Slaapstoornis?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Toen ik nog jonger was gebruikte ik veelvuldig speed en andere middelen. Toen ik daarna stopte ermee had ik las van psychische klachten en slaapstoornissen. Daarna ben ik weer eens begonnen met oppeppende middelen, en uiteraard weer min of meer gestopt (met speed vooral). Maar nu na ieder weekend wat gebruikt te hebben van chemische drugs (speed, xtc, mdma enz. enz.) heb ik last van hevige slaapstoornissen.

In het begin hielden die stoornissen na een week wel weer op, maar nu zijn ze denk ik blijvend. Ik kom slecht in slaap en heb voortdurend last van nachtmerries enzo. Dit duurt echter al weken / maanden zo.
Wat ik wilde weten of meer mensen hier last van hebben?

Onlangs heb ik trouwens LSD gebruikt en de slaapstoornissen lijken verdwenen als sneeuw voor de zon, ook hier iemand ervaring mee?

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Ik heb vorig weekend ook weer speed en pillen gebruikt en slaap de hele week al pas na 4 uur 's'nachts.

Heb dat altijd als ik iets in het weekend gebruikt heb wordt me hele ritme verneukt ( kan ook wel want ik hoef iedere dag pas om 12 uur me bed uit ofzo) :mrgreen: .

flashkop

Bewuste gebruiker
Ja, heb ik ook wel eens en trip middelen hebben een gusntig effect op je slaap, maar ik weet niet of dit voor altyd is of tydelijk, ik heb zelf nooit zoveel problemen met slaap te vatten en ik slaap elke dag ook heel lang 10-12 uur pitte.
Maar mss ligt je slaapprobleem wel juist by dat lang uitslapen, sta eens een keer op om 9 uur ipv 12, dan zal je je slaap wel kunnen vatten die avond.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb na gebruik ook altijd hele wazige realistische nachtmerries.
Dan val je bijna in slaap en is het net alsof je lichaam word 'overgenomen'. Op dat moment moet ik altijd 'vechten' om wakker te worden en het te verdrijven, zéér beangstigend allemaal

JohnDoe

Newbie
Ziek man, ik heb precies hetzelfde volgens mij,
het lijkt bij mij net alsof je nog gewoon kan rondkijken in
je kamer terwijl je niks kan bewegen. Totdat je op gegeven moment
weer wakker word.

Dit vond ik er over:
Tijdens de REM-slaap zijn alle spieren in het lichaam verlamd, behalve de oogspieren en het hart. Deze verlamming is normaal en zelfs noodzakelijk: het voorkomt dat we onze dromen echt zouden uitvoeren. Soms treedt deze verlamming echter op wanneer men nog wakker is, meerbepaald net voor het in slaap vallen of na het ontwaken. Deze slaapstoornis noemt men slaapverlamming of slaapparalyse. Het is een nog relatief onbekend begrip waar nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt. Om die reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van dit verschijnsel. Men vermoedt dat minstens 20 % van de mensen ooit al slaapverlamming gehad heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Razar

Belezen gebruiker
JohnDoe zei:
weer wakker word.

Dit vond ik er over:
Tijdens de REM-slaap zijn alle spieren in het lichaam verlamd, behalve de oogspieren en het hart. Deze verlamming is normaal en zelfs noodzakelijk: het voorkomt dat we onze dromen echt zouden uitvoeren. Soms treedt deze verlamming echter op wanneer men nog wakker is, meerbepaald net voor het in slaap vallen of na het ontwaken. Deze slaapstoornis noemt men slaapverlamming of slaapparalyse. Het is een nog relatief onbekend begrip waar nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt. Om die reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van dit verschijnsel. Men vermoedt dat minstens 20 %
van de mensen ooit al slaapverlamming gehad heeft.

IK heb dat bijna wekelijks , en al van voor ik ooit drugs heb gebruikte.
In het begin is het wel freaky, maar op de den duur zeg je gewoon van
"ah tis weer van dat".
Het duurt ongeveer een minuutje of zo. Wat minder aangenaam is , is dat ik dan soms mijn ogen kan openen terwijl ik ook nog half droom.
Dan zieje soms mensen en dingen in je kamer staan, terwijl je niet kunt bewegen, en zodra je kan bewegen is iedereen weg :openmouth:
een tripje bij het ontwaken :stoned:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Razar zei:
JohnDoe zei:
weer wakker word.

Dit vond ik er over:
Tijdens de REM-slaap zijn alle spieren in het lichaam verlamd, behalve de oogspieren en het hart. Deze verlamming is normaal en zelfs noodzakelijk: het voorkomt dat we onze dromen echt zouden uitvoeren. Soms treedt deze verlamming echter op wanneer men nog wakker is, meerbepaald net voor het in slaap vallen of na het ontwaken. Deze slaapstoornis noemt men slaapverlamming of slaapparalyse. Het is een nog relatief onbekend begrip waar nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt. Om die reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van dit verschijnsel. Men vermoedt dat minstens 20 %
van de mensen ooit al slaapverlamming gehad heeft.

IK heb dat bijna wekelijks , en al van voor ik ooit drugs heb gebruikte.
In het begin is het wel freaky, maar op de den duur zeg je gewoon van
"ah tis weer van dat".
Het duurt ongeveer een minuutje of zo. Wat minder aangenaam is , is dat ik dan soms mijn ogen kan openen terwijl ik ook nog half droom.
Dan zieje soms mensen en dingen in je kamer staan, terwijl je niet kunt bewegen, en zodra je kan bewegen is iedereen weg :openmouth:
een tripje bij het ontwaken :stoned:

Precies, hetgeen wat jullie hier uitleggen bedoelde ik, ik heb dat ook een lange tijd gehad, vcrijwel bijna dagelijks, zeer beangstigend.

Misschien een tip voor jullie: LSD
Sinds ik de lsd gebruikt hebt is mijn slaapgedrag enorm rustig geworden, ik slaap nu zelfs goed :)

Razar

Belezen gebruiker
Wat ik ook wel zeer vaak heb - en ik weet niet of het in verband kan worden gestelt met die slaapverlamming - is het besef dat ik aan het dromen ben, terwijl ik in mijn droom ben.
Dat is best wel aangenaam, want dan kan je echt dingen gaan doen die je zelf wilt en je eigen droom sturen.
Helaas is de tijd tussen het beseffen van "he ik zit hier in mijn droom" en het ontwaken altijd maar zeer kort.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Razar zei:
Wat ik ook wel zeer vaak heb - en ik weet niet of het in verband kan worden gestelt met die slaapverlamming - is het besef dat ik aan het dromen ben, terwijl ik in mijn droom ben.
Dat is best wel aangenaam, want dan kan je echt dingen gaan doen die je zelf wilt en je eigen droom sturen.
Helaas is de tijd tussen het beseffen van "he ik zit hier in mijn droom" en het ontwaken altijd maar zeer kort.

Dit noemen ze 'Lucid Dreaming' en je kan het leren! Er is op internet genoeg informatie te vinden over dit kleine fenomeen, er zijn ook bepaalde oefeningen die je kunt doen zodat je weet of je droomt of niet. Dan kun je je droom geheel sturen naar hoe je het zelf wilt

jasper

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Razar zei:

Dit noemen ze 'Lucid Dreaming' en je kan het leren! Er is op internet genoeg informatie te vinden over dit kleine fenomeen, er zijn ook bepaalde oefeningen die je kunt doen zodat je weet of je droomt of niet. Dan kun je je droom geheel sturen naar hoe je het zelf wilt

he dat heb ik ook, dat ik tijdens m'n droom denk hej ik ben aan het slapen :) maar i kdroom meestal zwart dus dat is wel kut

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat is inderdaad raar. Ik hoorde laatst een theorie dat mensen die zonder kleur dromen nogal aanleg hebben naar criminaliteti :P

jasper

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Dat is inderdaad raar. Ik hoorde laatst een theorie dat mensen die zonder kleur dromen nogal aanleg hebben naar criminaliteti :P

he :tongueout: meen je dat nou??
maar ik droom gewoon nix ik val in slaap en ik wordt wakker zo gaat het bij mij, of soms zie ik zwart en voel ik dat m'n ogen naar boven kijken (slaapstand)en denk wat is dat nou maar krijg ik m'n ogen niet open

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
barry zei:
Psycho_Chrono zei:

he :tongueout: meen je dat nou??
maar ik droom gewoon nix ik val in slaap en ik wordt wakker zo gaat het bij mij, of soms zie ik zwart en voel ik dat m'n ogen naar boven kijken (slaapstand)en denk wat is dat nou maar krijg ik m'n ogen niet open

Hmm toch pas ik maar op voor jou....

jasper

Wijs gebruiker
zou ik ook maar doen :angry:
ik ben echt het rauwste krapul dat je ooit in je leven hebt gezien en een beetje verkeerd kijken en het is gedaan met je :angry: :angry:

minn

Badass junkie
probeer eens dat L-tryptofaan ofzo. Zo op internet te bestellen.. google maar eventjes.

Razar

Belezen gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Razar zei:

Haha ja, vorige week nam ik een kijkje op de site http://ld4all.com/nl/guide.html#frames(content=ld4all_welcome.shtml)

ze zeggen daar dat het oa moeilijk is om te telefoneren in je droom.
En ja hoor, enkele dagen geleden zat ik weer in zo'n besefdroom.
Ik zat in een soort legerkamp, en was op zoek naar een telefoon om het toch maar eens te proberen. Echt geschift eigelijk dat ik dat nog wist.
En dan vond ik een gsm maar de batterij was plat...was me dat balen.
En al men "soldaatmakkers" : "je moet nu niet bellen, het is verdomme oorlog!!". :mrgreen:
Ik moest er wel erg mee lachen 's ochtends. :wave:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hahhaa heerlijk verhaal!

Ik had paar nachten geleden mijn eerste echte 'lucid dream'. Ik stond aan mijn vensterbank en besefte dat ik droomde. Ik hield mijn vensterbank vast en probeerde te vliegen, op de een of andere rare manier lukte dit niet...daarna werd ik weer wakker :(

rich28

Experimenterende gebruiker
HAHA wat jij zegt RAZAR dat heb ik preciesss.. dat ik gewoon weet dat ik droom tegenwoordig. Ik kan nog bewust denken tijdens het dromen, heel vaag:) Wel leuk als je over een lekker wijf droomt...

Wat ik ook heb is dat ik soms zo levendig droom dat ik soms nou echt zit te twijfel of iets nou echt gebeurdis of dat ik het gedroomd heb.

Vroeger had ik het wel vaak dat ik al begon met dromen/slapen terwijl mijn bewustzijn er nog was. Ging ook gepaard met hevige angst, was echt geen kut aan, beter is dat weg.

Was trpuwens wel allemaal begonnen vlak na de eerste keer speed, dus het zal er wel mee te maken hebben

Bovenaan