moeder van 3 verslaafde

ea.peerdeman

Experimenterende gebruiker
Ik ken heel veel verslaafde lieve mensen,ook 1 ervan af geholpen een vriendin van mijn middelste zoon.Ze heeft haar EIGEN huis een prima baan en ik ben daar blij om???Nu de volgende want ik heb niet zoveel tijd.....

De Zandman

DF-koning
Allereerst: wat een gigantische emoties.
En: woede. Agressie.
Dat zijn emoties die weliswaar te begrijpen zijn, 3 kids naar de donder en met alles, wat je daarbij als ( machteloze) ouder meemaakt, maar.. hoe kunnen wij hierbij, in dit stadium, effectief hulp bieden?
Woede, agressie, zijn zeer negatieve en slecht te handelen zaken...

Zoals ik hier lees, moet ik zeggen, ikzelf weet dit niet.
Ik heb geen kinderen.
Ik ben dus geen ouder, en heb met deze uiterst droevige kwestie geen ervaring.

Maar één ding wil ik zeggen.
Op een gegeven moment wordt er een grens bereikt, en overschreden.
En dan moet je keuzes gaan maken.
Anders kom je te laat .
Onherstelbaar te laat.
Ik kan hier zeggen, wat mijn keuzes zouden zijn, maar omdat ik geen ervaring heb met deze zaak m.b.t. kinderen, laat ik het achterwege om mijn keuzes hier neer te zetten.
Ik besluit met alle sterkte toe te wensen, plus de hoop, dat er toch een soort van oplossing kan komen.
Of een gedeeltelijk oplossing.
Groepstherapie zie ik niet zitten. Nee.
Allerlei misère van anderen er nog een keer bij, dit kan averechts werken.
En hiermee heb ik wél ervaring.
Ik blijf dit topic dus volgen.
Legio

ea.peerdeman

Nog te doen 2 ghb 1 daarvan ook hero,3 speed verslaafde,en 1 heel jonge kennis 27 jr benzo die ik onder mijn vleugels heb,gaat heel goed momenteel met hem.Komt 19 februarie bakkie doen.Dat is geen droom, ik moet heel dichtbij blijven.Komt absoluut goed(hij wil het zo graag)dit lukt,jullie zien dat nog.
Echt van de drugs af is vreselijk moeilijk voor oudere gebruikers,dat is mijn ervaring.Het is ook de ervaring die ik schrijf,oudste eerst hero,afkicken,bak,kon dat leven niet aan,wilde niet uit de bak?Jaren van alcohol misbruik tot hij in een zware psychose kwam en daar nooit echt is uitgekomen,nu een wrak.Ik help waar ik kan,hij is 55jr.Mijn eerste kind,dat doet vreselijk zeer,geloof me.
Ik geef nooit op!!!!!!

ea.peerdeman

Gokje: kinderen hebben denk ik de achternaam van de vader?

Ja,natuurlijk hebben mijn kinderen de achternaam van hun vader,de achternaam is [verwijderd door moderator] .Half [afkomst verwijderd door moderator], klaar hiermee.

Vader van zonen overleden 2017.Altzeimer zo goed???

[Moderator: privacygevoelige gegevens verwijderd, meerdere berichten en citaten samengevoegd.]

Laatst bewerkt door een moderator:

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ik vind het heel dom dat als ik je help, je boos er tegenin gaat. En alsnog zijn de achternaam onthult. Zo zijn je kinderen te Googlen en tast je hun privacy aan. Ik gokte dat jouw achternaam niet die van je zonen is omdat iemand je er op wees dat het niet zo slim was dit op internet te plaatsen.

Ik adviseer je iets beter te lezen en iets minder agressief te reageren. Zo is men eerder geneigd je te helpen.

ea.peerdeman

Mijn kinderen hebben daar geen moeite mee,ze zijn niet op google en te goed met ct ,ik ben een digibeet,komt door mijn leeftijd.Ik en agressief passen niet bij elkaar??

ea.peerdeman

Volgens mij zit je of in een psychose of ben je doorgedraaid van de drugs..... je zou eens kunnen praten met de huisarts.

Rivalrie stop met je onzin?In een psychose zou ik niet eens kunnen typen.Heb jij weleens iemand gezien in die toestand??Ik wel,diverse keren en dat is vreselijk.Stop met dat domme gelul!!

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Mijn kinderen hebben daar geen moeite mee,ze zijn niet op google en te goed met ct ,ik ben een digibeet,komt door mijn leeftijd.Ik en agressief passen niet bij elkaar??

Niet alleen op Google zijn ze te vinden. Ook in de verdere openbaarheid zeg maar. Dus niet digitaal. Laat ik het zo zeggen: ik zou er niet blij van worden als ik verslaafde volwassene zou zijn en mijn moeder maakt op internet mijn naam bekend.

Hier op het forum heb ik je al meerdere malen agressief zien doen. Bijvoorbeeld tegen @Rivalrie hierboven. Veel uitroeptekens en woorden als 'domme gelul'. Misschien ervaar je dat zelf anders omdat je altijd op die manier communiceert?

En je leest ook niet goed aangezien je op onderwerpen van jaren terug reageert. Ik zie dat net tweemaal gebeuren. Neem je tijd he als je digibeet bent. Is alleen maar leuk op die leeftijd nog het internet ontdekken!

Laatst bewerkt:

Harmless

Belezen gebruiker
Vader van zonen overleden 2017.Altzeimer zo goed???
Sorry mevrouw Peerdeman, maar u heeft een bijzonder onplezierige manier van communiceren. Ondanks de misère kan het best wat vriendelijker. Wij zijn hier allemaal te gast en proberen op een normale manier met elkaar om te gaan. Dat is toch niet teveel gevraagd? Zo krijgt u ook veel meer begrip (en zinvol advies) voor uw situatie..

ea.peerdeman

Sorry,begrijp je reactie niet zo goed,als iemand mij prive dus mail bericht stuur dat ik een gebruiker ben,ja tegen die persoon ben ik niet vriendelijk meer.Ik ben digibeet maar dat zegd niet dat ik mij daarbij neer moet leggen,en dan jammer dat jullie dat lezen.Ik begrijp het posten en dergelijke niet goed.oke?

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Sorry,begrijp je reactie niet zo goed,als iemand mij prive dus mail bericht stuur dat ik een gebruiker ben,ja tegen die persoon ben ik niet vriendelijk meer.Ik ben digibeet maar dat zegd niet dat ik mij daarbij neer moet leggen,en dan jammer dat jullie dat lezen.Ik begrijp het posten en dergelijke niet goed.oke?

Mijn advies in dat geval: lekker negeren.

Tevens een tip. Minder uitroeptekens en vraagtekens gebruiken. Eentje volstaat. Anders leest het alsof je schreeuwt.

Komt allemaal goed hier, hoor!

Laatst bewerkt:

Harmless

Belezen gebruiker
Elly een tip: als je een bericht wilt citeren, druk dan op "citeer dit bericht" en schrijf daaronder je bericht. Dat is een stuk overzichtelijker dan zoals het nu gaat met al die lege quotes.. :wink:

ea.peerdeman

Ik vind het heel dom dat als ik je help, je boos er tegenin gaat. En alsnog zijn de achternaam onthult. Zo zijn je kinderen te Googlen en tast je hun privacy aan. Ik gokte dat jouw achternaam niet die van je zonen is omdat iemand je er op wees dat het niet zo slim was dit op internet te plaatsen.

Ik adviseer je iets beter te lezen en iets minder agressief te reageren. Zo is men eerder geneigd je te helpen.

Hoi,exe ik ben niet vriendelijk volgens jou,wel ieder haar of zijn mening,maar net schreef de heer Rivalrie dat ik in een psychose zit en hij weet niet eens hoe dat is.Ik weet dat wel en heb het meegemaakt een aantal keren.En dan JA heb je gelijk dan reageer ik ietwat agressief,want het is een onbenul.Met dat soort onbenullen wil ik geen kontakt is namelijk veel te dom voor mij.
De ervaring die ik heb i.v.m.verslavingen kan hij niet tegen op.Ik wil dat soort reakties niet,ze zijn voor mij waardeloos.Ik vecht voor jonge gebruikers die nog iets van hun leven willen --kunnen maken.Dom dat ik de achternaam geplaats heb ja dat is zo maar ik ben digibeet en dus niet slim op dat gebied.Zal mijn enige zoon die wel goed is met ct informeren.Vr,gr,Elly

Rivalrie

Badass junkie
Hoi,exe ik ben niet vriendelijk volgens jou,wel ieder haar of zijn mening,maar net schreef de heer Rivalrie dat ik in een psychose zit en hij weet niet eens hoe dat is.Ik weet dat wel en heb het meegemaakt een aantal keren.En dan JA heb je gelijk dan reageer ik ietwat agressief,want het is een onbenul.Met dat soort onbenullen wil ik geen kontakt is namelijk veel te dom voor mij.
De ervaring die ik heb i.v.m.verslavingen kan hij niet tegen op.Ik wil dat soort reakties niet,ze zijn voor mij waardeloos.Ik vecht voor jonge gebruikers die nog iets van hun leven willen --kunnen maken.Dom dat ik de achternaam geplaats heb ja dat is zo maar ik ben digibeet en dus niet slim op dat gebied.Zal mijn enige zoon die wel goed is met ct informeren.Vr,gr,Elly
Volgens mij zit je op het verkeerde forum

R

Revolutionair

Gast
Stop met pesten van die arme vrouw!,,,,!
Waarschijnlijk zat er gewoon heroine in de cake die ze afgelopen week had gekregen van.. je weet wel.
Kan zij toch ook niks aan doen?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mensen: zullen we het ALLEMAAL gezellig en netjes houden? Wel zo fijn he!
Niet zo fitten op elkaar hoor. TS is al op leeftijd en minder begaafd qua pc etc. Beetje respect voor de ouderen hoor.

Laatst bewerkt:

Rivalrie

Badass junkie
Mensen: zullen we het ALLEMAAL gezellig en netjes houden? Wel zo fijn he!
Niet zo fitten op elkaar hoor. TS is al op leeftijd en minder begaafd qua pc etc. Beetje respect voor de ouderen hoor.
Respect voor iemand die haar kinderen belachelijk maakt op een openbaar forum en extreem agressief is?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Respect voor iemand die haar kinderen belachelijk maakt op een openbaar forum en extreem agressief is?
Dan nog kun je anders reageren. Er doen hier wel meer mensen vreemd. Een betere wereld begint altijd bij jezelf. En het was algemeen bedoeld niet specifiek tegen jou.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dan nog kun je anders reageren. Er doen hier wel meer mensen vreemd. Een betere wereld begint altijd bij jezelf. En het was algemeen bedoeld niet specifiek tegen jou.

Mee eens!

Ik vind het ook niet kunnen dat jullie haar zitten te klieren. Een beetje respect inderdaad! En tegen iemand van 72 zeg je u en geen jij.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Respect hoeft niet, maar ik denk dat het wel zinnig is om rekening te houden met dat deze vrouw compleet mentaal gebroken is en niet weet hoe ze gepast haar situatie kan uitleggen/om advies kan vragen doordat ze de manier van communiceren op fora niet gewend is (of hier misschien überhaupt moeite mee heeft door gebrek aan essentiële hulp). Ondanks dat haar reacties onterecht agressief zijn, kan ik niet anders dan het gewoon echt treurig vinden door te bedenken hoeveel pijn en gevoel van onbegrip daarachter verscholen zit. Boos daarop antwoorden heeft totaal geen nut.

R

Revolutionair

Gast
Ik vind respect komt van 2 kanten.
Zeker als je wat ouder bent kan je gewoon normaal doen.
Onrespectvol praten zal resulteren dat mensen onrespectvol zullen reageren.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Respect is a 2 way street. Verschrikkelijke situatie voor mevrouw Peerdeman maar gezien haar leeftijd en kennis wat betreft internet denk ik niet dat dit een goede plek is om te ventileren. Helemaal niet als je door je mentale staat van zijn zo reageert.

Het is wel te verklaren natuurlijk, maar als je echt hulp zoekt hier dan is een andere toon en mindset wel gewenst.

Syl

Badass junkie
@ea.peerdeman

Beste Elly,

Naar mijn mening zit u met heel veel opgekropte emoties, woede, pijn, teleurstelling, verdriet enz.
Wat ik u al eens eerder heb gezegd, u bent uw hele leven geleefd door uw kinderen.
Ik persoonlijk denk dat u er veel meer aan heeft eens rond te kijken op de sites die ik hier onder heb neergezet voor u.
Dit zijn speciale sites voor mensen die naasten hebben met drugsverslaving.
Hier kunt u advies krijgen, maar ook praten met andere lotgenoten.
Ik denk dat dit u veel zou kunnen opleveren om met lotgenoten te kunnen praten.
Ik hoop dat u er iets aan heeft!!.
U bent hier natuurlijk altijd welkom alleen ben ik van mening dat u hier niet dat gene zal vinden wat u kan verder helpen.
Ik heb het beste met u voor vandaar dat ik wat websites voor u heb opgezocht. 😊🌹

Rivalrie

Badass junkie
Je kunt ook gewoon niet reageren. In plaats van een grote mond te hebben.
Ik zal niet meer reageren (mijn laatste reactie hier). Ik heb zelf kinderen en wordt gewoon boos door deze vrouw die haar kinderen in de steek laat en wegzet als verslaafde gekken. Welke moeder of vader doet dit nou?

inner_search

Badass junkie
@Rivalrie
Dat kan zeker.
Gewoon op de naam klikken van persoon in kwestie en dan zie je een negeerknop staan naast volgen.

Als ik dit topic zag verschijnen , dacht ik .
Arme vrouw met haar problemen.
Ik kan haar niet helpen want van heroïne ken ik nix af.
Maar hoe het nu verder evolueert, heb ik geen compassie meer.
Als je door meerdere personen aangesproken word , dat je wat op je typgedrag moet letten en je je door alles en iedereen die wil helpen aangevallen voelt , ligt het probleem niet enkel bij de zonen maar ook bij jouw.
Hier heeft leeftijd nix met te maken.
Maar is een kwestie van (zelf)aangeleerd gedrag.
mss Heb ik nog wel een beetje begrip.. Ik weet het niet.
Ik probeer tegen alles en iedereen vriendelijk te blijven , maar op een bepaald punt stopt het dan ook.
73 zijn is geen excuus om zo opvliegend te zijn , als men opa van 84 een slechte dag heeft en het op mij probeert uit te werken zet ik hem ook even met beide voeten op de grond.
Een bepaald soort gedrag wekt een bepaald soort gedrag op.

Bijlagen

• Screenshot_20200217-131438_Chrome.jpg
    Screenshot_20200217-131438_Chrome.jpg
    739,2 KB · Weergaven: 33

De Zandman

DF-koning
Als je de gezegende leeftijd hebt van ergens voorbij de 70 jaren, (Dit bereiken is al knap tegenwoordig) dan heb je zeer waarschijnlijk een zeer grote levenservaring.
Ervan uitgaande dat alles idd heeft plaatsgevonden zoals door de TS is beschreven, dan moet ik toch zegfen, dat deze situatie zoals hij aldus is beschreven, toch wel een situatie is, die domweg als een gigantische tragedie is te noemen.
Ga hier maar eens aanstaan.
3 kinderen, waarvoor je alles doet om ervoor te zorgen dat deze goed terecht komen, alle 3 naar de donder.
Niet 1, niet 2, maar alle 3.
Ikzelf kan dit haast niet bevatten.
3 maal die giga ellende. Achter elkaar.
Als ouder zijnde, ga je hulp zoeken. Volkomen logisch!
Op Een gegeven moment vind je op internet een drugs site. Een forum. Een forum dat gaat over datgene, wat jouw kinderen, en jouzelf, vernietigd heeft. Jarenlang .
Dan kan het niet anders, dan dat je op een bepaalde manier in het leven staat. En dit niet op de meest positieve manier. Alweer : logisch. Woede en agressie. Begrijpelijk.
Maar.
Diezelfde grote levenservaring moet je óók geleerd hebben, dat als je mensen, die je proberen bij te staan, met die agressie en woede bij hun pogingen om je te helpen, a.h.w. "beloont", dat je dit dus persé n i e t op die agressieve wijze moet doen.
Want op agressie zit niemand, echt niemand te wachten. Sterker nog, je stoot mensen, die van goede wil zijn, van je af. ( en dit zie je nu óók in dit thread gebeuren ).
In het burger leven van tegenwoordig bereik je met agressie en woede he. le maal niets.
Als je naast jouw vraag om hulp andere problemen hebt met schrijven, digibeet zijn, of wat dan ook in dit kader, dan lijkt het mij uiterst zinvol om ook hierbij hulp te zoeken.
Want er bestaat de gerede mogelijkheid, dat vanwege die andere problemen ( als bijzaak) de hoofdzaak niet goed of zelfs helemaal niet aan de orde gaat komen.
Alle moeite is dan in dit geval voor niets....

Zo denk ik erover op dit moment.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik zal niet meer reageren (mijn laatste reactie hier). Ik heb zelf kinderen en wordt gewoon boos door deze vrouw die haar kinderen in de steek laat en wegzet als verslaafde gekken. Welke moeder of vader doet dit nou?

Kinderen in de steek laat? Hoe kan je dat nou zeggen. Wie weet wat ze allemaal heeft meegemaakt.

Je reageert wel vaker best bot. Misschien kan je wat nadenken voor je wat zegt hier.

Bovenaan