steeds meer vrienden...

A

Anonymous

Gast
Steeds meer vrienden van me gaan aan de drugs. Een aantal alleen af en toe blowen, maar ook een paar pillen op feesten en zelfs wat sos...
:openmouth: eigenlijk wel slecht....

KlomP

Newbie
Ja, het is de realiteit van tegenwoordig. Ik zou het ook graag anders zien, want ik heb het idee dat m'n vrienden en door veranderen. Probeer ze ervan te overtuigen dat je het liever niet hebt en onderbouw je mening met goede argumenten, misschien weet je ze dan te overtuigen :).

Allardos

Newbie
ik weet uit ervaring dat het ook wel moeilijk is om tegen je vrienden te zeggen dat ze iets niet moeten doen. Moet de vriendschap wel goed zijn, anders denken ze ook van: "rot op". Zou jammer zijn als je daardoor je vrienden verliest.
Als je het echt vervelend vind, moet je er wel wat van zeggen natuurlijk!!!

MystiX

Experimenterende gebruiker
:smoke: als je je vrienden verliest omdat je zegt dat ze iets niet zouden moeten doen zijn het ook geen echte vrienden toch?

BacingsPen

Badass junkie
Je hebt inderdaad gelijkt. Veel van mijn vrienden zijn ook door de drugs veranderd. Wat ooit mijn beste vriend was, werd een steeds minder goede vriend. Eerst blowde hij alleen, en blowede met hem voor m'n eerste keer. We hadden geweldige ervaringen en hadden uren lang lachkicken van misschien wel 10 minuten. Dat werd minder en hij kreeg steeds meer vrienden die andere drugs gebruikten en ook hij begon met Paddo's eten en pillen slikken. En dat terwijl wij elkaar hadden belooft nooit iets anders dan blowen te doen(paddo's wisten we niet want we wisten daar de effecten en gevolgen niet van) Die paddo's vond ik nog niet zo erg en hij was na zo'n trip altijd wel opgewegkt en vriendelijk. maar toen hij ook pillen ging slikken ging het met onze vriendschap erg achteruit. Hij belde mij wel eens op de dage na het trippen en dan wou die een jointje met me roken en een beetje playstationen. als een dood lijk zat ie dan naast me. Ik weet ook nog wel dat hij een keer afbelde omdat hij paddo's ging eten met anderen vrienden...

Onze vriendschap is nu al weer wat beter dan eerst maar zo als nooit zal het denk ik nooit meer worden. Met als grootste oorzaak die drugs denk ik( of ik moet zelf beginnen met pillen slikken want zegt mijn vriend altijd, pillen zijn zooooooooo goed voor vriendschappen! Wij vinden elkaar altijd helemaal geweldig als we aan het trippen zijn)

Krs

Bewuste gebruiker
jah als je pille ophebt is alles en iedereen mooi. tijdens die trip gaan geen vriendschappen kapot :hearteyes:

Krs

Bewuste gebruiker
neuh maakt weinig verschil dan opzich. je vind ze mischien nog liever maja das het dan ook wel :P

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Nja alle vriendschappe veranderen... ikzelf heb ondernomen dat meeste mensen die begonnen zijn met xtc..overgaan naar een zwaardere drugs...
ze sneller geprikkeld zijn agresiever en alluhs...maarja...

de harde realiteit van tegenwoordig :grin:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
niet vergeten dat vriendschappen ook zonder drugs kunnen veranderen/vervagen/verdwijnen,....

dont always blame it on the drugs
(maar meestal wel :cry: )

Mac...

Badass junkie
Het is zeker zo dat wanneer jij of mensen om je heen drugs gaan gebruiken de vriendschappen zullen veranderen. Maar dit hoeft niet per se slecht te zijn. Een aantal van mijn vriendschappen zijn er beter op geworden en andere zijn idd verloren gegaan. Maar ja, zijn het dan wel echte vrienden?? Ook heb ik door de drugs heel veel "vrienden" erbij gekregen. Meestal zijn dit alleen party-vrienden, maar ook zijn er wel echte vriendschappen uit ontstaan. Dit komt simpelweg doordat drugs gebruiken verder gaat dan alleen drugs gebruiken. Het is gewoon een levensstijl. En wanneer je drugs met je vrienden gebruikt zit je op een ander niveau te praten met elkaar dan wanneer je dat doet als je nuchter bent. Hiermee wil ik niet zeggen dat je emotioneler wordt, maar het woord geestverruiminig kennen jullie vast wel.

Als er mensen om je heen drugs gebruiken, terwijl dit voorheen niet het geval is geweest of je ziet dat ze in bepaalde dingen te ver gaan heb jij gewoon het recht hier iets van te zeggen. Dit betekend niet dat je het ze kan opdwingen om ook te gaan stoppen met drugs of minder te gaan gebruiken. Dit is een keuze die je aan ze zelf zult meoten overlaten. Maar je kunt ze er mss wel op attent maken (omdat veel zware drugs-gebruikers dit vaak nog niet eens zelf in de gaten hebben). Maar ja, echte vrienden blijven vrienden, en daar mag drugs gebruik niet tussen komen te staan.

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
Het is zeker zo dat wanneer jij of mensen om je heen drugs gaan gebruiken de vriendschappen zullen veranderen. Maar dit hoeft niet per se slecht te zijn. Een aantal van mijn vriendschappen zijn er beter op geworden en andere zijn idd verloren gegaan. Maar ja, zijn het dan wel echte vrienden?? Ook heb ik door de drugs heel veel "vrienden" erbij gekregen. Meestal zijn dit alleen party-vrienden, maar ook zijn er wel echte vriendschappen uit ontstaan. Dit komt simpelweg doordat drugs gebruiken verder gaat dan alleen drugs gebruiken. Het is gewoon een levensstijl. En wanneer je drugs met je vrienden gebruikt zit je op een ander niveau te praten met elkaar dan wanneer je dat doet als je nuchter bent. Hiermee wil ik niet zeggen dat je emotioneler wordt, maar het woord geestverruiminig kennen jullie vast wel.

Als er mensen om je heen drugs gebruiken, terwijl dit voorheen niet het geval is geweest of je ziet dat ze in bepaalde dingen te ver gaan heb jij gewoon het recht hier iets van te zeggen. Dit betekend niet dat je het ze kan opdwingen om ook te gaan stoppen met drugs of minder te gaan gebruiken. Dit is een keuze die je aan ze zelf zult meoten overlaten. Maar je kunt ze er mss wel op attent maken (omdat veel zware drugs-gebruikers dit vaak nog niet eens zelf in de gaten hebben). Maar ja, echte vrienden blijven vrienden, en daar mag drugs gebruik niet tussen komen te staan.

Je wilt niet zeggen dat je emoties worden versterkt? En waarom dan niet? Ik namelijk dat dit in veel gevallen het geval is. Daarom reageren mensen die hebben gebruikt ook zo overdreven blij of juist overdreven boos/agressief.

Mac...

Badass junkie
uiteraard worden emoties versterkt, heb het ook een beetje verkeerd gezegd.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet zo hoeft te zijn dat je over gevoelige dingen praat, kan wel, maar hoef niet.

essie

Newbie
emoties tot de max....en voor mensen die het nog niet zo lang doen, ze hebben dr nu misschien nog geen last van, maar dit sluipt er heel langzaam in....emoties kunnen 2 kanten op gaan...je kan erg gelukkige momenten hebben, maar je kan er ook zwaar depri van worden...dit 2e komt zeker veel vaker voor....als je meer depri bent dat blij van alle zooi is het zeker tijd om er even mee te kappen...

caatje

Badass junkie
Mr.jiho zei:
niet vergeten dat vriendschappen ook zonder drugs kunnen veranderen/vervagen/verdwijnen,....

dont always blame it on the drugs
(maar meestal wel :cry: )

klopt ook wel maar ik denk dat t erg is als je een vriend(in) verliest omdat ze of niet met jou of dr eigen gebruik om kunnen/willen gaan. Het is zo'n goedkoop iets om door/om drugs je vriend(in)en kwijt te raken. Ik zou zo iets best wel onverteerbaar vinden. Drugs kan zo'n grote concurent zijn. En ik vind t een oneerlijke concurent. Je kunt er niet tegenop, je kunt m niet slaan, uitschelden. Drugs scheld niet terug, het kijkt je zwijgend en neerbuigend aan. Het lacht je uit en wat kun je daar dan tegen doen????? nix

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
@ PCjoint,
Vroeger had ik paddo's gegeten uit de nieuwsgierigheid.
Heb ook exprimenten gedaan, combi met 2 verschillende drugs.
Paddo's met MDMA en Paddo's met 3e joints en etc...
Maar nu doe ik "normaal" en blijf feesten alleen met jointje en natuurlijk biertje bij.
Toch leuke tijd gehad met Paddo's.
Andere vrienden blijven harddrugs gebruiken en daar heb ik geen problemen mee.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
PcJoint zei:
Steeds meer vrienden van me gaan aan de drugs. Een aantal alleen af en toe blowen, maar ook een paar pillen op feesten en zelfs wat sos...
:openmouth: eigenlijk wel slecht....

Ik heb zelfs een tijd gehad, dat het er op leek dat al mijn vrienden blowde en ik geen enkele vriend meer had die niet aan de drugs zat... maar is dat zo erg?

J0rrit

Badass junkie
ik ga ook alleen om met mensen die blowen eig, sommige maar 1 keer per 2 weken n keertje maar bijna allemaal n zkr 4 keer per week ofzo. En dan nog 3 andere waarmee ik ook x en paddos ritaline heb gedaan.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Het is echt moeilijk om een goede vriend van begin af aan te zien afglijden. Eerst is het een beetje blowen, dan wat experimenteren, vervolgens coke en dan dagelijks gebruik en dan afhankelijkheid. Dan gaat het nog niet eens zozeer om de vriendschap maar het doet echt pijn om iemand zichzelf naar de kloten te zien helpen. En het gevoel dat je er niks aan kunt doen...

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Mary zei:
Het is echt moeilijk om een goede vriend van begin af aan te zien afglijden. Eerst is het een beetje blowen, dan wat experimenteren, vervolgens coke en dan dagelijks gebruik en dan afhankelijkheid. Dan gaat het nog niet eens zozeer om de vriendschap maar het doet echt pijn om iemand zichzelf naar de kloten te zien helpen. En het gevoel dat je er niks aan kunt doen...

Ja dat is heel vervelend.. maar het is de gebruiker en er is prof hulp, maak er gebruik van.

Bovenaan