Romantisch...

sarcasm

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
sarcasm zei:
W.F.L. zei:
Overdosis ketamine? :rolleyes:

Ja, overdosis ketamine, is niet zo moeilijk om dat te doen, ik vrees dat ik het regelmatig heb gedaan... Verschil in kwaliteit en dan te veel nemen van het goede spul wat net uit India komt...

En wat heet een overdosis ketamine volgens jou? Van 300mg moet ik ook braken en K-holen maar dat noem ik geen overdosis. Overdosis is een heel subjectief begrip overigens, zogenaamd wanneer je teveel op hebt van een bepaalde drug. Je kunt er ook aan overlijden. Maar teveel ketamine? Out gaan? Tja. Je moet volgens mij al iets van een 10 gram je neus in rammen wil je OD'en op dat spul.

En als je ketamine versneden wordt nadat ie van India komt dan heb je nood aan een nieuwe dealer. Zuiverheid van ketaminekristallen is in de meeste gevallen tegen het maximale aan, zoals met MDMA.

Het wordt niet versneden, je krijgt het vloeibaar en moet het zelf kristalliseren om het te kunnen snuiven... En als je 10 gram ketamine in je neus moet rammen voor je kan ODen dan heb je nog nooit echte goede ketamine gehad!
Voor mij is overdosis ketamine dat je (als je geluk hebt) out gaat en kotsend wakker wordt in je eigen pis. Ik heb al ook al een keer epileptische aanvallen en een hartstilstand gehad van te veel ketamine, werd wakker in het ziekenhuis aan een flinke hoeveelheid slangetjes ed en hoorde dat een heel reanimatie-team meer dan een uur met me bezig was geweest omdat ik elke keer weer wegzakte en dat ik meerdere keren gereanimeerd moest worden.
Er zit een wereld van verschil tussen een 'normale' hoeveelheid ketamine en 'veel te veel'...
Er zit ook een wereld van verschil tussen ketamine en goede ketamine..

Drientje

DF-koning
Toch knap dat je out gaat van keta. Normaal beland je in een k-hole en ben je daarna zo fris als een hoentje.

Ketamine is ook het enige verdovingsmiddel wat je hartslag en ademhaling niet dempt dus ik vermoed dat je toen je gereanimeerd moest worden wel meer op had dan alleen keta.

Ketamine is een HEEL erg veilig middel wat nog steeds in de veterinaire wereld gebruikt wordt als ook voor mensen met brandwonden:

Ketamine

Dit analgetisch en anesthetisch middel wordt gebruikt ter aanvulling van de conventionele analgesie bij de verbrande patiënt, omdat het de N-methyl-D-aspartaat-glutamaatreceptoren van het nociceptieve zenuwstelsel blokkeert. Deze NMDA-receptoren zijn immers betrokken bij hyperalgesie en gewenning aan narcotische analgetica. Ketamine is doeltreffend als co-analgeticum in lage dosissen van minder dan 0,2 mg/kg. Bij volwassenen en kinderen kan het via continue intraveneuze infusie worden toegediend in een dosis van 0,04 à 0,12 mg/kg/uur (eventueel na een bolus < 0,2 mg/kg).

In doseringen lager dan gebruikt voor narcose, wordt ketamine ook als drug gebruikt, het wordt dan Special K (ook Vitamin K of de afkorting ket worden gebruikt) genoemd. Ketamine wordt meestal gesnoven, maar sommige gebruikers nemen het ook oraal of spuiten het in. Om het middel te kunnen snuiven wordt de ketamine, die voor medische toepassingen in vloeibare vorm wordt gebruikt, uitgekookt tot een kristallijn poeder. Lagere doseringen maken de gebruiker dromerig, hogere doseringen kunnen leiden tot een K-Hole, waarbij de gebruiker zich amper bewust is van zijn omgeving en moeilijk kan bewegen. Lage doses ketamine worden ook als party-drugs gebruikt, waarbij de lichte dromerigheid en verzwakking van lichamelijke prikkels de gebruiker toelaten meer in de muziek op te gaan. Hogere doses zijn psychedelisch van aard en vereisen dat de gebruiker gaat liggen omdat bewegingen, evenwicht en tastzin sterk verstoord worden door de verdovende eigenschappen van de stof. De stof wordt dan ook geclassificeerd onder dissociatieve psychedelica, omdat het de gebruiker losmaakt van de waarnemingen van zijn lichaam.

Dus out gaan van ketamine is in mijn ogen praktisch onmogelijk. Ik ben een ervaren keta gebruiker, heb zowel lage als hele hoge dosissen tot mij genomen en ik ben nog nooit out gegaan van keta.

Elohtibbar

Badass junkie
Drientje zei:
Toch knap dat je out gaat van keta. Normaal beland je in een k-hole en ben je daarna zo fris als een hoentje.

Ketamine is ook het enige verdovingsmiddel wat je hartslag en ademhaling niet dempt dus ik vermoed dat je toen je gereanimeerd moest worden wel meer op had dan alleen keta.

Ketamine is een HEEL erg veilig middel wat nog steeds in de veterinaire wereld gebruikt wordt als ook voor mensen met brandwonden:

Ketamine

Dit analgetisch en anesthetisch middel wordt gebruikt ter aanvulling van de conventionele analgesie bij de verbrande patiënt, omdat het de N-methyl-D-aspartaat-glutamaatreceptoren van het nociceptieve zenuwstelsel blokkeert. Deze NMDA-receptoren zijn immers betrokken bij hyperalgesie en gewenning aan narcotische analgetica. Ketamine is doeltreffend als co-analgeticum in lage dosissen van minder dan 0,2 mg/kg. Bij volwassenen en kinderen kan het via continue intraveneuze infusie worden toegediend in een dosis van 0,04 à 0,12 mg/kg/uur (eventueel na een bolus < 0,2 mg/kg).

In doseringen lager dan gebruikt voor narcose, wordt ketamine ook als drug gebruikt, het wordt dan Special K (ook Vitamin K of de afkorting ket worden gebruikt) genoemd. Ketamine wordt meestal gesnoven, maar sommige gebruikers nemen het ook oraal of spuiten het in. Om het middel te kunnen snuiven wordt de ketamine, die voor medische toepassingen in vloeibare vorm wordt gebruikt, uitgekookt tot een kristallijn poeder. Lagere doseringen maken de gebruiker dromerig, hogere doseringen kunnen leiden tot een K-Hole, waarbij de gebruiker zich amper bewust is van zijn omgeving en moeilijk kan bewegen. Lage doses ketamine worden ook als party-drugs gebruikt, waarbij de lichte dromerigheid en verzwakking van lichamelijke prikkels de gebruiker toelaten meer in de muziek op te gaan. Hogere doses zijn psychedelisch van aard en vereisen dat de gebruiker gaat liggen omdat bewegingen, evenwicht en tastzin sterk verstoord worden door de verdovende eigenschappen van de stof. De stof wordt dan ook geclassificeerd onder dissociatieve psychedelica, omdat het de gebruiker losmaakt van de waarnemingen van zijn lichaam.

Dus out gaan van ketamine is in mijn ogen praktisch onmogelijk. Ik ben een ervaren keta gebruiker, heb zowel lage als hele hoge dosissen tot mij genomen en ik ben nog nooit out gegaan van keta.

+1

Om out te gaan van alleen keta moet je inderdaad meerdere grammen door je neus jassen, warna je inderdaad weer fris wakker zult worden aangezien het de ademhaling en hartslag niet onderdrukt. Sowieso kun je bijna geen OD snuiven, omdat je neusslijmvliezen niet vochtig genoeg zijn om zoveel keta in zich op te nemen. Als je Spors ketaneusspray maakt zal dit al iets makkelijker gaan, maar het blijft heel tricky. De enige OD's die er zijn voorgekomen waren intraveneuze injecties bij muizen, heb ik laatst in een rapport over doseringen gelezen.

sarcasm

Bewuste gebruiker
Drientje zei:

Ketamine

Ketamine en wiet, maar ik heb hart-ritme stoornissen, een bestaand probleem waar ik niet vanaf wist tot ik met de ketamine begon. Idem dito epileptische aanvallen, ik heb een nog onbekende vorm van epileptie waar ik alleen last van heb als mijn weerstand laag is en ik dan gebruik. Zolang ik voldoende vitamientjes binnen krijg kan ik best af en toe uit mijn dak gaan,maar zodra ik dat te veel doe of niet goed genoeg eet in de weken voor ik gebruik dan mag ik weer voor een logeerpartijtje naar het ziekenhuis. Daarom ben ik ook meestal bob...

sarcasm

Bewuste gebruiker
Ketamine (mix) wordt ook gebruikt als narcosemiddel bij honden. Als je met je hond de laatste trip maakt naar de dierenarts (dus om hem of haar in te laten slapen) dan krijgen ze ook ketamine.
Toen ik vorig jaar met mijn hond naar de dierenarts ging omdat ze vol zat met kanker en heel veel pijn had, was de ketamine (mix) voldoende om haar naar de eeuwige jachtvelden te sturen, De tweede/ definitieve prik was al niet meer nodig. Als een mens of dier zwak of ziek genoeg is dan kan het een hele andere uitwerking hebben dan op een gezond persoon.

Drientje

DF-koning
Hey kijk, dat maakt de diagnose even een tikje anders dan alleen puur keta in een gezond mensenlichaam.

Heb je verder nog problemen met het gebruik van drugs en je hart? Lijkt mij dat jij wel twee keer nadenkt voor je iets naar binnen schuift.

sarcasm

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Hey kijk, dat maakt de diagnose even een tikje anders dan alleen puur keta in een gezond mensenlichaam.

Heb je verder nog problemen met het gebruik van drugs en je hart? Lijkt mij dat jij wel twee keer nadenkt voor je iets naar binnen schuift.

Ja, sindsdien wel. Ik moet heel erg op mijn weerstand letten en gebruik sporadisch. In het begin vond ik dat vreselijk, iedereen was wazig en ik niet, tegenwoordig heb ik daar niet meer zoveel problemen mee. Als ik wazig bent dan ga ik toch alleen maar zitten letten of mijn hart wel goed blijft kloppen. Vroeger had ik nooit problemen met mijn hart, de dokter zegt dat ik of geluk heb gehad of dat het door het de drugs tijdens het opgroeien (ik heb van mijn 11de tot net voor mijn 18de zo goed als dagelijks gebruikt, afgewisseld periodes van drugs en alcohol) komt dat ik dit hartprobleem heb, maar daar kunnen ze nu niet meer achter komen. Voor mij maakt dat ook niet uit. Ik ben zo ook wel nuttig want ik zorg dat de koekwauzen veilig thuis komen. Van alle wazige mensen om me heen word ik vanzelf ook wazig zonder dat het me iets kost of dat ik mijn gezondheid in gevaar breng. En het zorgt ook voor grappige taferelen, er word regelmatig gevraagd of iets wel echt gebeurd omdat ik de enige nuchtere ben en als ik dan bevestigend antwoord geef (ook al is het niet) dan zijn ze helemaal door de war, is echt lachen!
Ik heb ook al een paar keer mensen begeleid met hun eerste trip, ik heb het zelf zo vaak gedaan dat ik niet zelf hoef te trippen om te weten wat ze meemaken. Bovendien is altijd handig om er iemand bij te hebben die logisch en nuchter na kan denken, die even in de auto kan springen om iemand naar de eerste hulp te brengen omdat ie met zijn domme kop iets heel stoms heeft gedaan en bloed als een rund en een paar hechtingen nodig heeft, of iemand die met de politie kan praten zonder dat ze het idee hebben dat er een 'drugsfeestje' gaande is. Ik ben zeg maar een soort strandwacht, maar dan anders.

Bovenaan