Mijn trouwste tripsitter!

3970

Wijs gebruiker
Sinds dat we een tijd geleden begonnen zijn met het ontdekken van wat verschillende drugs, viel ons wat op. We hebben thuis een aantal dieren, waaronder katten. Die katten zitten in huis, en leven dus altijd bij ons. Het zijn allemaal poezen op één na, onze kater Tico. Tico is alweer zo'n 7 jaartjes in ons gezin. Het is een kater die op zich erg rustig is, en zich niet veel met je bemoeit. Alleen als er visite komt, wil hij zich nog wel eens laten zien.

Maar, Tico gedraagt zich de laatste tijd wel eens anders, zo af en toe. En dan alleen maar op de momenten dat er iemand van ons iets gebruikt heeft. In het begin schenkten we er weinig aandacht aan, dachten dat het toeval was. Maar, het begon toch wel op te vallen. Elke keer als iemand iets had ingenomen, nog voordat we dan zelf iets merkten van de drug, kwam hij van zijn vaste plekje op de krabpaal, en ging bij ons zitten. Op de bank, voor ons op tafel. En dan ging hij ons heel indringend aan zitten kijken...Nu komt hij zelfs tegen ons aan liggen, legt zijn pootje op je been, en miauwt af en toe zachtjes tegen ons.

Vorige week had één van ons 2C-B op, en had mooie visuals. Het plafond golfde, er waren sterretjes te zien in alle kleuren. Tot onze verbazing zat Tico op een gegeven moment ook gefascineerd naar het plafond te kijken...alsof hij wist dat er iets te zien was....

We hebben echt het idee dat hij iets aan ons merkt. Misschien aan onze gemoedstoestand, onze ademhaling, hartslag, aura, whatever...maar hij merkt het dus als wij gebruikt hebben, en we krijgen echt het gevoel dat hij ons op dat moment in de gaten houdt, als een trouwe tripsitter...En zijn we nuchter, dan ligt hij weer op zijn plekje...Misschien dat er nog meer mensen zo'n ervaring hebben met een huisdier?

Dissonant

Bewuste gebruiker
Onder de paddo's ben ik een keer 2 uur bezig geweest met een kat : aaien, elkaar aanstaren, spelen,...

Ik vroeg me echt af wat ze zat te denken terwijl ik 10 minuten lang naar haar morphende hoofd zat te kijken. Echt zo 10 minuten lang elkaar in de ogen kijken.. Met een mens zou er al vlug iemand zich ongemakkelijk beginnen voelen.

Midway

Wijs gebruiker
Ik ben een dierenliefhebber in hart en nieren en onder invloed van drugs zijn katten of honden inderdaad fascinerend, en het lijkt alsof je weet wat ze denken.

En het zou goed kunnen dat je kat weet dat je drugs hebt gebruikt, jij gedraagt je onder invloed anders dan normaal, en een dier weet dat. Hun instinct is zeer groot

azgaza

Badass junkie
Ik ga mijn aankomende paddotrip mijn kat maar eens lastig vallen om te zien of ze leuk tripgezeldschap is. De kat van mijn vriend was met LSD op iniedergeval heel interessant. Toen ik een keer aan het dwalen was door zijn huis in LSD-insomnia terwijl mijn vriend sliep was zijn kat ook de hele tijd mijn 'meedwaler'.

Serenity

Badass junkie
Dat herken ik wel ja. Laatst 'n keer bij mn vriend thuis, die ook een verschrikkelijk intelligente kat heeft, waren we op de XTC en hij voelde het aan. Begon een beetje om ons heen te lopen en te brommen. Hij vond ons wat eng, we waren anders dan anders, maar we waren tegelijkertijd toch weer heel gezellig. Wij lagen op de grond, tegen de bank aan en uiteindelijk heeft ie zich op de bank gevestigd met uitkijk op ons en met z'n dikke billen lekker warm en vertrouwd op mijn hoopje kleding wat daar lag.
Heerlijk die beestjes... Zo leuk om naar te kijken. Ze hebben het gewoon door en blijven op je letten. Mooi is dat.

Delirium

Badass junkie
Ik heb ook wel eens met mijn kat gecommuniceerd (alleen via lichaamstaal uiteraard) op wiet, paddo's en MDMA. Heel apart hoe beesten zullen vibes kunnen aanvoelen.

Dieren zijn zo dom nog niet :hearteyes:

J0rrit

Badass junkie
Mijn hond keek me tijdens mijn laatste paddotrip ook heel raar aan, alsof die wist dat ik iets gebruikt had. Echt heel raar. Ook vaker bij een vriend van me gahd ( de hond daarvan ). Weet iemand hoe dit komt, ruiken ze het voelen ze het etc.?

Pikachu

Wijs gebruiker
Ze zeggen wel dat dieren een soort van zesde zintuig hebben, dit zou ook de reden kunnen zijn dat bijvoorbeeld vogels wegvliegen als er een vulkaanuitbarsting komt...

Je hoort wel eens van dat soort verhalen, ik ben erg benieuwd of er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is of dieren drugsgebruik aan kunnen voelen

Northawke

Wijs gebruiker
Komt me bekend voor. De kat van een vriend van me moet juist altijd bij je zitten als er iets achter de kiezen is en m'n eigen twee katten ook. De ene is altijd al heel sociaal en zit de hele dag zowat op schoot, de andere echter is meer een buitenkat en komt dan ook apart naar binnen en blijft de hele dag thuis als het nodig is. Op de een of andere manier merken katten inderdaad wanneer je iets op hebt.

jcp

Bewuste gebruiker
Mijn kat gaat vaak als je vaag bent (van psychedelics, blowen istie wel gewend :)) je strak aan zitten kijken en ook blijven observeren, ook al doe je niks interresants.
Vriend van me werd een keer helemaal para van hem, omdat hij niet ophield met staren :grin:
Ook sprong hij een keer bij een vriend op schoot ineens terwijl hij aan de paddo's zat, maar hij sprong van achteren op schoot, dacht die gast dat hij een grote zwarte spin was!

Het is de voorste en hij heet lucifer :rolleyes: die achterste is prutser, dies van m'n neef.

Dat een kat aanvoelt hoe jij je voelt wist ik al langer, en dat hij gaat kijken naar een punt waar jij je op zit te concentreren kan ik me ook nog wel voorstellen eigenlijk :)
Maar katten zijn gewoon brute beesten, lekker eigenwijs!

Freezing

Bewuste gebruiker
Haha toen ik eens een joint buiten ging roken was mijn hond ook toevallig in de buurt, toen lag ik op een handdoek in het gras in detuin in de zon, en mn hond kwam gezellig naast me liggen haha. Tegenwoordig is hij altijd wel in mijn buurt als ik thuis smoke :) Geweldig toch?

Mooie kat trouwens!

Moon

Bewuste gebruiker
Oh wat een super mooie kater is dat :hearteyes:

Ik denk wel dat katten en ook honden het aan je merken als je wat gebruikt hebt. De hond van vrienden van me merkt het ook, die komt ook altijd bij ons op de bank met z'n hoofd op je schoot zitten dan. Alsof hij je echt in de gaten houdt, dat er niks mis gaat of zo. Ik vind dat wel mooi aan de dieren :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat een mooi beest!! :hearteyes:

Katten blijven bijzondere wezens.... Zo vertelde mijn moeder eens dat onze vroegere kat "Joep" het kon "zien" dat ze zwanger was van mij, voordat ze dat uberhaupt zelf al wist:

Zoals altijd sprong hij spinnend bij haar op schoot, maar deze keer stond hij plots stokstil en staarde een hele tijd naar haar buik. Mijn moeder begreep er niks van! Een dag later deed ze een zwangerschapstest en bleek ik als embryo daar in haar buik te zitten.... Bijzonder!

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb weleens gehoort dat katten (en sommige andere dieren) meer kunnen waarnemen dan mensen. misschien verklaart dat het?

psilocybine

Bewuste gebruiker
herkenbaar,
heb zelf een overlieve kat die ook steeds bijmekomt liggen/staren/grappigwezen
als ik onderinvloed ben, al merk ik het wel op dat het bij trippen vaker het geval is :)

Muffin is haar naam

Muffin ftw!

Drientje

DF-koning
Volgens mij zijn alle kattenbezitters hier er heilig van overtuigd dat ze 'meer weten' dan het gemiddelde huisdier...

Ik in ieder geval wel!!!

x

Djo

Badass junkie
Wat een schatjes Tico en Muffin. :hearteyes: :hearteyes:

Mijn kater Mike (Mickey) ligt al altijd bij mij. Het liefst ook zo dicht mogelijk. Maar ik ben idd van mening, dat die diertjes ooit meer weten, als wij denken. Mijn kat voelt heel veel aan, dat merk ik echt ook aan gewone dagelijkse dingen. Slimme beesten zijn het. Ik ben altijd met honden opgegroeid, maar mijn kat is echt net Garfield. Je ziet de denkwolkjes boven zijn koppie. En hij lust dus ook lasagne en zelfs cakejes. Dit sinds dat hij door onze verhuizing 5 maanden heeft gezworven, omdat hij weggelopen was. Hij is nu ook hondsbrutaal geworden! :hearteyes:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
weet niet hoe ik een foto op DF kan zette van men kat. maar men kat geeft tijdens een trip altijd het gevoel of ze zelf aan die drugs zit :grin:
en ze geven precies elektriciteit af

tijdbom

Experimenterende gebruiker
azgaza zei:
Ik ga mijn aankomende paddotrip mijn kat maar eens lastig vallen om te zien of ze leuk tripgezeldschap is. De kat van mijn vriend was met LSD op iniedergeval heel interessant. Toen ik een keer aan het dwalen was door zijn huis in LSD-insomnia terwijl mijn vriend sliep was zijn kat ook de hele tijd mijn 'meedwaler'.
"De kat van mijn vriend was met LSD op"
Ik hoop dat dit gewoon een ongelukkig geformuleerde zin is? :P

azgaza

Badass junkie
Je interpreteert het verkeerd. Ik bedoel dat met LSD op, die kat leuk is om naar te kijken. In de zin van.. als ík LSD op heb, is die kat leuk. Geen typfout, gewoon ongelukkig geformuleerd, maar ik dacht dat het hopelijk wel duidelijk was.

jcutter

Badass junkie
azgaza zei:
Je interpreteert het verkeerd. Ik bedoel dat met LSD op, die kat leuk is om naar te kijken. In de zin van.. als ík LSD op heb, is die kat leuk. Geen typfout, gewoon ongelukkig geformuleerd, maar ik dacht dat het hopelijk wel duidelijk was.
Voor mij ben je altijd duidelijk :wink:
Beter gezegd: ik heb jou altijd wel begrepen hoor.. :confused:

Eury

Experimenterende gebruiker
Mja...
eens was ik in de stad met een vriend van mij, zak van 35 euro gehaald en we hadden net de bus gemist, we hoefden maar 8 minuten te wachten op de volgende bus om na het dorp terug te gaan...
Ons gesprek ging als volgt:

ik: "pffooeeff.."
hij: "ej..."
hij: "Zou het niet vet grappig zijn als we gewoon gaan lopen?"
ik: "uhh....teruglopen als in... met de benen meer dan 2 en halfuur lopen tot thuis?"
hij+ik: "naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah...."
2/3 minuten stilte
hij:"we kunnen het ook een andere x doen..."
ik:"maja... dan is het weer zo 'voorbedacht avontuur toch?"
hij:"ja klopt ook wel ja..."
4 minuten stilten, bus komt van de verte aan
hij+ik:"kom we gaan lopen"

jaa ok leuk, maar dit heeft dus geen hol te maken met een kat denk je nou?
klopt...
maar na een kleine 20 minuten van lopen... kwam er opeens een kat achter ons aan!
die kat heeft ons gewoon meer dan 2 uur gevolgt tot aan ons huis! en hij liep heletijd weg, door de tuinen,beetje jagen en vooruit, achteruit blalal
en hij bleef ons gewoon achterna lopen!

katten zijn lieve beesten, die het volgens mij ook best wel door hebben als je drugs op hebt :hearteyes:

J0rrit

Badass junkie
Eury zei:
Mja...
eens was ik in de stad met een vriend van mij, zak van 35 euro gehaald en we hadden net de bus gemist, we hoefden maar 8 minuten te wachten op de volgende bus om na het dorp terug te gaan...

ik: "uhh....teruglopen als in... met de benen meer dan 2 en halfuur lopen tot thuis?"
2/3 minuten stilte

klopt...
maar na een kleine 20 minuten van lopen... kwam er opeens een kat achter ons aan!
die kat heeft ons gewoon meer dan 2 uur gevolgt tot aan ons huis! en hij liep heletijd weg, door de tuinen,beetje jagen en vooruit, achteruit blalal

katten zijn lieve beesten, die het volgens mij ook best wel door hebben als je drugs op hebt :hearteyes:

Hadden jullie mdma gehad? Het klinkt als veel mdma :grin:

space scientist

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
Eury zei:
Mja...

2/3 minuten stilte

klopt...

Hadden jullie mdma gehad? Het klinkt als veel mdma :grin:

wou het net zeggen :P

trouwens heb ik hier 2 katten, en idd lijken ze het wel te voelen als ik wat op heb, ze hebben nooit een probleem als ik wat gebruik, zeker niet met wiet of iets anders natuurlijks. Alleen als ik coke op heb willen ze niks met me te maken hebben :grin: dan zijn ze boos op me ofzo

Drientje

DF-koning
Zondagochtend vroeg nog al trippend thuis gekomen en heerlijk met mijn twee poezebeesten geknuffeld, terwijl ze normaal hun kop wegdraaien als ik thuiskom na een nachtje stappen. Ze hebben het echt wel door als ik trip en dan komen ze ineens wél graag bij me zitten. De zwarte kater begon zelfs te spinnen en dat is erg zeldzaam... De poes is een cyper en ik vond haar zoooo mooi om naar te kijken. Ik heb echt hard getript op haar vacht en de kleuren spetterden gewoon van haar af...

X

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
psilocybine zei:
herkenbaar,
heb zelf een overlieve kat die ook steeds bijmekomt liggen/staren/grappigwezen
als ik onderinvloed ben, al merk ik het wel op dat het bij trippen vaker het geval is :)

Muffin is haar naam

Muffin ftw!

Mooie foto, heerlijk om er lekker natrippend naar te kijken :hearteyes:

Spor

Wijs gebruiker
space scientist zei:
Alleen als ik coke op heb willen ze niks met me te maken hebben :grin: dan zijn ze boos op me ofzo

Haha, vet ! En terecht :P is ook zoon troep, kwou dat iemand altijd boos op mij werd als ik coke had gedaan, dan had ik er misschien niet zo veel geld aan verspild

Heb zelf niet zoveel met katten, of huisdieren... Ben er sowiso allergisch voor, en de kat van mijn vaste tripsitter is altijd uit op mijn drugs ! Steelt serieus alles wat voor handen is, als ie de kans krijgt

An0n13m

Newbie
Pikachu zei:
Ze zeggen wel dat dieren een soort van zesde zintuig hebben, dit zou ook de reden kunnen zijn dat bijvoorbeeld vogels wegvliegen als er een vulkaanuitbarsting komt...

Je hoort wel eens van dat soort verhalen, ik ben erg benieuwd of er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is of dieren drugsgebruik aan kunnen voelen
De reden dat vogels wegvliegen is omdat er net voor een vulkaan uitbarsting een bepaald aantal energie vrijkomt en dat voelen ze aan :wink:
Misschien is dat ook zo met mensen, dat er een bepaald aantal energie vrijkomt tijdens drugsgebruik.

Edit: I luv Cats :hearteyes:

Bovenaan