rijden onder invloed

Hype

Bewuste gebruiker
Aight sorry, ga es dood was kort door de bocht.

Wat ik bedoel is:

Goed bezig Yellowmoon! Je brengt niet alleen jezelf maar ook iedereen die je tegen komt onderweg zwaar in gevaar met dit soort gedrag. Maarja zolang je maar gezellig kan zuipen he!

Oh en please dude tof doen over dat ik het in je gezicht niet zou durven zeggen? Geez how old are you.
Edit: alsin ik zou het wss idd niet in je gezicht durven zeggen omdat je waarschijnlijk zo'n lompe boer bent die er meteen op slaat als iemand iets zegt wat 'm niet aanstaat.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hype zei:
Aight sorry, ga es dood was kort door de bocht.

Wat ik bedoel is:

Goed bezig Yellowmoon! Je brengt niet alleen jezelf maar ook iedereen die je tegen komt onderweg zwaar in gevaar met dit soort gedrag. Maarja zolang je maar gezellig kan zuipen he!

Oh en please dude tof doen over dat ik het in je gezicht niet zou durven zeggen? Geez how old are you.
Edit: alsin ik zou het wss idd niet in je gezicht durven zeggen omdat je waarschijnlijk zo'n lompe boer bent die er meteen op slaat als iemand iets zegt wat 'm niet aanstaat.

Yeah, you rule, goed gezegd!! :wave:

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik vind ook dat drinken en rijden eigelijk niet kan, maar ik doe het zelf wel bijna elk weekend...Alleen wel niet met de auto. Ik ga altijd met de brommer in het weekend of ik rijd mee met iemand. Maar het is wel bijna elk weekend zo dat ik aangeschoten tot dronken op de brommer zit...Gelukkig is het maar een brommertje dat 45 km/u rijd, wat het toch allemaal minder gevaarlijk voor andere mensen maakt. Ik ben hier ook helemaal niet trots op en keur het zeker niet goed, maar hoe moet je anders van thuis naar een feest en terug geraken? Het openbaar vervoer rijdt niet 's nachts, op de fiets mag je ook niet dronken rijden en hij is erg traag (en het is zeker even gevaarlijk voor jezelf), chauffeurs die nuchter willen blijven vind je bijna niet,...Dronken met de auto rijden zou ik dan weer nooit doen omdat je dan echt een enorm gevaar bent voor je medemens.

Jeller

Badass junkie
TechNora zei:
Niet zelf, maar wel vaak ingestapt bij iemand die dronken was... Heel dom ja, maar op dat moment is het de keuze, of nog 3 uur op een bus wachten... of met een leuke jongen warm in de auto zitten... Dus ja.. :rolleyes:
idd same here..

zo heb ik al in de auto gezeten bij verschillende mensen die onder invloed van alle drugs waren (allemaal verschillende drugs bij verschillende mensen hé)

maar als ik merk dat iemand volledig van de kaart is dan zou ik toch niet instappen

Hype

Bewuste gebruiker
Hillbilly bastard zei:
Ik vind ook dat drinken en rijden eigelijk niet kan, maar ik doe het zelf wel bijna elk weekend...Alleen wel niet met de auto. Ik ga altijd met de brommer in het weekend of ik rijd mee met iemand. Maar het is wel bijna elk weekend zo dat ik aangeschoten tot dronken op de brommer zit...Gelukkig is het maar een brommertje dat 45 km/u rijd, wat het toch allemaal minder gevaarlijk voor andere mensen maakt. Ik ben hier ook helemaal niet trots op en keur het zeker niet goed, maar hoe moet je anders van thuis naar een feest en terug geraken? Het openbaar vervoer rijdt niet 's nachts, op de fiets mag je ook niet dronken rijden en hij is erg traag (en het is zeker even gevaarlijk voor jezelf), chauffeurs die nuchter willen blijven vind je bijna niet,...Dronken met de auto rijden zou ik dan weer nooit doen omdat je dan echt een enorm gevaar bent voor je medemens.
nja ik zou het toch liever op de fiets houden hoor, is wel langzamer maar daardoor ook minder gevaarlijk voor met name anderen maar ook jezelf. Ik keur met een slok op brommeren een stuk minderhard af dan autorijden, vooral omdat het gevaar voor anderen daarbij gewoon minder groot is.

roaren*

Bewuste gebruiker
Heb mss nog maar 2 of 3 keer gereden als ek toch wel een beetje dronke was, maar dat zijn dan normaal wel kleine afstanden, als ek te dronken ben durf ik gewoon niet meer met men auto rijden.

En meestal als ek wegga met de auto is het wel met de intensie dat ek geen alcohol zal gebruiken :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.

Volgens mij, is alcohol de meest "EVIL" drug hier op het forum

Hype

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
Er was in juni "iemand"(noem geen namen) die met 12 bier in zijn auto wilde gaan, die waggelde als een gans naar de parkeerplaats en liet zelfs zij sleutels vallen. Toen pakte ik die op, en vertelde hem maar met een taxi te gaan. Heb hem nog zo kwaad gezien, en hels. Nee heeft hij niet gekregen van me... Ik weet namelijk waar hij woont, en dat is in het straatje waar ook twee neefjes van me wonen, en die spelen gewoon nog op straat om 20:30.( en moet daar dan zo iemand langs rijden?) Toen hebben we hem gewoon vastgehouden, en is iemand anders met zijn auto naar zijn huis gereden. Intussen was ie echt helemaal door het lint gegaan, heb nog nooit iemand zo psygopatisch zien schreeuwen en om zich heen proberen te slaan. De politie was gebeld, bij controle bleek ie iets van 1,3 te hebben gedronken. genoeg voor een delerium volgens mij. En genoeg om iemand dood te rijden zonder het door te hebben.

Heb die gast nooit meer gezien, was altijd zo'n aardige buurman, die wel eens oppaste. of wel eens bij de bbq kwam, op verjaardagen enzo. Nooit meer gezien.

Waarom denken nuchtere mensen niet even goed na, om niet met de auto te gaan voordat ze gaan zuipen. Ja en zelf leuke of aardige mensen veranderen na een borrel te veel, veranderen in een wegpiraat, in een verkrachter of erger.

Held! :)
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/

Purple haze

Bewuste gebruiker

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:
Over alcohol als meest evil? tsja het is sociaal zo geaccepteerd dat mensen zich er schandelijk mee misdragen =/

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...

berbe

Bewuste gebruiker
yellowmoon zei:
Enesteene zei:
yellowmoon zei:
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:

sukkel :confused:
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden

tot jouw kindere later (of nu als je er al hebt) door zo een man/vrouw die zat nog kan rijde van de weg gemaaid worde
dan spreke we nog eens

mijn mening kunne het niet zwaar genoeg bestraffe

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Purple haze zei:

Je, het is harstikke slecht voor je en als je er teveel van op hebt ga je gekke dingen doen waar je later spijt van krijgt.

Hype zei:

Ja het is geacepteerd ja. Alleen betekend het nog niet dat het dan een verantwoorde drug is. Iets zegt me dat cannabis minder schadelijk voor je is dan alcohol.

Alcohol is zowel geestelijk als lichamelijk verslavend. Bij een afkick ervaart men over het algemeen een soortgelijke Cold Turkey als bij heroine. Een alcoholist loopt een uitzonderlijk groot risico om ongeneeslijk ziek te worden (o.a. keelkanker, maagkanker, leverfalen, syndroom van Korsakov), het is zo'n beetje de enige drug die zoveel verschillende soorten gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Bij een overdosis aan alcohol, raak je in coma en kun je uiteindelijk zelfs sterven. (Over de risico's in het verkeer en aan alcoholgerelateerde agressie is in dit topic al uitvoerig geschreven.) Onze maatschappij blijft dit allemaal gewoon accepteren, het merendeel is zelfs vel tegen alle andere vormen van drugs.
Terwijl nu ook de rokers ondertussen haast verbannen worden uit onze samenleving - angstaanjagende teksten op sigarettenpakjes en een aankomend rookverbod in de horeca - gaat de alcoholreclame op iedere hoek van de straat rustig door. "Geniet, maar drink met mate!" Een uitspraak die suggereert dat alcohol dus al bij voorbaat iets is waar je van zal genieten. Het schrikt totaal niet af, maar maakt je onbewust juist nieuwsgierig. Waarom niet dezelfde soort boodschappen als op de sigarettenpakjes? En verder weet iedere ervaren drinker dat maat houden nou juist een beetje moeilijk is, als je al "genietend" een paar glazen ophebt en in hogere sferen begint te raken.....
Ik wacht met smart op de dag dat onze samenleving eens stopt met dat hypocriete gedoe: gooi alcohol op de opiumlijst, of maak alle drugs net zo legaal als alcohol. "Geniet, maar snuif met mate", deze uitspraak is waarschijnlijk voor altijd ondenkbaar, maar komt toch eigenlijk op hetzelfde neer?

acidboy

Badass junkie
Afkicken van een ernstige alcoholverslaving zonder medicatie kan dodelijk zijn.

Goed gesproken Marla.

Hype

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
zo'n held was ik niet hoor, Ik wilde m alleen niet dronken door dat straatje laten rijden, rond een tijd dat er daar kinderen op straat spelen...
eh jij was _WEL_ degene die er een punt van maakte dat ie niet ging rijden, en in mijn ogen ben je dan gewoon best een held! En ik denk dat de moeder van die kinderen het daar mee eens is :)

caatje

Badass junkie
Autorijden onder invloed van wat dan ook is zo zielig.

In de meeste gevallen van een ongeluk is er een onschuldig persoon bij betrokken. Dat maakt het zo erg. Is de onder invloed zijnde persoon in een eenzijdig ongeluk betrokken en dood of voor de rest van zijn zielige leventje gehandicapt...tja dat is dan mooi meegenomen als voorbeeld voor de rest die denkt beter te rijden onder invloed.

Funky Monkey

Badass junkie
Inderdaad... en meestal gebeurt het dan ook nog dat die dronke lapzwans alleen maar een paar kneuzingen heeft of blauwe plekken en de 2de partij morsdood of verlamt voor het leven is.
Net als die achtelijke celeberties die denken zelf moord te plegen door hun auto frontaal op een andere auto te zetten. :(

dizzy0584

Experimenterende gebruiker
ik ben een 3tal jaar geleden eens opgepakt geweest omdat ik dronken achter het stuur zat...heeft anderhalf jaar geduurd eer ik uitspraak had,dik 500€ boete en 14 dagen zonder rijbewijs.
dat was ook metteen de laatste keer dat ik dronken in m'n auto gekropen ben (op de bestuurders zetel toch :mrgreen: )

blowen achter het stuur doe ik echter regelmatig (bijna dagelijks)
en ik ondervind daar hoegenaamd geen last van,
alhoewel ik zelf een sterk donkerbruin vermoeden heb dat dit door gewenning komt,ik blow nu namelijk al zo'n 10 jaar dagelijks
(en vroeger had ik het er trouwens ook veel moeilijker mee)

ik vind mezelf niet trager reageren als ik geblowd heb,en dat vond de instructeur van m'n laatste slipcursus trouwens ook niet (alhoewel die natuurlijk niet wist dat ik stoned was :mrgreen: )

ik keur drugsgebruik tijdens het besturen van een voertuig in het verkeer (of elders) helemaal niet goed,op geen enkele manier
en voor iemand mij hypocriet noemt,ja ik ben er mij van bewust dat ik het zelf doe,maar ik doe het ook met reden:
ik ben een heel opvliegend persoontje als ik nuchter ben
mijn vriendin heeft me al meerdere kere verteld dat ik,en ik citeer;niet te genieten ben als ik niet geblowd heb,en soms zelfs gevaarlijk/agressief ben of doe.

ik blow om op een normale (lees:algemeen aanvaarde) manier te kunnen meedraaien in een samenleving die volgens mij over het algemeen op geen bal trekt,en niet zomaar iedereen die me op de zenuwen werkt op z'n muil te wille meppen.

en voor ik hier een hoop geflame op m'n dak krijg :P
als ik rijd rook ik UITERAARD lang zoveel niet dan waneer ik bv gwoon thuis op de bank zit
1 jointje per 100 km is de vuistregel :mrgreen:

just my 2 cents...

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik ben het geleerd, heb al 3 maand mijn rijbewijs moeten inleveren, een keer 1 maand. Niet zat, maar stevig onder invloed van drugs.
Nu rij ik nog elke dag onder invloed van ghb, maar nooit niet zat of onder andere drugs.

Emo

Bewuste gebruiker
rijden onder invloed is het domste wat je kan doen. mooi ongeluk paar doden, goed bezig !

boterkoek17

Bewuste gebruiker
normaal weet ik mijn alcoholgebruik wel te beperken tot 3 a 4 biertjes als ik een tijd later de auto in stap.
afgelopen weekend ben ik echter veel en veel te ver gegaan. met een vriend naar utrecht-az geweest met de auto met de intensie weinig alcohol te nemen. gedurende de wedstrijd in de supportershome misschien wel 20 biertjes gehad, daarna teruggereden naar het huis van mijn vriend in nieuwegein. in nieuwegein aangekomen nog even naar de kroeg gegaan en een biertje of 10 naar binnen gegoten. helemaal naar de klote wat eten gehaald en bij hem thuis opgegeten. uiteindelijk toch maar met de auto naar huis gereden.

achteraf ben ik echt zo fokking hard geschrokken van wat ik gedaan heb. ik had mezelf, die vriend en me auto aan stront kunnen rijden. nog erger en ik had nog iemand anders aan stront gereden. om over een evt. politiecontrole maar niet te spreken.

ik baal echt verschrikkelijk van mijzelf en voelde me een halve week ziek (niet alleen van de drank) door schuldgevoelens.
ik zag er vaak niet zoveel kwaad in, behalve het feit dat je je rijbewijs kunt kwijtraken.
de gebeurtenis van afgelopen weekend heeft mijn ogen geopend.

ik heb voor mezelf voorgenomen nooit meer met alcohol te gaan rijden, al is dit moeilijker dan het lijkt. schuldgevoel verdwijnt snel en zeker na een paar biertjes zie je het gevaar niet meer.

iedereen die hier beweert dat hij of zij nog prima kan rijden onder invloed kan ik nu wel dom en onnozel (da's hetzelfde) noemen, maar het is wel zo fokking herkenbaar.

ik voel me na afgelopen weekend echter behoorlijk dom.

Flameon

Badass junkie
Het is verreweg van verstandig wat je wat je afgelopen weekend hebt gedaan Boterkoek. Gelukkig heb je geen ongelukken veroorzaakt, en heb je je rijbewijs nog in je beurs. Het had ook anders kunnen aflopen. Of wij hadden jou nooit meer gezien hier, of je had vast gezeten wegens het doodrijden van iemand, of je had je rijbewijs kwijt. Enfin de gevolgen ken je wel. Hopende dat je ervan geleerd hebt, maar dat denk ik wel zo te horen.

Bij ons in de buurt controleert de politie barslecht op alcohol vind ik. In die 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb heb ik 3x moeten blazen (2x zaterdagnacht, 1x nadat ik betrokken was bij een ernstig ongeval). Omdat de politie zo weinig controleert, en de taxi prijzen zo ongebeschoft duur zijn heb ik het idee dat veel mensen denken die hebben gedronken "ik neem het risico wel om in de auto te stappen" . Erg jammer!

exact

Belezen gebruiker
rijden onder invloed is geen probleem. mensen onder invloed die hun grens niet kennen, DAT IS HET PROBLEEM :smilingimp:

MetaalKonijn

Badass junkie
Wanneer onder invloed is 't sowieso moeilijker om voor jezelf je grenzen aan te geven.. wanneer je dat ontkent ben je gewoon goed arrogant bezig.

riflexz

Bewuste gebruiker
Ik heb een rondgereden met mijn scooter, toen ik ongeveer 10 pinten binnen had, 3 XTC pillen & 2 joints...

en hoh, ik kan je zeggen, wat een PLEZIER :grin: alles is zo INTENS, het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..

Je rijd best wel 's nachts, als er weinig verkeer is. Heb al bijna een botsing gehad, omdat ik de afstand tussen ik & de auto voor me verkeerd inschatte... lol

Flameon

Badass junkie
riflexz zei:
het is precies alsof je aan 300km per uur rijd..

Dat maakt het onder invloed rijden ook juist gevaarlijk. Je weet niet meer hoe hard je gaat / wat je doet. Of zeker in mindere mate. Gelukkig dat je er niet met brokken vanaf bent gekomen

982

Bewuste gebruiker
Laatste tijd weleens met een paar borreltjes op gereden.
Paaszondag werd ik aangehouden, blazen (ik had denk ik 7 cola jenevers gehad). Blaas ik een P..

Ik wist niet hoe blij ik was.. dat ik mijn waarschuwing geweest! Ik pas nu wel op.

Bovenaan