Ritalin

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Een beetje zichzelf respecterende drugsgebruiker neemt dat niet, tenzij je narcolepsie of ADHD hebt of zoiets. Maar dat vind ik dan.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Daarom juist. Als je speed al kent hoef je echt geen Ritalin meer te gebruiken.

Spor

Wijs gebruiker
Svali zei:
Een beetje zichzelf respecterende drugsgebruiker neemt dat niet, tenzij je narcolepsie of ADHD hebt of zoiets. Maar dat vind ik dan.

Leg eens uit ?

Ik zie Ritalin als een veilige vorm van speed; er staat op wat het is, hoeveel het is en tot wanneer het houdbaar is. Daarbij vind ik speed verschrikkelijk omdat ik dan echt 3 dagen niet kan eten of slapen. Ritalin bied daarom zo nu en dan wel eens een handige oplossing.

Leg eens uit hoe het niet gebruiken van Ritalin in verhouding staat tot je zelfrespect... ?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Leg eens uit hoe het niet gebruiken van Ritalin in verhouding staat tot je zelfrespect... ?

Je tilt er iets te zwaar aan, als iemand Ritalin wil gebruiken vind ik dat best hoor maar ik vind het niks.

edwin__

Belezen gebruiker
Svali zei:
Neem dan gewoon speed man, Ritalin doet geen flikker.

doesn't it ??

Ik heb een vraagje: Laat die svali maar lullen.. [propt watjes in zijn oren]
Ai Ai, Vorig weekend 6 pilletjes 10mg gekregen.
Vroeger ben ik al bestempeld als adhd kind, ben nu 21. heb het hele adhd risico vak doorlopen

-school verlaten
-aan het roken
-verslaafd (((geweest))) [gelukkig slechts canab.]
-vervelende kennis
-gestoord
-creatief

ect. ect. Gewoon echt een adhd vogeltje.
Vroeger heb ik ritalin gehad, kijk naar mijn rapporten op rij en zie de verschillen. Hier ben ik mee gestopt omdat ik er destijds enorme weerstand tegen gaf. Ik lag wakker, zat te trillen en stortte in als het uitwerkte.

Die 6 pilletjes van vorig weekend heb ik even mee geëxperimenteerd, een hele was much to much 10 mg op 75 kg. klaper de kaak, en opruimdrang⁶.. much to much..
Een halve, nog steeds een droge mond, spier trekkingen, en praat kick.. pff om moe van te worden!! arme slb-er.
En toen een kwartje 2,5mg! Exact goed ! relax, vakantie. geordend. Kunnen kijken zonder denken, pratend over een bouwterrein kunnen lopen, vogels niet horen. fietsers zonder moeite kunnen ontwijken.. Lovely.
Tot zover het inleidend verhaaltje:

Ritalin beperkt je belevenswereld tot de meter waar jij mee bezig bent, met de juiste dossering is er prima mee te leven..
Maar ergens voel ik me wel erg be-drug-ed, een beetje aangeschoten op een heldere manier.
er zijn miljoenen mensen in nederland +/- 5% heeft ook het vermogen VOLLEDIG IN de wereld te staan. Dit vind ik eigenlijk erg fijn, maar niet altijd.. Als je de wereld wilt buitensluiten lukt dit alleen in the middle of nowwhere. (zonder vogels of mooie wolken, zonder stofje,,) eigenlijk lukt dit nooit, en soms wil ik dat wel.
Bezig zijn wat ik acht belangrijk te vinden.

Hoe denken jullie erover, op recept maandelijks 5mg tabletten te krijgen. En dit slechts toe te passen wanneer ik het wil?
Rationeel gedacht (maakt je kapot) is dit natuurlijk drugs abuse, in westerse ogen is het natuurlijk alles of niets. Maar ik zoek eigenlijk naar een gezonde tussenweg. Hebben jullie hier ideeën bij? Toepassen wanneer ik het "wil hebben" en los laten wanneer ik alle energie van de wereld door m'n aderen wil voelen stromen!

Tufnut

Badass junkie
Eerlijk gezegd klinkt dit een beetje als recreatief gebruik. Niks mis mee, maar de vraag is of een arts daaraan mee wil werken.

edwin__

Belezen gebruiker
ooooooooooooohh, dat haalde ik er niet uit :wink:

Je zult het inderdaad als recreatief gebruik kunnen bestempelen. Maar ik ben er eerlijk over, ik wil niet iedere dag rondlopen als een pepkikker. En soms word ik zo gek van mezelf dat ik er maar al te veel voor wil doen om rustig te worden.

De arts gaat hier natuurlijk niets van horen, die denkt dat ik met 2 maal daags 2,5 mg leef.. Zelf wil ik een beetje grenzen trekken, niet alleen voor tentamens of om op te ruimen. Maar ook als ik in situaties terecht ga komen waar mijn dhd in de weg staat.
Nu b.v. maar dat is op te lossen door snel te gaan slapen, hop melatonine erin en slapen :hearteyes:
Ook zo'n voorbeeld, niet altijd maar alleen wanneer je echt lekker wilt slapen!! haha :tearsofjoy:

lsdisoke

Newbie
Haha, ik heb het voorgeschreven gekregen. Heb toen ook best wel s een pilletje opgesnoven, maar deed me niet zo veel

no_obkiller zei:
ik heb binnekort een ADHD test! nog tips om zo ADHD-erig mogelijk over te komen? :mrgreen:
gewoon zeggen dat je je moeilijk kunt concentreren enzo en moeilijk kunt nadenke in sommige situaties, dat deed het hem toch bij mij, nu krijg ik relatine voor geschreven !! :grin:

MDMC

Belezen gebruiker
Ik vind dat methylfenidaat best fijn spul! Ik neem ze meestal nasaal in..
Ahhoewel het niet echt aan te raden is om te snuiven door al dat bindmiddel!

Na 2 pillen a 10 mgrm door je neus , sta je toch wel te stuiteren als een kikker, met de bovenstaande kenmerken. Je wordt er overigens ook best scherp van! Wat natuurlijk logisch is van een amfetamine.

Nadeel!!!: Ik krijg er snel barstende koppijn van! Ookal drink ik meer dan gebruikelijk, iemand die zich hier in kan vinden? :)

Tufnut

Badass junkie
Ritalin is alleen geen amfetamine. Het is methylfenidaat zoals je zelf al zegt. De chemische structuur lijkt wel sterk op amfetamine, maar het is het niet.

MDMC

Belezen gebruiker
Je hebt helemaal gelijk! Ik bedoel dan ook, de scherpe en heldere geest die je ervan krijgt. Dat lijkt op amfetamine. Dat is dan zoals je zelf aangeeft te verklaren omdat de chemische structuur erop lijkt! :grin:

Mr.W

Newbie
Ik zie veel negatiefs hier over ritalin!

Een goede vriend van me, heeft ritalin als medicatie voor zijn asperger/autisme/add.
Hij vergeet het zo vaak in te nemen dat hij aan het eind van de week een mooie voorraad heeft.

Ik kan je een voorbeeld noemen van een heerlijke trip op ritalin en wat drank.
Een keer na een avondje uitgaan, tot laat, zeer dronken geworden, hebben die maat en ik met zn tweetjes een dag lang achter de tv zitten uitbrakken. Rond 3 uur besloten we allebei, ik 3, hij 5 ritalinnetjes in te nemen. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen om drank te halen, allebei al een beetje scherper en prateriger. We hebben toen een fles wijn gehaald, en twee halveliters. Alles soldaat gemaakt, daarna nog een keer naar de supermarkt gegaan voor meer drank.
Toen zat ik hem echt te spacen, het was heel druk in de AH, maar ik ervoer alles als extreem rustig. Het leek net alsof ik in een soort van bal van transparante stof zat die al het geluid absorbeerde. Er waren ongelooflijk veel mensen en ik verbaasde me erover dat het zo stil om me heen was, heel chil.
Dat was mn eerste echte space op ritalin,
verder neem ik het gewoon als ik zin heb om veel te lullen met maten, ik wordt er altijd heel scherp van, kan goed formuleren en kom op goede ideeen.
Meestal neem ik 2 a 3 pilletjes, dan merk ik genoeg, maar wel altijd in combinatie met drank, anders is er niks aan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Grz, W

mindlez

Newbie
Ik gebruik rilatine (belgische benaming voor ritalin), gewoonweg omdat ik ADHD heb.
Maar qua effecten voel ik zelf niets, buiten het feit dat ik gewoonweg meer geinteresseerd ben tijdens de lessen op school. En dat ik meer zin heb om te gaan studeren en te werken voor school.
Maar ik zie niet in , waarom mensen ritalin pakken voor plezier. Heeft het dan zo'n andere effect op niet ADHD'ers?

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik heb een tijdje ritalin gebruikt vanwege concentratieproblemen. Die concentratieproblemen waren vooral dankzij andere spanningen die ik toen had. In het begin vond ik het effect echt heel lekker, het doet me sterk aan cocaïne denken. Dan euforische nam af na verloop van tijd. Ik moest steeds meer nemen om me te concentreren. Ik begon het ook te snuiven. Mijn eetlust verminderde en begon steeds meer tijd te steken in het gebruik van ritalin. Na uitwerking was ik altijd heel somber. Ik heb er inmiddels een afkeer van gekregen.

MDMC

Belezen gebruiker
mindlez zei:
Ik gebruik rilatine (belgische benaming voor ritalin), gewoonweg omdat ik ADHD heb.
Maar qua effecten voel ik zelf niets, buiten het feit dat ik gewoonweg meer geinteresseerd ben tijdens de lessen op school. En dat ik meer zin heb om te gaan studeren en te werken voor school.
Maar ik zie niet in , waarom mensen ritalin pakken voor plezier. Heeft het dan zo'n andere effect op niet ADHD'ers?
Mensen zonder ADHD, worden er erg actief van. Een soort van oppeppend effect wat in een lichte vorm te vergelijken valt met normale amfetamine. De dosering om dit effect te bereiken verschilt per persoon. Het voordeel van Methylfenidaat is dat het sneller is uitgewerkt dan normale amfetamine, en het niet dusdanig je wakker houdt/of in een mate je eetpatroon verneukt. Ik persoonlijk krijg er snel hoofdpijn van, en gebruik het echt incidenteel! Het hoofdpijn kan je denk ik wel verklaren door vocht tekort, wellicht omdat methylfenidaat zorgt voor verhoogde vochtopname!

Meld dit berichtAntwoord met een citaatblowen en ritalin samen?
door djessicadjess op 27 mei 2011 19:09

goedeavond,

ik heb de mening nodig over het gebruik van ritalin en blowen...
deze week is bij mij adhd vastgesteld....dit doordat ik met iemand heb gepraat over het blow gedrag van me....
nu zitten we met het volgende....volgens mijn psychiater kan ik niet beginnen met ritalin zolang ik nog 2 gram wiet per dag rook....alles wat ik heb opgezocht over dit onderwep zegt me dat ik gewoon kan beginnen met ritalin en dat dan mijn behoefte om te roken afneemt omdat de ritalin voor de rust in mijn hoofd zorgt en ik dan dus geen jointje meer wil.....hoef...

wie heeft dit zelf meegemaakt of heeft hier ervaring mee en wil dat met me delen...

ik wil graag de mening van mensen die dit meegemaakt hebben.....of ben ik de enige adhder die veel blowt....
groetjes djessica

Meiijsje

Newbie
Op dit moment heb ik ongeveer 23 pillen ingenomen en een heel klein beetje gedronken..
Ik snap eigenlijk niet waarom ik het gedaan heb, soms voel ik me gewoon getriggerd om het te doen en als ik het doe sla ik door.. Gelukkig is het niet iets waar ik me echt prettig bij voel want ik vind het niet fijn dat ik krampen krijg in mijn nek en dat mijn hart zo tekeer gaat.. Maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer fijn, ik weet dat ik een hart heb.. Merk dat ik er teveel van ga denken en praten en als ik dan moet stoppen tegen iemand te praten ga ik maar tegen mezelf praten.. Word er niet gelukkig van al kan ik wel emoties aan de kant zetten. Maar het is wel een aanrader vrolijk te zijn en echt niet zo een mega dosis te slikken want je hebt er nog dagen last van, dat had ik laatst tenminste.. Ik zat te zweten als een otter en gek genoeg had niemand echt door dat er iets met me was! Dat je druk word is trouwens niet helemaal waar, ik heb er nooit last van en ik ken ook geen mensen die dat wel worden van Ritalin. Je houd er wel vreemde tikken aan over, zo had ik laatst vanaf 11 uur in de avond pillen geslikt, niet geslapen en ik heb uren lang mijn hartslag zitten tellen, zo debiel.. Ik krijg de neiging er zo weer aan te beginnen waar je allemaal wel niet aan kunt denken zeg.. Ik merk ook dat ik vanalles typ omdat het vrij gelijk staat aan praten. Weet iemand trouwens hoeveel teveel is? Kan ik nooit ergens vinden, behalve voor juiste doseringen van patienten maar daar heb ik vrij weinig aan..

Hoop dat iemand hier iets aan heeft en er wat van snapt, ik zal nog wel een keer zeggen wat ik te zeggen heb op een normalere manier..

Oja, wat misschien al duidelijk was, je hebt totaal geen eetlust maar kijk daar mee uit want je valt echt om als je niets eet en wel die pillen slikt en als het er veel zijn zal slapa er ook niet van komen dus zorg dat je wel je energie aan blijft pijlen en niet drinkt!

Meiijsje

Newbie
Oja en je wordt er inderdaad rustig van, ook van grote hoeveelheden maar rust zul je niet vinden want het pept je zo erg op! Daarom word het bij ADD'ers en ADHD'ers afgeraden na het avond eten nog een pil te nemen omdat je dan slecht in slaap valt..

Hoi,ik gebruik sinds 8 jr (legaal) ritalin,ik heb daarvoor alles al gebruikt wat niet uit de "apotheek"kwam ; heroine,cocaine,speed,lsd etc.
Nu gebruik ik alleen nog alcohol (bier) en cannabis en af en toe op n feestje n snuif coke.
Ik snuif dedie methylfenidraat (ritalin) ook regelmatig , mede door het ritalin (mis)bruik om me heen.
Ik praat écht geen onzin maar in de straat waarin ik woon hebben op 1 na alle kinderen ritalin,soms de ouders ook!
Er is hier een zeer levendige handel ontstaan in strips ritalin,door gewone "huisvrouwen" ze prakken het..en snuiven het.
Uit eigen ervaring weet ik dat ritalin snuiven in t begin wel ff "leuk"kan zijn maar na 'n tijdje hoofdpijn en , erger nog depressies veroorzaakt.
Deze ex-junkie (nou..nie helemaal haha) ziet iig met lede ogen toe hoe de legale "speed"mn buurt veroverd.
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Gr. veteraantje

Bovenaan