moeder van 3 verslaafde

ea.peerdeman

Experimenterende gebruiker
[Moderator: namen en locaties verwijderd. Voor leesbaarheid niet om elke knip haakjes gezet, alleen de eerste paar in dit bericht.]

Wel natuurlijk is ER iets, in 1965 kwam [zoon 1] in 1967 kwam [zoon 2], in 1969 kwam [zoon 3].3 verklote levens en de mijne ook.Ben dus al die jaren achter ze blijven staan.Ik heb de meeste afkick klinieken gezien en vele gevangenissen.Elke gevangenis in [locaties verwijderd] heb ik bezocht. Zoon 2 zit nog vast in [locatie verwijderd] na bewaring in??Weet ik niet meer. De oudste zoon 3 is compleet een psychiatrisch patient met alles wat daar bij komt kijken,begeleiding h,h hulp veel medicatie,wonden die niet helen enz,een zware zorg. Zoon 3 is al 34 jr verslaafd aan hash.Ik kan niets meer doen,heb ze met mijn inspanning gezorgd dat ze hun huis behielden.Het was heroine bij zoon 1 en zoon 2 is een poli gebruiker,laatste was speed met??Hier laat ik het even bij maar aan alles wat ik gelezen heb(heel veel)zeg ik sterkte voor elke ouder en voor de jeugd,BLIJF VAN DIE TROEP AF!!!

Laatst bewerkt door een moderator:

MDMAZIING

Badass junkie
[Moderator: namen en locaties verwijderd. Voor leesbaarheid niet om elke knip haakjes gezet, alleen de eerste paar in dit bericht.]

Wel natuurlijk is ER iets, in 1965 kwam [zoon 1] in 1967 kwam [zoon 2], in 1969 kwam [zoon 3].3 verklote levens en de mijne ook.Ben dus al die jaren achter ze blijven staan.Ik heb de meeste afkick klinieken gezien en vele gevangenissen.Elke gevangenis in [locaties verwijderd] heb ik bezocht. Zoon 2 zit nog vast in [locatie verwijderd] na bewaring in??Weet ik niet meer. De oudste zoon 3 is compleet een psychiatrisch patient met alles wat daar bij komt kijken,begeleiding h,h hulp veel medicatie,wonden die niet helen enz,een zware zorg. Zoon 3 is al 34 jr verslaafd aan hash.Ik kan niets meer doen,heb ze met mijn inspanning gezorgd dat ze hun huis behielden.Het was heroine bij zoon 1 en zoon 2 is een poli gebruiker,laatste was speed met??Hier laat ik het even bij maar aan alles wat ik gelezen heb(heel veel)zeg ik sterkte voor elke ouder en voor de jeugd,BLIJF VAN DIE TROEP AF!!!
Wat heftig zeg.. je kan alles hier van je afschrijven wat er maar is. We geven je hulp en tips

• Like
Waarderingen: Syl

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Mijn ouders zaten in een praatgroep voor ouders van verslaafde kinderen, toen mijn broer verslaafd was aan heroïne. Misschien is dat wat voor u? Het is een zware last, en dan ook nog 3 jongens.

Sterkte ermee!

• Like

Syl

Badass junkie

Wat ontzettend heftig voor u als moeder zijnde.
Ik heb diep respect dat u altijd zo achter uw kinderen bent blijven staan.
De drugs heeft niet alleen de levens inderdaad van uw kinderen verwoest.
Ook uw leven is verwoest!!.
Als ik uw verhaal zo lees word u geleefd.
Dit moet enorm zwaar voor u zijn.
Krijgt u zelf enige vorm van hulp voor uw zelf?.
Kan me heel goed voorstellen dat u op bent.
Knap van u dat u uw verhaal hier doet!!
Ik hoop dat wij u op dit forum wat steun kunnen bieden.

ea.peerdeman

Ja,ook dat heb ik gedaan heel lang geleden.Het zijn geen kinderen meer.50,52 en 55 jaar oud?Heeft totaal geen zin meer.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik voelde me zo ongelukkig toen mijn broer verslaafd was. Het erge is dat je ze niet kan helpen als ze zelf niet willen, maar dat het wel je eigen levensgeluk in de weg staat. Je hebt er simpelweg geen invloed op. Als moeder kan je je kinderen niet loslaten, kan ik me voorstellen.

Syl

Badass junkie
Ja,ook dat heb ik gedaan heel lang geleden.Het zijn geen kinderen meer.50,52 en 55 jaar oud?Heeft totaal geen zin meer.

Ik hoor in uw verhaal een hoop teleurstelling en pijn.
Ik ben zelf ook moeder en zal ook alles voor mijn kinderen doen.
Toch vind ik het heel erg triest voor u dat u niet van uw leven hebt kunnen genieten zoals u dat had gewild.
Op een bepaalde leeftijd ga je ervanuit dat kinderen een eigen leven gaan lijden.
Dat je dan weer dingen voor jezelf kunt gaan doen nu je meer tijd hebt.
U bent constant blijven zorgen voor uw kinderen.
Heeft u zelf nog wel dingen die u in het dagelijks leven doet wat u echt voor uw zelf doet?.
Iets wat puur en alleen om u draait??.
Iets waardoor u al deze ellende even van u af kunt zetten?.

ea.peerdeman

Ik heb alle paden bewandeld om ze te helpen echt alles gedaan.Nu ben ik oud en mankeer veel,lichamelijk en geestelijk.De band met de 2 oudste is goed met de jongste niet.Ik weet de reden niet(zo gek als een deur?)In tijden van afkick op en af ,je kunt het zo gek niet bedenken alles geprobeerd. [Modknip: naam verwijderd] Zoon 1 gebruikt allang al geen heroin meer,wat overbleef is een wrak,zie mijn vorige bericht.Toen zoon 2 [Modknip: naam verwijderd] mij zei,mam ik ben verslaafd aan heroine zakte de grond onder mijn voeten weg,35 jr geleden.

ea.peerdeman

Dit als laatste voor vanavond,ik heb steun van mijn familie,nog 2 broers en 4 zussen.Ik wil alleen maar slapen en niet meer wakker worden.Het is zoals het is,allemaal door die heerlijke hard drugs.

Zweevteev

Wijs gebruiker
God, dit maakt me echt heel droevig. Heel heftig. Sylvia heeft eigenlijk alles al gezegd wat ik mogelijk had willen toevoegen. Ik hoop dat je in staat bent om, ondanks dat je zo uitgeleefd bent hierdoor, nog een plek van rust en vrede voor jezelf kan vinden. Echt respect voor het feit dat je zo lang nog als een vangnet wilde dienen voor je kinderen, ten koste van je eigen gezondheid. Weet wel zeker dat ik dat zelf absoluut niet zou kunnen, moet je écht wel mentaal heel sterk voor zijn om dat allemaal te kunnen verdragen.

Syl

Badass junkie
Lieve Syl,er is niets meer voor mij,behalve 6 planken,er is geen toekomst.

Dat vind ik verschrikkelijk om te horen. 😔
Ik vind uw een zeer krachtige vrouw.
U bent door blijven strijden voor uw kinderen ten koste van uw eigen leven.
Ik heb echt diepe respect en bewondering voor u!!.
U kinderen hebben de beste moeder die ze maar kunnen wensen.
Het gaat me echt aan het hart.

ea.peerdeman

Voor Rivalrie,,NEEEEE
De vraag verbaasd mij,maakt gebruik het beter voor mij?
Hup,schaar je bij de gebruikers en je gaat nog een paar fraaie jaren tegemoet???Plaats A.U.B. geen onzin.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Voor Rivalrie,,NEEEEE
De vraag verbaasd mij,maakt gebruik het beter voor mij?
Hup,schaar je bij de gebruikers en je gaat nog een paar fraaie jaren tegemoet???Plaats A.U.B. geen onzin.
De vraag van Rivalrie was niet verkeerd bedoeld. Het komt vaak genoeg voor dat ouders van verslaafden zelf ook verslaafd zijn (om wat voor reden dan ook), dus het was niet raar geweest als dat nu ook het geval was.

ea.peerdeman

Ik heb al mijn kracht nodig om er mee om te gaan,vergis U niet,ik begrijp verslavingen,weet exact wat het doet,oudste zoon 2x opgenomen wegens alcohol verslaving (was heroine)en weed in zijn jonge jaren.Psychoses tot en met.Ja die van 55 jr...lange lijst van benzo slikt hij alle dagen.Begeleiding en hh hulp elke week,dat was mijn bijdrage heb ik voor gevochten want ineens kwam er niemand meer. Zoon 2 [Modknip: naam verwijderd] zit nog vast in X ,na 5mnd bajes in,jemig....het was Zaansted.Was illigaal bezig met alles wat verboden is.Jaar daarvoor hetzelfde bak in bak uit!!!
Ik hoef geen medelijden,ik wil begrip van iemand die in hetzelfde parket zit??
Thanks,Elly

ea.peerdeman

Salvia,kan zo wezen maar een goed lezer zou het kunnen opmaken aan mijn berichten??
Dat ik een pleuris hekel heb aan opiaten??

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik heb al mijn kracht nodig om er mee om te gaan,vergis U niet,ik begrijp verslavingen,weet exact wat het doet,oudste zoon 2x opgenomen wegens alcohol verslaving (was heroine)en weed in zijn jonge jaren.Psychoses tot en met.Ja die van 55 jr...lange lijst van benzo slikt hij alle dagen.Begeleiding en hh hulp elke week,dat was mijn bijdrage heb ik voor gevochten want ineens kwam er niemand meer. [Naam verwijderd] zit nog vast in X,na 5mnd bajes in,jemig....het was Zaansted.Was illigaal bezig met alles wat verboden is.Jaar daarvoor hetzelfde bak in bak uit!!!
Ik hoef geen medelijden,ik wil begrip van iemand die in hetzelfde parket zit??
Thanks,Elly

Zijn er geen hulpgroepen voor ouders die in dezelfde situatie zitten? Een soort van groepstherapie? Je zal ongetwijfeld niet de enige zijn die zo'n verschrikkelijke reeks aan gebeurtenissen heeft moeten meemaken en ik denk dat zo'n groepssessie misschien wel erg behulpzaam kan zijn, maar ik zou persoonlijk niet direct weten waar zulke groepen te vinden zijn.

Salvia,kan zo wezen maar een goed lezer zou het kunnen opmaken aan mijn berichten??
Dat ik een pleuris hekel heb aan opiaten??
Oh zeker, ook dat is niet verrassend, maar verslaafden kunnen even goed een extreme aversie tegen drugs uiten ómdat ze er juist zelf letterlijk in vastzitten met hun gebruik. Zo'n haat-liefdeverhouding voor drugs is ook terug te zien op dit forum.

R

Revolutionair

Gast
Klinkt als een heel vervelend verhaal.
Heroïne is echt de meest nare verslaving.
Ik snap je frustratie wel.

Hup,schaar je bij de gebruikers en je gaat nog een paar fraaie jaren tegemoet

Maar zo een bericht is natuurlijk nergens voor nodig.
Je bevind je op een drugsforum.
Wij gebruiken allemaal drugs hier zover ik de mensen ken.
En dat is niet alleen maar drama maar dat ligt eraan welke drugs je gebruikt.

Mensen zijn bereid te luisteren en te helpen zover dat kan. Maar je praat wel met drugsgebruikers hier.
Dat je dat iig weet.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dat ik een pleuris hekel heb aan opiaten?
Ik vond het ook een beetje voor de hand liggen.

Dat gezegd hebbende is een hasj verslaving niet hetzelfde als een heroïne verslaving.

Dat gezegd hebbende zijn er ook mensen die oud worden met een Methadon voorschrift en een net leven leiden.
Zijn er geen hulpgroepen voor ouders die in dezelfde situatie zitten?
Ze vertelt dat ze met een been in het graf staat en haar zoons hun toekomst vergooien. Op dat moment wil je gewoon horen dat dat klote is lijkt mij, lieve woorden gaan hier denk ik niet veel zoden aan de dijk brengen.

Ze gooit het op dat drugs hun levens heeft geruïneerd maar zo zwart wit werkt dat niet natuurlijk, dat weet ze zelf ook wel. Drugs of niet, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Maar het blijft klote en ze heeft wel een punt, het heeft vast niet bijgedragen aan hun problemen. We incasseren allemaal klappen in het leven, drugs is niet de meest constructieve manier om daarmee om te gaan.

Ik hoop echter ook dat mensen beseffen dat problematisch drugsgebruik een gevolg is van onderliggende problematiek. Zolang opa blijft doorroken nadat hij meermaals is geopereerd aan longkanker hoeft oma natuurlijk niet te vertellen dat drugs slecht voor je zijn.

Laatst bewerkt:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Mijn ouders zaten in een praatgroep voor ouders van verslaafde kinderen, toen mijn broer verslaafd was aan heroïne. Misschien is dat wat voor u? Het is een zware last, en dan ook nog 3 jongens.

Sterkte ermee!

Zeker er zijn praatgroepen voor ouders. Vraag het aan de huisarts of ggd. Ik denk dat u meer heeft aan praten met mensen die in dezelfde situatie zitten dan hier uw verhaal te doen. Al bent u hier natuurlijk ook van harte welkom.

ea.peerdeman

Het van mij AFschrijven lucht ook een beetje op.En ja,dit is een drugs forum dat weet ik donders goed maar dan ben ik hier juist op het goede adres,allemaal gebruikers.Kan je tussen de regels doorlezen wat het probleem is?Ja????
Goed lezen en dan denken,,,,,,daar kan ik ook tussen zitten.

ea.peerdeman

Ik heb nog geen derde verteld,eigelijk heel weinig,het gaat niet om mij,ik lees teveel hulpvragen,komt geen eind aan,moeilijk,vreselijk wat moet ik doen enz,geen einde in zicht denkt dan niemand:grin:it is een kutleven,dit wil ik niet,dit gaat niet langer,dit kost mij alles,nu gaat mijn gezin kapot,ik kom op straat te staan(meegemaakt 5x)ik kan niet verder,ik ga liever dood(meegemaakt)…...niemand???Nee want dit is een gebruikers forum.Dus laat maar barsten en vooral doorgaan!!!Wel....sprookjes bestaan niet,ook het zgn helpen is veel te moeilijk om iemand ervan af te brengen.De aap is er altijd,op je schouder je weet het!!!!Na een uithuis zetting 42 spuiten bijeen rapen weet ik het wel.
Alleen echt afkicken in de kliniek kan helpen,al is het 10 keer.

Rivalrie

Badass junkie
Het van mij AFschrijven lucht ook een beetje op.En ja,dit is een drugs forum dat weet ik donders goed maar dan ben ik hier juist op het goede adres,allemaal gebruikers.Kan je tussen de regels doorlezen wat het probleem is?Ja????
Ik lees dat je zelf verslaafd bent en waanideeën hebt.....ik geloof niet dat je 70+ bent.

Syl

Badass junkie
denkt dan niemand:grin:it is een kutleven,dit wil ik niet,dit gaat niet langer

Goedenavond Elly,

Jazeker, ik!!!
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest aan speed.
Ooit mee begonnen door mijn ex.
Eerst alleen met uitgaan, dan af en toe in het weekend en dan ook doorde weeks om vermoeidheid van weekend op te vangen.
Heb toen ik nog samen was met mijn ex meerdere pogingen gedaan om te stoppen.
Steeds als ik 1 of 2 weken clean was ging mijn ex bewust voor mijn neus gebruiken.
Op me in praten dat 1 lijntje echt niet zo erg is.
Helaas was ik toen niet sterk genoeg.

Afgelopen maart 2019 was ik er echt helemaal klaar mee.
Het bracht me al tijden niks goeds meer.
Ook was ik gewoon bang een x een hartaanval erdoor te krijgen.

Ik heb geen fam meer en ook geen vrienden waar ik op terug kon vallen.
Heb me toen aangemeld op dit forum.
Had geen idee wat ik kon verwachten.
Dacht in eerste instantie, hier zitten alleen mensen die voor hun plezier gebruiken.
Wist niet goed of ik dus er wel goed aan deed om hier mijn verhaal te doen.

Lieve Elly, ik kan u 1 ding met zekerheid vertellen.
Door de steun en hulp van de mensen op dit forum (en ja de meeste gebruiken drugs voor het genot) ben ik 9 maart precies een jaar clean!!! 🙏💪😊
Dit op eigen houtje zonder hulp van verslavingszorg.
Zonder deze mensen op het forum had ik het niet volgehouden.

Op de momenten dat ik het zwaar had kon ik hier terecht en kreeg ik steun.
Dit heeft mij erdoor heen getrokken.
Hoe raar het ook klinkt ik ben deze mensen als erg dierbaar gaan ervaren.

Het gaat er hier niet om of je je drugs ervaring wil delen, info op wil doen of juist ervan af wil.
Iedereen hier draagt iets bij aan dit forum op zijn of haar eigen manier.

Ik hoop dat u ook hier de steun vind waar u naar op zoek bent.
Of zoals u aangeeft gewoon van u af wilt schrijven.
Al deze drugsgebruikers zijn er voor u en als u zich er voor openstelt weer ik zeker dat u er net zo veel aan zult hebben als dat ik heb.

Ik gun u dat!! ❤

Laatst bewerkt:

ea.peerdeman

Lieve SYL,wat gigantisch goed van je,jemig zeg toch iemand zo blij voor je.Volhouden toch,je bent er met een nw leven geweldig.:grinning::hearteyes:Love Elly

• Like

Rivalrie

Badass junkie

Waarom zou je de namen van kinderen hier posten inclusief je echte achternaam..... beetje raar.

*.exe2.0

Wijs gebruiker

Niet zo boos, het wordt allemaal niet zo slecht bedoeld.

Voor je beeldvorming: Hier vind je vooral gebruikers en een stuk minder verslaafden. Dus mensen met
verstand van drugs die doorgaans wel (enigszins) mate weten te houden en een normaal bestaan hebben.

Sterkte sowieso met je situatie.

Peace.

Laatst bewerkt:

ea.peerdeman

Ik lees dat je zelf verslaafd bent en waanideeën hebt.....ik geloof niet dat je 70+ bent.

Als je wilt kan ik mijn bewijzen van mijn leeftijd sturen.Je gelooft mij niet hoezo??Ik ben van 26-07-1944 zo nu jij weer.Honger winter in de oorlog!!Woon in een huur appartement voor 55 plussers sinds 16 jr.Kom je op visite?Kan je alles doorstruinen op drugs,wel….nada!!!

[Moderator: citaat ingevoegd / twee berichten samengevoegd. Om zelf een bericht te citeren en er direct op te kunnen reageren i.p.v. telkens twee aparte berichten hiervoor te maken, klik op 'Citeer dit bericht' bij het bericht dat u wilt citeren. U wordt dan doorverwezen naar het reactievak onderaan de pagina, waar het citaat reeds in staat. Daar onder kunt u direct uw eigen reactie typen.]

ea.peerdeman

Jij was zelf te ver heen om redelijk op mijn bericht te reageren,denk ik.Vast geen vader van 3 verslaafde kinderen.

Bovenaan