Paddo's illegaal?

Raoulduke

Belezen gebruiker
Ik kwam in de krant een artikel tegen over het verbieden van paddo's. Het zag er vrij serieus uit. Iemand van jullie op de hoogte hier van?

azgaza

Badass junkie
Het is veel in het nieuws geweest, dat franse mens heeft het op gang gezet, ze demoniseren paddo's nu echt vreselijk, en het merendeel is voor een verbod, er wordt nu een onderzoek uitgevoerd en aan de hand daarvan wordt het besluit gemaakt.
Als ze illegaal zijn durf ik ze niet meer te gebruiken tenzij ik ze zelf heb gekweekt; gewoon door het feit dat het ook iest anders kan zijn en met paddestoelen zie je dat niet goed.. dus ik zou het echt vreselijk jammer vinden.

Imke

Badass junkie
leeftijdsgrenzen aan verkoop paddo's

DEN HAAG - Mocht er geen verbod komen op de verkoop van verse paddo's, dan wil minister Ab Klink (Volksgezondheid) de verkoop van deze drugs aan banden leggen. Dat kan door een leeftijdsgrens voor de verkoop en minder smartshops.

Dat zei de minister dinsdag in antwoord op vragen van VVD-Kamerlid Fred Teeven die een rapport van de Amsterdamse GGD over toename van het aantal paddo-incidenten aangreep om nogmaals te pleiten voor een verbod op verse paddo's. De gedroogde vorm van de paddestoelen die hallucinaties veroorzaken is al verboden.

De Kamer pleitte in maart al voor een verbod op verse paddo's na de dood van een 17-jarig Frans meisje dat na het eten van paddo's van een brug in Amsterdam sprong en overleed. Klink liet toen het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) nog eens de risico's van de drug op een rijtje zetten. Dit onderzoek is volgende week klaar, waarna de minister beslist of verse paddo's onder de Opiumwet gaan vallen en verboden worden.

De minister betoonde zich niet meteen overtuigd van een verbod op paddo's. Hij wees erop dat alcohol ook niet verboden is, terwijl er met drank ook steeds meer problemen zijn. „Je moet het wel een beetje in balans bekijken.”

Mocht een verbod niet nodig zijn, dan overweegt Klink een leeftijdsgrens van achttien jaar. Hij wil ook betere voorlichting, vooral aan buitenlandse toeristen.

Komende donderdag bespreekt de Kamer de Opiumwet. Gedroogde paddo's zijn in deze wet al verboden, omdat de werking van dat spul heftiger is. Er zal dan ook worden gesproken over een mogelijk verbod op verse paddo's.

Minister Klink heeft inmiddels aan het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijke werking van paddo's.

Groenlinks en D66 zien in ieder geval niets in een verbod. De overheid kan nu nog adviseren en reguleren. Wanneer het verboden wordt paddo's te gebruiken, kan de overheid er niet meer op toezien.

Freque

Experimenterende gebruiker
Ze zouden het niet kunnen verbieden, alleen al is het voor hun zelf...als ze het niet tolereren dan gaat het illegaal worden, en geloof me dan krijgen ze geen belasting ervoor...dus hebben ze er ook geen profijt van ^^

Nee verbieden niet, leeftijdsgrens ja...

azgaza

Badass junkie
Leeftijdsgrens vind ik veel minder erg, ik ben over een paar maanden toch 18 en het duurt ook weer een paar maanden voor ze het invoeren dus.. ik heb er geen last van, en ik ben egocentrisch genoeg dat genoeg te vinden.

Ellesdee

Badass junkie
Freque zei:
Ze zouden het niet kunnen verbieden, alleen al is het voor hun zelf...als ze het niet tolereren dan gaat het illegaal worden, en geloof me dan krijgen ze geen belasting ervoor...dus hebben ze er ook geen profijt van ^^

Nee verbieden niet, leeftijdsgrens ja...

redenatie van een koektrommel

sjaartrol

Bewuste gebruiker
maar nu kan je toch ook enkel paddos kopen als je 18 bent, nie? en in smartshops mag je toch ook enkel binnen vanaf 18 jaar???

Ellesdee

Badass junkie
sjaartrol zei:
maar nu kan je toch ook enkel paddos kopen als je 18 bent, nie? en in smartshops mag je toch ook enkel binnen vanaf 18 jaar???

sommige smartshops hantere dat ja
maar is volgens mij nie verplicht

Raoulduke

Belezen gebruiker
Eind 2008 gaan ook alle coffee shops in Rotterdam dicht die 250 meter van een school af staan. Vaarwel vrij land :wave: .

Doodkapje

Wijs gebruiker
er is nog altijd een goede duitse site waar je gedroogde kan bestellen...
effe zoeken op een bericht van BENGT... en abracadabra gedroogde paddos à volonté....

Raoulduke

Belezen gebruiker
Tja, maar het is zoveel relaxter om na school even langs de lachende paus te gaan en 's avonds lekker te trippen. Buiten dat woon ik bij me ouders en dan krijgen ze opeens een leuk pakje op de mat :flushed:

Doodkapje

Wijs gebruiker
dat pakje is ongemerkt en ja als je nog thuis woont kan je al eens een probleem hebben...
ik zei het maar in geval van nood hoor, ik behelp me zo hoef ik zelf niks te drogen en kans te lopen dat ze rot worden.

Doodkapje

Wijs gebruiker
leeftijdsgrens kan een indicatie zijn maar zegt nog altijd niets over iemands gemoedstoestand of verstandigheid...
en je kan pas zeggen dat je er niet tegen kunt als je het geprobeerd hebt en dat kan al een keer teveel zijn.

Bengt

Bewuste gebruiker
http://www.forbidden-fruit.eu/

Dit is de site btw waar je groote hoeveelheden gedroogde paddo's kan kopen. Mocht je mijn betreffende post nog niet ondekt hebben.

Er staat nu wel een verontrustend bericht op de homepage maar je kan nog steeds paddo's bestellen denk ik.

azgaza

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
ik zie de bordjes al hangen:

Wij verkopen geen paddo's aan emo's > 18 krassen

Of gewoon een formuleer invullen ofzo dat test of je niet een idioot bent, genoeg van de drugs afweet en met vragen of je schizofrene familie hebt enzo, maar dan wel zo onopvallend ertussen verwerkt dat je niet weet waar je ja en nee op moet antwoorden zonder de waarheid te psreken.

paupie

Bewuste gebruiker
me pa zat net dat 24/7 politiek kanaal te kijke :grin: en daar ging het ook over paddo's. Het was zo'n tweede kamer discussie en het ging over het wel of niet verbieden van paddo's. Een zo'n kamerlid zei dat ie het wilde verbieden, maar toen zei de andere: 'waarom nu verbieden? Laten we eerst het onderzoek van de GGD afwachten. Het onderzoek lijkt nu meer richting het beter voorlichten over paddo's te gaan, dan richting het verbieden.' Dus ik heb goede hoop :).

Een zo'n lompe kamerlid zei ook echt: 'Paddo's zijn gevaarlijke stoffen, mensen onder invloed van deze stoffen denken bijvoorbeeld dat ze auto's kunnen koppen.' Haha, die snapt er echt niks van. Ik vind het sowieso nep dat de mensen die over een eventueel verbod beslissen, er de ballen verstand van hebben. Laat ze zelf eens een halve/hele portie ofzo eten, dan weten ze hoe geweldig het kan zijn. Ik ga wel soliciteren daaro in het binnenhof als keukenbediende. De tweede kamerleden die om thee vragen zijn de lul :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
paupie zei:
Een zo'n lomp kamerlid zei ook echt: 'Paddo's zijn gevaarlijke stoffen, mensen onder invloed van deze stoffen denken bijvoorbeeld dat ze auto's kunnen koppen.' :grin:
Heerlijke uitspraak, echt geniaal!
Als je zo ver wilt komen hoef je alleen maar je lichaamsgewicht aan paddo's eten, dan ben je nog dood ook. Hoef je niet eens auto's te koppen :)

DreamWeaver

Badass junkie
Dus... wie stelt zich verkiesbaar om wat ervaring te delen met de 2e kamer? Ze hebben het nodig daar. Ellesdee? Psycho_chrono? Azgaza? You've got my vote :smoke:

JJJ

Bewuste gebruiker
Volgens mij komt het wel goed :) Het CAM is met een onderzoek bezig, en die hebben eerder al een heel positief rapport uitgebracht over paddo's. En de storm is nu een beetje over, gelukkig. Laten we afwachten tot dat rapport er is, en een besluit genomen wordt. Het lijkt me het beste als er een goede leeftijdsgrens komt (18 prima), en goede controle bij de smartshop, bijvoorbeeld een systeem met klantenpasjes (net als de videotheek). Als ze het echt willen verbieden, dan moeten we met z'n allen gaan protesteren :)

The Used

Bewuste gebruiker
Er is zover ik weet al 2 keer eerder onderzoek gedaan naar paddo's. En ik had gelezen op een betrouwbare site, dat nederland als 1 van de kleinste landen ter wereld , het meeste aantal onderzoeken naar paddo's op zijn naam heeft staan en dat het tot nu toe altijd gebleken is dat paddo's niet gevaarlijk zijn.

Dit zijn ze van plan:

Hij heeft een medestander in CDA-Kamerlid Cisca Joldersma. ''Wij willen de paddo in de Opiumwet onderbrengen. Maar als dat niet kan, vinden we dat er een vergunningenstelsel moet komen waar de smartshops onder vallen. De burgemeester kan dan net als bij koffieshops, belwinkels en bordelen ingrijpen als er een overtreding is. Nu kan dat alleen bij verstoring van de openbare orde.''

Bron: http://www.unitydrugs.nl/phpBB/viewtopi ... 088c3d3e5d

Armani7

Bewuste gebruiker
je we willen eerst alle drugs legaal maken en dan start ik wat bedrijfjes m wat extra te verdienen :)

azgaza

Badass junkie
Denk dat je daar toch echt concretere plannen voor moet maken mocht het serieus zijn.. maar dat is het vast niet.. dus dromen we lekker verder over zelfbeschikkingswonderland. Helaas; jammer van de rest van de mensheid.

Doodkapje

Wijs gebruiker
maar niet te duur hé... we hebben zo nog bedrijfjes (belgacom onder andere) gezien die de monopoly lang gehad hebben en de mensen zich blauw lieten betalen (bij wijze van spreken dan).

Armani7

Bewuste gebruiker
ooit gehoord over kazantip? dat is een kleine republiek in oost europa waar je alles mag zolang je maar geen andere mensen iets kwaad doet :P

Bovenaan