Onbedoelde dealer???

riflexz

Bewuste gebruiker
Hebben jullie dit ook niet? Je gebruikt drugs (met verstand), zoals ik, wiet, xtc, amfetaminen,, etc... Jij zelf weet hoe je er aan geraakt, via wie je het koopt. Allemaal ok. Je gebruikt het ook, geniet er van. Maar na verloop van tijd, beginnen je kenissen te weten dat jij ook wel gebruikt... maar ze er zelf niet aan kunnen geraken. Dus het an jou vragen. Maar niet eenmaal, maar echt, meerdere malen per week. Is er iemand die vraagt (dude, kan je nog aan zakken geraken? Of aan pillen? Of Speed? ookal zeg je nee, ze blijven maar vragen. Ookal kan je eraan geraken. ik wil niet de moeite, de naam krijgen, risico lopen om opgepakt te worden, voor te dealen.. (in zo'n kleine hoeveelheden)

Hebben jullie dit ook niet? En heb je er last van? Hoe ga je ermee om?

Ik bedoel ik gebruik, wel, maar niet iedereen hoeft dit te weten, heel wat vrienden van me, gebruiken ook, en weten dat ik ook gebruik, maar ik vind gewoon dat ze dat via hun eigen contacten moeten doen.

Spor

Wijs gebruiker
Ken het probleem wel ja...

En normaalgesproken ga ik er ook niet op in, om die zelfde reden als jij. Maar nou is het zo dat ik wel van experimenteren hou, en op die manier al redelijk veel contacten heb gelegd. Veel mensen uit mijn omgeving willen helemaal niet zo veel experimenteren, maar hebben wel al eens ooit gehoord van dat ene stofje wat ze toch wel interessant lijkt.

In zo'n geval wil ik wel eens bereid zijn om iets mee te nemen, maar dan gewoon zonder winstopslag en niet in te grote hoeveelheden.

Verder zou ik er ook niet aan beginnen, want voordat je het weet loopt het van kwaad tot erger. Heb genoeg mensen gezien die zo zijn begonnen, en dan op een gegeven moment heeft niemand ze iets gevraagd maar staan ze toch bij de dealer, en denken ze van ja ach, neem ik 10 gram extra mee, raak ik toch wel kwijt. Is met 10 gram dan weer net wat goedkoper, en doen ze er zelf nog een euro per gram op en heey, dat is opeens wel makkelijk verdient en de volgende keer vragen ze om een pilletje en ja die worden ook goedkoper naarmate je er meer koopt... Gewoon mee opletten dus :) ik zou zelf niet mijn plan veranderen om voor iemand anders wat te regelen zeg maar...

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Herkenbaar, maar gewoon ijskoud nee blijven zeggen. Het gaat vanzelf over :) Wees ook niet bang om gewoon te zeggen wat je tegen ons zegt (risico, naam, etc).

dain

Bewuste gebruiker
Voor vrienden eens wat wiet regelen ok, doe ik wel eens. Maar dat noem ik zelf niet eens dealen. Echt dealen zou inderdaad een hoop risico's met zich meebrengen, dus zolang je het niet doet, of eens fixt voor vrienden (maarja, waar trek je dan de lijn tussen vrienden of mensen waar je nee tegen zegt)

buzzrider

Wijs gebruiker
ik regelde vroeger ook regelmatig wiet voor m'n vrienden. na een tijdje kreeg ik telefoontjes van vreemde mensen die opeens heel vriendelijk waren en me vroegen als ik niets kon regelen, ik kreeg soms ook sms'jes. natuurlijk zei ik dan meestal dat ik van niets wist, maar af en toe verkocht ik dan toch eens iets aan iemand die ik min of meer kende en op den duur dachten de mensen dat ik een dealer was. ik ken het probleem wel ja, maar je kan het niemand kwalijk nemen volgens mij. iedereen die niet naar de shop of een vaste dealer kan, heeft toch wel eens moeten rondhoren. ik zelf ook vroeger dus zolang je het beperkt kan houden zie ik er geen graten in om wat aan directe vrienden te verkopen. de rest laat ik wel achterwege zodat ik geen telefoontjes mee krijg om acht uur 's ochtends op een zondag...

Taat

Bewuste gebruiker
De meeste maten die ik ken halen het altijd bij dezelfde dealer als ik..
Heel af en toe komt er wel eens iemand die ik 'ken' en dan vraagt of ik wat kan regelen, ik zeg dan gewoon dat ie het maar bij m'n dealer moet gaan vragen, meestal durven ze dat niet eens of dan zoeken ze wel verder :tearsofjoy:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
alleen als vrienden van me of kennisen die een x iets willen proberen iets nodig hebben dan kan ik wel een wat voor ze halen, maar alleen om de reden dat ik niet wil dat ze rotzooi gebruiken, als het mensen zijn die ik niet ken dan doe ik het niet, want stel het gaat fout en ze hebben het van jou!!.. dan ben je wel mooi de lul,, !! uitkijken voor wie je shit regeld, zeker met harddrugs!!

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Neuh.. af en toe wat meenemen uit de shop voor vrienden (zonder winst), of als ik wat mdma haal voor een feestje, ook voor de vrienden die meegaan inslaan, dat vind ik nog wel kunnen. Maar daar ligt wel zo'n beetje de limit.

esth0r

Belezen gebruiker
ik heb 1x een gram voor de vollen 7,50 gekocht en toen daht ik "w8 ff, dit gaan wij heel anders aanpakken'

het is bij mij dus nooit onbedoeld geweest, zeker omdat ik liever heb dat mijn vrienden geen teringzooi krijgen..

Allolalie

Bewuste gebruiker
Ik vind het geen probleem voor mensen die ik vertrouw (lees: vrienden en kennissen) wat extra's mee te nemen, mocht ik toch gaan halen...Ik ga niet speciaal voor ze op pad, of het moet een hoge uitzondering heten. Verder is het bij mij regel; zolang ik genoeg voorraad thuis heb, mag dat ook door anderen gebruikt worden. Ze betalen zelf een prijs die ze redelijk achten. Mocht dat bedrag echt ondermaats zijn zeg ik 't, anders geen probleem. Wanneer ik knieperig ga worden zie ik dat als een slecht teken.....Drugs is om gebruikt te worden, 't liefst met meerdere mensen.

Een onbedoelde dealer ben ik niet, ik deal ook niet. Ik geef hooguit een enkeling wat op z'n tijd wat ik anders zelf zou gebruiken, tegen een kleine vergoeding. Geen actief beleid dus. :wink:

Lauu

Badass junkie
ik ken het ook wel...maar ik verkoop alleen een beetje feesten...zodat ik mn kaartje en eventuele reis terug verdien :) en het werkt verbazend goed...5euro per pil doet wonderen

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
(mooi topic)
ik heb er ook al veel last van gehad, ik ben nogaal vaak degene die voor het grief moet zorgen, ik ben meestal ook de enige die als we gaan trippen zorg dat er kaarsen en fruit aanwezig is, ik ben er denk ik iets meer mee bezig, (nochtans gebruik ik minimaal)

probleem is dat als er harddrugs in tgroot gekocht wordt (voor 5 man een paar gram/porties) dat degene die aankoopt degene is die met de miserie van het geld overblijft, en ge kunt ook nie blijven zagen voor een paar euro's.
kheb wel een tijdje 25gr gekocht zodat ik mijn wiet gratis had, maar ik sprak nooit af om ergens te verkopen, als we ergens gingen zitten nam ik altijd een dustje mee, zo heeft iedereen wiet van deftige kwaliteit.
maar nu doe ik het niet meer, je hebt gratis paf maar er komt eigelijk alleen maar miserie van
kheb vandaag nog een telefoontje gehad van iemand die weer eens op zoek was, ik hou niet van telefoontjes :tongueout:

-spaceman-

Badass junkie
onbedoelde dealer? ... ik noem het gewoon vriendendienstjes... niks mis mee...
moet niet uit de hand lopen though....

HallucineerMeneer

Belezen gebruiker
ik heb er wel erg veel last mee gehad, eerst regelde ik wat voor vrienden, toen voor vrienden van vrienden, en toen kwamen er opeens mensen uit hele andere streken van het land
telefoontjes om 3 uur snachts, omdat ze nodig hadden
niet fijn

Drientje

DF-koning
DreamerOfDreams zei:
(mooi topic)
ik heb er ook al veel last van gehad, ik ben nogaal vaak degene die voor het grief moet zorgen, ik ben meestal ook de enige die als we gaan trippen zorg dat er kaarsen en fruit aanwezig is, ik ben er denk ik iets meer mee bezig, (nochtans gebruik ik minimaal)

probleem is dat als er harddrugs in tgroot gekocht wordt (voor 5 man een paar gram/porties) dat degene die aankoopt degene is die met de miserie van het geld overblijft, en ge kunt ook nie blijven zagen voor een paar euro's.
kheb wel een tijdje 25gr gekocht zodat ik mijn wiet gratis had, maar ik sprak nooit af om ergens te verkopen, als we ergens gingen zitten nam ik altijd een dustje mee, zo heeft iedereen wiet van deftige kwaliteit.
maar nu doe ik het niet meer, je hebt gratis paf maar er komt eigelijk alleen maar miserie van
kheb vandaag nog een telefoontje gehad van iemand die weer eens op zoek was, ik hou niet van telefoontjes :tongueout:
Vraag me ergens toch wel af wat een dustje is?

X

dollegekske

Bewuste gebruiker
heb ik niet met harddrugs alleen met wiet, omdat ik daar binnen 5-10 minute aan kan komen vragen ze het vaak aan mij. eerst gaf ik ze nog wel een wat maar nu niet meer ik wil niet dat zy ook verslaafd rake en dan nog wel mede door mij.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Idd, je kan het ze niet kwalijk nemen. Ik vraag tegenwoordig eerst aan mijn dealer of het goed is dat ik m een nieuwe klant stuur. en dan stuur ik m door. Vrienden en dealen gaan niet samen. Het zal ooit wel eens gebeuren dat je rotzooi krijgt, of te weinig, of als je dan eens niets kan regelen, hangt er zo'n gespannen sfeer. Vrienden gaan er ook altijd vanuit dat je dat gratis doet. Ok, maar als je per weekend een halve dag moet rondrijden of beschikbaar zijn ervoor, nee dan stopt het. Het toppunt heeft me er volledig mee doen stoppen. Ik kreeg een telefoontje van een vriend die ik even ervoor wat bezorgd had. .

- Wat heb je mij aangedaan met die speed?
- Hoe,is 't slechte?
- Nee, dat niet, maar die fokking brandt mijn neus kapot.

Die wat heb JIJ MIJ aangedaan was er teveel aan.

riflexz

Bewuste gebruiker
Snuifdoos zei:
- Wat heb je mij aangedaan met die speed?
- Hoe,is 't slechte?
- Nee, dat niet, maar die fokking brandt mijn neus kapot.

Die wat heb JIJ MIJ aangedaan was er teveel aan.

Lol wat een aap, van speed brand je neus zowiezo... :rolleyes:

HKN

Newbie
Heb er vaak mee te maken, als ze het vragen heb ik er geen probleem mee, t zijn tenslotte je maten.
maar achteraf denk ik er wel anders over, aangezien ik er geen winst mee maak, en wie weet staat je beste maat ineens elk weekend strak, dan voel ik me daar toch wel klote over.
ze komen er uiteindelijk toch wel aan maar dan heb je er zelf niet voor gezorgd en dat vind ik dan wel t beste.

azgaza

Badass junkie
Je kan het voorkomen door mensen een keer een hele kleine hoeveelheid te géven. Dat is voor zo ver ik weet officieel geen dealen.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Bij mij is het antwoord meestal gewoon nee, vooral omdat de personen in kwestie denken dat je wiet gewoon krijgt wat meestal niet zo is dikwijls moet je er achter wachten.
Dusja ik bemoei me daar niet mee ze zorgen er zelf voor of het is niets, ik verdien niets aan hun spul en ze zijn allesbehalve begripvol :wink:

Jeller

Badass junkie
Ik heb dit ook redelijk veel.. vooral met wiet dan en soms met coke. Soms haal ik dan wel iets als ik zelf wat nodig heb, maar vind het niet zo leuk..

Bovenaan