A
Anonymous
Gast
Steeds meer vrienden van me gaan aan de drugs. Een aantal alleen af en toe blowen, maar ook een paar pillen op feesten en zelfs wat sos...
eigenlijk wel slecht....
wat vind jij extreem druggebruik?speed-freak zei:tegenwoordig is het gewoon extreem...
Mac... zei:Het is zeker zo dat wanneer jij of mensen om je heen drugs gaan gebruiken de vriendschappen zullen veranderen. Maar dit hoeft niet per se slecht te zijn. Een aantal van mijn vriendschappen zijn er beter op geworden en andere zijn idd verloren gegaan. Maar ja, zijn het dan wel echte vrienden?? Ook heb ik door de drugs heel veel "vrienden" erbij gekregen. Meestal zijn dit alleen party-vrienden, maar ook zijn er wel echte vriendschappen uit ontstaan. Dit komt simpelweg doordat drugs gebruiken verder gaat dan alleen drugs gebruiken. Het is gewoon een levensstijl. En wanneer je drugs met je vrienden gebruikt zit je op een ander niveau te praten met elkaar dan wanneer je dat doet als je nuchter bent. Hiermee wil ik niet zeggen dat je emotioneler wordt, maar het woord geestverruiminig kennen jullie vast wel.
Als er mensen om je heen drugs gebruiken, terwijl dit voorheen niet het geval is geweest of je ziet dat ze in bepaalde dingen te ver gaan heb jij gewoon het recht hier iets van te zeggen. Dit betekend niet dat je het ze kan opdwingen om ook te gaan stoppen met drugs of minder te gaan gebruiken. Dit is een keuze die je aan ze zelf zult meoten overlaten. Maar je kunt ze er mss wel op attent maken (omdat veel zware drugs-gebruikers dit vaak nog niet eens zelf in de gaten hebben). Maar ja, echte vrienden blijven vrienden, en daar mag drugs gebruik niet tussen komen te staan.
Mr.jiho zei:niet vergeten dat vriendschappen ook zonder drugs kunnen veranderen/vervagen/verdwijnen,....
dont always blame it on the drugs
(maar meestal wel)
PcJoint zei:Steeds meer vrienden van me gaan aan de drugs. Een aantal alleen af en toe blowen, maar ook een paar pillen op feesten en zelfs wat sos...
eigenlijk wel slecht....
Mary zei:Het is echt moeilijk om een goede vriend van begin af aan te zien afglijden. Eerst is het een beetje blowen, dan wat experimenteren, vervolgens coke en dan dagelijks gebruik en dan afhankelijkheid. Dan gaat het nog niet eens zozeer om de vriendschap maar het doet echt pijn om iemand zichzelf naar de kloten te zien helpen. En het gevoel dat je er niks aan kunt doen...