Paddo's kweken voor beginners!

SpaceVox

Newbie
Hey

Ik wil binnkort beginnen met het kweken van paddo's. Maar heb nog wat onzekerheden. Dus ik vroeg me af hier een paar ervaren paddo kwekers zijn :wave: ????

doopie

Bewuste gebruiker
zeker doen in het begin is het ff moeilijk maar als je gewoon een kweekset haalt en je bent ff bezig zal je er zeker van profiteren

JJJ

Bewuste gebruiker
Kweekset is niet leuk en knetterduur, verdiep je erin en doe het gewoon zelf vanaf het begin. Het heeft me wat moeite gekost om het onder de knie te krijgen, maar nu heb ik voor praktisch geen geld altijd een voorraadje paddo's!

michielxboxer

Belezen gebruiker
doopie zei:
zeker doen in het begin is het ff moeilijk maar als je gewoon een kweekset haalt en je bent ff bezig zal je er zeker van profiteren

kun je mischien uitleggen hoe het moet? je koopt die kweekset en dan? kun je die pado's bijv. gewoon onder je bed kweken? of moeten die paddenstoelen licht hebben e.t.c (ik ben noob vandaar:P)

lutz

toepiekloot

Belezen gebruiker
bij een kweekset zitten zeker en vast instructies, dus gewoon volgen die handel...
www.azarius.nl, hier kan je kweeksets bestellen en talloze andere dingen
ik heb er mij ook eentje besteld, van de mexicaanse, ik zal wel nog een post zetten om mee te delen hoe het geweest is...

fun

Bewuste gebruiker
ja ik heb ook wel intresse in hoe je dat doet en of het echt de moeite waard is.
Zou puur voor eigen gebruik zijn, maar zon kweekbak is misschien wel het verstandigst om mee te beginnen?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Het lijkt me heel leuk om paddo's te kweken maar ik weet nog niet precies hoe/waarmee ik moet beginnen. Ik wacht iig tot het iets warmer is.

caatje

Badass junkie
lijkt me ook wel leuk om t eens zelf te proberen. In eindhoven bij de smartshop heb je voor 7.5€ al een setje.

fun

Bewuste gebruiker
voor 7,50 een kweeksetje???

zijn er ook nog in (zuid) limburg van die goedkope adressen?
iemand?

caatje

Badass junkie
fun zei:
voor 7,50 een kweeksetje???

zijn er ook nog in (zuid) limburg van die goedkope adressen?
iemand?

ja was een klein setje! in Eindhoven en hun verzenden ook dus als je t daar niet kan vinden moet je hun ff google dan vind je ze wel

fun

Bewuste gebruiker
ik heb gegoogeld maar kan er geen vinden die voor 7,50 wegdoet.

Wel paar adressen die voor circa 15 euro de bodembedekking+sporenspuit verkopen.

Maar ben me er wel in aan het verdiepen en idd die kweeksetjes voor 35+ euro zijn wel duur...
Ik zoek nog wat meer info hier en daar, maar ik denk dat ik ga kweken in een aqarium en zelf alles vanaf niks op probeer te zetten.
Ik weet half/half hoe je een sporenspuit zelf kunt maken mbv een paddo, dus nog ff uitzoeken hoe en wat zou wel gaaf zijn!

Bovenaan