Beetje late the party, maareh. Ik ook heb 2 verschillende doseringen geslikt van Elvanse, ik begon op 20mg + 20mg en vervolgens overgestapt naar 50mg + 20mg.
In de beginfase dat ik dit medicijn begon te nemen was ik er eigenlijk vrij positief over. Echter toen ik over ging naar de 50mg + 20mg voor het van de middag er al snel genoeg achter dat die eerste 50mg die innam wel een flinke kets gaf van: HIER BEN. LATEN WE AAN HET WERK GAAN. Inclusief dat beetje dopamine roesje.
nogmaals snel bleef dat middel eigenlijk maar steeds korter ging werken met de dag. Op redding kom ik verhalen tegen dat ze er zo positief over zijn ivm de werkingsniveau van 9-10+. Nou je kan mij veel wijs maken, behalve dat dit middel niet 9-10+ maar eerder 2-4 uurtjes daarna de comedown/lichamelijke stimulatie.
TLDR: na 2-4u waren de positieve ervaringen wat ik juist nodig had wel weg alleen de lichamelijke nog, dus weer terug Dex gegaan.
On-topic
Qua werkings verschil waren was de mind stimulatie iets meer aanweziger dan met bijvoorbeeld Dex. Kan ook volledig placebo zijn, omdat je alsnog de x aantal mg aan dexamfetamine je lichaam in krijgt terwijl die het omzet. Hogere dosering kunnen idd wel de typische amfetamine effecten triggeren, volgens mij zelfs als je langdurig op x dosis zit en je gaat ineens naar een dubbele doseringen is het vrij normaal dat dit ontstaat. Plus, je kunt het in het algemeen ook stuk gevoeliger voor zijn
Dexamfetamine houdt de dopamine voorraden vast (net als methylfenidaat) maar het verhoogd ook het dopamine niveau. Dus dat samen en als je sws niet simulanten drugs als hobby hebt, dat je met dit soort middelen de kleinste afgesproken verhoging van dosis merkbaar kan ervaren en je lichaam dit moet hier mee om willen gaan.
Persoonlijker voorkeur:
Gewoon dex voor mij om gewoon duidelijk te weten waar ik aan toe ben qua dosering en lengte. Elvanse was geen peil op te trekken qua effecten,
na x aantal weken gebruik era o.a. tij snijd granen hom
dat komt door
Concerta’s werking mag hier ook nog wel even genoemd worden, de focus en motivatie die je daar van krijg is wel goed, aandachtig documenten schrijven, conectwsie voor grote dingen. MAAR NA 8u DIE COMEDOWN AAA, deze kon ik zelf erg moeilijk te managen en daarom dus overgegaan naar Dexamfetamine
Maar vervelend dat jullie die “speed” effecten effectief merken bij gebruik van Elvanse