Mijn zoon had ongeveer 4 drankjes op. Is een beginnende bestuurder.Is natuurlijk niet goed te praten, maar de boete van justitie heeft hem met beide benen op de grond doen staan. Daar heeft hij van geleerd. Mijn zoon is geen probleem drinker. Hij heeft een eenmalig fout gemaakt waar hij veel spijt van heeft. Hij, en wij ouders ook, hebben al heel veel meegemaakt met dit slot. Dit slot is een ondoordachte mensonterende maatregel. De afleiding van dit slot is enorm!! Er zijn heel veel mensen die denken dat het alleen het blazen is. Maar er komt veell meer bij kijken. Tijdens het rijden geeft het slot harde sirene (s) en verschijnen er teksten op het display. Als de verkeerssituatie het blazen niet toe laat, krijg je om de 4 minuten een signaal te horen en moet je op het knopje oké klikken. Doe je dit niet, blijft het slot piepen. Precies in de 12 de minuut, krijg je me toch een sirene te horen die alleen uit gaat als je de motor uit hebt gezet. Er komt dan een tekst in beeld, wat ook afleid, stop de auto onmiddellijk. Als je geen mogelijkheid hebt om meteen te stoppen, blijf je al die tijd met een oorverdovende sirene rijden. Je bent totaal afgeleid en hebt dan geen notie meer van wat er om je heen gebeurt!! Als je dit overleeft, en je op een veilige plaats je motor uit hebt gezet, houdt de sirene pas op. Als je je auto dan weer start, komt er een tekst op het display dat je binnen 15 dagen het slot uit moet laten lezen. Dit kost je dan ook nog eens €60,00 en je krijgt een aantekening dat je een geweigerde her-test hebt. Dit wordt net zo zwaar bestraft als het drinken van alcohol!! Ook mag je als je een auto gaat kopen, geen testrit maken. Als het slot een mankement vertoont, moet jezelf voor een oplossing zorgen. En desnoods op je eigen kosten een sleepauto huren. Je hebt nergens recht meer op. En er zit een gevaarzettend karakter in. Zo zijn er heel veel dingen die niet kloppen. Het is heel moeilijk om op internet, in bepaalde forums, je verhaal te vertellen. Ze dreigen meteen om je te verbannen. Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. Voor diegeen die de moeite neemt op op de site van de petitie te kijken, kan op de link klikken van het CBR gesprek. Daar is een foto te zien van een auto waar het slot ingebouwd zit. Ze hadden het slot net zo goed op de grond kunnen leggen. Dit slot zit absoluut niet op een makkelijk bereikbare plaats. Deze persoon moet levensgevaarlijk blazen. Ik hoop echt dat de uitspraak van de rechtszaak snel komt, voor er ongelukken gebeuren door de afleiding het slot. En dit dan terwijl je nuchter achter het stuur zit.