweken?

Je vergeet de afzuiging plus koolstof filter.

Ten alle tijden moet je zorgen dat je geen licht, geen lucht, geen water en geen geluid lekt uit je kweek ruimte.

milfhunter zei:
Dan nog enkele vraagjes:
welke hps-lamp neem ik voor 3 planten? (250W, 400W of zelfs 600W?)
moet ik verwarming voorzien of zullen de hps-lampen al voor verwarming zorgen?
Ik weet dat je stekken meteen in bloei kan zetten, maar wat met wiet uit zaadjes, hoe lang moet die groeien?
gaat dit rendabel zijn?

Alvast bedankt!

Die 3 planten moet je nog een keer goed over nadenken, dit is moeilijk om rendabel binnen te kweken.

Voor 1 m2 kun je het best 400 of 600 W HPS lamp nemen, zelf heb ik de Son-T agro plus van philips, een 600W.

Aangezien je de lampen maar 12 uur per dag aan hebt moet je zorgen dat de andere 12 uur er ook een warmte bron is. Vooral nu in de winter, in de zomer moet je een enorm goeie afzuiger hebben anders word het veel te heet. Een zolder is de minst geschikte plek om binnen te kweken.

Stekken moet je meestal eerst 3 dagen lang 24 uur per dag licht geven. Dit zodat ze nog even flink de groei in schieten en goed wortelen, dat is van levens belang voor je stekken. Wiet uit zaad is een ander verhaal, voor de binnen kweek duurt dit veel te lang en is niet rendabel.

alcoholist zei:
dit wil ik precies ook zo doen!

ik ben een ammateur op dit gebied dus hier nog wat andere vraagjes..

Lees je even goed in op wietforum.nl, ik heb maanden research gedaan voordat ik wist hoe en wat.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Alleen het peertje rond de 30, samen met armatuur, vsa, en ophanging kom je gauw tussen de 60 a 80 uit. Wil je het prof wel 100. Growshop moet je zijn, maar niet pinnen, altijd cash. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Alleen het peertje rond de 30, samen met armatuur, vsa, en ophanging kom je gauw tussen de 60 a 80 uit. Wil je het prof wel 100. Growshop moet je zijn, maar niet pinnen, altijd cash. :wink:

Als je anoniem wilt blijven met je aankopen, zou ik voorzichtig omspringen met het vermelden welke apparatuur je zelf bezit :wink:

Verder goed advies!

Afgezien van het feit dat 3 of 30 plantjes niet uitmaakt.
Uit mijn ervaring/omgeving/nieuwsberichten merk ik dat er bij ong. 10 plantjes meestal behalve in beslag name met evt. boete of kleine werkstraf verder niet heel veel gedaan word ( mits je geen resten van vorige oogsten nalaat!). Boven de ongeveer 10 plantjes gaan ze je veel meer als professional zien..

Succes met je kweek!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik kweek niet hier in huis, ik woon antikraak dus dat kan niet. Verder lul ik toch uit mijn nek en is hier niks te vinden. Niks aan het handje.

Verder, ja ik weet niet hoe streng ze per plant rekenen. Ik dacht dat het meestal ging om de grammen wiet. Vaak word er ook maar een schatting gedaan van het aantal. Maar je kunt ook met 4 planten een m2 vol krijgen, mooi net weven, vroeg toppen en buigen die takken. Maar dan pakken ze je op het aantal grammen wiet. Dus je doet sowieso iets illegaals. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Ik kweek niet hier in huis, ik woon antikraak dus dat kan niet. Verder lul ik toch uit mijn nek en is hier niks te vinden. Niks aan het handje.

Verder, ja ik weet niet hoe streng ze per plant rekenen. Ik dacht dat het meestal ging om de grammen wiet. Vaak word er ook maar een schatting gedaan van het aantal. Maar je kunt ook met 4 planten een m2 vol krijgen, mooi net weven, vroeg toppen en buigen die takken. Maar dan pakken ze je op het aantal grammen wiet. Dus je doet sowieso iets illegaals. :wink:

Das waar, maar de gevolgen zijn niet allemaal gelijk.

Wie een fiets jat krijgt ook minder dan wie een auto steelt.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat is waar, maar er werd in de begin post ook gevraagd of het rendabel is. Wel als je die m2 vol krijgt. Anders niet tot nauwelijks. En met 4 planten is dat te doen, maar wel voor de pro en niet voor de beginner. Dus dat word al gauw 15 tot 20 op een m2.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Dat is waar, maar er werd in de begin post ook gevraagd of het rendabel is. Wel als je die m2 vol krijgt. Anders niet tot nauwelijks. En met 4 planten is dat te doen, maar wel voor de pro en niet voor de beginner. Dus dat word al gauw 15 tot 20 op een m2.

Jup TS heeft volgens mij helemaal niets vermeld over evt. gevolgen/illegaliteit :P

Bovenaan