Speed en tongpiercing/lippiercing

• Onderwerp starter Verwijderd lid 2528
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 2528

Gast
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik m'n tongpiercing laten zetten en ik ben iets langer geleden als dat ik m'n piercing liet zetten begonnen met hard drugs. In het begin voornamelijk pillen en sos en later kwam speed daar ook bij. Ik gebruik nu zo'n 2 jaar speed denk ik en het laatste half jaar regelmatig, like 3 à 4 dagen per week. Sinds mijn gebruik in mate is toegekomen krijg ik ontzettend last van m'n piercings. Ik heb meerdere piercings, ondermeer 1 in mijn neus, alleen daar heb ik verder totaal geen last van.

Ik heb ook een piercing in m'n tong en in m'n lip en de dag na het peppen kan ik soms amper m'n tong bewegen, omdat het écht pijn doet, dit geldt ook voor m'n lippiercing.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat speed sowieso de boosdoener is, aangezien het altijd in combinatie met pep is en nooit met enig andere drugs. Vermoedelijk komt er pep bij de piercings, wat, zo te voelen, ontzettend gaat irriteren.

Meestal haal ik de dag erna of wanneer ik weer thuis aanwezig ben beide piercings er een moment uit en maak ze schoon, want niet onwaarschijnlijk blijven er wel restjes pep op sommige plekjes. Maar dit helpt dus helemaal niets! Op het moment dat ik de piercings weer inbreng voel ik wel enige verbetering wat de pijn betreft, ook al is het zelfs dan niet bepaald een dragelijke pijn. Later besloot ik een langer piercingstaafje te dragen, zowel in m'n lip als in m'n tong, ook al is dat dodelijk onhandig met eten en zo. Ook hierbij trof ik wel enige verbetering aan, maar dat was echt tijdelijk, dat heeft hooguit 2 periodes geholpen en toen werd het zelfs nog erger als ik me kon herinneren in de daarvoor verstreken paar maanden.

Bij m'n tongpiercing komt aan de onderkant een wit stukje, het heeft wel een beetje weg van een blaar en als ik het aanraak met m'n vingers, iets drink of een praatje maak dan kan ik daarna m'n tong bijna niet gebruiken, zelfs de trillingen van ademhalen op de betreffende plekken irriteert ontzettend. Dat is dan niet echt pijnlijk, maar voelt ook niet bepaald prettig. Gemiddeld is de pijn de eerste 3 à 4 dagen merkbaar aanwezig. Ik voel wel dat het beter begint te voelen, maar ik ben me nog steeds bewust van de pijn. Het is overigens geen grote blaar, ik vind dit moeilijk uit te leggen, misschien kan ik zo eens proberen een foto te maken en als deze duidelijk is dan zal ik deze later nog toevoegen.

M'n lippiercing gaat altijd strak in m'n huid zit, waarschijnlijk doordat m'n lip opzwelt, vanwege hogere bloeddruk en warmte en dergelijke tijdens en rondom de gebruikperiode. Vandaag werd ik wakker en m'n lip deed echt weer ontzettend pijn, je ziet echt gewoon een stuk huid in je lip zitten (binnenmonds), als ik met m'n tong over de plek ga, of soms zelfs met eten en drinken, doet dit ook veel pijn. Zowel bij m'n tong als lip is het niet zo'n pijn dat je kan zeggen "Oh, Aanstelleritus" of iets in die zin, het voelt echt niet prettig aan. Vandaag was m'n lip weer opgezwollen, wat ook niet onverwachts was, aangezien ik vanaf donderdagochtend tot ergens laat gisteravond ommebij 10 gram geconsumeerd heb. Ook m'n lip was een stuk erger als normaal, misschien door het combineren van verschillende genotsmiddelen, te weten; speed, coke, pillen en sterke drank. Ik hoop een definitieve oplossing voor het probleem van m'n lip gevonden te hebben, maar dat zal ik ongetwijfeld ergens later deze week ervaren. Ik heb besloten er sowieso tijdelijk en als het aanslaat continu als ik van plan ben enigerlei drugs te gebruiken een ring te dragen in plaats van de vaak (standaard) labret-piercings. De labret-piercing heeft namelijk een plaatje aan de achterkant om tanderosie zo min mogelijk te voorkomen, aangezien de kans dan veel kleiner is dat je tanden in contact met de piercing komt. De ring daartegen hangt een beetje los om je lip, niet echt superstrak, ik denk dat je sowieso wel zo'n 2 mm bewegingsruimte hebt voor de piercing. Ik hoop dat dit voldoende ruimte zal zijn, want m'n piercing is 5 mm en ik kan geen grotere of kleinere maten dragen, groter niet want dan krijg je snel tanderosie en kleiner niet omdat ik het risico van m'n lip afknijpen niet echt bepaald uitnodigend vind.

Ik weet momenteel nog niet zeker of de ring zal werken, vandaar ook dat ik dit eigenlijk post.

Als iemand anders hier op wat voor manier dan ook ervaring mee heeft en die heeft iets wat (het liefst) preventief helpt of anders de genezing bevordert dan zou ik zeer graag hierover geïnformeerd willen worden.

Overigens, een antwoord binnen een redelijke tijd zou geweldig zijn.
Tevens is de tongpiercing urgent, dus mocht je iets weten, wat dan ook dat betrekking heeft; alsjeblieft, twijfel niet en laat me weten wat volgens jou misschien zou kunnen werken. Mijn dank zal zeer groot zijn.

Ik weet dat dit een behoorlijke lap tekst was en ik waardeer het ook zeker als er mensen zijn die het daadwerkelijk doorgelezen hebben. Trouwens, ik heb het internet al enige tijd afgestruind naar enige informatie betreffende dit onderwerp, maar ik heb nooit iets kunnen vinden wat daadwerkelijk in direct verband zou kunnen staan met het gebruik van drugs. Meeste zoekresultaten geven pagina's weer waarvan de inhoud vaak betreffende het laten zetten van een piercing is en een waarschuwing over het gebruik vlak voor het laten zetten van een piercing.

Ik zou het ontzettend waarderen als iemand de tijd zou nemen om enigzins informatie te kunnen verschaffen.

Alvast heel erg bedankt!

P.S. Ik heb meerdere pogingen gedaan om een foto te maken, maar het wil echt niet lukken. Te onduidelijk, te ver links, te hoog, afstand te ver, afstand te dichtbij.. het begon bijna frustrerend te worden.

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
Ik heb dit de dagen na decibel gehad en toen had ik dus ook pep gebruikt,
Ik dacht dat dit kwam omdatk teveel met mn tongpiercing aan het spelen en draaien was geweest onder invloed, maar kan ook door de pep zelf komen denk.
tis echt een irritante pijn en ik had ook dat witte aan de onderkant wat jij beschrijft. Ik zou niet weten wat voor tips ik je kan geven, misschien spoelen als je een lijn hebt gehad met water ofzo.
De dagen erna heb ik het goed schoon gehouden met water en vaker dan 2 of 3x per dag mn tanden te poetsen en toen ging ut binnen een paar dagen weer over gelukkig :)
njah iig succes er verder mee :wave:

zommes

Badass junkie
Verwijderd lid 2528 zei:
Ik gebruik nu zo'n 2 jaar speed denk ik en het laatste half jaar regelmatig, like 3 à 4 dagen per week.

Dit is sowieso te veel. Het eerste advies is: minderen.

Vermoedelijk komt er pep bij de piercings, wat, zo te voelen, ontzettend gaat irriteren.

Lijkt me duidelijk niets aan te doen behalve ophouden met pep bij die piercings te laten komen. Heb je dit ook als je een weekend niet snuift? Lijk mij onwaarschijnlijk dat er een oplossing is buiten stoppen met snuiven.

Maar dit helpt dus helemaal niets! Op het moment dat ik de piercings weer inbreng voel ik wel enige verbetering wat de pijn betreft, ook al is het zelfs dan niet bepaald een dragelijke pijn.

Het is blijkbaar draaglijk genoeg dat je het er voor over hebt om gewoon lekker door te snatsen? Je wil niet weten wat er nog meer draaglijk gaat worden als je goed verslaafd bent.

Later besloot ik een langer piercingstaafje te dragen, zowel in m'n lip als in m'n tong, ook al is dat dodelijk onhandig met eten en zo. Ook hierbij trof ik wel enige verbetering aan, maar dat was echt tijdelijk, dat heeft hooguit 2 periodes geholpen en toen werd het zelfs nog erger als ik me kon herinneren in de daarvoor verstreken paar maanden.

Hoeveel maanden is een periodes?

Vandaag was m'n lip weer opgezwollen, wat ook niet onverwachts was, aangezien ik vanaf donderdagochtend tot ergens laat gisteravond ommebij 10 gram geconsumeerd heb. Ook m'n lip was een stuk erger als normaal, misschien door het combineren van verschillende genotsmiddelen, te weten; speed, coke, pillen en sterke drank.

10 gram in een weekend... Je bent dus sowieso iemand die er van houdt om het flink te overdrijven, of je gebruikt gewoon ontzettende kutspeed. Welke van de twee is het? Je bent sowieso ongezond bezig, wat verwacht je?

Ik hoop een definitieve oplossing voor het probleem van m'n lip gevonden te hebben, maar dat zal ik ongetwijfeld ergens later deze week ervaren. Ik heb besloten er sowieso tijdelijk en als het aanslaat continu als ik van plan ben enigerlei drugs te gebruiken een ring te dragen in plaats van de vaak (standaard) labret-piercings. De labret-piercing heeft namelijk een plaatje aan de achterkant om tanderosie zo min mogelijk te voorkomen, aangezien de kans dan veel kleiner is dat je tanden in contact met de piercing komt. De ring daartegen hangt een beetje los om je lip, niet echt superstrak, ik denk dat je sowieso wel zo'n 2 mm bewegingsruimte hebt voor de piercing. Ik hoop dat dit voldoende ruimte zal zijn, want m'n piercing is 5 mm en ik kan geen grotere of kleinere maten dragen, groter niet want dan krijg je snel tanderosie en kleiner niet omdat ik het risico van m'n lip afknijpen niet echt bepaald uitnodigend vind.

Aan bovenstaande is duidelijk te merken dat je strak stond toen je dit postte.

Als iemand anders hier op wat voor manier dan ook ervaring mee heeft en die heeft iets wat (het liefst) preventief helpt of anders de genezing bevordert dan zou ik zeer graag hierover geïnformeerd willen worden.

Iets wat sowieso, 100%, gegarandeerd, PREVENTIEF helpt: stoppen met speed of die piercings uit je gezicht halen en uit het raam flikkeren.

Mijn dank zal zeer groot zijn.

Pas op dat je het toetsenbord niet opvreet.

Ik hoop je in ieder geval wat duidelijk gemaakt te hebben.

Vriendelijke groet,

:wave:

Psykaholik

Wijs gebruiker
speedsieweepy zei:
Ik dacht dat dit kwam omdatk teveel met mn tongpiercing aan het spelen en draaien was geweest onder invloed, maar kan ook door de pep zelf komen denk.
tis echt een irritante pijn en ik had ook dat witte aan de onderkant wat jij beschrijft. Ik zou niet weten wat voor tips ik je kan geven, misschien spoelen als je een lijn hebt gehad met water ofzo.
De dagen erna heb ik het goed schoon gehouden met water en vaker dan 2 of 3x per dag mn tanden te poetsen en toen ging ut binnen een paar dagen weer over gelukkig :)
volgens mij moet je gewoon wat minder met je piercing liggen spelen als je speed hebt gepakt.
als je ziet hoe dat sommige mensen bekken zitten te trekken onder invloed van speed/xtc.
kende ook zo iemand vroeger, ik dacht echt da die zijn tong nog eens in 2 ging scheuren.
ik heb toch in ieder geval geen last van mijn piercings, ik heb mijn piercings allemaal laten zetten terwijl ik onder invloed was van speed.
en dezelfde dag nog rustig zitten door te gebruiken

Psykaholik

Wijs gebruiker
zommes zei:
10 gram in een weekend... Je bent dus sowieso iemand die er van houdt om het flink te overdrijven, of je gebruikt gewoon ontzettende kutspeed. Welke van de twee is het? Je bent sowieso ongezond bezig, wat verwacht je?

ik ken dus wel iemand die dat opsnuift in een weekend.
en ik weet dat het geen rommel is wat die snuift.
ik zeg natuurlijk niet dat da ieder weekend zo is, maar als hem de drugs heeft en dieje heeft zijn kuren dan kan het nog zelfs een pak meer als 10 gram zijn.
het is wel een grote, goed gezette, Xtreem verslaafde speedjunk die vanaf 15 jaar goed verslaafd is, en nu 24 of 25 jaar is.
hij is een paar keer voor een tijdje gestopt geweest, maar dat was ook maar omdat hij dan vastzat in een instelling of afkickcentra.
en daar krijg je vanal ingespoten / en ze laten hem maar vanal pillen slikken.
(hij heeft ook een vorm van Schizofrenie en daar krijgt die een ganse lijst pillen voor.)
2 jaar geleden op pukkelpop (waren daar vanaf woensdagavond op de camping) had dieje 25 gram bij, en zaterdagnamiddag was die zijn speed gewoon op.
die had ook nog een groot aantal aan lexotans bij en die waren ook op.
die heeft nog speed bijgekocht (wij wonen kort aan het festival)
ik weet niet hoeveel en ik wil het eig niet weten maar hoe dat die eruit zag dat vergeet ik echt nooit meer van mijn leven.
ik ben al op heel veel plaatsten op stap geweest, ik heb al ongeloofelijk kwijte en scheve mensen gezien, maar die blijft op de nr.1 staan met nog een grote voorsprongs zelfs.

ik weet niet of de topicstarter 10gram snuift op een weekend, en eerlijk gezegd kan het me ook niks schelen of het waar is of nie.
maar het kan wel degelijk zelfs met goeie speed.
als je denkt dat dit stoer is ben je echt goed mis.
kan me nog goed binnen de perken houden met drugs omdat ik een paar goede voorbeelden heb van, zo wil en ga ik nooit niet van mijn leven worden.

V

Verwijderd lid 2528

Gast
Hey, allereerst bedankt voor je reactie.

Wat is tien gram nou op een tijdsperiode van donderdagochtend tot zondagavond?

Iets wat sowieso, 100%, gegarandeerd, PREVENTIEF helpt: stoppen met speed of die piercings uit je gezicht halen en uit het raam flikkeren.

Hier heb ik dus ook over zitten nadenken, maar m'n voorkeur gaat uit naar een eventuele andere optie.

Pas op dat je het toetsenbord niet opvreet.

Bedankt voor de waarschuwing, al houd ik sowieso niet zo van kunststof.

Ik hoop je in ieder geval wat duidelijk gemaakt te hebben.

Yup, ik moet zeggen dat je je visie in ieder geval duidelijk gemaakt hebt =).

V

Verwijderd lid 2528

Gast
ik weet niet of de topicstarter 10gram snuift op een weekend, en eerlijk gezegd kan het me ook niks schelen of het waar is of nie.
maar het kan wel degelijk zelfs met goeie speed.
als je denkt dat dit stoer is ben je echt goed mis.

Ik heb, zover ik me bewust ben, nergens aangegeven dat ik dit "stoer" vind. Alleen, ik kan wel over m'n piercings gaan beginnen, maar misschien zou dan eventueel noodzakelijke informatie missen, als ik het niet aan zou geven.

En daarbij komt nog, zoals ik ook al in m'n hiervoor geposte reactie zei: "Wat is 10 gram nou op een tijdsperiode van donderdagochtend tot zondagavond?"

Anyway, bedankt voor het reageren =).

V

Verwijderd lid 2528

Gast
Heya Speedsieweepy!

Bedankt voor het reageren!

Ik vermoedde eerst ook dat het door het spelen met de piercings zou komen, maar met pep op ben ik meestal bezig met van alles en nog wat en, zover ik weet, speel ik niet extreem veel er mee of zo.

Met pillen bijvoorbeeld speel ik bijna non-stop er mee en de volgende dag nergens last.

Schoonmaken doe ik overigens ook zoveel mogelijk!

Nogmaals, bedankt voor je reactie =)

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
schranziewanzie zei:
speedsieweepy zei:
volgens mij moet je gewoon wat minder met je piercing liggen spelen als je speed hebt gepakt.
als je ziet hoe dat sommige mensen bekken zitten te trekken onder invloed van speed/xtc.
kende ook zo iemand vroeger, ik dacht echt da die zijn tong nog eens in 2 ging scheuren.
ik heb toch in ieder geval geen last van mijn piercings, ik heb mijn piercings allemaal laten zetten terwijl ik onder invloed was van speed.
en dezelfde dag nog rustig zitten door te gebruiken

Ik weet wel dat ik er dan niet zoveel meej moet spelen maarja, ik heb dat dan niet in de gaten :rolleyes: . maja was ook de enige keer dat ik er last van heb gehad gelukkig :)

berbe

Bewuste gebruiker
Verwijderd lid 2528 zei:
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik m'n tongpiercing laten zetten en ik ben iets langer geleden als dat ik m'n piercing liet zetten begonnen met hard drugs. In het begin voornamelijk pillen en sos en later kwam speed daar ook bij. Ik gebruik nu zo'n 2 jaar speed denk ik en het laatste half jaar regelmatig, like 3 à 4 dagen per week. Sinds mijn gebruik in mate is toegekomen krijg ik ontzettend last van m'n piercings. Ik heb meerdere piercings, ondermeer 1 in mijn neus, alleen daar heb ik verder totaal geen last van.

Ik heb ook een piercing in m'n tong en in m'n lip en de dag na het peppen kan ik soms amper m'n tong bewegen, omdat het écht pijn doet, dit geldt ook voor m'n lippiercing.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat speed sowieso de boosdoener is, aangezien het altijd in combinatie met pep is en nooit met enig andere drugs. Vermoedelijk komt er pep bij de piercings, wat, zo te voelen, ontzettend gaat irriteren.

Meestal haal ik de dag erna of wanneer ik weer thuis aanwezig ben beide piercings er een moment uit en maak ze schoon, want niet onwaarschijnlijk blijven er wel restjes pep op sommige plekjes. Maar dit helpt dus helemaal niets! Op het moment dat ik de piercings weer inbreng voel ik wel enige verbetering wat de pijn betreft, ook al is het zelfs dan niet bepaald een dragelijke pijn. Later besloot ik een langer piercingstaafje te dragen, zowel in m'n lip als in m'n tong, ook al is dat dodelijk onhandig met eten en zo. Ook hierbij trof ik wel enige verbetering aan, maar dat was echt tijdelijk, dat heeft hooguit 2 periodes geholpen en toen werd het zelfs nog erger als ik me kon herinneren in de daarvoor verstreken paar maanden.

Bij m'n tongpiercing komt aan de onderkant een wit stukje, het heeft wel een beetje weg van een blaar en als ik het aanraak met m'n vingers, iets drink of een praatje maak dan kan ik daarna m'n tong bijna niet gebruiken, zelfs de trillingen van ademhalen op de betreffende plekken irriteert ontzettend. Dat is dan niet echt pijnlijk, maar voelt ook niet bepaald prettig. Gemiddeld is de pijn de eerste 3 à 4 dagen merkbaar aanwezig. Ik voel wel dat het beter begint te voelen, maar ik ben me nog steeds bewust van de pijn. Het is overigens geen grote blaar, ik vind dit moeilijk uit te leggen, misschien kan ik zo eens proberen een foto te maken en als deze duidelijk is dan zal ik deze later nog toevoegen.

M'n lippiercing gaat altijd strak in m'n huid zit, waarschijnlijk doordat m'n lip opzwelt, vanwege hogere bloeddruk en warmte en dergelijke tijdens en rondom de gebruikperiode. Vandaag werd ik wakker en m'n lip deed echt weer ontzettend pijn, je ziet echt gewoon een stuk huid in je lip zitten (binnenmonds), als ik met m'n tong over de plek ga, of soms zelfs met eten en drinken, doet dit ook veel pijn. Zowel bij m'n tong als lip is het niet zo'n pijn dat je kan zeggen "Oh, Aanstelleritus" of iets in die zin, het voelt echt niet prettig aan. Vandaag was m'n lip weer opgezwollen, wat ook niet onverwachts was, aangezien ik vanaf donderdagochtend tot ergens laat gisteravond ommebij 10 gram geconsumeerd heb. Ook m'n lip was een stuk erger als normaal, misschien door het combineren van verschillende genotsmiddelen, te weten; speed, coke, pillen en sterke drank. Ik hoop een definitieve oplossing voor het probleem van m'n lip gevonden te hebben, maar dat zal ik ongetwijfeld ergens later deze week ervaren. Ik heb besloten er sowieso tijdelijk en als het aanslaat continu als ik van plan ben enigerlei drugs te gebruiken een ring te dragen in plaats van de vaak (standaard) labret-piercings. De labret-piercing heeft namelijk een plaatje aan de achterkant om tanderosie zo min mogelijk te voorkomen, aangezien de kans dan veel kleiner is dat je tanden in contact met de piercing komt. De ring daartegen hangt een beetje los om je lip, niet echt superstrak, ik denk dat je sowieso wel zo'n 2 mm bewegingsruimte hebt voor de piercing. Ik hoop dat dit voldoende ruimte zal zijn, want m'n piercing is 5 mm en ik kan geen grotere of kleinere maten dragen, groter niet want dan krijg je snel tanderosie en kleiner niet omdat ik het risico van m'n lip afknijpen niet echt bepaald uitnodigend vind.

Ik weet momenteel nog niet zeker of de ring zal werken, vandaar ook dat ik dit eigenlijk post.

Tevens is de tongpiercing urgent, dus mocht je iets weten, wat dan ook dat betrekking heeft; alsjeblieft, twijfel niet en laat me weten wat volgens jou misschien zou kunnen werken. Mijn dank zal zeer groot zijn.

Ik weet dat dit een behoorlijke lap tekst was en ik waardeer het ook zeker als er mensen zijn die het daadwerkelijk doorgelezen hebben. Trouwens, ik heb het internet al enige tijd afgestruind naar enige informatie betreffende dit onderwerp, maar ik heb nooit iets kunnen vinden wat daadwerkelijk in direct verband zou kunnen staan met het gebruik van drugs. Meeste zoekresultaten geven pagina's weer waarvan de inhoud vaak betreffende het laten zetten van een piercing is en een waarschuwing over het gebruik vlak voor het laten zetten van een piercing.

Ik zou het ontzettend waarderen als iemand de tijd zou nemen om enigzins informatie te kunnen verschaffen.

Alvast heel erg bedankt!

P.S. Ik heb meerdere pogingen gedaan om een foto te maken, maar het wil echt niet lukken. Te onduidelijk, te ver links, te hoog, afstand te ver, afstand te dichtbij.. het begon bijna frustrerend te worden.

heb zelf tongpiercing en is echt normaal
ik weet het zelf mss doe jij het zonder besef te hebbe
je speelt voortdurend met die piercing tikk tik tege je tande rrrrrrrrr langs je gebit af enzo

Bovenaan