Papaver

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik weet niet of ik het in het goede forum heb geplaatst.

Bij mij in de buurt staat een behoorlijk groot veld met papavers
Ik weet alleen niet of dit de goede papaver somniferum is?
Het word gebruikt voor de landbouw en dus ( denk ik ) om maanzaad te kweken..

Mijn vraag is dus:

Weet iemand hier naar aanleiding van de foto's of dit de goede soort is? En waneer de normale oogsttijd is voor maanzaad? Zou jammer zijn als ik net wat wilde gaan halen en ze zijn het aan het oogsten of dat is al gebeurd

Sorry voor de wat kleine foto's heb ze per ongeluk laten verkleinen

http://img200.imageshack.us/gal.php?g=papaver1.jpg

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Ik denk wel dat de goei zijn ja.
Bij mij staan er bijna dezelfde, enkel ne licht roze variant. Dees jaar is teste.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke, En wat raden jullie mij nu aan? Ik heb eigenlijk 3 mogenlijkheden.

1. midden in de nacht stiekem gaan kerven ( veld licht net buiten een dorp hoop mensen kunnen uit hun raam kijken) wanneer je geen steek ziet en volgende ochtend terug moet komen ( weer kans om gespot te worden, terwijl omwonende wel weten dat het papaver is).

2. De pods plukken en thuis 'melken'.

3. de pods plukken en er thee van zetten.

Wat denken jullie dat het meeste opbrengt? Zowiso optie 1 maar daar zitten weer wat meer risico's aanvast.

Svstoned

Experimenterende gebruiker
Waar is het ergens? Misschien dat ik ook eens even passeer :tongueout:
Om te maken dat niet iedereen naar daar gaat stuur me een pm :tongueout:
Ik woon in de buurt van goes

Ohja en die planten zijn de goede, probeer op verschillende manieren omdat niet alles dezelfde werking heeft voor elk induvidueel

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb er net 2 geplukt en er zat ZEER veel zaad in..
Thee van gezet ( gewoon thee gezet en zaadjes erin en heel de tijd roere roere roere en dan zeven. 10 minuten geleden opgedronken en nu wacht OF het resultaat geeft. Weet niet zeker of ik genoeg had maar m'n glas ( normaal thee glas) zat voor een kwart vol met zaadjes..

Saind

Maanzaad bevat geen of slechts sporen van de actieve stoffen in opiaten en kan dus veilig gegeten worden. Tests die naar het gebruik van opiaten kijken, reageren echter ook op het gegeten hebben van maanzaad.

Volgens wikipedia althans

Oom Klaas

Badass junkie
Saind zei:
Maanzaad bevat geen of slechts sporen van de actieve stoffen in opiaten en kan dus veilig gegeten worden. Tests die naar het gebruik van opiaten kijken, reageren echter ook op het gegeten hebben van maanzaad.

Volgens wikipedia althans

Dan klopt wikipedia niet.
Maanzaad thee geeft wel degelijk een effect en is ook nog eens aardig verslavend.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En poppy seed thee dan? Kan zelfs zo heftig zijn dat je gewoon een od-mofhine binnen krijgt..
Maar ik heb te weinig dat zker, voel me ietswat moe, dromerig misschien maar dat kan ook zijn aangezien het beetje apparte week is geweest..

Edit: Zelfde tijd gepost als hier boven..

Svstoned

Heb ergens gelezen dat een jonge gast 3k maanzaad heeft geconsumeerd (hoe? idk...) En ie is eraan doodgegaan :P

Je kan thee zetten van de zaadjes alleen maar alle zaadjes uit de bollen halen vergt heel wat tijd (natuurlijk niet als je maar 2 bollen pakt, waarvan je dan natuurlijk geen effect krijgt)
Dus koop je beter gewoon maanzaad in de winkel, ongeroosterde.

Je laat dat zaad weken in water en ververst het om de ... zoveel uren, achter 24 uur duw je het sap uit de zaadjes, je zou een witte melkvloeistof moeten verkrijgen die ook een werken zou moeten hebben

Ik denk zelf dat ik laatste hier ergens heb gelezen

Ik heb ongeveer 0.3 gram opium (verkregen uit de plant) gemixed met 0.7 gram weed en daar een dikke joint van gerolt, maar voelde niks, voelde me zelf niet een klein klein klein beetje stoned, zelfst mijn ogen waren niet een klein beetje rood en men pupillen stonden nog normaal.

Dan heb ik gewoon wat gedroogde bollen (niet volledig gedroogde) gecrushed en opgerookt, eerste trek de smaak was niet te doen, toen proefde het altijd maar beter.
Misschien kwam het door de rook, ik denk het niet, maar ik voelde me toch een heel klein beetje anders.

Dan heb ik van 20 andere gedroogde bollen thee gezet.
Weeral niks gevoeld, dan nog een joint erop gerookt en inplaats van stoned te worden werd ik meer wakkerder dan anders, heb niet geslapen die 24u
Ik kreeg een tegengestelde werking 0.o

Alle bollen waren papaver somniferums

murdock

you lucky sob
is wrs in zeeland...
moest ik van jou zijn ik zou met hele vuilniszakken naardaar gaan om de pods te plukken en daarna thee van te zetten, of thee laten uitdampen en daarna oproken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja klopt is in Zeeland,

Ik wil niet teveel hebben, aangezien ik niet meteen opium junk wil worden..
Zomaar 1 a 2 keer proberen volstaat voor mij.

Svstoned

PepTalk zei:
Ja klopt is in Zeeland,

Ik wil niet teveel hebben, aangezien ik niet meteen opium junk wil worden..
Zomaar 1 a 2 keer proberen volstaat voor mij.

Opium junk wordt je niet van 1x per jaar wat ruwe ongesneden opium rookt, deze ongesneden opium is dus niet chemist verwerkt tot heroine

Integendeel, je doet er je lichaam misschien wel goed aan omdat dit helpt tegen allerlij kwalen (wratten bijvoorbeeld) en ziektes...

Papaver is een van de belangrijkste medische planten

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kan wel zijn, maar ik weet vanmezelf dat als ik een aantal gram opium heb liggen dit allemaal op gaat en ik als het op is meer wil, aangezien dit dan niet te krijgen is ga ik maar aan de bruin enz. enz.

Svstoned

PepTalk zei:
Kan wel zijn, maar ik weet vanmezelf dat als ik een aantal gram opium heb liggen dit allemaal op gaat en ik als het op is meer wil, aangezien dit dan niet te krijgen is ga ik maar aan de bruin enz. enz.

Dat is menselijk, meer willen, iedereen wilt meer, maar je kan er nee tegen zeggen als je verstand niet doped up is (wat dus niet gaat gebeuren van 1 of 2x het te doen)

Bovenaan