Transgenders

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Na het vertrek van Pak Suiker is er een discussie ontstaan over transgenders in het meeting topic. Dit is een van de laatste reacties.

plantenbak zei:
Rabbithole zei:
Ik ben het wel met je eens dat een transseksueel niet hetzelfde is als een vrouw. Dus in die zin heb je zeker gelijk ja, er is zeker een onderscheid. Maar ze is niet de eerste, en als geslachtsverandering haar gelukkig maakt moet ze dat zeker doen. Alhoewel dat haar inderdaad niet exact hetzelfde maakt als iemand die geboren is als vrouw.
Ik heb nergens gezegd dat ik geslachtsverandering afkeur.
Maar 1 ; dit heeft hij nog niet gehad (toch ? ) en 2 ; al heeft hij dit gehad dan kan je nog niet ontkennen dat je als man geboren bent en kunstmatig een "soort van vrouw" bent geworden.
En niet doen of je altijd al een vrouw bent geweest, want dan kom je weer bij me andere reply uit :
-
Want als je de waarheid niet kan accepteren en je eigen leugens gaat leven, zul je hier vaak tegenaan lopen... en hard ook.

Kijk maar naar die trip die Drientje als voorbeeld gaf, Je kan het nog zo ver weg stoppen als je wilt maar het komt een keer naar boven. Hij had zich ook echt van kant kunnen maken.

ik ga er nu wel ff van uit dat het allemaal waar is dat hij heeft gezegd en niet een of andere aandachtspoging was :wink:

edit;
nogmaals, ik sta vrij neutraal tegenover zo'n sexchange, als iemand zich er gelukkig door kan voelen vind ik het best maar blijf wel bewust dat je een zo'n operatie heb gehad.

Wat is jou mening over transgenders en alles daar omheen? Vind je het normaal, of een fase? Ziek in hun hoofd of heb snap je het en ken je iemand die hetzelfde heeft? Jammer van het vertrek van Pak Suiker, het heeft het verkeerd aangepakt maar ik denk wel dat hier een intreressante discussie uit kan vloeien.

Gemini

Badass junkie
Haha, ik heb net m'n reactie geplaatst in het Meeting topic. Ik druk op 'toon nieuwe berichten', en hier is het topic wat ik net voorstelde. :)

Drientje

DF-koning
Hehe, zoals plantenbak al eerder aangaf, ik heb totaal niets tegen trans mensen maar laat ze aub niet vergeten dat ze jongen/meisje zijn zolang ze nog niet geopereerd zijn. Dat is de fout die Pak Suiker maakte, als iemand haar een 'hij' noemde nam ze dat zo hoog op. Accepteer gewoon dat er nou eenmaal mensen zijn die jou zien zoals je bent, niet zoals je wil zijn.

Verder denk ik dat Pak Suiker therapie nodig heeft. Ergens zit er iets niet goed in het koppie.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Uit hersenonderzoeken blijkt dat er in de hersenen, in de hypothalamus, een gedeelte is dat seksebepalend is. Bij transseksuelen is dit gedeelte precies tegenovergesteld aan het biologische geslacht dat ontwikkeld is.
De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving.
Suiker zit momenteel nog in het proces van de diagnose. Ze heeft de eerste reeks onderzoeken nu achter de rug en als ze de tweede reeks ook doorkomt, dan kan worden gestart met de hormoonbehandeling.

Ik ken zelf ook vier "ex-mannen". Deze zijn allemaal al lang hoog en breed volwassen en de 40 gepasseerd. Twee hebben een totale geslachtsverandering ondergaan, de andere twee (nog) niet. Toch zijn het alle vier in mijn ogen toch echt vrouwen, alleen verpakt in een iets ander jasje. Hoewel bij sommigen de operatie echt goed uitpakt, je kunt toch altijd nog de mannelijke trekken er wel in terugzien. Dat maakt voor mij niks uit, ik vind iemands inside sowieso toch het allerbelangrijkst. Dat vertelt namelijk pas echt wie en wat iemand is! Dat Suiker een mannelijk lichaam heeft, wil dus niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een man IS!

Wacky

Badass junkie
Ik vind niet dat het normaal is, maar mensen zijn nou een keer niet normaal, en we hebben allemaal andere eigenaardigheden. Sommige wat meer afwijkend van de norm of opvallend dan andere, maar dat maakt niet uit. Deze eigenaardigheid is niet gevaarlijk voor de samenlevening, dus Ik gun transsexuelen hun eigenaardigheid zonder problemen. (Of de behandelingen door het ziekenfonds betaald zouden moeten worden is natuurlijk weer een heel ander onderwerp waar ik nog geen mening over heb)

Je moet een beetje openminded proberen te zijn naar elkaar. Ik heb ook een transsexueel ontmoet via dit forum. Als ze het niet verteld had, had ik het niet gezien. Toen ze vertelde transsexueel te zijn merkte ik eerst een fight/flight reactie in mezelf. "Oh shit, hoe kom ik hier vanaf !". Maar direct bedacht ik mezelf dat dit onzin was en ik dat ik openminded moest zijn. Ik ben ermee verder gaan praten, en het was een geweldig persoon. Wat triggerde dan die flight/fight reactie ? Onbegrip misschien, maar ik denk dat dat nog wel mee valt, ik ben niet snel bang van dingen die ik niet begrijp. Deels schaamte, dat ik het niet gezien had en haar eigenlijk zelfs een beetje een lekker ding vond, en daarmee ook gelijk angst, direct denk je aan hoe zou iemand je voor de gek zou kunnen houden. (En dan kom ik dus weer op een punt waar ik nog niet uit ben, zou ik sex/relatie kunnen hebben met een transsexueel waaraan je het niet ziet of merkt, die eigenlijk heeft wat een vrouw heeft, behalve dat je weet dat dit niet altijd zo geweest is. Mijn gevoel zegt nog steeds duidelijk nee, maar mijn verstand probeert nog de zin / onzin daarvan te zoeken.)

Wel is het een groot verschil hoe de transsexueel er zelf mee omgaat. De dame in kwestie waar ik het net over had, was blijkbaar tevreden genoeg met zichzelf om in normale kleding als normale vrouw door het leven te kunnen gaan in plaats van extravagant en provocerend te zijn. (met uitzondering van het weekend soms, maar wie doet er nou niet eens gek in het weekend) Wanneer je wel voor extravagant en provocerent gaat, dan maak je het natuurlijk veel moeilijker voor anderen om nog openminded en begripvol te reageren. Natuurlijk zit daar ook weer een hele psychologische verklaring achter die te maken heeft met het niet geaccepteerd worden of denken te worden, maar het zou transsexuelen (maar eigenlijk ook extravagante homos, of gewoon mensen die hun hele smoel vol tatoos en piercings hebben) waarschijnlijjk goed doen dat zelf in te zien en misschien te proberen zich niet zo provocerend te gedragen. Niet voor anderen, maar voor henzelf.

azgaza

Badass junkie
Ik ken persoonlijk drie 'transgenders' vrij goed, een is een goede vriendin die nog vlak vóór de hormoon behandeling zit; ze zit nu in de fase waar in ze moet proberen als vrouw te leven om voor zichzelf te bevestigen dat de uiteindelijke operatie echt is wat zij wil, en zo te zien is dat wel echt zo. Zij is mentaal gewoon echt een meisje, daar twijfel ik geen moment aan. Haar hele gedrag, houding, manier van denken is gewoon duidelijk vrouwelijk. De psychologen waar bij ze daar nu ook loopt zijn er ook al vrij zeker van dat ze inderdaad waarschijnlijk al vrij snel met hormonen kan beginnen en ik hoop voor haar dat het allemaal gaat lukken; ze is nog jong (pas 1:sunglasses: dus de verandering kan heel mooi gaan lukken. Ik behandel haar gewoon als een vrouw, ik trek er geen twijfels bij en accepteer dat zij een vrouw is die nu helaas nog opgesloten zit in een mannenlichaam; en dat het inderdaad het beste is dat gewoon aan te passen aan wie zij toch echt van binnen is.

Ik zie deze mensen wél gewoon als vrouwen, ze mogen dan xy zijn, hun hersens zijn vrouwelijk en zij identificeren zich zo en ik zal dergelijke mensen gewoon altijd hetzelfde behandelen als een xx geboren vrouw. Dus ondanks dat de biologisch wel anders zijn dan een 'gewone' geboren vrouw zal ik dat onderscheid zelf niet maken.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik geloof best wel dat iemand voor zijn/haar gevoel in het verkeerde lichaam geboren wordt en daarom een ander geslacht wilt zijn. Het lijkt me voor zo'n persoon vervelend om niet 'volwaardig' als een vrouw gezien te worden, maar het is niet anders dan dat veel mensen daar anders tegenaan kijken.

Ik kan een vrouw die als man geboren is ook nooit zien als een 'echte' vrouw. Ik zie ze nou eenmaal als een man met vrouwenkleren en ik zal diegene ook best aanspreken met 'ze/zij' als ze dat wilt maar het blijft voor mij altijd een man.

Gemini

Badass junkie
Ik heb niks tegen transgenders. Ik ken er geeneen persoonlijk en ik weet er ook niet heel veel van en heb daar ook geen behoefte aan, maar ieder heeft het recht om zijn of haar eigen keuzes te maken. Wat je doet met je lichaam moet je allemaal zelf weten.

Het probleem bij Pak Suiker was dat hij het zich allemaal zo aantrok, zich daarbij zo over-emotioneel opstelde, dat ik er moe van werd. Dat hij een vrouw wilt zijn, sure. Moet ie zelf weten, maar z'n karakter en drang om bevestiging kan ik niet zo goed tegen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gemini zei:
Ik heb niks tegen transgenders. Ik ken er geeneen persoonlijk en ik weet er ook niet heel veel van en heb daar ook geen behoefte aan, maar ieder heeft het recht om zijn of haar eigen keuzes te maken. Wat je doet met je lichaam moet je allemaal zelf weten.

Het probleem bij Pak Suiker was dat hij het zich allemaal zo aantrok, zich daarbij zo over-emotioneel opstelde, dat ik er moe van werd. Dat hij een vrouw wilt zijn, sure. Moet ie zelf weten, maar z'n karakter en drang om bevestiging kan ik niet zo goed tegen.

Ik vind dat als je er maar weinig van weet en er ook geen behoefte aan hebt om je er verder in te verdiepen, je dan eigenlijk ook niet zoveel recht van spreken hebt. Ik denk ook niet dat jij je ook maar enigszins kan voorstellen - of in kan leven - in het feit dat jij als vrouwelijk persoon, gevangen zou zitten in een mannenlichaam. Ik denk wel dat jij in dat geval je het ook ontzettend aan zou trekken en zo graag geaccepteerd zou willen worden.

Depressies, sociale fobieen en suicide komen in verhouding nog altijd vrij vaak voor bij transgenders. Dat "over-emotionele" gedrag van suiker, is dus helemaal niet zo vreemd. Jammer dat jij daar moe van wordt, ik vind dat echter juist een over-emotionele reactie. Tenzij je er echt nachten van wakker hebt gelegen, maar dat betwijfel ik eigenlijk.... Je stelt me teleur, ik had van jou wel wat anders verwacht.

Elohtibbar

Badass junkie
Ik ben sinds het verhaal van Drientje een beetje van mening veranderd over Pak Suiker. Ik heb helemaal niks tegen transgenders inderdaad, ik geloof zeker wel dat iemand daar zelf geen invloed op heeft, en echt in het verkeerde lichaam is geboren. Maar het verhaal van Drientje heeft me aan het twijfelen gebracht.

Drientje zei:
Om heel eerlijk te zijn. Ik heb zo mijn twijfels over die trans shit. Ik heb het vaker met haar erover gehad dat ik het zo raar vond dat ze ineens alles liet vallen (BDSM en nog meer van die shit) en vrouw wilde worden. Ik heb haar in november op Ruigoord ontmoet (toen overduidelijk als jongen) en er is geen woord gevallen over transgender terwijl we uitgebreid over alles hebben gepraat. Ze zat eerst bij een forum, is daar ook weggejouwd en heeft BDSM vaarwel gezegd. Raar want BDSM zit in je en kun je niet onderdrukken. Dat zou hetzelfde zijn als ontkennen dat je man bent (oh hey, wacht, dat is wat ze deed!). Vroeg of laat kom je in de problemen en net als met drugs, je kunt het een tijdje negeren, er komt een moment dat je niet langer ontkennen kunt dat je verslaafd bent en het nodig hebt.
Dat hele vrouw zijn kwam voor mij dus geheel uit de lucht vallen maar ik dacht, hey, ik ken je niet van vroeger en dus neem ik het maar aan maar met twijfels dus. Tot ik een paar weken geleden iemand ontmoette die haar dus nog van vroeger kende en die claimde dat Pak Suiker vroeger een uberDom was (in BDSM een Dominant) en totaal geen vrouwelijke trekjes had.

Persoonlijk denk ik nu dat zij na van dat andere forum af gejouwd te zijn hier allure dacht te maken als meisje. Ergens klopt iets niet in dat koppie wat ook weer overeenkomt met het feit dat als haar trips uitliepen op gruwels (trippen als in zo'n fase zit is sowieso niet goed) en dus de laatste keer zelfmoord wilde plegen (wat ook weer overeenkomt met kortsluiting ergens in de grijze cellen).

Just my 2 cents.

Dus: niks tegen transgenders, maar twijfels bij Pak Suiker. Verder oordeel ik absoluut niet over haar want ik ken haar niet, al blijf ik het dus wel een raar verhaal vinden. Het klinkt inderdaad eerder als iemand die heel erg in de knoop met zichzelf zit dan iemand die daadwerkelijk de tweede reeks onderzoeken doorkomt (zoals Marla zo duidelijk heeft uitgelegd :)).

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Gemini zei:

Ik vind dat als je er maar weinig van weet en er ook geen behoefte aan hebt om je er verder in te verdiepen, je dan eigenlijk ook niet zoveel recht van spreken hebt. Ik denk ook niet dat jij je ook maar enigszins kan voorstellen - of in kan leven - in het feit dat jij als vrouwelijk persoon, gevangen zou zitten in een mannenlichaam. Ik denk wel dat jij in dat geval je het ook ontzettend aan zou trekken en zo graag geaccepteerd zou willen worden.

Depressies, sociale fobieen en suicide komen in verhouding nog altijd vrij vaak voor bij transgenders. Dat "over-emotionele" gedrag van suiker, is dus helemaal niet zo vreemd. Jammer dat jij daar moe van wordt, ik vind dat echter juist een over-emotionele reactie. Tenzij je er echt nachten van wakker hebt gelegen, maar dat betwijfel ik eigenlijk.... Je stelt me teleur, ik had van jou wel wat anders verwacht.

Oh, dus eigenlijk moeten wij allemaal iets weten van transgenders en hoe het leven van pak suiker in elkaar steekt om een mening te kunnen vormen?
Pak suiker heeft altijd een hele hoop discussieuitlokkende opmerkingen gemaakt, het is logisch dat daar dan op gereageerd wordt.
Tuurlijk, wij moeten rekening houden met zijn/haar/whatever gevoelens, maar het is vooral zo dat pak suiker moet rekening houden met onze ontwetendheid. Zij moet er rekening mee houden dat wij in feite niet weten wat we zeggen, en onze opmerkingen met een kilo zout nemen. Zij kon dit echter totaal niet.

Elke keer als ik een opmerking maakte over haar die totaal niet beledigend of offensief was (en zelfs begripvol) wist zij het om te buigen naar iets negatiefs en beledigends.

Ik sluit me dus aan bij Gemini, en ik vind het echt onzin dat je 'teleurgesteld' bent in haar, puur en alleen omdat ze een andere mening heeft dan die van jou, die ook nog eens volledig rationeel is.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
Hahaha, "zij moet er rekening mee houden dat wij niet weten wat we zeggen".

Goed bezig.
Ik vond 'm ook erg goed, ja :)

Buiten dat vind ik stiekem dat die hele genderdysforie er geen fuck mee te maken had maar dat het vooral ging om de manier waarop hij er mee omging. Buitensporige uitspraken doen en vervolgens geen uitleg willen geven, discussies uitlokken en vervolgens hard wegrennen onder het mom van "einde discussie".. Hij riep het over zichzelf af en voor zo iemand kan ik echt geen medeleven tonen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Is transgender zijn ook echt iets wat aangetoond is biologisch gezien,
bepaalde stoffen in hersenen ofzo?
Dat vraag ik me altijd af bij dat soort parawijven stoornissen. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is kortzichtig :)

Elohtibbar

Badass junkie
Marla Singer zei:
Uit hersenonderzoeken blijkt dat er in de hersenen, in de hypothalamus, een gedeelte is dat seksebepalend is. Bij transseksuelen is dit gedeelte precies tegenovergesteld aan het biologische geslacht dat ontwikkeld is.
De diagnose is niet eenvoudig. Ten eerste wordt onderzocht of er sprake is van interseksualiteit of een psychische aandoening, bijvoorbeeld een stoornis van de lichaamsbeleving of schizofrenie. Ook moet worden uitgesloten dat de persoon alleen streeft naar de maatschappelijke voordelen die een andere sekse zou kunnen bieden, of een schijnoplossing voor niet-aanvaarde homoseksualiteit. Verder moet er sprake zijn van ernstig lijden en sociale problemen tussen de persoon en de omgeving.
Suiker zit momenteel nog in het proces van de diagnose. Ze heeft de eerste reeks onderzoeken nu achter de rug en als ze de tweede reeks ook doorkomt, dan kan worden gestart met de hormoonbehandeling.

Ik ken zelf ook vier "ex-mannen". Deze zijn allemaal al lang hoog en breed volwassen en de 40 gepasseerd. Twee hebben een totale geslachtsverandering ondergaan, de andere twee (nog) niet. Toch zijn het alle vier in mijn ogen toch echt vrouwen, alleen verpakt in een iets ander jasje. Hoewel bij sommigen de operatie echt goed uitpakt, je kunt toch altijd nog de mannelijke trekken er wel in terugzien. Dat maakt voor mij niks uit, ik vind iemands inside sowieso toch het allerbelangrijkst. Dat vertelt namelijk pas echt wie en wat iemand is! Dat Suiker een mannelijk lichaam heeft, wil dus niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een man IS!

Gemini

Badass junkie
Marla Singer zei:
Gemini zei:

Zoals ik al zei, ik heb niks tegen zulke mensen. Ik veroordeel mensen niet op geslacht, kleur of op wat voor mensen ze vallen. Ik veroordeel mensen echter wel op karakter. Dat ik me er verder niet in wil verdiepen, is omdat het me niet interesseert. Transgender, BDSM, weet ik veel wat voor termen hier allemaal op DF vallen, I don't care. Mensen moeten lekker zelf weten wat ze doen met hun leven, zolang ze mij er maar niet mee lastigvallen.

En hoezo heb ik geen recht van spreken? Ik mag me er dan misschien nooit in hebben verdiept, betekent dat dan dat ik geen mening heb? Of dat ik die plots niet mag uitspreken? Beter als al die blabla van mensen die denken dat ze alles weten, maar hun verhalen eigenlijk baseren op mager feitenmateriaal.

En dat jij teleurgesteld in me bent, I don't care. Je kent me niet en ik jou niet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vigilante zei:
Welk voorbeeld
Ik snap eigenlijk heel je post niet
Ja ja, ik kan niet zo goed tegen weinig slaap, maar bear with me:
Door die smiley aan het einde van je zin impliceer dat je idee onzin is. Maar waarom zou dat niet mogelijk zijn? En met "dat andere voorbeeld" bedoelde ik dat van Suiker. Waarom zou dat van hem wel serieus genomen worden en dat van jou niet?

Laat maar ik bazel, vergeet dit :)

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik maakte een niet-erg-doordachte grap zonder bijbedoelingen :P

Maar om dan toch even te reageren, ik denk dat het zeker mogelijk is. Sommige mensen worden niet zo volwassen als de rest en sommige blijven echt altijd kind. De oorzaak is over het algemeen dan de persoon zelf of de opvoeding maar misschien komt het ook wel in 'syndroomvormen' voor.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vigilante zei:
Dat weet ik en ik breide er op voort, maar zoals altijd kwam het weer veel te serieus over.

Vigilante zei:
Maar om dan toch even te reageren, ik denk dat het zeker mogelijk is. Sommige mensen worden niet zo volwassen als de rest en sommige blijven echt altijd kind. De oorzaak is over het algemeen dan de persoon zelf of de opvoeding maar misschien komt het ook wel in 'syndroomvormen' voor.
Nou kom op dan! Trek een veel te kleine tuinbroek aan, zo'n petje met een propeller op je hoofd en zoek de grootste lolly die je kunt vinden en doe hier een schreeuw naar aandacht!

Vigilante

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Vigilante zei:
Dat weet ik en ik breide er op voort, maar zoals altijd kwam het weer veel te serieus over.

Ik dacht dat jij altijd serieus was.

ExceptionalInsight zei:
Vigilante zei:
Nou kom op dan! Trek een veel te kleine tuinbroek aan, zo'n petje met een propeller op je hoofd en zoek de grootste lolly die je kunt vinden en doe hier een schreeuw naar aandacht!

Heb ik helaas allemaal niet :(
MAARRR
Met dit spiderwebschietapparaat

als aanvulling op dit

Moet ik toch een flink eind komen :grin:

Spiderwebschietapparaat heeft ook een heel vet masker waarvan de ogen groen licht uitstralen enzo, w00t

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
towlie1980 zei:
Het is de geest dat belangrijk is.
Als je jezelf een vrouw voelt vanbinnen ben je ook een vrouw.
Nee, want dan hangen er kloten tussen je benen en dat maakt je een man.

Man de; m -nen; -netje 1 mens vh mannelijk geslacht

Flaffie

Wijs gebruiker
Lullig voor je als je een paar honderd jaar geleden als transseksueel geboren werd, toen hadden ze namelijk nog geen chirurgen die van een pik een kut konden maken en andersom.
Dus waarschijnlijk waren er toen ook geen transseksuelen omdat het toen nog gewoon niet bestond/mogelijk was om je om te laten bouwen.

Ik vind dat je het gewoon moet doen met het lichaam wat je gekregen hebt tijdens de geboorte ook al voel je jezelf een meisje terwijl je een jongen bent.
kwestie van accepteren.

Bovenaan