Verschillen Hallucineren

J0rrit

Badass junkie
Je kunt hallucineren van bepaalde drugs, dat is zo, maar ik merk dat er veel verschil kan zitten in hallucinaties, en dan bedoel ik op de manier waarop je hallucineert, niet hetgeen je hallucineert.

Bijvoorbeeld je kunt dingen zien bewegen,vervormen of verkleuren, meer paddo-hallucinaties.

Ook kun je dingen zien die er niet zijn, maar dit kan in een flits of echt iets zien dat er niet is. Tevens kan het zo zijn dat als je dichterbij komt het eigenlijk iets anders is, maar het kan ook gewoon verdwijnen ( hetgeen toch een "echtere" hallucinatie is ).

Wat ik zelf ook een keer heb gehad is dat ik in bed lag met me ogen open, en op een gegeven moment gewoon dacht dat ik in de stad liep met een paar vrienden, gewoon aan t praten en zo. Ik zag dit echt voor me en ik dacht echt dat ik daar was, en op een gegeven moment kwam ik tot besef dat ik gewoon in bed lag.

---> maar is dit dan wel echt een hallucinatie? want ik droomde in feite gewoon weg in mijn gedachten. Ik dacht gewoon heel ergens anders te zijn, maar het was niet zo dat ik gewoon rondliep en iets heel anders om me heen zag ( want ik lag in bed ).

Mijn vraag is dus kan het ook zo zijn dat je "echter" hallucineert en gewoon echt rondloopt ( en niet denkt dat je loopt ), en dan gewoon iets heel andrs om je heen ziet dan waar je eigenlijk bent, dus dat je niet wegdroomt, want dat is niet"echt" hallucineren ofwel?

J0rrit

Badass junkie
uhm k glf een stuk of 4 pillen dus mdma, en k hoor ook van andere mensen dat ze zoiets gelijkends hebben gehad, maar dat is niet "echt" hallucineren in mijn ogen.

magik

Experimenterende gebruiker
Een keer toen ik 3 pillen op had begon ik een joint te rollen, maar toen ik de joint wou dichtlekken, leek het vloeitje ineens vloeibaar te worden en het begon te druppen, voor de rest heb ik nog geen hallucinaties gehad van xtc.

Florian01

Belezen gebruiker
Ik heb een keer gehad bij een tuin van een vriend dat daar rondomheen allenmaal prikkeldraat zat, zo nog half opgerold als je snapt wat ik bedoel.
ik wist dat het er niet was, ik kon er ok gewoon heen lopen als ik het aan wou raken ging mijn hand er gewoon doorheen, erg wierd..

Dags

Bewuste gebruiker
Kheb 1 keer van xtc gehallucineerd. Dit was voor mij veel echter dan hallucineren van paddo's. Met die xtc zag ik gewoon echt dingen die er niet waren. En ik had niet door dat ik hallucineerde van de xtc tot uiteraard het beseffen na ongeveer 10-20 seconden.

Psilo

Bewuste gebruiker
Van LSD veel hallucinaties gehad maar de meest opvallende waren de platenspeler die niet in het stopcontact zat. Deze draaide echt....niet in een ooghoek. Niet met veel fantasie. Niet als je er goed op focusde....

Hij bleef draaien. Ik heb nog nooit zo'n werkelijke illusie gezien.....

Terwijl het water in de wasbak stroomde......met de kraan uit.

Ik vond het allemaal niet te vergelijken met alle andere shit die ik wel eens geprobeerd heb. Ik wist gelukkig dat het allemaal niet zo was..... maar niets hielp om het beeld te laten verdwijnen. Zeer visueel.....
Lijkt mij het voorbeeld van een echte visuele hallucinatie.....

Psilo

Bewuste gebruiker
Dags zei:
Kheb 1 keer van xtc gehallucineerd. Dit was voor mij veel echter dan hallucineren van paddo's. Met die xtc zag ik gewoon echt dingen die er niet waren. En ik had niet door dat ik hallucineerde van de xtc tot uiteraard het beseffen na ongeveer 10-20 seconden.

Waren dat niet gedachten? Zo ervaar ik in ieder geval de hallucinaties van XTC. Alsof je in een droom-gedachtenwereldje zit.....
Als ik die hallucinatie kreegvoelde ik me altijd wat wazig. Dus niet helder en alert zoals met LSD.......

J0rrit

Badass junkie
denk wel gedachten ja, maar je kunt ook echt hallucineren. Sowieso vind ik zoals al eerder gezegd xtc hallucinaties echter dan die van paddos, want bij xtc zie je echt dingen die er niet zijn.

Ook omdat bij paddos sowieso alles al heel anders eruit ziet, lijkt het wat anders. Op mdma als je hard gaat dan zien dingen er ook anders uit en kun je ook in je eigen wereldje zitten, maar wat minder erg en dan komen de hallucinaties ook echter over.

Maar als je in gedachten ergens anders zit en echt denkt dat je er zit is dat hallucineren te noemen?

TimeKiller

Bewuste gebruiker
als je "weet" dat het een hallucinatie is noemen ze het in de psychiatrie een pseudo-hallucinatie(oftwel geen echte hallucinatie), een hallucinatie is "echt" als je erzelf in gelooft dat het er ook daadwerkelijk is, bijvoorbeeld schizofrenen geloven echt in hun wanen en hallucinaties op het moment dat ze er zijn.

Met datura/doornappel had ik echte hallucinaties, ik zag ze als de realiteit en geloofde alles wat ik zag etc, oftwel zwaar de weg kwijt. :P

Mac...

Badass junkie
Ken het wat je omschrijft, heb dat ook vaker gehad, zelfs in de disco dat ik lekker lig te chillen en ineens ben ik op het werk. Ik zeg zelfs hardop iets tegen mijn collega van: he rogier, pak mijn hamer s uit de kruiwagen. Kijkt me broer me raar aan en zegt: Rogier??? Nja toen werd ik wel wakker dus. Mja vind dit niet zozeer een hallucinatie, aangezien je idd gewoon aan het dromen bent, maar vind het weldegelijk iets trippends.

Psilo

Bewuste gebruiker
TimeKiller zei:
als je "weet" dat het een hallucinatie is noemen ze het in de psychiatrie een pseudo-hallucinatie(oftwel geen echte hallucinatie), een hallucinatie is "echt" als je erzelf in gelooft dat het er ook daadwerkelijk is, bijvoorbeeld schizofrenen geloven echt in hun wanen en hallucinaties op het moment dat ze er zijn.

Met datura/doornappel had ik echte hallucinaties, ik zag ze als de realiteit en geloofde alles wat ik zag etc, oftwel zwaar de weg kwijt. :P

Pseudo-hallucinatie, dat is waar.
Maar ik ben wel benieuwd wat je dan allemaal zag met doornappel....

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Psilo zei:
TimeKiller zei:

Datura is de heftigste drug die ik ooit gehad heb, naar mijn ervaring heftiger dan lsd, je krijgt er een soort delerium van( er zitten ook giftige stoffen in, o.a. atropine) begint met droge keel, hoge koorts en je word steeds waziger en daarna treden de hallucinaties in, kan niet heel veel meer herrineren, is aantal jaartjes terug, maargoed wat ik weet is dat ik in de trip in n cafe terecht kwam en sprak daar met mensen die vroeger bij me op school hadden gezeten, ook rookte ik steeds peuken, terwijl ik die nieteens had op dat moment kwam ik later achter (deze peuk hallucinatie schijnt bij meerdere mensen voor te komen heb ik gelezen op erowid.com) tijdens de trip kom je steeds in andere dimensies en daar zie je daar raarste dingen, ook duurde de trip ongeveer 2 dagen, waarna je nog n week ofzo moeite hebt om dingen te lezen omdat je vision zo f*cked up is.... nja veel ben ik vergeten maar op www.erowid.org staan paar mooie beschrijvingen van datura trips waarin ik veel herken. :P :grin:

J0rrit

Badass junkie
TimeKiller zei:
Psilo zei:
TimeKiller zei:

Datura is de heftigste drug die ik ooit gehad heb, naar mijn ervaring heftiger dan lsd, je krijgt er een soort delerium van( er zitten ook giftige stoffen in, o.a. atropine) begint met droge keel, hoge koorts en je word steeds waziger en daarna treden de hallucinaties in, kan niet heel veel meer herrineren, is aantal jaartjes terug, maargoed wat ik weet is dat ik in de trip in n cafe terecht kwam en sprak daar met mensen die vroeger bij me op school hadden gezeten, ook rookte ik steeds peuken, terwijl ik die nieteens had op dat moment kwam ik later achter (deze peuk hallucinatie schijnt bij meerdere mensen voor te komen heb ik gelezen op erowid.com) tijdens de trip kom je steeds in andere dimensies en daar zie je daar raarste dingen, ook duurde de trip ongeveer 2 dagen, waarna je nog n week ofzo moeite hebt om dingen te lezen omdat je vision zo f*cked up is.... nja veel ben ik vergeten maar op www.erowid.org staan paar mooie beschrijvingen van datura trips waarin ik veel herken. :P :grin:

maar dat is dan toch ongeveer hetzelfde? wat was je aan t doen toen je dacht dat je peuken rookte en in een cafe was? in bed aan t liggen of gewoon rond aan t lopen? wat hij zegt is hetzelfde als ik beschrijf, en dat is gewoon denken dat je ergens anders bent.

Echt hallucineren is toch gewoon dat je rondloopt en vanalles anders om je heen ziet.

Jadi

Bewuste gebruiker
ik heb na een spacecake hevige hallucinaties gehad :confused:
eerst heel lacherig effect, maar toen ik op mijn bed lach had ik het gevoel of ik een bodemloze put viel, en zag grafstenen en bordjes enzo... heb toen alles uitgekotst, het was maar eenmalig en zeer eng, daarna nooit meer gehad.

c&m

Belezen gebruiker
ik heb het met orinal69 gehad .wel lol hoor

je praat tegen een bekende die er hellemaal niet is ??? vaag
je ziet je eigenman met die looney toones ogen die groot en klein worden
hele verhalen joh .......

Toen ik voor de eerste keer een tikkel ging doen(uit de voorraad van me ma, thnx mom!) samen met m'n toenmalige vriendin(ik was bijna 16 zij net 17) heb ik de meest realistische xtc halucinaties gehad ooit, zo zagen we allebei op het zelfde moment ineens een zonnebril op elkaars gezicht die er toch echt niet was :sunglasses: en toen ik even later voor de spiegel stond in m'n boxershort spande ik me spieren aan en had ik ineens een paar seconden lang een fokking groot H-man bodybuilder lichaam! hehe was best cool want ik ben nou niet echt een gespierde adonis ofzo... Er groeide ook ineens een plantje ergens uit een tas (die ik zag groeien!) en het truitje van me ex had ineens een streepjes patroon terwijl die eigenlijk gewoon wit was... Al met al best een vage maar wel heel erg leuke ervaring. Heb nu nog steeds wel eens halucinaties bij xtc en die shit dat het lijkt alsof je met je maten aan het lullen bent terwijl je alleen in je bed ligt heb ik ook al vaak gehad maar nog nooit zoiets al m'n eerste keer. kut is dat he, de eerste keer blijft vaak onovertroffen...

En oja, de combo van iets meer als de helft van een bakkie verse thaise paddo's en half uurtje later halve smiley(redelijk goeie pil) en kwartiertje later weer een halve geeft ook leuke halucinaties!

Zo leek m'n aansteker ineens van kristal en als ik me ogen dicht deed had de meest strakke en duidelijke paddo halucinaties ooit!

DOORNAPPEL JA ?
VET
Dat gebruikte ik in de jaren 90 en het is best een link goedje
maar dat valt mee als je dat rustig opbouwt
maar zoals darkscope dat zegt BTW hallucineren kun je op veel mannieren idd
Ik gebruikte doornappel en zag in mijn gedachten ontelbare beelden die je nog niet eens bij kunt houden :openmouth:
maar ik zag ook veel dingen die op je netvlies afspelen met veel mooie kleuren. :stoned:
maar ook de echte hallucinaties bijv.
Toen ik in die roes een wesp had vergast met marihuanarook deed ik het glas opzij om de wesp te bekijken toen er plotseling wolken omheen draaiden en verdwenen als waren het druppels die langs omheen deze wesp in het hout verdwenen.
erg raar
Ook dat er soms in een flits draaikolken op het vloerkleed verschenen.
of een onwwersbui die zich ineens heel snel afspeelt aan het plafond.
en dus ook het bekende peuk verschijnsel dat het lijkt alsof je rookt terwijl je niet rookt of een xtc inneemt terwijl in het echt dus niet haha.
ik heb dat datura goedje herhaaldelijk gebruikt omdat het mij goed bekwam elke keer
soms tripte ik wel 3 dagen door
maar..... het enigste nadeel vormt het stof atropine dat slik problemen veroorzaakt.of je keel vernauwd zodat je moeilijker ademt
maar dan had ik iets te veel op en lag half in coma.
ik kwam er wel welliswaar weer boven op maar het is soms afzien als er teveel in je lichaam zit. :flushed:

PAS DUS GOED OP WAT JULLIE ERMEE DOEN !

OVERDAAT SCHAADT
:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

teebo

Bewuste gebruiker
ja dat lukt, het kan in dromen, het kan op doornappel, methadon(?), op mda, en door te mediteren ook denk ik. quantumfysica :stoned:

Doerak

Bewuste gebruiker
Met DMT kun je in een totaal andere wereld geraken. Je bent dan echt ergens anders en je vergeet als het ware waar je echt bent. Ook kun je met dezelfde drug nog wel weten dat je in bijv. een kamer zit, maar deze is dan zo erg veranderd dat je toch gaat twijfelen... De kamer heeft nog steeds structuur, maar er is bijv. een psychedelisch patroon op te zien. Dat noem ik wel hallucineren. Zelfde kan bereikt worden met o.a. Salvia Divinorum en LSD.

Met paddenstoelen kun je je voelen alsof je ergens anders bent, terwijl je weet dat je daar niet bent. Dat is geen hallucineren. Eigenlijk boeit het ook niet hoe je het noemt. Veel mensen noemen het toch hallucineren en dat vindt ik ook prima... Zelfde kun je hebben van LSA zaden.

Ik noem iets hallucineren als ik iets zie wat er echt niet is. Dit moeten wel open-eye visuals zijn.

Jaimie

Belezen gebruiker
Van de drie keer die ik al getript heb was het drie keer andere soort hallicinatie

Eerste keer(met columbiaanse):m'n zicht was ''blurry'' en kleuren smolten in elkaar

Tweede keer(ook columbiaanse): Ik zag in de grond de wortels van de boom leven,ik zag de grond lichtjes op en neer gaan op een hartritme,ook zag ik precies lichtjes een zaadje groeien

Derde keer(hawaiaanse):in hout planken(we zaten op een soort penton) zal ik al die zwarte spikkelstjes door elkaar bewegen(het hout leefde precies of er zaten precies wormen in)

edit:openmouth:ok is vuur zo fascinerend wanneer ik paddo's op heb,hebben jullie dat ook ? :grin: maarja,ik heb dan soms ook pyromane neigingen

Jaimie zei:
Van de drie keer die ik al getript heb was het drie keer andere soort hallicinatie

Eerste keer(met columbiaanse):m'n zicht was ''blurry'' en kleuren smolten in elkaar

Tweede keer(ook columbiaanse): Ik zag in de grond de wortels van de boom leven,ik zag de grond lichtjes op en neer gaan op een hartritme,ook zag ik precies lichtjes een zaadje groeien

Derde keer(hawaiaanse):in hout planken(we zaten op een soort penton) zal ik al die zwarte spikkelstjes door elkaar bewegen(het hout leefde precies of er zaten precies wormen in)

edit:openmouth:ok is vuur zo fascinerend wanneer ik paddo's op heb,hebben jullie dat ook ? :grin: maarja,ik heb dan soms ook pyromane neigingen
wat ik denk is ::: de dingen die je ziet enzo op trips is eigentlijk hetgeen wat je denkt van evt. een vervolg van een logische reactie.
Je denkt::: Goh wat een klein plantje dat heeft nog een heel leven voor zich dus in je gedachten zie je het groeien en bloeien maar in trips gebeurt het dus daadwerkelijk in je belevings wereld. :stoned:

azgaza

Badass junkie
Bij dezelfde drug is het hallucinatie type wel inidergeval hetzelfde, paddo's zijn bijvoorbeeld heel kermerkend 'schokkerig' bewegend, met hele abstracte patronen waar je niets in ziet en vrij zachte kleuren, terwijl LSD heel.. alles beweegt wat vloeiender, en de patronen zijn detailvol, ingewikkeld en heel diep. Het lijkt ook veel echter, het verschil is wel interessant.

azgaza zei:
Bij dezelfde drug is het hallucinatie type wel inidergeval hetzelfde, paddo's zijn bijvoorbeeld heel kermerkend 'schokkerig' bewegend, met hele abstracte patronen waar je niets in ziet en vrij zachte kleuren, terwijl LSD heel.. alles beweegt wat vloeiender, en de patronen zijn detailvol, ingewikkeld en heel diep. Het lijkt ook veel echter, het verschil is wel interessant.
IDD Ik genoot ook wel van abstrakte vormen zoals die op beziers lijken en veel meer .
Ik heb LSD , PADDO's , XTC , AMPHETAMINE , THC OLIE , PERFATINE , TRIPSPEED , COKE , BLAUWE WINDE , AKKERWINDE , BRUGMANSIA , DATURA allemaal geprobeerd maar het allerzuiverste is wel LSD het hoeft niet allemaal even heftig te zijn zoals DATURA om te genieten van leuke effecten.
trouwens die effecten lijken soms verdacht veel op de visuals van winnamp milkdrop maar dan veel echter.

Groetjessss

Jeller

Badass junkie
paddo's vind ik een stuk minder visueel dan LSD gewoon.. ze zijn ook subtieler, terwijl bij lsd gewoon alles beweegt aan één stuk door..

zo erg dat je het op den duur allemaal logisch en vanzelfsprekend vind dat je er niet meer op let

xcrement

Belezen gebruiker
ProjectXX09 zei:
azgaza zei:
IDD Ik genoot ook wel van abstrakte vormen zoals die op beziers lijken en veel meer .
Ik heb LSD , PADDO's , XTC , AMPHETAMINE , THC OLIE , PERFATINE , TRIPSPEED , COKE , BLAUWE WINDE , AKKERWINDE , BRUGMANSIA , DATURA allemaal geprobeerd maar het allerzuiverste is wel LSD het hoeft niet allemaal even heftig te zijn zoals DATURA om te genieten van leuke effecten.
trouwens die effecten lijken soms verdacht veel op de visuals van winnamp milkdrop maar dan veel echter.

Groetjessss
wat zou "tripspeed" voor moeten stellen?
en perfatine is perfEtine, en is gewoon methamfetamine.

xcrement zei:
ProjectXX09 zei:
azgaza zei:

Groetjessss
wat zou "tripspeed" voor moeten stellen?
en perfatine is perfEtine, en is gewoon methamfetamine.
Tja sommige zeggen tripspeed de andere zegt appeltjes spped en ga zomaar door.
PerfEtine is idd gewoon methamfetamine.
Het is in princiepe rommel van het meer qualiteits drug Amphetamine
Het ging helemaal fout ineens met mij. hartritme stoornissen en zo.
Ik ben blij dat ik nog leef
Anders zat ik hier niet meer was bijna de pijp uit
PHEW !!
Nooit meer Harddrugs.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Psycho_Chrono zei:
ik hallucineer de realiteit! :angry:

Herkenbaar :openmouth: De vorige keer zei ik de hele tijd (onder LSD) de realiteit is de vaagste hallucinatie. Ik denk echt dat God, of iemand anders allemaal dimensies naast elkaar heeft gerschapen, waar je ook in kan komen als je tript, maar dat de vorm waarvoor hij uiteindelijk heeft gekozen de wereld is zoals we die nu kennen. En serieus, hij heeft echt gekozen voor de meest vage dimensie!! :openmouth: Ik moet er alleen nog even achter zien te komen waarom, maar dat komt de volgende keer vast wel! Laat het jullie weten :mrgreen:

Bovenaan