nieuwe rc ban

De Zandman

DF-koning
........ dat de beleidmakers op dit gebied totaal geen idee hebben wat ze precies aan het doen zijn. En dat kan je ze dan misschien ook weer niet kwalijk nemen, want het is nu eenmaal specifieke materie...
Noot:
Welke materie is zo simpel, dat de beleidsmedewerkers w e l over voldoende kennis beschikken?
Zie de formatie van een nieuw kabinet bij ons ( NL)!
Men draait zich in allerlei bochten, het resultaat is al heeeel erg lang heeeel ver te zoeken...
En hun portemonnee wordt continue verder gevuld met geld dat qua hoeveelheid door ons nog niet in 40 jaar bijeen gesprokkeld kan worden!

henkie2

Bewuste gebruiker
De zogenaamde War On Drugs is één grote farce, net als het circus in Den Haag dat het parlement genoemd wordt.

Zoals Orwell zei: als het toegestaan is om te zeggen dat 2 plus 2 gelijk is aan 4, dan is totale vrijheid toegestaan, en er zijn tegenwoordig nog weinigen die hiervoor uit durven komen!

• Like
Waarderingen: N3K0

Eve's drop

Badass junkie
Drugs hebben de oorlog al lang gewonnen 🤣

Exact,

Zelf in de gevangenis is zat te scoren, en daar zit je achter muren en tralies. er loopt zelfs om de zoveel minuten een betaald mannetje langs om alles te controleren.

Als daar zelfs nog drugs te vinden is dan kan je met zekerheid zeggen dat de War on drugs hopeloos is, maar wel miljarden kost per jaar.

De Zandman

DF-koning
Die War on Drugs is idd gaande, maar hij is nog zeer zeker niet afgelopen, en ook niet gewonnen. Door geen van beide partijen.

N3K0

Badass junkie
De "drugs" doen het anders aardig goed. En ja zoals jullie vast ookwel weten.

Iedere oorlog is gewoon een verdienmodel.

Wat is drugs. Naar zeggen is drugs een stof wat een
Psychoactive werking heeft (correct me if I am wrong)

Caffeine is overal voor iedereen verkrijgbaar. En zit ook in veel andere producten.

Alcohol is ook overal verkrijgbaar.

En dan is er nog een apotheek of een drogist waar je vanalles kunt kopen.

En inde natuur is ook vanalles te vinden.

Drugs doet het dus aardig goed als je het mij vraagt. 🤣🤣

MR_CHIP

Badass junkie
ik vind een ban opzich wel op zijn plaatst het is immers in onze buur landen meer verboden dan hier

en sommige jongeren denk echt wel van "het is niet verboden dus dan is het veilig " x)

CuriousExplorer

DF-koning
ik vind een ban opzich wel op zijn plaatst het is immers in onze buur landen meer verboden dan hier

en sommige jongeren denk echt wel van "het is niet verboden dus dan is het veilig " x)
Ga je wiet ook verbieden dan?

Of enkel de middelen waarvan jij denkt dat een ban het beste is?
Daarnaast, wat brengt een ban op?
Middelen als Xtc, Cocaïne en Speed zullen hoogdagen kennen.

En jongeren nemen geen RC's omdat deze niet verboden zijn. Niet elke jongere is zo naïef om te denken dat RC's veilig zijn omdat ze legaal zijn.

* Dit komt van een Belg. Waar RC's minder toegankelijk zijn dan in NL.

Casrus

DF-koning

Nee. Net of alle EU landen hetzelfde doen met al die andere dingen!

Die jongeren... daar kunnen we niks voor doen... alleen voorlichting.
Is al illegaal in Nederland!

Laatst bewerkt:

MR_CHIP

Badass junkie

En jongeren nemen geen RC's omdat deze niet verboden zijn. Niet elke jongere is zo naïef om te denken dat RC's veilig zijn omdat ze legaal zijn.

ik zeg toch ook sommige jongeren

Blyatman

Badass junkie

Dus omdat de minderheid het misbruikt of onverantwoord mee omgaat, moet iedereen maar gestraft worden?

Ze dachten er ook goed aan te doen om 3-MMC te verbieden, en het is nu meer in omloop op straat dan voorheen met online bestellen. Het resulteert direct in meer
criminaliteit en dreigingen.

MR_CHIP

Badass junkie
Dus omdat de minderheid het misbruikt of onverantwoord mee omgaat, moet iedereen maar gestraft worden?

Ze dachten er ook goed aan te doen om 3-MMC te verbieden, en het is nu meer in omloop op straat dan voorheen met online bestellen. Het resulteert direct in meer
naja de gene die er echt wel aan willen komen dat toch wel maar ik denk dat sommige mensen echt wel er mee zijn gestopt sinds het niet meer makkelijker online te bestellen is

CuriousExplorer

DF-koning

Exact die gedachte had ik dus ook 🤷‍♂️

Laten we meteen de hele farma industrie voor het gerecht slpen want (om maar eentje te noemen) benzo's kunnen echt helemaal niet!

🤦‍♂️

MR_CHIP

Badass junkie
-
is al verboden

-
mensen afschrikken op een manier door het te verbieden

-
sommige jongeren nemen de rc's zolang ze legaal zijn en stoppen met dat middel zodra het verboden dat is althans wat ik vaak online gelezen/gezien heb

Blyatman

Badass junkie
naja de gene die er echt wel aan willen komen dat toch wel maar ik denk dat sommige mensen echt wel er mee zijn gestopt sinds het niet meer makkelijker online te bestellen is
Sinds Juni zijn de meldingen verdubbeld dan voor het verbod. Naïef om te denken dat mensen zijn gestopt na de ban, er is juist meer vraag naar gekomen waardoor 1. Het sneller en meer de straat op kwam. En 2. Het aantallen aan foute 3-MMC voor een verdubbeling zorgde aan aantal vergiftigingen.

• Like
Waarderingen: ljuv

CuriousExplorer

DF-koning
-
is al verboden

-
mensen afschrikken op een manier door het te verbieden

-
sommige jongeren nemen de rc's zolang ze legaal zijn en stoppen met dat middel zodra het verboden dat is althans wat ik vaak online gelezen/gezien heb

Ze stoppel met dat middel.
En wie zegt dat "dat middel" niet gewoon vervangen wordt door wat wel leverbaar is, ongeacht of het legaal is?

MR_CHIP

Badass junkie
Ze stoppel met dat middel.
En wie zegt dat "dat middel" niet gewoon vervangen wordt door wat wel leverbaar is, ongeacht of het legaal is?
dat is exact wat bij mij is gebeurd ik weiger met dealers om te gaan dus bestelde altijd alles online zo ook toen nog 3mmc ben ik blij dat het verboden is ergens wel maar ook weer niet aangezien ik toen naar nog meer schadelijkere varianten/middelen ben gegaan

naja misschien zorg een ban er dan meer voor dat mensen nog meer opzoek gaan naar middelen waar nog minder eventueel onderzoek is gedaan wat ook niet goed is

CuriousExplorer

DF-koning
dat is exact wat bij mij is gebeurd ik weiger met dealers om te gaan dus bestelde altijd alles online zo ook toen nog 3mmc ben ik blij dat het verboden is ergens wel maar ook weer niet aangezien ik toen naar nog meer schadelijkere varianten/middelen ben gegaan

naja misschien zorg een ban er dan meer voor dat mensen nog meer opzoek gaan naar middelen waar nog minder eventueel onderzoek is gedaan wat ook niet goed is
Blij dat je snapt dat een ban eigenlijk niks zou opleveren.
Maar meningen verschillen daarin, en ik heb respect voor beide kanten.

MR_CHIP

Badass junkie
beter zou zijn als ze sommige dingen meer uitleg of research kunnen geven kijk maar naar mdma wat in sommige gevallen misschien helpt tegen trauma's :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
beter zou zijn als ze sommige dingen meer uitleg of research kunnen geven kijk maar naar mdma wat in sommige gevallen misschien helpt tegen trauma's :)

Volgens mij wil je van sommige stoffen die uitleg niet want de schade of neurotoxische effecten bij klassieke drugs is al risicovol laat staan dat ze een cathinone onderzoeken met als belangerijke nevenwerking vaatvernauwing. Denk dat velen hun stim rc's in de wc zouden gooien moesten ze er alles over weten 😅.

Casrus

DF-koning
Nog bestellen, of niet?

Een laatste keer P-LSD, 2FDCK misschien nog wat Eth Lad proberen? O-PCE?

Straks kan het waarschijnlijk niet meer.

DoeMaarDieMaar

Experimenterende gebruiker
Die RCs zijn niet patenteerbaar, daarom worden ze illegaal gemaakt. Er valt door de pharma niets aan te verdienen.

henkie2

Bewuste gebruiker
Niet elke mens pleit voor soevereiniteit over z'n eigen bewustzijn.

Als ik zo om me heen kijk in mijn omgeving vindt bijna iedereen het wel best dat ze nooit zullen ervaren hoe het voelt om "stoned" te zijn, want "DRUGS zijn slecht!!!". Braaf opgedreund als een papegaai die met de paplepel heeft meegekregen dat cannabis ervoor zorgt dat je hersens zullen smelten, zoals de door de overheid verspreide propaganda de afgelopen decennia heeft gepropageerd.

De staat is alleen geïnteresseerd in geld verdienen, niet in gelukkige mensen die met volle teugen genieten van een gezond, volledig menswaardig bestaan. Dus zal er altijd wel een "crisis" worden gecreëerd door machtshebbers om controle uit te oefenen en het bewustzijn te beperken zoals nu al eeuwenlang gedaan wordt.

De zogenaamde "War On Drugs" is zo'n gecreëerde crisis. En corona ook.

Daarom deze heksenjacht op rc's, denk ik. Ben blij dat ik recent weer een voorraadje 1p-LSD heb aangeschaft...

Goede, eerlijke voorlichting over drugs is de toekomst. En zo niet: It's a brave new world. You will own nothing, and you will be happy.

Bovenaan