• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Morfine

Morfine....

• Geef me nog een shot!

Stemmen: 0 0,0%
  • Nooit gehad

Stemmen: 4 80,0%
  • I s het einde inzicht...

Stemmen: 1 20,0%

• Totaal aantal stemmers
    5

pasquali

Bewuste gebruiker
Een paar jaar geleden had ik een nare ingreep te gaan en kreeg ik een shot Morfine toegediend.
Het was een van de lekkerste dingen die ik toendertijd had gevoeld en meegemaakt.
Toen het was uitgewerkt vroeg ik of ik alstublieft ( dokter alstublieft mag ik meer...ik heb zo een pijn! )
nog meer mocht maar gelukkig voldeden ze niet aan deze eis....
Damn wat is dit een appart medisch middel...haha ik ben blij dat ik het later niet weer heb gekregen want volgens mij kan dat best verslavend zijn....
Zij er meer mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en zich daarna poetsie beetje hebben geschaamd voor het feit dat ze het lekker vonden?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik kan me herinneren dat mijn moeder morfine gekregen had toen ze vreselijke pijn aan haar schouder had (ze had slijmbeursontsteking). Ik heb er net even naar gevraagd. Ze zegt dat ze ongeveer 36 uur lang in een vreselijk vredige wereld terecht kwam, zonder pijn, zonder zorgen. Alles was vredig. Ze hoefde niet naar de wc, had geen honger, geen dorst; de dagelijkse behoeften speelden helemaal geen rol meer. Ze voelde zich heel relaxt, alsof ze een wolk was, heel positief. Toen het uitgewerkt was, kreeg ze meteen darmkrampen en kwam de pijn terug samen met de realiteit (zorgen). Ze zegt dat ze het nooit zal vergeten.

pasquali

Bewuste gebruiker
Klinkt beetje raar in de oren maar ik vind het grappig dat je moeder er zo n goede ervaring mee heeft...had ik ook dus.
Gelukkig heb ik niet echt een verslavings drang...maar het klopt dat het zo rust gevend was...

Mindless1985

Badass junkie
Misschien dat je het niet weet, maar morfine is maar één stapje terug van de heroine. Het proces verloopt zo:

Papaver -> Opium -> Morfine -> Heroïne.

Het kan heel erg verslavend zijn, daarom gebruiken ze dit over het algemeen alleen bij heel erge pijnen.

Kim

Wijs gebruiker
Lijkt me wel intresant maar ik probeer t maar niet heb er erge dingen over gehoord

Lana

Wijs gebruiker
Toen ik beviel van m´n zoon heb ik een opiaat toegediend gekregen en ik vond het ook geweldig hoor. M´n ogen draaiden ervan rond. Ze moesten me gewoon iedere keer herinneren dat ´k aan het bevallen was. Maar ik dacht alleen aan nog een shotje.
Ik schaam me daar niet voor hoor. Is mooi meegenomen als ze je dat geven.

Flasher

Experimenterende gebruiker
Als ik ooit nog es iets meemaak ga'k ook wel es vrage naar een shotje morfine... Maar natuurlijk beter gewoon niets meemaken maar als de gelegenheid zich voordoet: hell yeah! :mrgreen:

Haze

Bewuste gebruiker
Nooit gedaan maar klinkt interessant. Maar ieder opiaat klinkt mij interesant aan.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Haze zei:
Psychonaut1976 zei:
Haze zei:
Nooit gedaan maar klinkt interessant. Maar ieder opiaat klinkt mij interesant aan.

Nou wat let je? :wink:

Nou, wat denk je?

Tsja de verslaving natuurlijk,mij lijkt het niet interessant omdat het alleen een verdovende roes geeft.

Maar crack is nog verslavender dan alle opiaten bij elkaar,daarom bij voorbaat al niet interessant om te doen.

Zelf gebruik ik wel sos,maar met mate al een jaartje of tien zonder problemen op financieel of sociaal gebied.

Sommige zeggen welleens het is een sneeuwbal effect van het 1 komt het ander,daar ben ik het niet mee eens.Je stelt zelf je grenzen.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
Haze zei:
Psychonaut1976 zei:
Haze zei:

Nou wat let je? :wink:

Nou, wat denk je?

Sommige zeggen welleens het is een sneeuwbal effect van het 1 komt het ander,daar ben ik het niet mee eens.Je stelt zelf je grenzen.

ben ik het helemaal mee eens, hetzelfde als men zegd ja het begint met een jointje en je eindigd met harddrugs.... is natuurlijk evengoed onzin :rolleyes:

whatever

Newbie
Ik dacht dat morfine ook altijd wordt gebruikt als je zowat terminaal bent ( mn excuses voor mensen die dat hebben meegemaakt in omgeving)
Om zo langzamerhand dood te gaan ....tenminste zo is dat bij opa gegaan..
Maar ik vroeg me dus af...maken doktot\ren je dan zo verslaafd aan dit middel en opt moment dat t wordt afgebouwd ben je dan zo zwak zik en misselijk dat je bezwijkt?

Mindless1985

Badass junkie
pasquali zei:
Ik weet het mn jongen , waarom denk je dat ik het zo eng gek vond?!

Ok, ik had je verkeerd begrepen dan. :P

Niet zo erg dat je het lekker vind dan toch? Als je er maar niet "misbruik" van gaat maken.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
whatever zei:
Ik dacht dat morfine ook altijd wordt gebruikt als je zowat terminaal bent ( mn excuses voor mensen die dat hebben meegemaakt in omgeving)
Maar ik vroeg me dus af...maken doktot\ren je dan zo verslaafd aan dit middel en opt moment dat t wordt afgebouwd ben je dan zo zwak zik en misselijk dat je bezwijkt?

Hoewel morfine in principe geheel synthetisch gemaakt kan worden, wordt de grondstof waar morfine uit wordt geëxtraheerd (de ruwe opium) nog steeds door de papaverplant geleverd.

Het wordt in de geneeskunde gebruikt als pain killer,je voelt zowat niks meer,dus dit wordt gebruikt door doktoren op terminale patienten om zo min mogelijk pijn te laten lijden.

De dosis is dan uiteindelijk idd makkelijk op te voeren waardoor je een
wat aangenamere dood sterft.

flash kieke

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
whatever zei:

Hoewel morfine in principe geheel synthetisch gemaakt kan worden, wordt de grondstof waar morfine uit wordt geëxtraheerd (de ruwe opium) nog steeds door de papaverplant geleverd.

Het wordt in de geneeskunde gebruikt als pain killer,je voelt zowat niks meer,dus dit wordt gebruikt door doktoren op terminale patienten om zo min mogelijk pijn te laten lijden.

De dosis is dan uiteindelijk idd makkelijk op te voeren waardoor je een
wat aangenamere dood sterft.

Klink maar eng.

Intoxicated

Wijs gebruiker
pasquali zei:
Een paar jaar geleden had ik een nare ingreep te gaan en kreeg ik een shot Morfine toegediend.
Het was een van de lekkerste dingen die ik toendertijd had gevoeld en meegemaakt.

Daar was ik dus bang voor, ik heb een redelijk verslavingsgezinde persoonlijkheid. En blijf het liefst gewoon zo lang mogelijk uit de buurt van opiaten.

Dus ja toen ik een behoorlijk naar ongeluk met mn scooter had gehad, meerdere botbreuken en een hele hoop asfalt in mn rug onder mn vel geschoven... Was de dokter een beetje verbaasd dat ik een spuit morfine weigerde. Hij keeke me echt aan van :openmouth: toen ik om een ibuprofen ofzo vroeg haha.

Ach ja, als ik echt de hele tijd moest gillen van de pijn had ik het vast wel gedaan, maar op het moment dat ik in het ziekenhuis was (30 minuten na het ongeluk) ging er nog steeds zoveel adrenaline door mijn bloed heen dat ik amper pijn voelde, maar meer een vreemde tinteling.

Skippy

Wijs gebruiker
mijn broer heeft een aantal jaar geleden zwaar aan de morfine gezeten, hij had een ongeluk gehad, een hele bizarre, hij is met zijn pols klem gekomen toen hij iets wilde pakken, hij had geluk dat hij zn hand mocht houden,maar goed... hij ,moest hier erg veel van gebruiken omdat hij anders niet kon slapen, in de nacht hoorde ik hem roepen om mijn moeder en voor de morfine, en inderdaad als hij had geslapen en de morfine uitwerkte wilde hij meer.
Hij verloor zijn wimpers en wenkbrauwen en zn ogen stonden net zoals die van mij :) :openmouth:
Toen hij er eindelijk van af was, heeft hij ze verkocht :flushed:
maar wel gratis gehad van de dokter, lucky bastard

zommes

Badass junkie
Lana zei:
Toen ik beviel van m´n zoon heb ik een opiaat toegediend gekregen en ik vond het ook geweldig hoor. M´n ogen draaiden ervan rond. Ze moesten me gewoon iedere keer herinneren dat ´k aan het bevallen was. Maar ik dacht alleen aan nog een shotje.
Ik schaam me daar niet voor hoor. Is mooi meegenomen als ze je dat geven.

Dit vind ik eerlijk gezegd sick.

Lana

Wijs gebruiker
Wat is daar nou sick aan. Het is dat jij niet kan bevallen, maar dan zou je ook blij zijn als je je zoiets geven.
En dat je dan vd wereld bent, kun je niks aan doen, want een ander heeft het naar binnen gespoten. Je reactie kun je ook niks aan doen.
Als je daarna half niet meer weet wat je aan het doen bent en ze je wakker moeten slaan, hebben hun iets verkeerd gedaan met de dosering.
Ze spoten het erin en vervolgens konden ze me wakker slaan terwijl ik dus ongevraagd in een roes verkeerde.
Ik ben blij dat ik er niet al te veel van heb meegekregen hoor. En ja, ´t was lekker.
Ik heb tijdens m´n zwangerschap in een afkickcentrum gezeten, ookal beval je, ben je nog geestelijk een beetje junkie hoor. Is niet in één klap over. En een junk moet je geen morfine geven, want die vind dat lekker.
Ik vind het pas sick als je ´t tijdens de zwangerschap zelf naar binnen ragt.

Bovenaan