Sluipende MDMA verslaving

geox

Bewuste gebruiker
Beste leden,

Telkens leg ik m'n eigen de drie maand regel weer op, maar bijna elke keer mislukt het wel, als een domme boer ga ik dan maar aan de MDMA. Het is niet zo dat ik zelf zou bellen om pillen of kristallen, maar dan heeft een maat er weer een paar liggen ( zoals gisteren ) en dan komt hij naar jou huis, en dan krijg ik die ongelooflijke drang om hoe dan ook die pillen te slikken. Ook als ik uitga en ik zie iemand met pupillen als een eurostuk rondlopen krijg ik ook weer meteen zin, en kan me juist nog weerhouden om te gaan vragen of die gast nog wat kan missen. Ik slik zeker niet elk weekend maar ik merk dat de tussenpauzes altijd korter en korter worden, het gevoel veranderd en de katers worden kutter. Terwijl ik vroeger helemaal geen kater kreeg.

Ik ben er wel zeker van dat iemand zich hier in herkent en ik zou graag weten wat jij er tegen doet...

Met vriendelijke groeten

geox

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
Zelfdisipline :beer:
H
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..

J0rrit

Badass junkie
geox zei:
Nick de Neger zei:
H
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..

MAak je geen zorgen, ik was precies zoals jij. Op een gegeven moment worden de katers zo heftig klote en het gevoel wordt zoveel minder lekker dan eerst, da stop je vanzelf.

geox

Bewuste gebruiker
Nja het gevoel is nog wel zeer nice, maar niet zoals de eerste keren.
Weggeven dat is geen optie, snoep het veel liever zelf op dan :hearteyes:

caatje

Badass junkie
Heel herkenbaar maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. De roes kwam niet meer en de 1 daagse dipjes werden een dagenlange Dip.

Nu kan ik het laten liggen omdat ik niet meer wekelijks met mensen in aanraking kom die wat op hebben/nemen. Of het ook zo zou zijn als dat wel zo was??? Het werkt toch erg aanstekelijk. Een tijdje terug had ik nachtdienst en mijn vriendin belde om een uur of 3 met een geweldig "I love you" verhaal en ik kreeg gelijk zin om en baalde dat ik aan het werk was.

Toch is het stukken minder geworden, de drang, mede omdat we allemaal andere prioriteiten hebben gekregen. De een heeft werk, de ander kinderen enzzz. Zelf heb ik een voorraadje in huis liggen waar ik goed vanaf kan blijven omdat ik gewoon niet meer zoals "vroeger" zin heb om dagen lang depri op de bank te hangen en m'n afspraken niet nakomen.

Conclusie: krijg ruggengraat!

Northawke

Wijs gebruiker
Plaats jezelf eens minder in situaties waarvan je weet dat je er mee in aanraking komt. Ga een weekend niet uit, ga eens een poosje niet naar die vriend die altijd wel wat heeft liggen of vraag hem om jou in geen geval iets te geven. Als je merkt dat je de wilskracht nog niet hebt om het te laten liggen, kan je maar één ding doen: je omgeving aanpassen.

NexxtGen

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
geox zei:
Nick de Neger zei:
H
Heb ik niet

MAak je geen zorgen, ik was precies zoals jij. Op een gegeven moment worden de katers zo heftig klote en het gevoel wordt zoveel minder lekker dan eerst, da stop je vanzelf.

Precies en precies om die reden is het nu inmiddels 5 maanden geleden dat ik het het laatst gedaan heb. De laatste 2 keer allebei (beetje) ziek geworden en de crash duurde serieus een paar weken, de laatste keer.
Nu ga ik het weer proberen en ik ben dan ook superbenieuwd of ik ziek ga worden, mijn tolerantie omlaag is en bovenalles hoe kneiterhard ik zal gaan. :hearteyes:

982

Bewuste gebruiker
Dipjes waren bij mij in het begin ook minimaal, maar verloop van tijd had ik zondag, maandag, dinsdag en woensdag een dip. En niet zo'n klein beetje ook!

Echt stoppen doe je volgens mij pas als je goede redenen ervoor hebt, en uiteraard zelfdiscipline

Miss J

Bewuste gebruiker
geox zei:
Heb ik niet

Dat is inderdaad klote, dat gebeurd mij ook elke keer. Je maakt jezelf wijs om niet teveel te nemen om het vervolgens wel te doen en dan spijt te hebben.

Ik heb het afgelopen half jaar sowieso om de twee weken gebruikt en ik merk de nadelen heel goed: Ik krijg HPPD verschijnselen en ik ben ontzettend vergeetachtig geworden.

Ik heb daarom nu (pas) door dat het te ver gaat en vanaf oud en nieuw besloten om het echt om de 3 maand te gaan doen en omdat ik de nadelen toch te erg vind worden ga ik dit zeker volhouden.

Als je niet genoeg zelfdiscipline hebt ga je waarschijnlijk ook net zover door tot dat de nadelen te groot worden maargoed, ik neem aan dat je wel gaat proberen om rustiger aan te doen dus succes... :)

geox

Bewuste gebruiker
Miss J zei:
geox zei:
Heb ik niet

Dat is inderdaad klote, dat gebeurd mij ook elke keer. Je maakt jezelf wijs om niet teveel te nemen om het vervolgens wel te doen en dan spijt te hebben.

Ik heb het afgelopen half jaar sowieso om de twee weken gebruikt en ik merk de nadelen heel goed: Ik krijg HPPD verschijnselen en ik ben ontzettend vergeetachtig geworden.

Ik heb daarom nu (pas) door dat het te ver gaat en vanaf oud en nieuw besloten om het echt om de 3 maand te gaan doen en omdat ik de nadelen toch te erg vind worden ga ik dit zeker volhouden.

Als je niet genoeg zelfdiscipline hebt ga je waarschijnlijk ook net zover door tot dat de nadelen te groot worden maargoed, ik neem aan dat je wel gaat proberen om rustiger aan te doen dus succes... :)
Ja zeker weten, ik heb het ook tegen mijn beste vriend beloofd. Ik wacht tot 22 april, dan is een goa. Het gaat zeker moeilijk worden.

Bedankt voor alle reacties!

Shana_P

Belezen gebruiker
Ik heb 1.5 jaar iedere vrijdag en zaterdag xtc genomen. Ik vond het zo leuk en heb nooit veel last gehad van katers en de negatieve bijwerkingen. Toch voelde ik dat het grondig fout zat, niet alleen ik maar vooral kennissen. Ik dacht dat ik er nooit mee zou kunnen stoppen maar op een gegeven moment kreeg ik een klik van ik doe het niet meer. Nu drink ik me elk weekend zat, maar niet overdreven. en ik amuseer mij even hard, iets wat ik daarvoor niet voor mogelijk hield. Ooit komt die klik bij jou ook wel, zorg dan wel dat je noet overschakeld op andere dingen want dan is de trein weer vertrokken...

Felix4815

Newbie
Het effect zal steeds minder intens worden en de laatste tijd loop ik steeds 2 dagen klote depressief na MDMA.Op een duur moet je het gewoon niet meer hebben.Anders moet je gwn 1 keer 'nee' durven zeggen als een vriend van je er bij heeft want als je het 1 keer gedaan hebt zal je zien dat dat toch niet zo moeilijk is,dat was bij mij toch zeker het geval.Gewoon 1 keer doorbijten.

geox

Bewuste gebruiker
Felix4815 zei:
Het effect zal steeds minder intens worden en de laatste tijd loop ik steeds 2 dagen klote depressief na MDMA.Op een duur moet je het gewoon niet meer hebben.Anders moet je gwn 1 keer 'nee' durven zeggen als een vriend van je er bij heeft want als je het 1 keer gedaan hebt zal je zien dat dat toch niet zo moeilijk is,dat was bij mij toch zeker het geval.Gewoon 1 keer doorbijten.
Nja zo ging het. Ik wist dat al van de hele dag dat hij pillen ging meehebben vanavond, ik zei heel de dag tegen mezelf dat ik absoluut nee ging zeggen tegen die pillen. Als mijn maat uiteindelijk hier is in de avond en dan vraag ik zowiezo of ik eens mag kijken naar de pillen, en dan vraag ik of er wat mag hebben.. Het is niet zo dat mijn vrienden grote pillenslikkers zijn ( ik ben de grootste ) maar dan heeft die maat er weer een paar, of kan ik daar toevallig wat kristal krijgen van iemand..

Ik heb me nu wel voorgenomen om ECHT 3 maand te wachten.. Ik hoop dat het lukt, ik hou jullie op de hoogte :P

Groetjes geox

camel

Newbie
Goed om dit te lezen.
Ik ben een groentje op dit gebied, heb 2x XTC gebruikt en met oud en nieuw MDMA.
Dat vond ik echt zo vreselijk leuk (XTC trouwens ook) dat ik erg benieuwd ben naar de volgende keer.

Moet echter wel een uitzondering blijven; dus goed om jullie ervaringen te lezen.
Is het echt zo dat je gaat wennen aan MDMA? jammer zeg.... Ook als er heel veel tijd tussen zit? bijvoorbeeld idd 3 maanden?

Oja, nog iets; volgens mij heb ik een soort tic ontwikkeld met die kaken, ik merk soms ineens dat ik vreselijk hard zit te knarsen (ook gewoon nuchter enzo). Hebben anderen dat ook?

:wave:

geox

Bewuste gebruiker
Tuurlijk wel, MDMA is een upper.
Wat de meeste aanraden is maximum 1 keer in de 3 maand en maximum 20 keer per leven. Ik zou zeggen hou het 1 keer om de 3 maand en niet teveel dan zit je goed. Ga niet zoals ik dan een gram slikken want dan ben je de dagen erna zo rot als een ei dat 4 maand in de zon heeft gelegen.

Sommige mensen spreken van "Loss of the magic" als je het teveel doet. Ze zeggen ook dat ze jaren later zelfs niet meer het effect kunnen terugkrijgen. So don't fuck it up :)

camel

Newbie
aha, thanks.

ik heb geen idee hoeveel ik toen op heb, een paar keer "gelikt".
Het zegt me echt helemaal niks, haha :confused:
(was in goede handen, dus maakte me ook geen zorgen)

Ik zal je advies onthouden!

:)

J0rrit

Badass junkie
camel zei:
heb 2x XTC gebruikt en met oud en nieuw MDMA.
Dat vond ik echt zo vreselijk leuk (XTC trouwens ook) dat ik erg benieuwd ben naar de volgende keer.

:

XTC is MDMA, dus het is precies hetzelfde wat je nam, met misschien een ietstjes andere werking, wanneer leert iedereen dit nou

camel

Newbie
ja, zoiets is me toen ook wel uitgelegd, maar zoals ik al zei: heb er niet zoveel verstand van. Denk dat ik onderscheid maak omdat het ene een pil was en het ander een poeder. :rolleyes:

camel

Newbie
[:[/quote]

XTC is MDMA, dus het is precies hetzelfde wat je nam, met misschien een ietstjes andere werking, wanneer leert iedereen dit nou[/quote]

streng jij, trouwens.... :wink:

BelgonX

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
geox zei:
Nick de Neger zei:
H
Heb ik niet

Delirium

Badass junkie
DarkScope zei:
geox zei:
Nick de Neger zei:
H
Heb ik niet

Maak je geen zorgen, ik was precies zoals jij. Op een gegeven moment worden de katers zo heftig klote en het gevoel wordt zoveel minder lekker dan eerst, da stop je vanzelf.

Om je nou hélemaal geen zorgen te gaan maken is natuurlijk onzin, je gebruik heb je in eigen hand, je ben voor jezelf verantwoordelijk!

ik herken het trouwens wel. Aan het begin gebruikte ik het erg veel en het leek toen moeilijk om een weekend eens een keer een pilletje te laten liggen.

Op den duur raak je door veel XTC gebruik wel gewoon écht vertiefd en word eht effect steeds minder. Uiteindelijk was het nog maar weinig interessant en nu doe ik het nog maar erg weinig :)

Dat doet niet af voor het feit dat er wel degelijk XTC-verslaafden zijn en dat je gewoon goed op jezelf moet passen en naar je lichaam en geest luisteren. (Netzoals bij alle andere drugs :wink:)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Delirium zei:
Op den duur raak je door veel XTC gebruik wel gewoon écht vertiefd en word eht effect steeds minder. Uiteindelijk was het nog maar weinig interessant en nu doe ik het nog maar erg weinig :)

Amen!!

XTC misbruik wordt lichaamlijk behoorlijk afgestraft, naast het geestelijke gehang.
Op een goed moment ben de MDMA zo zat, dat je het zomaar een jaar niet neemt.

0ndertussen ben je dan wel LSD junk geworden maar dat geeft niet!!
Das gezond zegt mijn neef Albert.

Stonie

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ja idd LSD is zeer gezond naar mij weten. albert hofman 102 jaar oud.
ik hoop dat het de oudste mens wordt ter wereld. want dan wordt LSD mss legaal :grin:

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Nog een goeie raad , vervang de XTC in geen geval door bijv. coke, want als je de X al niet goed kan handelen, dan gaat het met de echt verslavende drugs heel erg snel heel erg fout.
Ondergetekende spreekt helaas uit ervaring.. :(
Die drang naar xtc gaat meestal wel over, de kater weegt dan niet op tegen die paar uurtjes lol die je er nog van hebt.

geox

Bewuste gebruiker
Antondebeuker zei:
Nog een goeie raad , vervang de XTC in geen geval door bijv. coke, want als je de X al niet goed kan handelen, dan gaat het met de echt verslavende drugs heel erg snel heel erg fout.
Ondergetekende spreekt helaas uit ervaring.. :(
Die drang naar xtc gaat meestal wel over, de kater weegt dan niet op tegen die paar uurtjes lol die je er nog van hebt.
Nee man, coke en speed blijf ik af. Vroeger alletwee gedaan, en altijd grote drang om de dag erna te gebruiken. Nu echt geen drugs voor mij voor een tijdje.. Allen nog wat wiet

Everio

Bewuste gebruiker
ik heb nooit echt een tijd gehad dat ik et TE vaak deed... wel een tijd dat voordat ik nuchter was weer aan het plannen was voor de volgende keer (2 weken erna)

dit is een tijdje van 3 maanden geweest... maar heb me nooit ECHT vertiefd gevoeld :P

nu laat ik het net zo goed gewoon liggen, alleen op extra vette party's (morgen awakenings, 23feb Lektroluv) voor de rest hou ik et bij 2cb af en toe (L) pils :grin:, lachgas, en paddo's af en toe...

1x per maand doe ik wel iets :P laatste tijd :) maar ook relatief "onschuldige" dingetjes...

toevallig 2 sterfgevallen binnen mn "vriendengroep" 2 jonge gasten, 1 zelfmoord, de ander met een ongeluk, beide waren net 21-22... ik geniet toch wel echt van mn leven nu

dit raad ik iedereen aan maar verstandig :grin:

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Probeer eens twee weken vol te houden niets te slikken. Elke keer als ik mdma doe denk ik de dag erna fuuuck i want more ! Toch hou ik het altijd drie maanden vol, de goesting verdwijnt hoe langer hoe meer. Dat is toch bij mij het geval :)

westergas

Belezen gebruiker
geox zei:
Sommige mensen spreken van "Loss of the magic" als je het teveel doet. Ze zeggen ook dat ze jaren later zelfs niet meer het effect kunnen terugkrijgen. So don't fuck it up :)

100% waar. Zaterdag voor het eerst in 3 jaar MDMA (kristallen) genomen. Ik voelde heel sterk de chemicalien door mijn lichaam stromen en de lichamelijke effecten daarvan. echter ik was me er zo van bewust dat het nep was. het voelde heel geforceerd en werd er totaal niet happy van, zoals ik dat in het begin wel werd. Ik vond het heel vreemd dat ik die effecten vroeger als prettig ervaarde.

Tis dus helemaal verneukt met die drug. Jammer want vroeger ging ik er zo zwaar van uit mijn plaat.

Drientje

DF-koning
geox zei:
Miss J zei:
geox zei:
Heb ik niet

Ja zeker weten, ik heb het ook tegen mijn beste vriend beloofd. Ik wacht tot 22 april, dan is een goa. Het gaat zeker moeilijk worden.

Bedankt voor alle reacties!

22 april? Goa? Waar?

zaagmans

Bewuste gebruiker
geox zei:
Beste leden,

Telkens leg ik m'n eigen de drie maand regel weer op, maar bijna elke keer mislukt het wel, als een domme boer ga ik dan maar aan de MDMA. Het is niet zo dat ik zelf zou bellen om pillen of kristallen, maar dan heeft een maat er weer een paar liggen ( zoals gisteren ) en dan komt hij naar jou huis, en dan krijg ik die ongelooflijke drang om hoe dan ook die pillen te slikken. Ook als ik uitga en ik zie iemand met pupillen als een eurostuk rondlopen krijg ik ook weer meteen zin, en kan me juist nog weerhouden om te gaan vragen of die gast nog wat kan missen. Ik slik zeker niet elk weekend maar ik merk dat de tussenpauzes altijd korter en korter worden, het gevoel veranderd en de katers worden kutter. Terwijl ik vroeger helemaal geen kater kreeg.

Ik ben er wel zeker van dat iemand zich hier in herkent en ik zou graag weten wat jij er tegen doet...

Met vriendelijke groeten

Ik heb het ook gehad. Eerst veel plezier en weinig last en die verhouding wordt steeds meer andersom. Ik ben gewoon gestopt. Dat was in het begin heel kut. Stappen was niet meer leuk, maar ik heb het volgehouden! Nu doe ik het nog 5x per jaar en dat is echt een beloning

riflexz

Bewuste gebruiker
Vroeger kon ik pauze's houden van echt MAANDEN. Zonder probleem, maar de laatste maanden... het is niet zozeer lichamelijk verslavend, maar tzit in de kop. Nu gebruik ik elk weekend wel, en dat kan oplopen tot 4 - 8 pillen per weekend..

Elke maandag, zeg ik dan weer bij mezelf: nu stop ik er mee, maar tegen dat het weekend is, komt het er toch weer van. waarom? omdat ik zo graag uitga, en xtc zo'n prachtig lekker super gevoel geeft terwijl je feest

Kzal er ooit wel eens mee stoppen..

Bovenaan