rijden onder invloed

dunder

Newbie
Ik weet dat het niet het goed is en mensen zeggen eigenlijk altijd dat ze niet dirnken als ze moeten rijden maar volgens mij gebeurt dit wel. Ik vraag me af wie dit wel eens doet of heeft gedaan. heb het dan over 2 of meer.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Niet zelf, maar wel vaak ingestapt bij iemand die dronken was... Heel dom ja, maar op dat moment is het de keuze, of nog 3 uur op een bus wachten... of met een leuke jongen warm in de auto zitten... Dus ja.. :rolleyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Alcohol maakt overmoedig he? Je denkt dat je makkelijk nog kunt rijden, totdat het een keertje toch misgaat.... Ieder weekend is het weer raak en vallen er (jonge) verkeersslachtoffers die met alcohol op toch de auto in stappen.
Ik ben vroeger ook wel bij mensen in de auto gestapt die absoluut niet nuchter waren. Kraakfeesten in the middle of knowhere, iedereen zwaar aan de drugs/alcohol en ja, moest toch ook weer thuis zien te komen he?. Tegenwoordig ga ik niet meer naar die feesten, dus dat is al een voordeel voor mij :) . Een ander voordeel is dat ik in het centrum van Amsterdam woon, dus alles is gewoon op loopafstand voor mij te doen. Nadat ik een paar keer met mijn dronken bek, flinke smakkers met de fiets heb gemaakt, laat ik die ook lekker staan als ik voel dat ik te veel op heb....

Vanadesse

Wijs gebruiker
Drugs en achter het stuur zitten vind ik erg onverstandig. Ik stap dan ook nooit bij iemand in die drank/drugs op heeft en zal andere ook zeker niet bij me in de auto laten zitten als ik zelf onder invloed. Jezelf in gevaar brengen is erg genoeg, maar anderen hierbij betrekken vind ik te gek voor woorden.

raizeredge

Wijs gebruiker
absolut niet rijden onder invloed ben fel tegen vind het niet erg als iemand die gedronken zichzelf dood rijd maar als die iemand anders dood rijd is veel erger

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Not done.

Je reflexen zijn prima met twee promille in je bloed,
dat gezeur over alcohol, je rijdt toch nog goed?
Die fietser van rechts had niemand gezien,
of was het verkeerslicht dan toch rood misschien?
-Mihoen :hearteyes:

neti

Badass junkie
Brabander rijdt bijna honderd kilometer te hard
Gepubliceerd: vandaag 18:35
Update: vandaag 19:18

Een 20-jarige man is zaterdagnacht in het Brabantse Klundert zijn rijbewijs en zijn auto kwijtgeraakt. De Brabander reed in de bebouwde kom bijna honderd kilometer te hard. De man reed 156 kilometer per uur, waar hij 60 kilometer per uur mocht rijden, meldt de politie zondag. De man uit Willemstad is aangehouden.

Een inzittende, een 20-jarige man uit dezelfde woonplaats, was het hier niet mee eens. Hij dreigde de agenten bij een volgende ontmoeting dood te rijden. Daarop werd ook hij gearresteerd. Bij het verhoor bood hij zijn excuses aan. Hij zou de dingen hebben gezegd onder invloed van alcohol.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:

neti

Badass junkie
mmm wil je wel uitdagen om aan een alcoholrijtest mee te doen... volgens mij moet je dan in een simulator plaatsnemen

ik vind het neti iets om trots op te zijn

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
yellowmoon zei:
Enesteene zei:
yellowmoon zei:
zat autorijden doe ik bijna elke weekend. ook een jointje altijd in me asbak en soms drink ik ook gewoon bier whysky of vodka als ik aan het rijden ben :mrgreen:

sukkel :confused:
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden

Mensen die "gewoon" bier, whisky of wodka drinken als ze aan het rijden zijn, hebben volgens mij helemaal geen grenzen. Als je dronken bent, heb je nou niet bepaald een optimaal reactievermogen en dus kun je NIET goed rijden. Wat nou als zich plotseling een onverwachte situatie voordoet op de weg en jij moet even snel reageren met je "zatte" bek? Door mensen zoals jij ontstaan er ieder weekend weer onnodig dodelijke en onschuldige verkeersslachtoffers!! Ik vind jou echt heel erg DOM en egoistisch!!! Mensen zoals jij verdienen geen rijbewijs, SUKKEL!!!!!

neti

Badass junkie
go girl

acidboy

Badass junkie
Alcohol en achter het stuur stappen.... treurig, terecht dat ze zichzelf doodrijden tegen een boom. Helaas nemen ze nog wel eens iemand mee die er totaal niets mee te maken heeft.

Hype

Bewuste gebruiker
yellowmoon zei:
ga es heel snel dood!

yellowmoon

Bewuste gebruiker
wat zijn we toch allemaal aardig zeg, ik zeg gewoon eerlijk hoe ik ben,
ik ben zeker niet enige hier die het doet,

ik rij weleens zat, en soms zuip ik nog eens biertje tijdens autorijden, maar als ik weet dat ik auto moet rijden drink ik stukken minder, 5 of 6 biertjes, of 3,4 glazen vodka of wiski en daarmee kan ik zeker wel veilig thuiskomen

en hype wil je mij dood hebben als je wil krijg je mij telnum of zeg gewoon waar je woon kom ik wel een bezoekje brengen dat je mijn gedrag niet accepteer begrijp ik wel maar als je mij dood wilt hebben moet je het tegen mij gezicht even zeggen als je dan nog durf :angry:

dunder

Newbie
ik zeg gewoon eerlijk hoe ik ben,
ik ben zeker niet enige hier die het doet

Hier ben ik het met yellowmoon eens, heb soms het idee dat mensen niet eerlijk zijn over wat ze exact drinken. Ik keur het ook niet goed als mensen 5/6 biertjes of meer drinken en nog moeten rijden. Maar weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit wel doen en er dus niet voor uitkomen. ik zeg ook liever niet tegen mensen dat ik drink en rijdt. het gebeurt en het gaat zo gemakkelijk zeker als je nog nooit bent gecontroleerd of als er nog nooit iets is gebeurt. En waar ik woon heb je weinig openbaar vervoer, dus vaak van een auto afhankelijk. Bedoel niet dat het dan oke is maar als je dan ergens bent dan drink je er toch wel eens 1 of 2 of misschien meer.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Yellowmoon, wil alleen ff zeggen dat jouw soort tot de grootste randdebielen hoort die op deze aardkloot rondloopt. Gebrek aan intelligentie noem ik dat en ik hoop dat later je zoontje doodgereden wordt door een dronkelap die geen idee heeft waar ie mee bezig is.

Idioot.

Deranged

Badass junkie
yellowmoon zei:
wat zijn we toch allemaal aardig zeg, ik zeg gewoon eerlijk hoe ik ben,
ik ben zeker niet enige hier die het doet,

ik rij weleens zat, en soms zuip ik nog eens biertje tijdens autorijden, maar als ik weet dat ik auto moet rijden drink ik stukken minder, 5 of 6 biertjes, of 3,4 glazen vodka of wiski en daarmee kan ik zeker wel veilig thuiskomen

en hype wil je mij dood hebben als je wil krijg je mij telnum of zeg gewoon waar je woon kom ik wel een bezoekje brengen dat je mijn gedrag niet accepteer begrijp ik wel maar als je mij dood wilt hebben moet je het tegen mij gezicht even zeggen als je dan nog durf :angry:

neti

Badass junkie
Supervlieg zei:
Yellowmoon, wil alleen ff zeggen dat jouw soort tot de grootste randdebielen hoort die op deze aardkloot rondloopt. Gebrek aan intelligentie noem ik dat en ik hoop dat later je zoontje doodgereden wordt door een dronkelap die geen idee heeft waar ie mee bezig is.

Idioot.

dat het idioot is ben ik met je eens
maar je verwensing is ook verre van ok

zot gewoon :openmouth:

jasper

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:

Idioot.

idioot? ik geef het toe, debiel ik geef het toe... maar ben net meegreden met een dronken mens ik moet toegven als ik met iemand onder speed meerijd het is 2x zo gevraarlijk, ik heb met iemand onder speed meegereden en die reed 120 in de bebouwde kom dus waar je 50-60 mag rijhden ik weet niet meer wat gevaarlijker is dan, eigenlijk mag je met niemand meerijden die onder invloed is maar ach wat doe je ertergen?niets toch? heb ik gelijk? wss wrel omg eerste keer in een halve week alcohol en je ziet wat er van komt ik hou van iedereeen nu alcohol is echt het geweldigste wat er bestaat ik snap niet dat jullie er allemaal tegen zijn en waarom er zo weinig mensen van jullie alcohol pakken echt vooor de alcohol want het is echt geweldig en het voelt geweldig beter als de ghb en speed die ik met de keren als seeens heb gebruikt alcohol is zo geweldig omg zo zalig geweldig hoe happy ben ik nu niet normaal

Supervlieg

Wijs gebruiker
Zeg ik dan dat 100 in de bebouwde kom verantwoordelijk is? Ik ben persoonlijk fel tegen alle drugs in het verkeer, die 2 gaan gewoon niet samen, punt. En ok, mijn verwensing was niet netjes idd, maar het was enkel om mijn statement te onderbouwen en meneertje onbenul eens te laten nadenken over waar hij mee bezig is.

Het kan 99 keer goed gaan, maar die ene keer is een keer teveel. En de weet dat hierbij alcohol in het spel lijkt me ondragelijk, al helemaal voor (de nabestaanden) van het slachtoffer.

-spaceman-

Badass junkie
Ik zeg... aaah.. makkelijk geld verdienen!?

450 euro!!

De Europese Unie wil nieuwe regels opstellen voor het rijden onder invloed.
Nog steeds veroorzaakt het rijden onder invloed van alcohol en/of drugs veel doden en gewonden in het verkeer.
Om meer inzicht te krijgen in het effect van “party-drugs” en alcohol worden er door een aantal Europese onderzoekers studies gedaan tijdens naar de invloed van party-drugs in combinatie met alcohol op rijgedrag.
TNO is van plan een onderzoek uit te voeren naar het effect van dexamfetamine in combinatie met alcohol op het rijgedrag.
Rijgedrag wordt getest met behulp van een rij-simulator.
Aan het onderzoek kunnen twintig (18 + 2 reserves) gezonde, mannen en vrouwen meedoen van 20-40 jaar.
Het gehele onderzoek bestaat uit een keuring met lichamelijk onderzoek en trainen van testen en vervolgens vier bezoeken aan TNO Soesterberg.
Het onderzoek vindt in de middag en avond plaats. Ieder bezoek duurt ongeveer 8 uur.
Het onderzoek zal waarschijnlijk worden uitgevoerd in januari en februari 2008.
U krijgt tijdens de studie een combinatie van placebo, speed (dexamfetamine) en alcohol.
Twee van de vier bezoeken aan TNO zal er binnen twee uur ongeveer 7 glaasjes wodka met sinasappelsap moeten worden gedronken.
Dit is wat alcohol inname gelijk aan 5 glazen wijn of 5 flesjes bier.
Hoeveel u precies krijgt toegediend, hangt af van uw gewicht.
Twee keer tijdens de vier bezoeken krijgt u ook 10 mg dexamfetamine toegediend.
Dit middel is bekend onder de naam “speed’ en wordt gebruikt als een “party-drug”.
Het wordt ook als geneesmiddel voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder gebruikt.

De vergoeding bedraagt 450 Euro
TNO is verplicht dit aan de belasting op te geven.

Wilt u meedoen? U kunt reageren door te mailen naar: Ineke Klopping.

http://www.druidonderzoek.nl/

Purple haze

Bewuste gebruiker
yellowmoon zei:
waar.slaat.dit.nou.weer.op.er.zijn.ook.mensen.die.hun.grenzen.kennen.en.oook.zat.auto.kunnen.rijden

Nee, want van alcohol raak je overmoedig, je reflexen en je inschattingsvermogen worden minder. Drinken en rijden is DOM!!

982

Bewuste gebruiker
Weleens gedaan, maar niet dronken oid. Misschien 3 a 4 biertjes hoogstens (dan heb ik het over auto)..

Motor praat ik maar niet over

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
alcohol en rijden doe ik niet wel als ik een blowtje op heb maar moet dan niet echt knetter stoned zijn dan rij ik ook niet ,

In belgie zijn er echt veel mensen die drinken en rijden, op me werk doen ze het allemaal

acidboy

Badass junkie
Met 1 jointje op (met meerdere mensen dan het liefst) rijden is nog niet zo'n punt, ben juist heel geconcentreerd met de weg bezig.
Wordt het meer dan dat dan doe ik het ook niet meer.

Bij ons op de hockeyclub wordt ook aan een stuk door gezopen en gewoon naar huis gereden met de auto (snap niet dat ze niet gewoon gaan fietsen, ze wonen 5 minuten bij het veld vandaan...)

Detroit303

Bewuste gebruiker
Als ik de 'taxi van den avond' ben, drink ik nooit teveel: 3 glazen max. Ook in mn vriendenkring zal er niet snel iemand dronken achter het stuur kruipen. Wij als 'jonge gasten' kunne ons geen boete van 450€ permitteren.
Als ik daarentegen naar oudere mensen kijk, schrik ik toch wel. Na familiefeesten met 2 aperitiefjes, halve fles wijn en irish coffee op in de wagen kruipen is jammer genoeg geen uitzondering in de familie of vriendenkring hier.
Ok, je zal nog wel 'normaal' kunnen rijden. Maar dan ook enkel in 'normale' omstandigheden. Spijtig genoeg is het in het verkeer niet steeds 'normaal' en gebeurt er wel een iets waar je SNEL moet op anticiperen. Vergeet het dan maar met 6 glazen achter je kiezen.

Erik

Detroit303

Bewuste gebruiker
Trouwens, als ik blow ben ik ook niets meer waard achter het stuur: inschattingsvermogen, ruimtelijk inzicht, overzicht in verkeersituaties is dan nihil!
Ik merk wel dat mensen die vaak blowen hier geen last van hebben..

Erik

Bovenaan